Jeg mottok akkurat et Freddies SW, også kalt Freddie's Light fra importøren, og det så nøyaktig likt ut med den første serien feilproduserte dekk vi testet her i 2005, hvor hullene til piggene er tilpasset Freddie's Revenz's lengre pigger, og dermed er ca halvannen millimeter for dype for de vanlige piggene. Det kan altså se ut som produsenten enten har laget en ny batch med feil støp, eller har tatt sjansen på å bli kvitt den første batchen nå som ingen husker at det fantes en dårlig første batch.
Her ser du hvordan piggene IKKE skal se ut:
Her er et Extreme 294, se hvor langt ut piggene stikker her. Slik skal det også se ut på Freddie's SW.
Har du ikke ennå kjøpt, og de du ser på i butikken ikke har skikkelige pigger, ikke kjøp. De sitter nemlig ikke på is i det hele tatt.
Har du allerede kjøpt, er det bare å kontakte butikken og høre hvordan de kan hjelpe deg.
Ole.
Re: Advarsel, dårlig batch av Freddie's Light i omløp!
[Re: Ole]
#63815713/11/200809:34
Fillern! Mine Freddies ser ut som på det første bildet. Ikke rart jeg aldri ble spesielt imponert over grepet på klink is! Lurer på hva som var den egentlig grunnen til at han jeg kjøpte dem (ubrukt) av ikke ville ha dem :-(
[Re: tron]
#63819313/11/200810:19
Her et et par bilder jeg tok nå, av Freddie's SW i skikkelig og dårlig utgave. De er brukt ca like mye.
Det øverste bildet viser Freddie's SW slik det skal se ut. Det nederste viser feilvaren som aller først ble produsert, men som av en eller annen grunn er identisk med de som selges nå. Legg merke til piggenen, som nesten ikke stikker ut. Slik skal det ikke være.
Ole.
Re: Advarsel, dårlig batch av Freddie's Light i om
#64157620/11/200811:42
Jaggu ikke sikker på hvilken mine er. Fikk forsikring om at det var nytypen fra CC. Men jeg har under enkelte forhold ønsket bittelitt mer pigg, tror jaggu en tv-kveld i nær framtid skal tilbringes med Freddy og skalpell i fanget, det kan jo ikke bli feil med 1 mm mindre gummi...
Redigert av klean; 20/11/200813:20.
Andreas.
#64179920/11/200817:43
Jeg har kjøpt to stk, trolig av den nederste varianten, fra CC. De går nok i posten tilbake til Sverige ila. morgendagen.
Er det noen som vet om nettbutikker eller fysiske butikker som har den ordentlige varianten? De stedene jeg har sjekka har de bare den feilproduserte...
[Re: imej]
#64180620/11/200817:56
Jeg kjøpte to stk av de dårlige SWene på Sportslageret for to uker siden. Først da jeg kom hjem, så jeg hvor langt inne piggene satt. Da kom jeg også på den artikkelen for tre år siden. Leverte de tilbake og fikke igjen pengene uten noe diskusjon. Men Sportslageret burde ikke ha dette til salgs. Send det tilbake og be om å få skikkelig vare. Blir noen flere turer på de gode gamle 294ene.
Noen som vet om butikker i Oslo som har skikkelig SW?!
Hilsen Baard
[Re: bak]
#64392725/11/200817:45
Mottok 294 i 29" fra Cyclecomponents for en drøy uke siden, helt ok.
Kjøpte Freddie's Light på Sportslageret på lørdagen, helt feil. Har godeste Freddie har blitt neglebiter?
Det verste er at jeg ble delvis advart der nede (hadde ikke lest denne tråden), men ivrig og i god fart, så kjøpte jeg en forklaring om at piggene ville "komme ut" etter innkjøring. Dette må være en grande misforståelse et eller annet sted, for etter ca 100km innkjøring ser jeg ikke så mye som en bønnespire komme opp. (nei, har ikke prøvd kunstgjødsel) Og dekksidene da, er det noen som vil tjene en slant på å kjøre rundkjøringer for meg?
Jeg får neppe returnert den gåsa som bare legger vanlige egg, men skal nok ta de pent innkjørte og ubrukelige dekka en tur tilbake til Sportslageret. De har alltid ordna opp i ting der.
Ok, dekk/sykkelvalget blir lett for vinteren, VPXen får stå, RIP9 får trå.
Mvh Olav
[Re: zalt]
#64393225/11/200817:59
Bestilte også 2stk av disse fra CC. Her satt også piggene altfor langt inne. Sendte spørsmål til CC. Fikk svar at Nokian påsto at støpingen var ok, og at feilen var måten piggene var blitt montert på. De hadde visstnok bare hørt om få tilfeller av klager. Merkelig egentlig, at ikke de fikk luket vekk disse feilene.
Uansett blir det reklamasjon
[Re: bjarte]
#64574828/11/200820:54
Hvordan går det an må montere piggene for langt inn hvis hullene har vært laget i riktig dybde? Det virker nesten som om noen av piggene forsvinner lengre inn etterhvert som dekket kjøres inn, i steden for å komme lengre ut...
Ole.
#64599229/11/200817:12
Med nyankommet tysk postordrebrusykkel stående i gangen, dro jeg ut med nyladet kredittkort for å kjøpe et par sånne dekk. Sportslageret hadde en bunke liggende på bakrommet, men såvidt jeg kunne se var alle av typen uten klør. Ekspeditøren (som var veldig grei) sa at de hadde hatt problemer med disse, og de refunderte/byttet ut dekkene til de som fikk problemer med dem. Dessverre visste han ikke når neste batch kom. Så hvis noen vet om en butikk i Osloområdet som har sånne dekk på lager, blir jeg også veldig glad for tips!
#64602829/11/200819:07
Ekspeditøren (som var veldig grei) sa at de hadde hatt problemer med disse, og de refunderte/byttet ut dekkene til de som fikk problemer med dem.
Det er vel ganske graverende at de er kjent med problemene og selger dem allikevel. Det er vel ikke akkurat utrolig velvilje som gjør at de lar folk bytte dersom de ikke er fornøyd. Det er vel mer det at de baserer seg på at folk tror de har fått det de betaler for. En sak for forbrukerombudet spør du meg.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
[Re: Anders A-R]
#64649330/11/200821:39
De som evt. kjøper dekkene av oss blir forklart hva som er feil og noen velger å kjøpe de allikevell. Det er derfor vi har dekkene på bakrommet og ikke i butikken. Dette unngår at man uvitene får feil dekk.
Stian (den greie selgeren)
Stian Benkø Produktansvarlig sykkeldeler og tilbehør Sport1 www.sport1.no, www.xeedbikes.no
[Re: Stian]
#64649830/11/200821:51
De som evt. kjøper dekkene av oss blir forklart hva som er feil og noen velger å kjøpe de allikevell. Det er derfor vi har dekkene på bakrommet og ikke i butikken. Dette unngår at man uvitene får feil dekk.
Stian (den greie selgeren)
Hvilken butikk snakker vi om her ?
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
[Re: Stian]
#64650830/11/200822:00
hehehe. og de betaler full pris også? Er det fordi det er vikigere for de å eie fete dekk, enn å sykle på de? Jeg forstår ikke sånt.
Når jeg tenker meg om, så er det jo flere tråder om dyre lykter her, enn sykkelspor i snøen på de mest populære stiene i sognsvann/ullevålsæter/maridalen-området helgene om høsten/vinteren også. Kanskje behovet for funksjon uansett ikke er tilstede....