Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Terrengstyrken 2009

Terrengstyrken 2009 #599132 26/08/2008 10:53
aambo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Noen vet om noe informasjon for 2009?
-Datoer for rittet
-Når åpnes det for påmelding
-Hvor mange deltagere er det kapasitet til

M

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aambo] #602192 01/09/2008 10:20
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Synes denne bør bumpes opp igjen ICON_SMILE

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Stine L] #608070 11/09/2008 18:11
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Så annonse for Craft MTB 6-dagers i Ski Sport. Der var datoen satt til 22.-27.juni.

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Christen] #608188 11/09/2008 22:06
front biker Offline
Besatt
Besatt
Har fått en brosjyre (Rena, Birken) der datoene er 22-27. juni.

På styrkeproven.no er det nada info.... Men sånn var det før årets ritt også. Litt sånn ut i det blå følelse. Men rittet var solid gjennomført arrangementsmessig.

Årets mål var gjennomføring, og null skader. Det gjorde vi. Men makker fikk nok (sliten, sår et visst sted...).

Jeg vil være med neste år også! Birken 3.42 i år (god i terrenget, sliter litt i bakkene, potensiale 3.30...). Noen som vil være med neste år, omtrent samme nivå og som mangler makker? Ta kontakt.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #608234 12/09/2008 06:45
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: front biker

På styrkeproven.no er det nada info.... Men sånn var det før årets ritt også. Litt sånn ut i det blå følelse.

Det er fremdeles over 9 måneder igjen, så... ICON_WINK

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #608241 12/09/2008 06:58
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg vil og være med. Deltok i fjor. Syklet Birken i år på 3:10:33. OK i terrenget, sterk i bakker og på flater.

'...once more, and more intensity!'
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: EgilS] #608470 12/09/2008 12:39
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS

På styrkeproven.no er det nada info.... Men sånn var det før årets ritt også. Litt sånn ut i det blå følelse.

Vel, før årets ritt var det svært lite info helt fram til rittstart. Og mye info var misvisende, bl.a. var etappene både vesentlig lengre og brattere enn oppgitt. Man hadde en følelse av at arrangementet var litt løst i kantene. Det viste seg å være feil - arrangementet gikk veldig bra - det var en utrolig flott opplevelse, og derfor vil bl.a. jeg delta igjen!

Og: vi som deltok tok dette sporty, terskelen var høy for at dette var et pilotarrangement. Og det ble jo en snakkis om hvor langt og bratt morgendagens etappe egentlig ville bli. Løypelegger Aksel hadde mye selvironi om dette. Så ropet om info i forvei var vel litt startnerver. Neste års ritt vil jo være nr 2, så mange vil vite hva man går til. Eller vil kunne beskrive for førstereis-ryttere.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #608494 12/09/2008 13:17
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Stemmer i. Arrangementet var overaskende bra på det meste om gikk på logistikk og teknisk gjennomføring. Eneste minus her var klesvasken som slet med mye "barnesykdommer".

Informasjonen i forkant synes jeg når alt kom til alt var meget god, tatt i betraktning at jeg deltok på infomøtet i Oslo i forkant.

Informasjonen utad gjennom web og medier var sørgelig fattig. Og man får inntrykket at komiteen er litt "innadvent": De gjør en god jobb på det praktiske, men kommuniserer generelt ikke.

Det kan virke som det råder en grad av selvinnsikt på dette punktet, da de gjorde genistreken å hunte inn hr. Ola Bustad som ansikt utad mot deltakerne og "toast master" for hele arrangementet. Han gjorde en kanon jobb. Eneste minus er at den formelle sermonien bli ett hakk slappere og venstrehåndsmessig for hver dag. - Kan virke som om det var fler enn deltakerne som ble slitne. Sermonien bør nok i framtiden slås sammen med middagen.

Alt i alt: Ingen grunn til å være usikker på om dette er noe å være med på, og rittet burde nok ha kommet for å bli.

Har hørt ubekreftede rykter om at monsteretappen fra Hafjell til Brandbu blir delt opp neste gang. Det tror jeg nok er en god ide, selv om fremtidige deltakere ikke får muligheten til å skryte av hvor j... de hadde det på denne etappen..

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #608495 12/09/2008 13:17
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS

Vel, før årets ritt var det svært lite info helt fram til rittstart. Og mye info var misvisende, bl.a. var etappene både vesentlig lengre og brattere enn oppgitt. Man hadde en følelse av at arrangementet var litt løst i kantene. Det viste seg å være feil - arrangementet gikk veldig bra - det var en utrolig flott opplevelse, og derfor vil bl.a. jeg delta igjen!

