Tror det blir oransje gitt. Den første Kellyen min var jo oransje så da blir denne lakkert i litt samme stilen. Hvitt panel bare på seterøret som på De Rosas Neo Primato. Prøver også å få oransje-fargen i metallic hvis ikke Stefano Barzoghi legger på alt for mye på prisen for det.
Meiner du skreiv i ein annan tråd at lakkjobben var ferdig? La oss få sjå resultatet! Vi vil ha bilete!!
Mvh. Sivert
Re: Lakkering av nyklassiker - Innspill?
[Re: lassis]
#68980205/03/200907:40
Ramma er i Italia. Jeg har ikke sett den ennå. Men drar en tur nedover i morgen for en uke med sykkeltesting og hjemme/bortekontor så da blir det bilder ja.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Lakkering av nyklassiker - Innspill?
[Re: lassis]
#68994505/03/200911:27
Stefano Barzaghi gjør fint arbeid ja. Nå blir det bygging. Tror det må bli hvit styretape og svart sete gitt. Alá Eddy.
Forøvrig må vel dekkene med limegrønne sider gå i reservekassa. Ustyret som skal på er jo en salig miks av Record kompaktkrank og frontgir, Chorus bakgir og 11-23 frikrans, Eurus-hjul, Dura Ace 7700 bremser, Chorus karbon hendler og Crank Brothers Quattro pedaler.
Forvøvrig blir det svart Kelly stål stem, ITM styre med belgisk bøy, FSA K-Force SB25 karbonpinne og SLR Kit Carbonio-sete. Med stålgaffelen ender jeg vel opp på ca 8,2 kg totalt . Ramma med styrelagerkopper, krank og pedaler veide inn på 3090 gram.
I tillegg skal jeg levere terrengramma til samme kunstner. Blir nesten for kjedelig med ensfarget når jeg kan få nesten hva jeg vil. Hmmm
Lekkert! Eigentleg ville eg ha sagt at du skulle droppa nylakkering til fordel for naturleg patinering, men dette vart skikkeleg bra. Elles er eg glad for at ramma får att stålgaffelen sin.
Strøken! Stålracere er bare det fineste som finnes av sykler og denne var i øverste klasse. Jeg må innrømme at jeg tafset litt på den under vårt opphold i Tremezzo da det var svært vanskelig å la være Er det en kjærlighetserklæring som har sneket seg inn på seterøret?
Ja nå får den ikke bare tilbake stålgaffelen. Den får tilbake sin originale stålstem også. Flere bilder om noen dager når byggingen er i gang. Nå ut på Force carbon.
Ja sånn ble det til slutt. Sykt fornøyd. Det ble 10 mil og 1000 høydemeter rundt Lugano og Lugano-sjøen på lørdag. I går ble det 5 x 200 høydemeter forbi Michael O'Learys (Ryanair-sjefen) villa ved Plesio ovenfor Menaggio. Vekten er ikke så mye av skryte av, men 8,8 kilo superkomfortabel og rask brukskunst med flaskeholder og pedaler er så bra det blir uansett. Farten på 200-metersdragene var i hvertfall på under 4,30 pr 100 meter i snitt, uten at pulsen gikk over terskel noen gang. Over 5000 høydemeter på stisykkel de siste dagene i tillegg til litt iver på 10-milern satt litt i beina.
Detaljer: Fant en fin styretape i bomulls-look. Ser bra ut og er god å holde i.
Og for romantikkeren i meg. Italienske småbyer kan det jo få det til gå rundt for en stakkar. Siden jeg skal gifte meg snart, etter ti års samboerskap var det trygt å markere det på finraceren.
Jeg hadde grønne både foran og bak, men bakdekket hadde en sprekk. Jeg skal montere 2 svarte Vredestein-dekk ved neste anledning. Eller Hutchinson Tubeless hvis jeg får det til å ta luft med Stans-kitet. Tror jeg beholder det svarte, godt brukte setet. Det er liksom noe med å ha et skikkelig innkjørt sete.
Jeg tenkte du skulle svare det, og det å ta med seg et svart, velbrukt SLR-sete videre blir vel aldri feil, av flere årsaker. Kelly-stemmet med blanke spacere var også veldig stilig, forøvrig.
Thomas
Re: Lakkering av nyklassiker - Ferdig!!!
[Re: ThB]
#69530716/03/200909:34
Innkjørt sete og helprofil rett fra siden. Legg merke til fasongen på Deda 215-styret og den kompakte kranken som jeg verken synes er stygg eller lite hensiktsmessig. På flate langturer ligger jeg bare på 50-klinga omtrent.
jeg synes dette ble meget lekkert, i den grad det skal pirkes synes jeg setepinnen var i "feil" materiale og så for moderne ut. Det hindrer neppe deg i å fortsette å bruke den:)
Jeg hadde en set-back Thomson i blank på tidligere, men byttet til denne FSA-pinnen for et år siden. Den er kappet så kort det går. Fordelen med karbon i stålramme er at den ikke setter seg fast.