Når det gjelder alu nippler, så tro jeg at det er dårlig bygg mer en annet. Bakhjulet holder fint, men på framhjulet har 4 stk. nippler skjært seg tvert av.
Jeg tro nok bak blir også byttet før neste vinter. Hvilken bremseklosser passe til bb7 road? Gare?
ps. Trist sak med sykkelen din Gare.Håper det ordner seg på ett hvis. Jeg hadde grint, tro jeg....
Jeg tror det er veldig mange Avid-bremser som passer de klossene som passer BB7, litt klossete måte å skrive det på(haha, jeg ler meg i hjæl.......)men jeg husker selvsagt ikke navn/betegnelse på klossene sist jeg byttet. Det gikk uansett veldig fort fra slitt til utslitt...
Jeg hadde lyst til å grine selv, men nå satser jeg på maks "krangling" med forsikringsselskapet.
Den gode nyheten oppi det hele er at jeg på mystisk vis har blitt tilnærmelsesvis frisk, det skyldes nok en telefon jeg tok til Hillevågsmannen AKA fastlegen min i går der jeg lurte på hvor lenge dette vondtet skulle vare...
Fortsatt god bedring gare, og får håpe du får det grønne lynet på veien igjen!
I dag var det godt gammaldags påske/skareføre til jobben, og jeg burde ha tatt snarveien over et jorde. Plussgrader i går ettermiddag gjorde at jeg ikke frøs alt for mye da hjul og bremser skulle skiftes. Det gamle deorebakhjulet med flere ødelagte eiker blei pælmet langt inn i boden, og nå kjører jeg med piggfritt (System 4 2,25) bak og pigg foran. Det satt veldig bra på de fleste islagte partiene jeg passerte, og det er bare å glede seg til piggene foran kan fjernes!
Fortsatt god bedring gare, og får håpe du får det grønne lynet på veien igjen!
Takk for det, jeg tror jammen jeg er frisk, det ble Poprad i dag i saltføyka(det var en minusgrad eller to sent i natt), første tur på den siden 1. oktober ... nye hjul som kjentes ut som om de både var runde og i stand til å snurre:)
Jeg startet i høyden med sol og fint vær, etter omkring 40 høydemeter lå tåka tjukk hele veien til Stavanger. Men alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
Jeg har klokket 520km hitil denne uken på Salsaen med 3 heftig grusturer. de plassene som har fått sol var sølete og dekkene gravt seg dypt inni grusen. Jeg konstatere at grus har blitt gøy! Morsomt å sykle fordi cx er litt for lite egnet til tøff løs grus med sporing og balansekunst på listetoppen.
Imorgen må jeg kommer meg LBS`en og kjøpe bremseklosser,siden belleget på den ene er helt vekk, og salsaen vil for seg en sort ettertrengt vask.
Hærlig med vår, men idag til jobb var det sludd i luftet og reletivt surt.
tussi (=commuteren min) ser ut som fanden sjøl som har kravla inn i ramma og sjøldaua der. Slikt skal det være.
Jeg får håpe at jeg gidder å vaske den etter påsken,for jeg har ikke vasket sykkelen på to år, og det kule er at etter en viss mengde skitt blir det ikke så særlig mye mer...
Jeg har endelig kommet meg ut på sykkel igjen. I tillegg til Patrioten med piggdekk så har jeg brukt gammel-SSen med noe så ukonvensjonelt i vinterdekk som Maxxis Hookworm (2,5" slicks for dem som ikke kjenner dem). Fordelen med Hookworms er at de tåler strøgrusen veldig bra, punkteringsmessig. I tillegg sitter de forbausende bra på knudrete is og hard snø. Knaster og pigger er oppskrytt. Anleggsflate er det som gjelder.
Men det er ett stort problem med Hookworm og det er at de er for store for mine nye fine BikePlanet-skjermer. Så nå har jeg akkurat tatt ut av vaskemaskinen og hengt på tørk alt av sykkeltøy, pluss sko og ryggsekk. Man blir så sinnsykt møkkete i dette været. Og ref Mortens innlegg om å bruke pensykkelen på vinteren så klarer jeg ikke å utsette den for akkurat en slik sandblåsing som det blir i disse dager.
Men du verden så deilig det er å være ute og sykle! Jeg klarte å sykle meg vill hjem fra jobben (Hosle er svææært!), men det var jo bare kos. Nå er det bare å glede seg til snøen blir borte fra grusveiene og etter hvert fra stiene.
Mulig det blir litt misunnelse i sykkelboden når jeg neste høst utpeker vintersykkelen. Det blir nok SS neste vinter også.
1. Fordi det er SS 2. Fordi den er i knall tangerine og er lett å finne hvis jeg mister den i snøen. Jet er hvit og derfor ikke egnet til misting i snø.
Når det gjelder sandblåsing så kan jeg være enig, det sliter enormt på lakken. Jeg har helitape på skrårøret. Merket i går når jeg ga den en grundig vask at overflaten på tapen var blitt ru. Hadde ikke tapen vært der...
