|
|
Kan ikke Israel en gang for alle slakte.....
|
Re: Kan ikke Israel en gang for alle slakte.....
[Re: MagneA]
30/12/2008 15:53
|
jrm
OP
|
OP
Jeg er temmelig interessert i de "alternative bøker og nettsteder" du har lest, kan du oppgi titlene og adressene. Skal jeg liksom ramse opp alt av nettsteder jeg har vært innom de siste årene? Nei gutt, jeg har annet å drive med. Ikke er det viktig for meg å imponere deg heller. Det går bra gutt, jeg tviler sterkt på at du klarer å imponere meg. Du har ikke bidratt med mye intelligent info du heller i denne tråden? Startinnlegget ditt er ikke så veldig dypt akkurat.. Nei men nå vet du om Irgun i alle fall!
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
[Re: jrm]
30/12/2008 15:54
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
[quote=jrm]Jeg er temmelig interessert i de "alternative bøker og nettsteder" du har lest, kan du oppgi titlene og adressene. Skal jeg liksom ramse opp alt av nettsteder jeg har vært innom de siste årene? Nei gutt, jeg har annet å drive med. Ikke er det viktig for meg å imponere deg heller. Det går bra gutt, jeg tviler sterkt på at du klarer å imponere meg. Du har ikke bidratt med mye intelligent info du heller i denne tråden? Startinnlegget ditt er ikke så veldig dypt akkurat.. Nei men nå vet du om Irgun i alle fall! [/quote] Ja og du har fått noen bilder av Hamas gjengen og sine barn. Typisk sosialister å starte mobbing av person når argumentene ikke når fram.
|
|
|
30/12/2008 15:57
|
jrm
OP
|
OP
[quote=Abrahamsen][quote=jrm]Jeg er temmelig interessert i de "alternative bøker og nettsteder" du har lest, kan du oppgi titlene og adressene. Skal jeg liksom ramse opp alt av nettsteder jeg har vært innom de siste årene? Nei gutt, jeg har annet å drive med. Ikke er det viktig for meg å imponere deg heller. Det går bra gutt, jeg tviler sterkt på at du klarer å imponere meg. Du har ikke bidratt med mye intelligent info du heller i denne tråden? Startinnlegget ditt er ikke så veldig dypt akkurat.. Nei men nå vet du om Irgun i alle fall! [/quote] Ja og du har fått noen bilder av Hamas gjengen og sine barn. [/quote] Sorry gutt men jeg har ikke lært noe fra deg.
|
|
|
30/12/2008 15:58
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
Tror aldri vi blir enige om dette allikavel, så jeg driter i resten av diskusjon.
|
|
|
30/12/2008 15:58
|
gare
More than words
|
More than words
[quote=jrm][quote=Abrahamsen][quote=jrm]Jeg er temmelig interessert i de "alternative bøker og nettsteder" du har lest, kan du oppgi titlene og adressene. Skal jeg liksom ramse opp alt av nettsteder jeg har vært innom de siste årene? Nei gutt, jeg har annet å drive med. Ikke er det viktig for meg å imponere deg heller. Det går bra gutt, jeg tviler sterkt på at du klarer å imponere meg. Du har ikke bidratt med mye intelligent info du heller i denne tråden? Startinnlegget ditt er ikke så veldig dypt akkurat.. Nei men nå vet du om Irgun i alle fall! [/quote] Ja og du har fått noen bilder av Hamas gjengen og sine barn. [/quote] Sorry gutt men jeg har ikke lært noe fra deg. [/quote] Heihei gutter, jeg siterer Peter Sellers: "No fighting in the war room" Det tilfører veldig lite til debatten om dere skal sitte og kaste sånt i hodet på hverandre.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
30/12/2008 16:01
|
jrm
OP
|
OP
Typisk sosialister å starte mobbing av person når argumentene ikke når fram.
Og der har du mistet all troverdighet!
|
|
|
30/12/2008 16:05
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
TV2 melder nå at Hamas gjemmer våpen og soldater blant sivilbefolkningen og at dette er årsak til sivile tap på palestinsk side.
|
|
|
30/12/2008 16:18
|
Espen
More than words
|
More than words
Du godeste Abrahamsen, kan du kan du kommentere mitt siste innlegg? (inlegget med sitat fra Trygves innlegg) Dette er en helt sentral del av denne konflikten. Jeg har aldri hørt gode svar fra såkalte isralevenner vdr dette, men du kan kanskje hjelpe meg? Typisk sosialister å starte mobbing av person når argumentene ikke når fram. Hva er en sosialist forresten? Snakker du om Solidaritet eller om Stalins massemord? Motsetningen til Facist, eller Kapitalist? Nationalsosialist? E
|
|
|
[Re: Trygve_]
30/12/2008 17:05
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Israel må okkupere deler av de "palestinske områdene" fordi de palestinske selvstyremyndighetene selv ikke makter å holde lov or orden der, dette for å beskytte den israelske befolkningen mot angrep. Det er "nyere historie". Alt dette bunner i at Israel brøt avtalen de hadde både med FN og flere arabiske land 14. Mai 1947, og erklærte krig mot arabiske land for å få mer land. Verden (inkl. arabiske land) ga jødene hånda, men jødene ville ha hele armen under ett år etter...det er bakgrunnen for hele konflikten. Israel ble grådige, og okkuperte landområder som de året før hadde akseptert at skulle være arabiske. Og det var uten noen provokasjon fra muslimer... Var det altså ikke "Israel" som godkjente forslaget tildelingen i '47 (akkurat som de gjorde tidligere mht. et mye mindre område) og valgte å proklamere sin selvstendighet da motparten ikke ville akseptere delingen. Noe som resulterte i at det nyetablerte Israel ble angrepet. Noe som igjen resulterte i at Israel valgte å okkupere en del områder for å styrke sin strategiske posisjon?
