I Oslo er det bare å glemme jobbsykling. Går fortere å bære sykkelen enn å sykle. Tung snø, slaps og dårlig brøyting gjør t-banen til et godt alternativ nå.
I Oslo er det bare å glemme jobbsykling. Går fortere å bære sykkelen enn å sykle. Tung snø, slaps og dårlig brøyting gjør t-banen til et godt alternativ nå.
I dag gikk det veldig greit fra Haugerud til Lysaker. Bedre brøyting enn i går. Jeg dro en halvtime tidligere enn vanlig, og kom altfor tidlig på jobb. Men det skal snø mer utover dagen, så vi får se åssen det går hjem.
Sånn er det ikke bare på Sørlandet, hvis det er noen trøst.
Her har det kommet 10-15cm med snø de siste par døgnene, og nå er det to plussgrader, så det er i ferd med å konverteres til slaps. I tillegg har de hatt salt på, så alt blir jævlig grisete i tillegg.
...Og rett før det smelter bort, kommer det sikkert til å fryse på, så det blir hålke og issvuller overalt.
I Kristiansund er det tørt og bart så jeg tok ut sommersykkelen (Fuji Space SL) i dag og det var deilig å sykle på en lett sykkel som ruller godt igjen.
Vintersykkelen (Diamant Eureka) er tung i forhold men det skyldes nok mye piggdekk, skjermer og lys.
Har ikke vært helt i form forrige uke men i går løsnet det endelig på trening så jeg begynner å se lyst på syklinga igjen.
Gikk greit fra Sagene til Grev Wedels plass idag – det største problemet var gentlig en hissig bilist i SUV som rulla ned vinduet og kjefta og bar seg på meg for «uvettig sykling», for deretter å trå flat pedal med centimeter klaring mellom meg og en annen jobbsyklist… Litt snø og slaps blir peanuts i forhold til slikt ;-)
Er'u bleik, eller, Morten?
Ikke noe problem å ta seg fra Sinsen til Skøyen verken igår eller idag. Sykkelstien langs Ring 3 er de dessuten flinke til å brøyte. Det verste er der det ligger mye snø med masse salt, men det har jeg klart å unngå. Når det er sagt, hadde det igrunn vært litt moro å prøvd ski til jobb også...
Er'u bleik, eller, Morten?
Ikke noe problem å ta seg fra Sinsen til Skøyen verken igår eller idag. Sykkelstien langs Ring 3 er de dessuten flinke til å brøyte. Det verste er der det ligger mye snø med masse salt, men det har jeg klart å unngå. Når det er sagt, hadde det igrunn vært litt moro å prøvd ski til jobb også...
Gratulerer med dagen!
Ja, jeg er nok litt småbleik. Halve veien fra Skullerud er på grus-/gangvei som måkes to ganger i året. Orker ikke å kjøre plog, så jeg venter til i morgen og håper det er tråkket opp litt.
Ganske kjipt egentlig, men vinden var ikke gærnt, så det hjelper i det minste noe.
Det hjelp ikkje det minste når starten på ruta mi er ein km med bakke som gjer at farta blir litt høgre enn flatmark. Fy fasan så kaldt det var i dag. Sludd og slaps og vatn overalt. Ingen skjermer heller, nei. Kan ikkje hugse å ha hata å sykle så mykje som i dag.
(Sykla til jobben i dag for ca første gong på eit halvår.)
Takk for gratulasjoner. Ble lite sykkelstash, derimot flere skirelaterte ting, bl.a denne, som absolutt gir meg lyst til å sette kursen nordvestover og komme meg ut og opp.
Og Morten, jeg har full forståelse for at sykkelen får vente litt når sykkelruta er umåka og full av snø (eller enda verre, saltslaps (grøss))...
Tok sykkelen i dag og det gikk greit. På veiene er det bart. Sideveier og gangstier er våt is, hardpakk og andre steder mykt. Jeg tror jeg har opparbeidet meg et hatforhold til Nokian 240, 700/40. De er kun bra på et føre og det er hardpakket snø, et føre som er sykkelbart for alt bortsett fra slicks.
Denne uken jobbe jeg sent. Selv om jeg kom på veien 11:15, så har kommunen ikke brøytet noenting.
Det er blank is, med spor og nysnø på toppen. Brukte en synsyk 2 timer til jobb idag, og jeg har bedt kona om å komme å henter meg ikveld. Den eneste oppmuntring jeg hadde var å klipse noen mobilbilder som jeg skal laste opp når jeg kommer hjem mens jeg drikke varm skjokolade.....
Pen sak, men du vet at hvis du kjøpe deg en jobbesykkel så må den også brukes?
Bruke du den like mye som jeg gjør, så blir tilgangen på bil også betraktelig mindre selv på dager det virkelig ikke passer å sykler.
Huff, idag kjørte jeg 3x20 på terskel og regnet med en rolig tur til jobb. Godt jeg ta helg ikveld, da blir det mekking av gamle veteranscooter siden denne sesongen også dukker plutselig opp.
Bruker dere SS til jobbsykler? Hvilken utveksling?
Spør du meg så er svaret nei. Det kan vel hende at jeg konverterer Det Grønne Lynet til fixie en gang/for en periode, men foreløpig er det gir det går i her i gården.
Sørlendinger er UBRUKELIGE med en gang det kommer snø. Den svingen er ikke så bratt og svingete at det burde være noe problem selv med litt snø... (nå har jeg riktignok bare vært der på sommerføre, men dog..)
Jeg er imponert over jobbsyklingen din Rob... Makan til vilje.
Fy flate Rob, jeg synes det så skummelt ut jeg. Ikke det at du ikke fikser det, men det er mye rart bak rattet som kan skape trøbbel for en syklist på vinterveier. Tøffing!