Lakken på salsaen har klart seg helt fint. Kjede har hadt bedre dager, men jeg antar dette er av det billigste sort, og vil bli byttet ut med noe dyrere.
STROLENDE fint vær idag, 2 timer på rulle+ 2 timer til jobb stå nå på agendaen. Imorgen blir det en 5 times langtur til jobb.... Nå er det vår gutta!
Men du verden så deilig det er å være ute og sykle!
Først tenkte jeg å protestere, men så skjønte jeg det: Det er utrolig fantatiskt å bytte til sommerdekk med lav rullemotstand og så skli lydløst frem på asfalten. Spesielt etter et halvt år med tungtrullende traktordekk. iik, Contential 26" 1.6" Sport Contact!
Piggdekkene mine står fremdeles på, og jeg tror at jeg ikke tar dem av før etter påsken eller i slutten av mars. Eller midt i april. Eller i slutten av april?
Sykla i skikkelig slafseføre igår og det var /"&"&#&") irriterende å få massevis av vannsprut på skoene mine. Det er en av ulempene med fixie, det er litt vanskelig å stoppe pedalene innimellom...
Da ble det skikkelig kåmmjuter på meg også. Skal bli godt å cruise asfalt til jobben i mach3:
Skjermer er montert..
Gratttis, den så ikke dum ut, men du skal vel ikke sykle med klyper/reimer? Det gav litt tunge flash-backs i min verden. Vel er det retro, og vel brukes det på bane, men tiden har løpt fra dette på samme måte som tiden har løpt fra rammemonterte gir.
Jepp, spennende føre nå om dagen når smeltevannet fryser om natta! Et par-tre ukontrollerte bakhjulsskrens (piggfritt bak) på vei til jobb i dag, men heldigvis ikkeno trynings!
Må nok vente ei uke eller 2 før piggene foran fjernes, men det lukter sannelig vår ute nå (og da mener jeg ikke bare gammal bikkjemøkk som kommer fram igjen)!
her i trøndelag har det snødd helt sykt i vinter, har lengtet etter våren lenge nå, veiener bare og snøen smelter. Men i dag ble jeg forbanna, det har snødd i natt og det snør fortsatt intenst, vil tippe 10cm nysnø siden i går. Tar dette aldrig slutt???? gleder meg som et barn til vi skal flytte til østlandet, hører det er litt mer stabilt der...
På strekningen Sandnes-Stavanger har feiebilen vært på store deler av veien og fikset og ordnet så det er en fryd å sykle til jobb(eller hjem). I dag var det vel omkring 6 grader eller så, fin-fine greier
Urk. Det er akkurat det eneste som jeg ikke liker ved våren, plustelig dukker det opp små brune krabater overalt... Det triste er at det er helsefarlig å la det ligge og råtne pga bakterier/viruser og det går utover ungene. Jeg fjerner enkelte som er for utsatte. ifjor var det en liten og smal sti på tvers av gresset/skogen med hvit snø overalt, og der var massevis av brune presanger på siden av stien. Hvert 3.meter i løpet av ~50 meter. Helt sinnsykt. Tenk deg å se minst 10-15 brune presanger på rekke og rad! Heldigvis går ikke folk så ofte der da, det ser ut at det er bare hundeeiere som går der, da det er en omvei.
Idag er det litt mer vååår enn igååår, med mer smeltevann!!!
Idag tok jeg den laaange veien til jobb. 4 timer med sol og kos. Jeg traff på flere feiebiler på turen mot kristiansand, men beina slet på 7-10km med oppover,veldig vått grus i starten.
Jeg tok noen bilder av 2 bikkjer som "jaget" meg, is på vannet opp i "fjellene", og noe annet. Jeg vil poste disse når jeg kommer hjem ikveld.
Har endelig fått vintersykkelen klar så nå kan snøen bare komme!
Dette er Gekko Warbaby mkIV som nå har arvet en haug med deler fra Kellyen (og noen deler har den faktisk fått igjen fra Kellyen etter langt tids utlån). Kor deilig det var med skjermer! Skoene er jo like reine nå som da jeg tok dem ut av vaskemaskinen i mandags kveld.
Jupp. Jeg har altid synest skjerm ser bare tullete ut.
Men etter en vinter med slik påmontert se jeg aneledes på det.
Ordentlig heldekkende skjerm gjøre en helt enormt bra jobb med å holder man tør og ren i rumpe, og ansikt. Selv når det plaskregner blir man ikke skittent.
Jepp. Må bare fikse en skrue og lage et hull i skjermen slik at det går å feste den mot setestagbroen også. Det skrangler hvis jeg hopper på fortauskanter. Og så kunne forfengeligheten tenke seg å fått forskjermen til å følge hjulet litt bedre.
Denne sykkelen skal bli sommercommuter også, med skjermer og smale slicks, for regnværsdager. Så får de andre syklene ta seg av finværet.