Jeg har ikke sett noe kors på dagens uniformer. Men jeg har heller ikke hatt nærkontakt med en politiuniform.
Du kan jo telle her:
Ateisten i meg griner! Og så mange kors da! Må være minst 70 kors der! Er det ingen som har reagert på løven? Noen må jo bli fornærmet av den? Peta?
Hehe, løven ser jo i det minste ut til å ha det bra. Den er til og med bevæpnet. Jeg tror det vil være enklere å fjerne kors fra polituniformen enn å ta vekk riksvåpnet:-)
Hehe, løven ser jo i det minste ut til å ha det bra. Den er til og med bevæpnet. Jeg tror det vil være enklere å fjerne kors fra polituniformen enn å ta vekk riksvåpnet:-)
Spørs det. Tror pasifistene vil ha et problem med det våpenet.
Ateisten i meg griner! Og så mange kors da! Må være minst 70 kors der! Er det ingen som har reagert på løven? Noen må jo bli fornærmet av den? Peta?
Nei, hvis man regner med at rekkene med hhv 3 og 4 kors fortsetter bak riksvåpenet må man anta at det er 28 eller 31 kors der (jeg orket ikke å måle nøyaktig helt øverst).
Ellers var vel ikke poenget til gare å argumentere mot korset, men at uniformen allerede har mange religiøse symboler, noe du på en måte velger å overse i din argumentasjon mot andre symboler.
Edit: Kors på toppen av krona: +1.
Redigert av Vanilla Ninja; 06/02/200909:22. Rediger grunn: Iq-test
Ellers var vel ikke poenget til gare å argumentere mot korset, men at uniformen allerede har mange religiøse symboler, noe du på en måte velger å overse i din argumentasjon mot andre symboler.
Kan du lese? Før jeg så det zoombildet av politihatten visste jeg ikke det. Trodde bare det var løve og krimskrams politiet hadde på uniformen.
Nudistene vil nok ha et problem med all bekledning politiet har på seg....
Det er vel utrolig sjelden nudister går ikledd sitt "religiøse antrekk" andre steder enn på dertil egnet område.
Skal man ta hensyn til alskens religiøst fintføleri og avvike hele poenget med "uniformering" ser jeg ingen grunn til å ikke hensynta andre personlige preferanser. Nudisme, S&M, alle mulige fetisher, piercinger og Paris-Hilton-vesker med tilhørende minibikkje. Stikkordet er som sagt UNIFORM :-D
Tja, man kan jo trekke dette så langt man vil, men jeg mener å huske at det var store problemer med å innføre skjørt i (fest)uniformen til både forsvar og politi i hine hårde dager.
Hvor stor praktisk betydning dette vedtaket får er vanskelig å si, men symbolverdien i dette er betydelig.
Kan du lese? Før jeg så det zoombildet av politihatten visste jeg ikke det. Trodde bare det var løve og krimskrams politiet hadde på uniformen.
Ja, jeg kan lese, men jeg oppfattet svaret ditt som sterkt sarkastisk og overdrevent, spesielt på grunn av kommentaren din om løven i riksvåpenet, men også fordi du helt tydelig overdrev antallet kors som du ikke telte.
Jeg tok deg dermed ikke seriøst og syntes det var på sin plass med en presisering og litt småkrangling.
Din historieløshet skal vi ikke komme inn på i denne omgang.
Jammen bra terrengsykkel.no har eget forumpoliti som kan presisere andres innlegg.
Skriver du som ei krøkke får du bare finne deg i å bli misforstått. Sånn er det bare.
Presiseringen, som du enkelt kunne unngått hadde du bare vært litt mer opptatt av fakta, gjaldt forøvrig bare antallet kors.
JonahHex: Forumpolitiet godkjenner foreløpig ikke hijab som en del av uniformen. Hjelm i felt og caps (rett vei, som rapperne, ikke feil vei som enellerannenanne) eller kåbbåihatt i bymiljø er det som gjelder.
Etter å ha skumma igjennom tråden har jeg bestemt meg for at uniformsreglementet som politiet har bør videreføres som det er i dag. En utvanning av dette synes jeg er uheldig.
Enten respekterer man mitt synspunkt eller så kan en høgge på så mye en vil. Jeg har bestemt meg, punktum.