"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jeg tror de solgte over 500 årskort før fristen for rabatt-kjøp gikk ut 1/12.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Hovedandelen av de 500 solgte er nok kun for vintersesongen. Antallet sommerkort kjenner jeg ikke.
KO
Bump bump...føler det er på tide å puste liv i denne tråden igjen
Er det noen som har litt fresh info om noe som helst som har med Aron og sykling å gjøre?
Er vel sikkert ikke så mye som har skjedd på den fronten grunnet vær, føre osv (bortsett fra den helga med "snøsykling" selvfølgelig)
Noen som har en formening om når det åpnes for sykling i Aron? Vet at dette er væravhenging og i år er det mye snø gitt...men når begynte rotteracet de foregående sesongene f.eks...
Aron kjører heis for ski tilogmed siste dag i påsken (mandag 13/4) og har planer om å starte opp heisen igjen i begynnelsen av mai. Selvsagt med forbehold om at alt ikke bare er gjørme og is i hele åsen.
Ellers blir NC i pinsehelgen en flott kickoff for sommeren, med planlagt heiskjøring fredag tilogmed mandag.
KO
Drammen Skisenter hadde planer om å kjøre skiheis t.o.m idag, påskens siste dag. Men grunnet voldsomt regnvær måtte de gi seg onsdag 8. april. Det betyr likevel ikke at de har tatt ferie, gitt! Jeg gikk forbi i ettermiddag, og da så jeg noe som minnet mistenkelig om testmontering av sykkelstativer i heisen.
Åja, nedre del av terrenget er stort sett bart nå. Selve skitraséene har noen bare flekker her og der, men det smelter fort. Oppe på toppen av åsen ligger det fortsatt en god del snø.
KO
Hurra, nå er det to uker til jeg blir drammenser og jeg håper at Aron åpner om ikke så alt for lenge! Skal ha sesongkort. Men hvor ofte ila. en uke er det åpent? Kun helg?
I 2007 hadde de åpent lørdag og søndag fra 10-15, og onsdag fra 17-21, hvis jeg ikke husker helt feil.
De snakker nå om helg og minst en kveld i uka, kanskje to. Det er på hverdagene de forventer mest besøk fra nedover-folket, iallefall utover i sesongen når Hafjell har åpnet og folk stikker dit i helgene.
Jeg kan uansett garantere at det blir høy andel av guidede stiturer med heis-start i helgene denne våren og sommeren :-)
KO
Artig å se at de nå går for samme løsning som Hafjell har for frakting av sykler opp. Når jeg snakket med Erik i februar hadde de to andre stativer de egentlig skulle velge mellom fordi Veritas ikke godkjente løsningen som Hafjell hadde. Det har tydeligvis endret seg og bra er det!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Veritas hadde ikke bestemt seg i vinter. Sist jeg snakket med Erik ventet de på svar fra Veritas, og de hadde også en godkjent løsning fra heisprodusenten Leitner som var relativt enkel men ikke nødvendigvis egnet for alle typer rammer.
Hafjell-løsningen er den dyreste, men også den beste. Det hadde vært knall om det nå ble en enhetlig standard for dette, men det er vel et stykke fram dit.
KO
detta blir sinnsykt rått. gleder meg som en unge til Aron åpner. Sesongkort skal kjøpes og for oss fra Tønsberg kommer Aron til å bli et knallbra alternativ de helgene vi ikke gidder å leie hytte og kjøre langt for å komme til Hafjell (dette vil si at vi blir å se i Aron de fleste helger:P:P)
Jeps. I morgen er det bare to uker igjen. Og stiene er straks bare!
KO