|
|
|
30/12/2008 17:11
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Nå, nå, gutter!
Jeg måtte bare en tur i i kjelleren for å montere en skotørker, og så er det full krangel når jeg kommer tilbake? Sosialister vs. Israel-venner? Hva er nå dette for noe, da?
For å tone flagg her: Jeg kan for så vidt godt regne meg som en "Israel-venn", i den forstand at jeg mener Israel må bestå og må få forsvare seg med rimelige midler. Dessuten er jeg nok mer av en Israel-venn enn en Hizbollah-venn eller en Iran-venn, hvis jeg må velge.
Men å være Israel-venn betyr ikke at man må støtte alt hva den til enhver tid regjernede israelske statsmakt foretar seg. Det er her FrP og tildels KrF snubler.
Det Israel gjør nå er helt disproposjonalt i forhold til den trusselen landet står overfor. Det vil dessuten bare gjøre vondt enda verre, og føre til en ytterligere radikalisering av palestinerene og mer makt i området til Iran.
And that's totally un-cool.
|
|
|
[Re: Tange]
30/12/2008 17:12
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Israel har okkupert landområder av (krigs-)strategiske årsaker såvel som av mer grådige hensyn. Eksempelvis Mt.Hermon, der de i tillegg til å ha verdens kanskje mest avanserte EK-stasjon har utviklet et praktfullt alpintsenter. Golanhøydene er også et område som det tviholdes på av flere årsaker. En ting er den praktfulle utsikten over Syria (tog' du an), en annen er at mister de kontrollen over det området frykter de også at Lake Tiberias tørker inn.
|
|
|
[Re: Tange]
30/12/2008 17:55
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Var det altså ikke "Israel" som godkjente forslaget tildelingen i '47 (akkurat som de gjorde tidligere mht. et mye mindre område) og valgte å proklamere sin selvstendighet da motparten ikke ville akseptere delingen. Noe som resulterte i at det nyetablerte Israel ble angrepet. Noe som igjen resulterte i at Israel valgte å okkupere en del områder for å styrke sin strategiske posisjon?
Jo. Det var Israel som godkjente dette. Men de (fleste) arabiske landene hadde godkjent en annen fordeling som Israel også hadde godkjent, samt FN. Når de Israel proklamerte selvstendighet basert på den nye fordelingen som ikke de samme landene hadde godkjent, valgte de arabiske landene å militære makt fordi de ikke hadde blitt hørt rundt forhandlingsbordet eller i "International Courte of Justice". Den fordelingen som Israel benyttet for å deklarere sin frihet var i mot flertallets vilje både i daværende Palestina og de arabiske landene rundt. Storbritannia så dette, og anbefalte å ikke deklare frihet basert på denne fordelingen, men ble ikke hørt. De arabiske landene annså dette som en okkupasjon og krigserklæring. Israel, som var en mye sterkere militær makt - benyttet denne krigen til å okkupere et landområde nesten 50% større enn det Israel hadde fått av FN. Truman (daværende president i USA) så hva slags provokasjon dette ville bli, og sa allerede 2 måneder før i en tale: This country vigorously supported the plan for partition with economic union recommended by the United Nations Special Committee on Palestine and by the General Assembly. We have explored every possibility consistent with the basic principles of the Charter for giving effect to that solution. Unfortunately, it has become clear that the partition plan cannot be carried out at this time by peaceful means. Flere land advarte mot at Israel skulle gå så fort frem, men de gjorde dette alikevel. Som et siste forsøk på å unngå et angrep, annerkjente flere land staten omtrent samtidig med frigjøringen - for å se om dette ville forhindre en konflikt, men nabolandene så fortsatt på dette som en okkupasjon av sitt broderfolk i Palestina sine områder.
|
|
|
30/12/2008 18:24
|
cwar
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
TV2 melder nå at Hamas gjemmer våpen og soldater blant sivilbefolkningen og at dette er årsak til sivile tap på palestinsk side. Alvorlig talt!
Fix it! "A boy in the bush Is worth two in the hand".
|
|
|
[Re: Espen]
30/12/2008 18:26
|
cwar
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva er en sosialist forresten?
Snakker du om Solidaritet eller om Stalins massemord?
Motsetningen til Facist, eller Kapitalist?
Nationalsosialist?
