Hei
Jeg så en tråd lengre nede om noe som kan minne om det samme, men aldersforskjellen, og kropsformen tør jeg påstå er forskjellig. Jeg er godt over 16år nå, og har landeveisykling som en hobbysport, har hatt det det siste 1,5året nå.
Hele tiden så føler jeg at jeg ligger på altfor høy puls. Senest nå i høst har det plaget meg på spinningen. Vi har kjørt styrketråkk nå er par måneder. Der skal vi ligge på rundt 80% makspuls, med en 30-40 i kadens. Men som alltid før, så er pulsen min høy. Ligger så si alltid over 80%, og skal jeg under det, så må jeg nesten ikke ha noe motstand.
Jeg vil selv si at jeg er i grei form, har jevn trening med spinning, styrke og jogging. Når det nevnes, så er det akkuratt samme problem på jogging, for opp i alt for høy puls.
Hva kan jeg gjøre med dette, for å få ned pulsen? Sliter veldig med at melkesyren kommer tidlig når jeg trør på litt. Er det noen spesielle øvelser som kan få bedre oksygen opptak vis det er det som er problemet? Er 16 1/2år, 85kg og 177høy ca. Litt høy BMI også, kan det være problemet?