Den Abarthen var nydelig. Personlig synes jeg at amerikanerne, bortsett fra noen kraftige overdrivelser en periode, hadde noen av bilindustriens peneste linjer fra slutten av 40-årene til slutten av 60-årene. Som f.eks 49-50 Mercury, 50 Buick, 63-65 Buick Riviera, 65-66 Buick Wildcat.
Re: Verdens vakreste bil, og svaret er...
[Re: Jacob]
#63178730/10/200819:34
Må innrømme at den Abarthen er noe av det peneste jeg har sett. Syns forøvrig også denne er vakker:
Aston Martin Zagato
Hehe, synes det var litt for lett å velge AM DB4 GT Zagato, det samme kan sies om Zagato sin Maserati A6G/54 2000 Coupe og Maserati A6 GCS/53 Berlinetta fra Pinin Farina.
Edit: Når det gjelder E30'en liker jeg bedre karosseriet til den vanlige utgaven (topp tre på min liste) bedre enn M3'en (men bare litt ;-) ).
Redigert av Bawrel; 30/10/200819:39.
[Re: RobinB]
#63178830/10/200819:36
til alle dere som trekker fram lamborghini reventon, den kan være provoerende, men vakker er den ikke, ikke for 5 flate øre. en reanult kango er vakrere(bortsett fra i profil) men en reventon er enkelt og greit en voldtatt murchelago. lamborghini har aldri lagd en virkelig pen bil(sorry, men aldri likt miura, kupeen er for langt bak osv) de har lagt tøffe(som countach og diablo) men ikke pene. en Chevrolet Corvette C3 Stingray 69 er kansje det peneste jeg vet om! og btw MClarren F1 Lm kom i 91, så er 17 år gammal
Voodoo Ogun ramme selges!
[Re: RobinB]
#63181830/10/200820:33
Jeg mener helt oppriktig at Maserati Gran Turismo er en av bilhistoriens vakreste biler, og det helt på tross av at det er en bil som produseres nå og ikke for 50 år siden ;-)
Redigert av jeth; 30/10/200820:46.
Jens
[Re: jeth]
#63183130/10/200820:48
Enig med Christian M, McLaren F1 er tidenes vakreste! Tøffeste: Lambo Reventon
ellers er TVR og Ascari kuuuuule biler: TVR Tuscan
F1'n er vel og noe av det mest brutale som er puttet skilter på. På bakgrunn av specs og Gordon Murrays visjon om å lage den ultimate bilen, uten at økonomer fikk bry seg...
TVR Tuscon i racing verjon... Var på silverstone for to år siden under trening, bane versjonene av Tuscan, DB9, Viper osv. Selvfølgelig ikke akkurat streetlegal, TVR Tuscan = stikkflammer og øresus, utløp for eksos på siden. DB9R = DB9....bare uten lovpålagte lyddempere..
Sitat: voodoo
til alle dere som trekker fram lamborghini reventon, den kan være provoerende, men vakker er den ikke, ikke for 5 flate øre. en reanult kango er vakrere(bortsett fra i profil) men en reventon er enkelt og greit en voldtatt murchelago. lamborghini har aldri lagd en virkelig pen bil(sorry, men aldri likt miura, kupeen er for langt bak osv) de har lagt tøffe(som countach og diablo) men ikke pene. en Chevrolet Corvette C3 Stingray 69 er kansje det peneste jeg vet om! og btw MClarren F1 Lm kom i 91, så er 17 år gammal
Smaken er som baken.... Lamborghini skal lage litt provosernde biler, de kan se litt vulgære ut og det er greit, det er Lamborghini.
Men jeg vil heller begraves enn å bli sett i en renaut...nesten i hvertfall
Mclaren F1 LM ble det bygget 5stk av som hyllest til F1 GTR som havnet på 1,3,4,5 plass i LeMans i 1995. Det finnes 5stk, 3 er solgt, og en er lovet bort til Lewis Hamilton hvis han vinner 2008 og 2009 sesongene i F1.
Første F1 mener jeg ble produsert i 1992. Den orginale F1 holdt rekorden som verdens raskeste gatebil fra 1992 til 2005.
Men dette er definitivt en av de tøffeste bilene noen sinne...ikke pen, men tøff.
[Re: kjerts]
#63214631/10/200814:09
Ellers er jeg utrolig glad i min egen bil, som jeg også synes er utrolig vakker. Den er så god og har så mange fine tekniske løsninger, så komfortabel, så solid. Den har sjel og liv, og skal leve godt i mange mange år enda.
230 TE 1991, 260 000 km.
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***