Salsa Fargo'en ser utrolig kul ut. Ville nok bytta frontbæreren med noe som var mer Lowrideraktig.
(jeg har syklet noen 12mils turer med 26" MTB med cirka 10-15kg bagasje, og jeg sykler ofte <5mil med 10-20 kg bagasje. En sjelden gang turer opptil 3 mil med 20-30kg bagasje.)
Surly lager noen fine (og dyre) bagasjebrett av stål. Foran og bak.
Salsa Fargo ser ut til å ikke ha plass for skjermer?
Hva er poenget med å sykle uten skjermer?
Plastskjermer er noe dritt, men de gjør jobben. (SKS 65mm)
Jeg bruker 2 bakskjermer, den orginale forskjermen var for kort til
å beskytte føttene mine godt nok fra vannsprut. (Forleden fant jeg ut at snø spruter opp mot meg (pga feste på innsiden av skjermen), så alt er ikke perfekt enda)
Drit i bagasjebrett i aluminium fra sykkelbutikken, de holder maks ~20kg og maks 2 år. Jeg er så drittlei av den dårlige kvaliteten, de bare faller fra hverandre etter to-tre år. urk.
Drit i dempegaffel, feite dekk er bedre.
- Viktig at sykkelen er slitesterk og pålitlig
Bare pass på at alt er vedlikeholdt og er i tipptopp stand, ellers
går det meste bra.
(jeg bruker fixie da jeg gidder ikke vedlikeholdmaset (spesielt på vinteren))
(sommer)
Jeg anbefaler dekk på minst 1.75". Jeg har syklet mye på 1.6" (Contential Sport Contact), men syntes at det føles litt skummelt med last på >15kg (punkteringsfare ved fortau og bakker, jeg føler at bakhjulet skriker ved hvert rotasjon!). Your mileage may vary.
Bredere felger gir bedre stabilitet under syklinga, men her er jeg noe usikker, jeg håper at jeg får testet 30mm vs 21mm felger
(+ flere dekk - 1.6" og 2.0" og 2.35") til sommeren, da det var
bare en kjapp sammenlikning.
Det er noe dritt med piggdekk, så jeg sier ikke mer!
Ellers foreslår jeg at trådstarter sykler i flere mnd for å bli kjent med sykkelen, se om den er komfortabel etter flere timer, spesielt
i hvordan den oppfører seg når en er DRITTSLITEN!!!
(Jeg brukte engang 1:15 time på 1 mil i forrige uke, uten bagasje, huet mitt ble plustelig rar og tom...)