Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Blitz huset ferdig?

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662674 11/01/2009 10:37
Anders Offline
Besatt
Besatt
Jeg skjønner ikke helt greia med at man på død og liv skal forherlige en gruppe som Blitz, ved å hele tida si at "neida, det er bare noen fåååå som lager bråk" når vi gang på gang ser at de klarer å stelle i stand temmelig store greier på egenhånd, uten hjelp fra casuals eller folk med løs tilknytning til palestina. De ser ut til å ta enhver anledning til å sloss med politiet, selv om politiet stort sett aldri er de som de skal protestere mot.
Blitz er jo faktisk mer populistiske enn FRP(!) og hopper fra sak til sak i håp om å få benytte det til sin egen fordel i kampen "mot snuten og makta"

Og det at Blitz er så viktig siden de kan plukke opp folk som har ramla litt utenfor blir jo like logisk som å si at Vigrid er viktig siden de plukker opp folk som har ramla litt utenfor. Bare fordi at en gjeng som er ute etter å ødelegge for andre, faktisk også driver med et par fornuftige ting også, er jo på ingen måte nok til å si at gruppa er bevaringsverdig.

Og når de går ut offentlig på sine egne websider og forteller i klartekst at de misbruker palestina/istraelkonflikten som et påskudd for å sloss med politiet og "det norske maktapparatet" er det vel ikke så mye å tvile på.

Som om ikke det var nok, skriver de også i klartekst at de synes ruteknusing og steinkasting og resten av galskapen på torsdag er helt topp. "Blitz støtter og hilser opprørerne velkommen og ser fram til å delta i videre kamper"

Når dette kommer fra Blitz' eget offisielle talerør, bør det åpenbart være litt mer enn et par utbrytere eller to som er ute etter bråk. Da er det den offisielle linja de fører. Joa, det er sikkert et par hyggelige fredelige folk der også, som IKKE har tenkt til å rette baker for smed, men de er tydeligvis de uønskede elementene.

Se selv:
www.blitz.no

Anders
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Anders] #662685 11/01/2009 11:03
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Anders
Jeg skjønner ikke helt greia med at man på død og liv skal forherlige en gruppe som Blitz, ved å hele tida si at "neida, det er bare noen fåååå som lager bråk" når vi gang på gang ser at de klarer å stelle i stand temmelig store greier på egenhånd, uten hjelp fra casuals eller folk med løs tilknytning til palestina. De ser ut til å ta enhver anledning til å sloss med politiet, selv om politiet stort sett aldri er de som de skal protestere mot.
Blitz er jo faktisk mer populistiske enn FRP(!) og hopper fra sak til sak i håp om å få benytte det til sin egen fordel i kampen "mot snuten og makta"

Og det at Blitz er så viktig siden de kan plukke opp folk som har ramla litt utenfor blir jo like logisk som å si at Vigrid er viktig siden de plukker opp folk som har ramla litt utenfor. Bare fordi at en gjeng som er ute etter å ødelegge for andre, faktisk også driver med et par fornuftige ting også, er jo på ingen måte nok til å si at gruppa er bevaringsverdig.

Og når de går ut offentlig på sine egne websider og forteller i klartekst at de misbruker palestina/istraelkonflikten som et påskudd for å sloss med politiet og "det norske maktapparatet" er det vel ikke så mye å tvile på.

Som om ikke det var nok, skriver de også i klartekst at de synes ruteknusing og steinkasting og resten av galskapen på torsdag er helt topp. "Blitz støtter og hilser opprørerne velkommen og ser fram til å delta i videre kamper"

Når dette kommer fra Blitz' eget offisielle talerør, bør det åpenbart være litt mer enn et par utbrytere eller to som er ute etter bråk. Da er det den offisielle linja de fører. Joa, det er sikkert et par hyggelige fredelige folk der også, som IKKE har tenkt til å rette baker for smed, men de er tydeligvis de uønskede elementene.

Se selv:
www.blitz.no

Prøver ikke å forherlige Blitz, eller forsvare voldshandlingene i noen av mine innlegg.
Det eneste jeg forsøker, er å legge inn noen nøyanser i all svartmalingen.

