Moro at det er flere som digger Nyquist! "Vi synger salmer, under juletrepalmer" Han har jo flere slagere som "Sheriff Jim", "Arvid", "Jeg elsker ei jente" og "Blymandag Blues" Desverre fikk jeg aldri opplevd han live..
Siden jeg er en gammel fan av Twisted Sister , er nok dette en av mine favoritt julesanger!
I 2007 ga de ut en CD med kun julesanger. "Twisted Christmas"
"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."
Begge gir en cool jazzjulestemning som passer bra til å kule til i sofaen når det er rent og pent, eller til å ha på når man gjør juleting som tar tid, som å pusse sølv ol.
For vasking og støvsuging og andre fartsfyllte aktiviteter passer Toini & The Tomcats Merry Christmas bra:
Jussi med «O helga natt» er en slager, jeg må også krype til krybben og innrømme at jeg er svak for Sissel Kyrkjebøs versjon av «Mitt hjerte alltid vanker».
Men det som gir meg julesteming er når vi i bygdas musikkrefter samler oss til julekonsert ei ukes tid før jul. da ramler mye på plass selv om det som regel både blåser og regner utenfor vinduene.
For de som måtte like flinkis-vokalharmonier så har Take 6 spilt inn ei plate med julesanger som verdt å lytte til...
jeg må også krype til krybben og innrømme at jeg er svak for Sissel Kyrkjebøs versjon av «Mitt hjerte alltid vanker».
Jeg synes i utgangspunktet det er rørende vakkert med sterke tøffe karer som viser følelser, men dette er å gå for langt! Alt for langt!
Personlig har jeg ingen rene julefavoritter ala "Jingle bells", men Jan Johanson gir meg tårer i øyekroken når det lukter gløgg, dadler og myrra i huset. Tar forbehold om kvaliteten på klippet under, har ikke lyd på pc'n på jobben (Don't ask!)
For meg blir det ikke jul uten Elisabeth Norberg-Schulz' CD Hellige Natt. Julesanger med minimalistisk orgelakkompagnement i kirken der Franz Gruber komponenterte Stille Nacht.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Jeg vil anbefale juleplata til Kari Bremnes og Richard Wolf Den er utrolig fin. Ellers ble det for noen år siden gitt ut en plate til inntekt for Frelsesarmeen som heter Stolpesko der kjente norske musikere og forfattere har skrevet musikk som andre kjente utøvere fremfører. Veldig fin plate som du bør kjøpe om du kommer over den.
Enig i at "Desemberbarn" er en meget bra juleplate. Sammen med Bugge Wesseltoft sin "it's snowing on my piano" (som også er meget bra) er det vel det som utgjør juleplatesamlinga hjemme.
Enig! Christmas-ep'en til Low hører julen til. De siste årene har jeg også pakket med meg julesangene til Sufjan Stevens . Hans fantastiske låt-teft og melankoli passer som mandel i grøten året rundt i grunn...
g
Må bare si meg enig her! Sufjan Stevens er fantastisk
Enig! Christmas-ep'en til Low hører julen til. De siste årene har jeg også pakket med meg julesangene til Sufjan Stevens . Hans fantastiske låt-teft og melankoli passer som mandel i grøten året rundt i grunn...
g
Da kan jeg legge til juleplata til Bright Eyes, enkel og stemningsfull. Andre som er verdt å nevne er "It's a cool, cool christmas" som var en plate radiostasjonen XFM ga ut for noen år siden. Den har visst blitt endel dyrere siden jeg kjøpte den.
Det er noen riktig så hyggelige sanger på Hans Rotmo's album også.
Da kan jeg legge til juleplata til Bright Eyes, enkel og stemningsfull. Andre som er verdt å nevne er "It's a cool, cool christmas" som var en plate radiostasjonen XFM ga ut for noen år siden. Den har visst blitt endel dyrere siden jeg kjøpte den.
Det er noen riktig så hyggelige sanger på Hans Rotmo's album også.
g
Juleplaten(e) hans er ok, men sangtittelen "Did I make you cry on Christmas Day (Well you deserved it!)" fortjener definitivt ros. Jeg er normalt velvillig innstilt til julemusikk, men "Little drummer boy" går meg ørlitegrann på nervene (særlig de ba-ram-pa-pam-pam-greiene) og jeg har veldig vanskelig for å finne noen forsonende trekk ved Cliff Richards "Misteltoe and Wine".
Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Sorry jenter og gutter, men nå at hodet mitt alt er pumpa full av julesang så er nok Lemmy å foretrekke de neste uka. Selv om jeg ikke akkurat er noen Motørhäd-fan.
Cornelis Vreeswijk er bra og, men han er vel like mye svensk som Mister Kilmister.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds the most discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny..." ~Isaac Asimov