Legg bremseslangen langs broen på gaffelen, så bøyer den seg fint tilbake mot bremsen igjen, og slangen er sikkert akkurat passe. Ta også og legg slangen på innsiden av gaffelbeinet, så er den bedre beskyttet på fall og knall.
Knall sykkel, forresten!
Ole.
Re: En intens(e) familieforøkelse - byggetråd
[Re: nr7wave]
#66152208/01/200918:10
Legg bremseslangen langs broen på gaffelen, så bøyer den seg fint tilbake mot bremsen igjen, og slangen er sikkert akkurat passe. Ta også og legg slangen på innsiden av gaffelbeinet, så er den bedre beskyttet på fall og knall.
Knall sykkel, forresten!
Ole.
Har lagt bremseslangen inntill, men den er for lang. Må kappes! at ikke slangen er lagt på innsiden er en "heat of the moment" glipp.
Christian S.
[Re: sigmund]
#66153108/01/200918:22
Hold deg til sorte strips, strips er egentlig ikke pent, og hvite synes bare mye bedre. Jeg synes forsåvidt det samme om girstrømper og bremseslanger, men det toget har vel gått...
Ole.
[Re: Ole]
#66153608/01/200918:35
Jeg synes de hvite slangene står bra mot den hvite outline'en i logo og slikt. Usikker på vakkerhet over tid da.
Enig og enig. Spent på hvor pent det vil holde seg over tid. Men det er jo ikke værre enn å bytte til blanke Godridge strømper og slanger hvis det skulle vise seg at det blir bæl-stygt.
Christian S.
#66159208/01/200920:11
Hold deg til sorte strips, strips er egentlig ikke pent, og hvite synes bare mye bedre. Jeg synes forsåvidt det samme om girstrømper og bremseslanger, men det toget har vel gått...
Ole.
Det toget er gått, ja...
Du får legge inn klausuler på hvordan du vil at min neste ramme skal bygges, da vet du ;-) Sagene dungeon style , lizzom.
Christian S.
#66160308/01/200920:23
Ta også og legg slangen på innsiden av gaffelbeinet, så er den bedre beskyttet på fall og knall.
Er dette lurt på alle sykler, eller er det mest for stisykler? Tenker på rittsykkelen min, der ligger slangen egentlig veldig pent på utsiden av gaffelbeinet.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
[Re: oivindg]
#66161208/01/200920:30
Ta også og legg slangen på innsiden av gaffelbeinet, så er den bedre beskyttet på fall og knall.
Er dette lurt på alle sykler, eller er det mest for stisykler? Tenker på rittsykkelen min, der ligger slangen egentlig veldig pent på utsiden av gaffelbeinet.
Øivind
Jeg ville i alle fall trukket den på innsiden på rittsyklen. Det er vel under ritt at Murphys law virkelig gjør seg gjeldene. Alt som kan kan gå galt, går galt.
Christian S.
#66162308/01/200920:45
Øivind
Det står i brusanvisningen til gaffærn at den skal på innsiden
Jeg er litt usikker. Det kan jo være greiner som dras med av hjulet, og de vil kanskje få større kraft en greiner som subber langs utsiden?
Øivind
'
Har du fått en grein i hjulet som er stort nok til å punktere slangen når den ligger klemt helt inntil gaffelen, da har du helt andre problemer enn manglende frembrems. Som f.eks. manglende fremhjul eller for mye kontakt mellom stem og bakke.
Slangen skal på innsiden, dermed pasta.
Ole.
#66166208/01/200921:25
Det nekter jeg å tru på. Bremseslanger skal ALLTID på innsida av gaffelbeina, akkurat som Ole påpeker. Sånn er det bare, det burde strengt tatt du også ha visst.
Bremseslange på utsida av gaffelbeinet er som store pølser som avslører boxershorts under lycraen: Man røper at man egentlig ikke kan noe særlig om sykler og sykling... ;-)
Gaute
[Re: gauter]
#66166608/01/200921:28
Bremseslange på utsida av gaffelbeinet er som store pølser som avslører boxershorts under lycraen: Man røper at man egentlig ikke kan noe særlig om sykler og sykling... ;-)
Hvis det ser ut som man har en svær pølse under baggyshortsen, røper man vel egentlig at man bare er veldig glad i sykling, eller?
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
[Re: MortenML]
#66166908/01/200921:32
OK, da fortsetter jeg med bremseslangen på utsiden. Har ikke tenkt å prøve å fremstå som mer kunnskapsrik enn jeg er.
Og som en konsekvens av dette så kliner jeg til med et forslag til stem, Ritchey WCS. Ja, jeg vet at Ritchey ikke er stuereint blant feinschmeckerne, men det er nå engang de fineste stemmene.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
#66202309/01/200914:03
Skal bygge meg et nytt hjulsett til Traceren og fikk meg overaskelse når jeg skulle veie delene. En positiv sådan. Felgene er oppgitt til å veie 470g(NoTubes flow), men de veide faktisk mindre!
Navene veide omtrent det som er oppgitt av produsenten.
Christian S.
#66202709/01/200914:08
Har ikke bygd ferdig det nye hjulsettet mitt ennå, men jeg har et hjulsett med King, Flow og supercomp som jeg måtte sette på så lenge. Måtte se hva vekta krøp opp på. Med grisetunge Intense 2,35 sticky rubber dekk(veid inn til hhv 925g og 915g), så veier syklen slik den står neddenfor 13,91 kg. Ikke så værst! Med et par Kenda Navegal Stikkee 2,35(veid inn til hhv 730g og 740g) i steden så blir vekta på ca. 13,5. Ganske anstendig, synes jeg.