|
|
Fredagsintervuet: Veronica Vikestrand
|
Re: Fredagsintervuet: Veronica Vikestrand
[Re: Trygve_]
24/11/2008 12:16
|
bik3man
More than words
|
More than words
Hvis noen "utenforstående" dukker opp i et allerede etablert selskap som i stor grad har sin måte å kommunisere på, og durer ivei på en særdeles umoden og pubertal måte, forventer man da at selskapet skal akseptere dette uten videre, eller har det rett til å komme med kommentarer om at "nå er du på kanten".
Og hvis vedkommende da, istedetfor å ta inn over seg at her må jeg kanskje formulere meg litt annerledes, fortsetter på samme måte, skyter fra hofta, gjør seg til offer fordi "jeg sier det bare som det er", skal man da slutte med irettesettelsene?
Det er helt klart en utfordring å komme "utenfra" og inn i dette forumet av gretne gamle gubber. Men det hjelper veldig å sondere terrenget noe, gjøre seg kjent med kotyme, ikke ta seg selv så fordømt høytidelig, og heller ta til seg det som måtte komme av korreks og reaksjoner. De aller fleste klarer dette i høyeste grad.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: Dan]
24/11/2008 12:26
|
MadsL
Veteran
|
Veteran
Jeg må innrømme at NN irriterte meg en smule ved å f.eks legge ut bilder av seg selv på motorsykkel og be om kommentarer. :-) Det er ikke forbudt å legge ut bilder av seg selv på mc her (og noen av svarene han fikk viser også at noen lot seg både interessere og imponere (ikke jeg da, siden det var en kjip risbrenner, men likevel)). Mc-bildene var vel til og med lagt inn på Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås, og med tanke på hvor mye jalla jeg selv har postet her, skal jeg vel holde kjeft. Men det gjorde jeg faktisk også. Helt til nå. ;-)
|
|
|
[Re: MadsL]
24/11/2008 12:31
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Faktum at EN person greier å lage såpass mye støy sier mer om personen enn om forumet her. I løpet av disse åra har et meget lite fåtall brukere laget mer eller mindre bråk og forsvunnet. Dette sier etter min meninge mye mer om disse brukerne enn om masse brukere på forumet.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: bik3man]
24/11/2008 12:33
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Hvis noen "utenforstående" dukker opp i et allerede etablert selskap som i stor grad har sin måte å kommunisere på, og durer ivei på en særdeles umoden og pubertal måte, forventer man da at selskapet skal akseptere dette uten videre, eller har det rett til å komme med kommentarer om at "nå er du på kanten".
Og hvis vedkommende da, istedetfor å ta inn over seg at her må jeg kanskje formulere meg litt annerledes, fortsetter på samme måte, skyter fra hofta, gjør seg til offer fordi "jeg sier det bare som det er", skal man da slutte med irettesettelsene?
Det er helt klart en utfordring å komme "utenfra" og inn i dette forumet av gretne gamle gubber. Men det hjelper veldig å sondere terrenget noe, gjøre seg kjent med kotyme, ikke ta seg selv så fordømt høytidelig, og heller ta til seg det som måtte komme av korreks og reaksjoner. De aller fleste klarer dette i høyeste grad. Amen. Martin
|
|
|
[Re: bik3man]
24/11/2008 12:34
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Det er helt klart en utfordring å komme "utenfra" og inn i dette forumet av gretne gamle gubber. Men det hjelper veldig å sondere terrenget noe, gjøre seg kjent med kotyme, ikke ta seg selv så fordømt høytidelig, og heller ta til seg det som måtte komme av korreks og reaksjoner. De aller fleste klarer dette i høyeste grad. Jeg sier ikke at man ikke skal kunne kritisere noen for ordbruk etc. Poenget mitt her er at det ble ganske tydelig at vedkommende tidlig følte seg kjørt inn i et hjørnet, og argumentasjonen hans fristet kanskje litt for mange til å hugge løs - selv om argumentene i seg selv sa ganske mye om hvor dette var på vei...ihvertfall hvis man ser på det i ettertid. Her tok de "gamle gubbene" å hogde løs på et veldig "lett" bytte. Og poenget er igjen at man kanskje skal ta det til ettertanke. Sier jeg dermed at ikke nye burde gjøre som du sier? Nei. Sier jeg at man ikke skal sette ned foten etc? Nei. Men man burde kanskje se ann de nye, akkurat som du selv mener de nye skal se ann de gamle?