Akkurat som media selv også gjør nå.
De sier ikke at Blitz står bak, men skriver:

Sitat: http://www.dagbladet.no/2009/01/11/nyheter/krigen_i_gaza/israel/innenriks/politi/4326515/
en gruppe med tilknytning til blitzmiljøet

Jeg sier ikke at det er greit å verken sloss med politi eller knuse ruter. Men jeg sier at dette miljøet representerer ikke bare disse sidene.

Det merkelige her er at ingen kritiserer Siv Jensen for å omtrent si at det er Gaza som forsøker å innvadere Israel, at man burde sette munnbind på Mads Gilbert og at det er ok at Israel ikke slipper vanlig presse inn i Gaza. At hun støtter volden, krigføringen osv er det ingen som kritiserer like hardt som at Blitz støtter motstandskampen mot henne og hennes ytringer. Hun blir faktisk tatt i forsvar og gjort til et offer i manges øyne...

Og samtidig pynter du rimelig mye på sannheten.
Palestinske flyktninger har vel litt mer enn en "løs tilknytning" til Palestina? Og Blitz miljøet har jo vært trofaste mot sine kjernesaker i lang tid, i motsetning til FRP som legger til og fjerner ting i sitt partiprogram på ukentlig basis? Eller har du noen vingle-Siv eksempler fra Blitz miljøet?

Det de sier på sine hjemmesider er noe de har sagt lenge, og som har vært en stor sak på venstresiden i norsk politikk lengre enn Blitz sin eksistens - nemlig "Fritt Palestina".

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662694 11/01/2009 11:27
Anders Offline
Besatt
Besatt
Jeg kjente igjen en del av kidsa på videoene som har blitt publisert i det siste, og for å si det slik er det ikke mye palestinske flyktninger blant dem. Jeg er selvsagt klar over at det er et mindretall jeg klarte å identifisere som folk i nabolaget mitt, men stort sett virker dette som en sak som -svært- mange har veldig lett for å slenge seg på.

Trofaste mot sine kjernesaker ja. Det kan du jo si. Men når kjernesaken tydeligvis er å protestere mot alt som kan gi dem en unnskyldning til å rope litt, så skal det jo ikke så mye til for å holde seg til kjernesakene.
Eksempler? Jeg husker ikke så mange, men kan jo nevne Ungdomshuset i Danmark, opptøyene i Hellas, alle abortsakene før i tida, og tilogmed da private vektere skulle ta over fangetransporten mellom fengsler og rettsaler (for lavrisikofanger) blandet Blitz seg og måtte protestere. Ganske morsomt egentlig, for da var plutselig Politiet bra nok.

Palestinasaken appelerer til Blitz fordi den evige gruppen med steinkastere har vært et forbilde for Blitz i mange år. Bare at Palestinerne faktisk ser ut til å ha hatt grunn til å klage, mens Blitzerne sutrer med en gang de ikke får noe gratis.

At ingen retter sin oppmerksomhet mot Siv Jensen og forsvaret av Israels handlinger må motstanderne ta skylda for, når de tar all den negative oppmerksomheten selv. Hvis Siv Jensen slipper en promp er det ingen som legger merke til det hvis det kommer tusenvis av skrikende primater og kaster bæsj på politiet.

Anders
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Anders] #662701 11/01/2009 11:51
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Bare at Palestinerne faktisk ser ut til å ha hatt grunn til å klage, mens Blitzerne sutrer med en gang de ikke får noe gratis.

Hvis du også tror at Blitz er husokkupanter, så (som nevnt tidligere i tråden) er det kanskje greit å igjen nevne at de betaler en ganske heftig husleie.

Ungdomshuset i Danmark:
Dette er to miljøer som har hatt god kontakt lenge. Er det vingling i støtte disse?

Opptøyene i Hellas:
Er basert på den store missnøyen mellom sivile og politi/styresmakter i Hellas. Vingling?

Abortsakene tidligere:
En av de første gruppene som knyttet seg til Blitz, var Jentegruppa, samt en god del rødstrømper generelt. Vingling?