E
Nei sånne som deg, du vet... sånne med sånne derre meninger som er sånn... du vet.
|
|
|
[Re: cwar]
30/12/2008 18:33
|
Andersen
Entusiast
|
Entusiast
Kill´em all and let God sort´em out.
|
|
|
[Re: Andersen]
30/12/2008 18:39
|
cwar
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kill´em all and let God sort´em out. gott mit uns; hærlig!
|
|
|
30/12/2008 18:58
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor går Israel i den samme felal hver gang ? Med å gjeldgjelde så utover alle proporsjoner at de er nødt til å tape ansikt både hos venner og de som allerede er fiender ? Hva om de istedet for hadde svart med en rakett i retur for 2.hver som de ble beskutt med ? ? Jeg vil tippe at israelernes er langt mere treffsikre enn Hamas sine, så skademessig hadde det vel jevnet seg ut ( og kanskje vel så det..) ? Og de hadde jo da besvart angrepene, men på en lavere terskel enn de ble angrepet på. Mystix at dette er så j... komplisert å forstå ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
30/12/2008 19:01
|
Anders A
Avhengig
|
Avhengig
[quote=jrm][quote=Abrahamsen]
Ja, støtter Israel fullt og helt. Det er som å si att du støtter de i alt de gjør uansett hva de måtte finne på?! Jeg har vært i Israel/Palestina og opplevd att Israel har hevnet seg på flykningeleire, som de selv er skyld i att eksisterer, med raketter og stridsvogner. Fordi en person som var fra den leiren, hadde sprengt seg sjøl i lufta på en buss. Jeg har vært i en begravelse til en 15 år gammel gutt som ble skutt fra en stridsvogn fordi han oppholdt seg på feil sted. Dette var tydelig en provokasjon fordi Palestineren hadde gått i demonstrajonstog, i denne gaten en time før det skjedde, for å markere att det var ett år siden ambulanse sjefene i Jenin ble skutt med rakett, tvers igjennom magen, da han satt i passasjersetet i en ambulanse. Jeg har snakket med han som kjørte den bilen og som lever med store brannskader. Israel greier ikke å kontrolere sin hær eller sine inbyggere. Jeg har blitt kastet stein på av Palestinske barn i Jerusalem og av godt voksne jødiske okupanter i Hebron. Jeg har sett vakre 18-20 år gamle Jødiske jenter med bar mage på shopping tur, med AG på ryggen. Og jeg har sett vanvittig mye fortvilelse og frykt på begge sider av konflikten, mer en jeg fiksa og se. Jeg var selv veldig nære når bombene falt og når det eskalerte til krig på en sjekkpoint. Jeg vill på ingen måte hevde att jeg støtter Palestina fult ut. Konflikten er komplisert! Jeg sympatiserer med de fattige menneskene på flukt i verden, og alle som har blitt svært urettferdig behandlet. Det Palestinske folket har veldig mange mennesker som faller inn i denne kategorien.
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
|
|
|
[Re: Anders A]
30/12/2008 19:12
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Tidlige kontingenter Anders?
|
|
|
30/12/2008 19:20
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Nei sånne som deg, du vet... sånne med sånne derre meninger som er sånn... du vet.
*latter*
|
|
|
[Re: oysteinrolf]
30/12/2008 19:33
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Er vi heldige tar Mossad seg av andre ekstremistiske tullinger også.
*med forbehold*
|
|
|
[Re: JonahHex]
30/12/2008 19:36
|
jrm
OP
|
OP
Er vi heldige tar Mossad seg av andre ekstremistiske tullinger også.
*med forbehold* http://no.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Bouchiki
|
|
|
30/12/2008 19:38
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Hehe, regnet med at flere enn meg visste at Mossad ikke er fremmede for å drite seg ut i andre land også ja ;-)
|
|
|
30/12/2008 19:48
|
cwar
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Håper virkelig israel tar knekken på disse forbanna kakerlakkene. Nei vent nå litt. Jeg trodde det var jøder som tradisjonelt ble sammenliknet med kakerlakker. Du forvirrer meg. Oida! se der ja.
|
|
|
30/12/2008 19:48
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
|
|
|
[Re: FuzzyLogic]
30/12/2008 19:59
|
oysteinrolf
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
|
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Muslimer komme til Norge i lige store mengder som kakerlakker. Og de er ikke til annen nytte enn å være irriterende.
Jeg er så jævli lei av å gå gjennom skolegangen for å høre på ordene "ja man, eg sverge, allah, arhem, faen og jihad". Kver jævla dag!
|
|
|
30/12/2008 20:03
|
cwar
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Muslimer komme til Norge i lige store mengder som kakerlakker. Og de er ikke til annen nytte enn å være irriterende.
Jeg er så jævli lei av å gå gjennom skolegangen for å høre på ordene "ja man, eg sverge, allah, arhem, faen og jihad". Kver jævla dag! dakkar deg. De tar sikkert alle damene dine óg?
|
|
|
30/12/2008 20:08
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Har i alle fall noe å skylde på da ;-)
|
|
|
30/12/2008 20:14
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
dakkar deg. De tar sikkert alle damene dine óg?
|
|
|
|
|