|
|
|
24/11/2008 12:48
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Jeg sier det som en av gutta i guttegjengen i Årvollskogen:
"Jammen, atte... kanke vi bare være venner?! La oss glemme dette åsså går vi og leker. Komigjenna, nå er vi venner dere!!"
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
24/11/2008 12:49
|
gare
More than words
|
More than words
Her tok de "gamle gubbene" å hogde løs på et veldig "lett" bytte.
Siden jeg er en gammel gubbe, og muligens hogde, så tar jeg gjerne en grei tilbakemelding på hva jeg spesifikt gjorde i denne sammenhengen. Jeg kunne selvsagt unnlatt å peke på en noe pubertale Hubba-hubba-saken, samt homo-tingene, men er det bedre?
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
24/11/2008 12:59
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Her tok de "gamle gubbene" å hogde løs på et veldig "lett" bytte. Tohjul (før han ble slettet av et gjenstridig programsystem) postet sin første tråd i september 2005. Jeg har linket til den i mitt første innlegg ovenfor. Tar man faktisk en titt på nettopp denne tråden, ser man at Tohjul tråkket rimelig bra i salaten, men ble tatt inn i varmen. Tråden huser bl.a. en meget korrekt pedagogisk henvendelse fra meg til Tohjul. Og det er det jeg siktet til med min IQ-kommentar ("Lite som tyder på at IQ´en din har steget betraktelig siden sist ..."). Jeg har ikke nevnt noenting om lav IQ, derimot prøvde jeg å fortelle Tohjul at han ikke ser ut til å ha lært noe særlig siden sist (og vi kan godt diskutere, hvor velformulert min hinting var). Man blir ikke gammel gubbe fordi man har et høyt antall postede innlegg eller kan skue tilbake på en tidlig registreringsdato, men kanskje fordi man først og fremst er knyttet til forumet på måter som bik3man har beskrevet ovenfor og som du ikke ser ut til å ha noen særlig innvendinger mot heller. Martin, kasserer i Gamle Gubber®
|
|
|
[Re: gare]
24/11/2008 13:18
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Her tok de "gamle gubbene" å hogde løs på et veldig "lett" bytte.
Siden jeg er en gammel gubbe, og muligens hogde, så tar jeg gjerne en grei tilbakemelding på hva jeg spesifikt gjorde i denne sammenhengen. Jeg kunne selvsagt unnlatt å peke på en noe pubertale Hubba-hubba-saken, samt homo-tingene, men er det bedre? Ingen gjorde noe spesifikt hver for seg i denne saken, men enden på visa er at man samlet klarte å få presset en fyr til å slette kontoen sin. Andre her velger å kalle det mobbing. En fyr som tydeligvis kun ønsket å være en del av et fellesskap av folk han antagelig så opp til (hvis ikke hadde han ikke tatt seg så nær av tilbakemeldingene), og ville ta del i. Han brysket seg litt for tidlig, i håp om å bli "en av gutta" - og fikk tilbake så han selv følte at øra flagra. Mellom linjene står det jo nesten "hjelp" et par steder, basert på argumentene som kommer.... Men jeg forstår nå at basert på det som blir postet her, er det ingenting verdt å ta til ettertanke - så da skal ikke jeg bruke mer av deres tid på dette. God jul.
|
|
|
24/11/2008 13:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det finnes to typer mennesker i verden:
1. De som gjør feil 2. De som gjør feil og lærer av dem
Folk i gruppe 1 er det generelt lite håp for med mindre de har et ønske om å tilhøre gruppe 2 og gjør de nødvendige grep for å komme seg dit.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
24/11/2008 13:51
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Det finnes to typer mennesker i verden:
1. De som gjør feil 2. De som gjør feil og lærer av dem
Problemet har da vel vært at folk har forskjellige tolkninger av hva "feil" er.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
24/11/2008 13:54
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Så du mener at det er feil å kommentere homo-hets og kvinnediskriminerende utsagn, fordi slikt kan i seg selv oppfattes som mobbing?
Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
24/11/2008 13:58
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Så du mener at det er feil å kommentere homo-hets og kvinnediskriminerende utsagn, fordi slikt kan i seg selv oppfattes som mobbing? På ingen som helst måte, Martin. Men jeg tviler på om ToHjul var klar over hva som ble definert som "feil" her på forumet (selv er jeg ganske sikker på at jeg ikke vet det). EDIT: det er bare å gå på lenken til kampsportforumet i "grisegutter"-tråden for å se helt andre oppfatninger av hva som regnes som "korrekt".
Redigert av anonymous5; 24/11/2008 13:59. Rediger grunn: ...
Anonym5
|
|
|
24/11/2008 14:01
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det Trygve sa om at det var felleskapets reaksjon som var problematisk var egentlig dekkende.
Men i mine øyne var nok posten din med bildene et over gjennomsnittet bidrag til utfallet.
|
|
|
24/11/2008 14:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
Problemet har da vel vært at folk har forskjellige tolkninger av hva "feil" er.
"Feil" er handlinger som fører til negative konsekvenser for deg selv. Man kan si hva man vil om Dr. Phil, men han har et poeng når han snakker med folk om hvorfor de har låst seg fast i en adferd over mange år uten synlig virkning og lett ironisk spør: "How is that working for you?". Først da ser disse ut til å innse at vel - det gjør det kanskje ikke... Flere burde spørre seg selv: "How's that working for me?"
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
24/11/2008 14:03
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her tok de "gamle gubbene" å hogde løs på et veldig "lett" bytte. Og poenget er igjen at man kanskje skal ta det til ettertanke.
Amen
|
|
|
24/11/2008 14:05
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
EDIT: det er bare å gå på lenken til kampsportforumet i "grisegutter"-tråden for å se helt andre oppfatninger av hva som regnes som "korrekt". Jeg gjorde det samme og min første tanke var nettopp at terrengsykkel.no er et forum der man ikke kunne ha postet en slik tråd. Jeg tror vi er enige. Martin
|
|
|
24/11/2008 14:09
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Ikke bare det, vi hadde til og med samme reaksjon ved lesing av kampsporttråden
Anonym5
|
|
|
24/11/2008 14:10
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Flere burde spørre seg selv: "How's that working for me?"
Nyttig verktøy. GeirK har noen gullkorn iblant ;-) Man liksom observerer seg selv fra utsiden, vurderer hvordan utfallet kan bli i en situasjon og hvorvidt det kan være hensiktsmessig å tilpasse adferden. Burde selv spørre meg dette litt oftere, og det er sikkert andre her som også burde dét.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
24/11/2008 14:16
|
Andersen
Entusiast
|
Entusiast
Det er nok ikke bare Tohjul sine sosiale evner som burde vært under lupen her altså
|
|
|
24/11/2008 14:26
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Det Trygve sa om at det var felleskapets reaksjon som var problematisk var egentlig dekkende.
Men i mine øyne var nok posten din med bildene et over gjennomsnittet bidrag til utfallet. Det er faktisk du som i beste SV-paternalistisk stil indirekte antyder at Tohjul er så dum at han ikke vet sitt eget beste og bør beskyttes mot seg selv og andre. Hva er problemet med å vise gutteaktig bust eller bruke homo-uttalelser når det ellers synes være greit at man kaller folk for neger eller degos. Fortsatt en underlig påstand - som om det ene rettferdiggjør det andre. Du får begynne å underbygge dine påstander her med referanser. Ellers er du ikke et hakk bedre enn det du fremstiller meg som. Martin
|
|
|
24/11/2008 14:33
|
MadsL
Veteran
|
Veteran
Jeg vil bare advare om at debattten nå er i ferd med å gå inn i en fase der vi (dere) egentlig bare pirker på hverandres formuleringer, mens dere egentlig er enige om saken. Hva var det gjengen i Årvollsskogen sa igjen?
|
|
|
24/11/2008 14:34
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
"Feil" er handlinger som fører til negative konsekvenser for deg selv.
Det er stor fare for at jeg misforstår deg her, men dette synes jeg er en pussig leveregel. Hvis jeg tømmer søppellasset mitt i hagen din en natt jeg vet jeg ikke kan bli oppdaget, har jeg da ikke gjort en feil ? Og dersom jeg er vitne til en voldsepisode, bør jeg jeg bare gå min vei, fordi en inngripen vil kunne føre til negative konsekvenser for meg, og dermed være feil?
|
|
|
[Re: Raindog]
24/11/2008 14:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er stor fare for at jeg misforstår deg her, men dette synes jeg er en pussig leveregel.
Dette er ikke en leveregel. Det var en oppklaring til en post lenger opp.
|
|
|
[Re: Raindog]
24/11/2008 14:59
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Jeg er ganske sikker på at dersom poenget var å få tohjul til å innse at han hadde skrevet noe dumt, så hadde de første postene holdt for å poengtere det, og dersom det ikke var noe poeng å henge ham ut, så hadde det gått an å kommunisere ytterligere på PM, selv om ryggmarksrefleksen hans var svært så energisk.
Når jeg leser posten til gare, så leser jeg en person som ganske tydelig sier "jeg liker ikke første posten din, men det betyr ikke at du ikke kan være en ålreit person allikevel." Også bik3man var diplomatisk. Det var ikke noen mulighet for at dere kunne ha visst hvordan dette skulle ha utartet seg.
Ellers kjenner jeg meg godt igjen i smart-ass poster og sarkastiske henvisninger. Av og til er det gøy å vise hva slags innfall en får. Og av og til kunne jeg godt ha vist litt bedre dømmekraft. Det er godt å se at jeg ikke er alene om det.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
24/11/2008 15:01
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Se der Hvilepuls, er du blitt veteran? Når skjedde dét? Kanskje er jeg sent ute, men grattis dah
|
|
|
Re: "Vi er litt uenige"-tråden
24/11/2008 15:10
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
(Dette er ikke direkte retta mot mtbmaniac, selv om vedkommende står som mottaker av mitt innlegg.)
Siden dette jo slett ikke lenger dreier seg om ei lyshåra, positiv dame fra Sunnmøre, med sykkelimport som bigeskjeft, foreslår jeg at folk endrer overskrifta til et eller annet mer passende.
Jeg går snart hjem for dagen.
I mellomtida kan jo enkelte tenke på hvorvidt det de skriver inn her, er en berikelse for dette forumet eller ikke.
Go'aften!
Gaute
|
|
|
[Re: gauter]
24/11/2008 15:20
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Hyggelig, mtbmaniac, hadde ikke sett det selv. Hehe.
|
|
|
24/11/2008 18:33
|
Zwartander
Veteran
|
Veteran
Jeg synes det Tohjul først skrev ble for dumt. Han skjønte tydligvis det selv og redigerte, men da hadde jo flere allerede lest hva han først skrev. Jeg skrev min kommentar som et velment tips til at han kanskje burde tenke seg om en gang eller to før han poster. Jeg kjenner ikke hele historien, men jeg ser jo at Tohjul var ute for litt av hvert, men samtidig har han jo fått seriøse tilbakemeldinger og svar når han selv har vært seriøs.
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
|
|
|
24/11/2008 19:01
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Fantastisk tråd som inneholder det meste, bortsett fra gramatikkpirk. Siden Vanilla Ninja ikke er på banen, trår jeg til: Det var ikke noen mulighet for at dere kunne ha visst hvordan dette skulle ha utartet seg. Det heter "hvordan dette skulle ha utartet" eller "hvordan dette skulle ha artet seg". Sånn. Da er tråden perfekt :-)
|
|
|
|
|