Vektersaken:
Dette var en "høyresiden mot venstresiden i norsk politikk" sak. Fikk ikke med meg at Blitz gjorde noe i denne sammenheng, men saken gjalt ihvertfall at ikke privat ansatte skulle få drive maktbruk ovenfor sivile i Norge. Men at man måtte være offentlig ansatt for å kunne gjøre dette. Så Blitz vingler vel ikke politisk ihvertfall?

Quote:
Palestinasaken appelerer til Blitz fordi den evige gruppen med steinkastere har vært et forbilde for Blitz i mange år.
Jaha? Spennende påstand ihvertfall :-) Det ligger nok ikke noe mer bak....

Angående Siv har du helt rett. Og det provoserer meg veldig. Hun kommer vekk med å vise en utrolig ekstrem holdning, og man skulle tro hun visste at dette kom til å provosere slik at hun kunne bli et offer. At hun kommer vekk med å si at Israel er i sin fulle rett til å skade 3000 mennesker og drepe over 250 barn (i følge tall fra sykehus i Gaza), mens Blitz ikke kommer unna å støtte opptøyene i Oslo blir merkelig. Men, media skal jo tross alt selge også...og Blitz selger mer enn vingle-Siv.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662713 11/01/2009 12:27
Anders Offline
Besatt
Besatt
Det blir feil å snakke om vingling. Det er mer snakk om å ta til seg saker etterhvert som de får lyst, og glemme de når det ikke lenger nytter å lage mer sirkus om det.

Ang vektersaken så har vel aldri Blitz støttet tanken om at offentlig ansatte kan drive maktbruk ovenfor dem eller andre heller. Så det blir litt vinglete. Og nei, de raserte ikke byen dengang, så det kan hende du ikke fikk det med deg. Men de klarte nok en gang å rette baker for smed, da de troppa opp med et hylekor på tretti småkids med Lillevolden i spissen, ikke hos stortinget eller politiet eller hvem det nå var, men hos de som hadde fått tildelt oppdraget.

Slik jeg ser det, fungerer Blitz (og andre grupperinger som kan være vanskeligere å identifisere) som samfunnets "nyttige idioter". Det blir litt som når FRP blander seg i en eller annen sak. Enhver sak Blitz støtter med sin ivrige (og ofte tankeløse) fremferd, frastøter svært mange som ellers ville være enig.
Med andre ord er de med på å fjerne fokus på sakens egentlige kjerne, siden det alltid blir en gjeng freakshowartister som skal krangle med politiet istedenfor, og på den måten er de med på å støtte sine motstandere. Veldig smart.

Lurer på hvor mange som egentlig tror at det hjelper noe som helst på situasjonen i gaza, at de angriper politiet i Norge.

Og jeg lurer også på hvor mange andre steder i verden man kan risikere like lite ved å oppføre seg på denne måten.
De klassiske steinkasterne på vestbredden risikerte å bli drept hver eneste gang de gikk ut på gata for å protestere og angripe de israelske makthaverne med stein og brannbomber.
De som gjør det samme her i Norge risikerer i verste fall å bli tatt litt hardt i armen, og om de er -skikkelig- uheldige, så får de muligens med seg et brev med hjem til mamma og pappa.

Og allikevel sutres det over "overdreven voldsbruk fra politiets side"

Skulle likt å sett hvor ellers i verden hvor det går an å rasere alt man kommer over, kaste stein, brannbomber og andre ting på politiet (og andre uskyldige) uten å risikere noe som helst.

Vandalismen og volden vi har sett de siste dagene her i Oslo er nok dessverre like lite relatert til politikk som fotballopptøyer har med ballspill å gjøre.

Dette gjelder selvsagt ikke bare Blitz, da det er mer enn nok andre som driver med det samme.

Jeg tror du skal være glad for at du ikke må forholde deg til slikt til daglig, at du ikke trenger å tenke over hvilken vei du skal ta hjem etter å ha henta kidden i barnehagen, for å unngå å bli truffet av stein eller tåregassgranater. At du ikke trenger å være redd for at noen knuser og setter fyr på ditt eget arbeidssted fordi noen var frustrerte og så et stort vindu, eller fordi noen var dumme nok til å tro på en idiotisk tekstmelding de har fått av sine like dumme kamerater.

Anders
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Anders] #662762 11/01/2009 15:09
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Da synes jeg du skal gå inn på hjemmesiden til Blitz og lese om gruppene, og hva de jobber med til daglig.
Her er det ikke snakk om å ta saker/initiativ ettersom de kan generere sirkus. Du skal få slippe å lete, her er listen:

http://blitz.no/info/grupper/andregrupper.html
http://blitz.no/info/grupper/studio.html
http://blitz.no/info/grupper/kafeblitz.html
http://blitz.no/info/grupper/infoshop.html

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662764 11/01/2009 15:13
Anders Offline
Besatt
Besatt
Takk for omtanken, men jeg sjekka alt dette før jeg skrev mitt første innlegg.

Anders
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Anders] #662767 11/01/2009 15:20
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Takk for omtanken, men jeg sjekka alt dette før jeg skrev mitt første innlegg.

Og du mener fortsatt, selv etter å ha sett alle undergruppene, dette?

Det er mer snakk om å ta til seg saker etterhvert som de får lyst, og glemme de når det ikke lenger nytter å lage mer sirkus om det.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662783 11/01/2009 16:03
Anders Offline
Besatt
Besatt
Yap.
Jeg ser ingen motsetninger mellom mine slurvete påstander, og det at de gjør mer produktive ting enn bare å kaste stein på politiet.

Eh, snuten. Beklager.

Anders
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Trygve_] #662861 11/01/2009 19:11
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Her er en fin gruppe - sitat hentet fra Blitz sine sider;

Barnemakt
Barnemakt er en slags organisasjon, men uten leder og medlemslister. Vi er en gruppe unge anarkister som vil ha en forandring her i verden og vi er villige til å kjempe for å få det, både med lovlige og ulovlige metoder. Vi prøver å få unge til å bry seg mer, fordi det har vist tendenser til å bli mange fler hjernedøde zombier.

-H

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Howard] #662863 11/01/2009 19:15
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: Howard
Her er en fin gruppe - sitat hentet fra Blitz sine sider;

Barnemakt
Barnemakt er en slags organisasjon, men uten leder og medlemslister. Vi er en gruppe unge anarkister som vil ha en forandring her i verden og vi er villige til å kjempe for å få det, både med lovlige og ulovlige metoder. Vi prøver å få unge til å bry seg mer, fordi det har vist tendenser til å bli mange fler hjernedøde zombier.

-H

Artig at de bruker ordene "hjernedøde zombier" for det er akkurat det jeg tenker når jeg leser dette.....

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Blitz huset ferdig? [Re: bik3man] #663209 12/01/2009 15:49
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Blitz støtter iflg. sin egen nettside opprør, voldsbruk og andre aksjonsformer som ikke har noe med hverken ytringfrihet eller demokrati å gjøre. Jeg skiller markant mellom det å angripe politiet, staten Norge, private og tilfeldige tredjeparter OG krigen som pågår i Gaza. Vi er i Norge, ikke Gaza...det er patetisk å vise verden støtte med enda mer vold eller støtte til slikt.

Det er og derfor jeg dømmer hele Blitz fordi jeg antar det Blitz publiserer er noe som hele Blitz står for, eller er det grupperinger i Blitz i mindretall som styrer skuta?

Som jeg allerede har påpekt hvis det er så mange mennesker som kan og vil mye i Blitz, hvorfor tar ikke disse ett oppgjør med egne problemer?

Jeg er ikke imot alternative miljøer, men alternative miljøer som støtter gateslag har ikke livets rett(altså organisasjonsformen..ikke menneskene, bare for å presisere i disse voldelige dager).

Blitz bruker krigen i Gaza til å fremme egne saker, i hvertfall slik tolker jeg dette fra nettsiden:

"Når byens unge videre opplever privatisering av det offentlig rom, rasering av ungdomstilbud og trakkasering på gateplan i et samfunn der kun de kjøpesterke får spillerom, dannes en avmaktsfølelse der opprør er en naturlig konsekvens."

Dette fyrer jo bare opp under folk sin oppfatning av at Blitz kun vil lage kvalm.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Christian M.] #663425 12/01/2009 21:06
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Gullkorn fra Blitz;

Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i denne saken. Når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av et sterkt militarisert norsk politi, dannes en avmaktsfølelse og et raseri som gjør opprør til en selvfølge.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Howard] #663428 12/01/2009 21:07
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Hehe, akkurat den var ganske bra da..

/Are Nicolai
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Howard] #663523 13/01/2009 06:43
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: Howard
Gullkorn fra Blitz;

Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig side i denne saken. Når propalestinske demonstrasjoner gang på gang blir angrepet og gassa av et sterkt militarisert norsk politi, dannes en avmaktsfølelse og et raseri som gjør opprør til en selvfølge.

Omskrevet versjon.

Norske myndigheter og maktapparat viser tydelig fornuft i denne saken. Når drittunger og raddiser gang på gang angriper og raserer Oslo sentrum bare for å lage kvalm, dannes en avmaktsfølelse og et raseri som gjør juling til en selvfølge.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Blitz huset ferdig? [Re: bik3man] #663537 13/01/2009 07:14
Espen Offline
More than words
More than words
Juling løser de fleste problemer!

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Espen] #664147 13/01/2009 23:39
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: Espen

E

Nah, men oppdragelse er det jaggu mange i alderen 10 - 20 som mangler i dette landet...

EDIT:
Litt tynt med å bruke media som troverdig kilde hele tiden, men:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2864960.ece

Redigert av Christian M.; 13/01/2009 23:50.
Re: Blitz huset ferdig? [Re: Christian M.] #664155 14/01/2009 01:18
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Christian M.

E

Nah, men oppdragelse er det jaggu mange i alderen 10 - 20 som mangler i dette landet...

God oppdragelse er da, som det meste, et definisjonsspørsmål. Og hvis de holdningene som skinner sterkere og sterkere igjennom her på forumet og ellers i norge er et resultat av oppdragelse så er jeg isåfall sjeleglad for å ha blitt skånet for akkurat det.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Christian M.] #664159 14/01/2009 06:48
Espen Offline
More than words
More than words
Juling = oppdragelse?

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664183 14/01/2009 08:05
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan
Sitat: Christian M.

E

God oppdragelse er da, som det meste, et definisjonsspørsmål. Og hvis de holdningene som skinner sterkere og sterkere igjennom her på forumet og ellers i norge er et resultat av oppdragelse så er jeg isåfall sjeleglad for å ha blitt skånet for akkurat det.

Forklar?

Per B.
Re: Blitz huset ferdig? [Re: perbl] #664187 14/01/2009 08:14
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Edit: Lite gjennomtenkt innlegg. Fjernet

Redigert av anonymous5; 14/01/2009 08:17.

Anonym5
Re: Blitz huset ferdig? [Re: perbl] #664200 14/01/2009 08:48
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Forklar?

Da må du først presisere hva jeg skal forklare.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664205 14/01/2009 08:57
perbl Offline
More than words
More than words
Du kommer nå i ditt innlegg med relativt generaliserende påstander om holdninger av ymse sort som tydeligvis skinner sterkt gjennom her på forumet. Det kan nå være interessant å få utdypet bittelitt mer omkring hva du mener, og hvilken relevans du mener "norsk oppdragelse" har med det å gjøre.

Per B.
Re: Blitz huset ferdig? [Re: perbl] #664313 14/01/2009 11:23
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ok. Jeg synes det florerer litt småborgerlige holdninger her(sånne som gjør at folk kjøper innbruddsalarm, setter opp gjerder og irriterer seg over at andre "ikke oppfører seg ordentlig") og til dels også mere høyrevridde meninger. Det er helt naturlig fordi forumet har blitt populært og det fører til økt oppslutning om meninger i alle retninger og hovedstrømmen følger tendensen i sammfunnet ellers. Det er bra at folk er forskjellige. Jeg sa aldri noe om norsk oppdragelse spesiellt, jeg blir bare litt provosert over at folk legger føringer for hva som er god oppdragelse og hva som er god oppførsel. Og at noen gidder å irritere seg over litt uro i Oslo når det faktisk skjer grusomme ting andre steder.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664322 14/01/2009 11:27
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Helt enig! Siden store deler av verden er skakkjørt av krig, vold, etniske konflikter og uryddige forhold - synes jeg at vi bør akseptere litt mer vold, kriminalitet og uro her hjemme også. Vi bør tilnærme oss resten av verden.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: Howard] #664343 14/01/2009 11:42
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Vi bør tilnærme oss resten av verden.

