Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Trenger hjelp til Fortius software

Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: progres] #679060 11/02/2009 13:36
Kurtern Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg for min del, har en Fortius softwareinstallasjon som fungerer utmerket, og det har den gjort lenge lenge.

Trolig er resepten å ha en bra datamaskin som man dedikerer til Fortius og intet annet, kjører XP 32 bit OS og ellers snakker følsomt til maskinen hver kveld, er forsiktig med banning, andre høye lyder og viser at man forstår den.

Den nye Catalyst softwaren er det vel ingen som har prøvd enda her på berget, men jeg er nok en av de første som har bestilt den og den er på tur.

Det kommer nok helt sikkert tilbakemeldinger om ståa underveis.

---------------------------------------------
Kurt H.

Alt for mange sykler og alt for få timer
Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: Kurtern] #679071 11/02/2009 13:52
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Kurtern
Trolig er resepten å ha en bra datamaskin som man dedikerer til Fortius og intet annet, kjører XP 32 bit OS og ellers snakker følsomt til maskinen hver kveld, er forsiktig med banning, andre høye lyder og viser at man forstår den.
Det fordrer pietisme og måtehold. Og ikke minst så ligger det i det et tydelig signal om hvor "sær" fortius er eller kan være.
Jeg har også en dedikert maskin , kun fortius + rlv produksjon. Men tror du det hjelper? Jeg er nå begynt å banne i pose slik at maskinen ikke tar seg så nær av det hele forhåpentlig.
Neste step er er åpen trussel ved å sette flaska med fosforsyre ved siden av - altså jeg er ikke hevngjerrig men innrømmer glatt at denne tanken bringer en viss tilfredsstillelse med seg.

Redigert av progres; 11/02/2009 13:54.
Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: progres] #679078 11/02/2009 13:56
sykkelfantometJF Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat Tacx forum;

beatsystem wrote:
i hope it runs better than their previous software, which is full of bugs etc.

It will work on our PCs & those of the beta team in just the same way that the Fortius software runs really nice on all our PCs in a 100% bug free state. Wink

But im 100% sure that as this new software is fairly resource hungry & uses 3rd party software (Google Earth beta) someone out there will have issues with it.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: sykkelfantometJF] #679083 11/02/2009 14:06
sykkelfantometJF Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Noen måneder senere i den samme tråden skriver Tacx om Catalyst 3D:

yes, indeed. Unfortunalty we have still bugs in the software that needs to be fixed before release. So hoping this month but cannot tell depending on the current bugs and stability. It is always difficult with software as you haven seen with the current one

Tror jeg finner på noe annet til neste år. Det blir for dumt å bruke verdifull treningstid til å knote med fortius bugs

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: sykkelfantometJF] #679172 11/02/2009 18:21
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
En bør ha joggeskoene parkert rett ved siden av rullen.
Etter 7 minutters fomling er det bare å stenge ned og løpe det av deg.
Etter en recovery på min 5 år gamle laptop har oppsettet mitt funket smertefritt i snart 2 mnd.

En kompis som kjører fortius på en sykt kraftig pc med minst 1000 hestekrefter forstår ingenting av mine klager på krasj og feil. Hans oppsett har aldri feilet ett blink på 2 år.
Det skal sies at han aldri har kjørt annet enn orginale rlvèr på den, og han har ikkje en gang laget sin egen profil.

Re: Trenger hjelp til Fortius software [Re: ] #680405 14/02/2009 12:24
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg kjører for tiden Fortiusen på en laptop der jeg har installert veldig mye, og bruker samme maskina til jobb også. Bortsett fra et par heng under oppdateringen av softwaren (når oppgraderingen var ferdig, ville ikke den dialogboksen som viser sjekk og info om ny software la seg lukke), har den fungert eksemplarisk.

Men jeg ser for meg at jeg raskest mulig skal hive opp en XP-partisjon på Macen min slik at jeg kan kjøre rulla på en litt større skjerm enn 15.4".

Per B.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino