Min 98-modell toshiba som er mitt verksteds elektroniske databehandlingsmaskin har kræsjet, cd-spillern er trolig defekt og alt er trist. Dette kostet meg 20000 kroner i 98, med studieølåns rentetap og tapt alternativavkastning på børsen er jo denne verdt flere hundre tusen! Ergo må den brukes
Har renska disken og vil installere et eller annet fra diskett og legge til rette for å kunne bruke feks Damn small linux fra USB-port. Dette var faktisk en av de første maskinene med slikt!
Hjelp meg, pliiiis! Dette er langt over mine it-evner
1998.. må være pentium 266 eller deromkring? På min 100mhz pentium thinkpad fra et par år tidligere hadde jeg freebsd. da var det FreeBSD 2.1 som suste og det var knallkombinasjon. Den hadde liv helt inntil disk og strømforsyning tok kvelden sammen.
Så mitt forslag er en eller annen linux-variant og x-windows med en lett window manager. Jeg brukte AmiWM - den er ikke oppdatert siden jeg brukte den men fungerer vel like strålende i dag som da.
http://xwinman.org/amiwm.phpnoe knoting er nok å forvente. så jeg håper du er glad i å rote i config-filer. Men når det er satt opp så fungerer det til disken dauer. KDE og GNOME er virkelig bare å glemme.