Ja det syns jeg. Og se på roten til problemene og prøve å løse de istedet for å være skeptiske og rope pøbel og terrorist og bråkmaker og fundamentalist osv. til alle som ikke er som "oss".

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664397 14/01/2009 12:33
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Så fordi jeg setter spørsmålstegn ved lovstridig oppførsel her i Norge, så er jeg skeptisk til "de andre". På samme grunnlag evner jeg heller ikke å se skjønne noe av bakgrunnen til f eks den litt ufine konflikten i Gaza (fordi det er jo den som er roten opptøyene i Oslo sist uke).
Derfor bør jeg altså bare lene meg tilbake og la demonstrantene rasere byen jeg bor i, samt gå til voldelige angrep mot Politiet og vandalisere annen manns eiendom. Det er jo tross alt krig i Gaza, da er dette det minste jeg og andre bør finne oss i.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664488 14/01/2009 14:40
Tex Offline
Besatt
Besatt
Ok. Jeg synes det florerer litt småborgerlige holdninger her(sånne som gjør at folk kjøper innbruddsalarm, setter opp gjerder og irriterer seg over at andre "ikke oppfører seg ordentlig") og til dels også mere høyrevridde meninger. Det er helt naturlig fordi forumet har blitt populært og det fører til økt oppslutning om meninger i alle retninger og hovedstrømmen følger tendensen i sammfunnet ellers. Det er bra at folk er forskjellige. Jeg sa aldri noe om norsk oppdragelse spesiellt, jeg blir bare litt provosert over at folk legger føringer for hva som er god oppdragelse og hva som er god oppførsel. Og at noen gidder å irritere seg over litt uro i Oslo når det faktisk skjer grusomme ting andre steder.

Er det for tidlig å nominere til prisen for Årets Innlegg 2009 ?

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664491 14/01/2009 14:45
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Ok. Jeg synes det florerer litt småborgerlige holdninger her(sånne som gjør at folk kjøper innbruddsalarm, setter opp gjerder og irriterer seg over at andre "ikke oppfører seg ordentlig") og til dels også mere høyrevridde meninger.

Jeg irriterer meg over og blir provosert over at kriminelle skal få ødelegge fredelige markeringer, skade uskyldige tredjeparter, skade politiet og volde skade på annen manns eiendom. Jeg antar da at å følge Norsk lov og generelt bruke huet ikke er spesielt høyrevridd?
Men Høyrevridd er jeg, dog ikke akkurat så langt som FRP trekker enkelte saker.

Og at noen gidder å irritere seg over litt uro i Oslo når det faktisk skjer grusomme ting andre steder.

At det er uro i Oslo tar bort fokus fra de som faktisk lider, ironisk nok mer bråk i Oslo jo mindre fokus fra media på resten av verden, verre er det i mange tilfeller ikke. Krigen er ikke i Norge, men når det blir opptøyer i Oslo velger man å følge problemstillingene som er nærmest oss.

Re: Blitz huset ferdig? [Re: skubisan] #664505 14/01/2009 15:17
Tex Offline
Besatt
Besatt
Ok. Jeg synes det florerer litt småborgerlige holdninger her(sånne som gjør at folk kjøper innbruddsalarm, setter opp gjerder og irriterer seg over at andre "ikke oppfører seg ordentlig") og til dels også mere høyrevridde meninger.

Hvis å ha innbruddsalarm i huset er høyrevridd, hva da med røykvarsler? Det er må vel regnes som reinspikka nazisme?

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support