Og: vi som deltok tok dette sporty, terskelen var høy for at dette var et pilotarrangement. Og det ble jo en snakkis om hvor langt og bratt morgendagens etappe egentlig ville bli. Løypelegger Selmer hadde mye selvironi om dette. Så ropet om info i forvei var vel litt startnerver. Neste års ritt vil jo være nr 2, så mange vil vite hva man går til. Eller vil kunne beskrive for førstereis-ryttere.

Det at etappene ble lengre og brattere synes jeg bare var fint. Jeg var kommet for å sykle styrkeprøven i terreng. Så når Aksel Selmer etter hvert beskriver neste dags etappe som "et godt støkke med noen gode kneiker" var det bare å smile for seg selv og sørge for at det var nok mat i magen før natta kom.

'...once more, and more intensity!'
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Sykkelbob] #608500 12/09/2008 13:33
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sykkelbob
Informasjonen i forkant synes jeg når alt kom til alt var meget god, tatt i betraktning at jeg deltok på infomøtet i Oslo i forkant. Informasjonen utad gjennom web og medier var sørgelig fattig. Og man får inntrykket at komiteen er litt "innadvent": De gjør en god jobb på det praktiske, men kommuniserer generelt ikke.
.
Jeg fikk ikke deltatt. Det er heimesida jeg sikter til. Men altså, arrangementet gikk jo veldig greitt, kom til at det var bare å konsentrere på syklinga og ta det som det kommer.

Sitat: Sykkelbob
Har hørt ubekreftede rykter om at monsteretappen fra Hafjell til Brandbu blir delt opp neste gang. Det tror jeg nok er en god ide, selv om fremtidige deltakere ikke får muligheten til å skryte av hvor j... de hadde det på denne etappen…
Den dagen var drøy ja, fikk i tillegg problemer med sykkelen. Men dele opp? Går det mot 7-dagers ritt?? Mener heller at etappen kunne kortes inn litt på slutten. Var ikke så motivert for æresrunder i Hadelandsåsen akkurat den dagen, tross fin utsikt og greier.

Sitat: Pondus

Det at etappene ble lengre og brattere synes jeg bare var fint. Jeg var kommet for å sykle styrkeprøven i terreng. Så når Aksel Selmer etter hvert beskriver neste dags etappe som "et godt støkke med noen gode kneiker" var det bare å smile for seg selv og sørge for at det var nok mat i magen før natta kom.
Da er vi jo enige. Mye moro for penga, ja!

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #608528 12/09/2008 14:35
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Quote:

Flere av etappene var jo hver for seg litt av en klassiker. ICON_SMILE Satte spesielt pris på etappen Tynset til Koppang og Koppang-Hafjell. ICON_LAUGH
Men jeg var ikke en av dem som synes det var noe som helst morsomt ved den ekstremt slurvete og slappe holdningen enkelte hadde til eget arbeid når det gjaldt å informere korrekt om distanse og høydemeter. Det skapte bare frustrasjon, problemer med løpsdisponering og var vel generelt den største, og nær sagt eneste av betydning, ripa i lakken for arrangementet.

Nok om det.

Rittet alt i alt overgikk mine forventninger. Og selv om jeg lenge har tenkt at jeg ved neste anledning skal prøve meg på andre "eventyr" - som feks. TransAlp, el VikingTour, har Terrengstyrken begynt å seile opp på lista allikvel. Merker det kribler litt når jeg tenker tilbake på helvetesuka i juni i år... ICON_LAUGH

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Sykkelbob] #608581 12/09/2008 16:34
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
Er vel kanskje på tide å tenke på å lure med en lagpartner for 2009 nå ja. Noen som melder seg? ICON_SMILE

Tok styrken i år, mitt aller første ritt ever(!), i helt kuli tempo da jeg syklet med en lagkamerat som trivdes aller best i baktroppen og gikk på veggen nærmere start for hver dag som gikk. Blir mye trekking, fotopauser etc av slikt må vite. Men man må jo benytte sjansen når man får lov til å bli med på noe slikt, det var jo helt tulling moro ICON_WINK

Grenserittet, i rolig "prate litt med kompiser i løypa" tempo, fra bakerste pulje (14), gikk på 3:28.

Birken gikk unna på 3:54 .. med tekniske problemer (kostet vel 10 min), og andre nybegynnerfeil som totalt feil næringsinntak. Burde nok ha klart 3:30-3:40 på en litt bedre dag.

Dette har som det bør være vært en førstesesong med litt prøving og feiling. Pluss at jeg startet å sykle i fjor som en 130kg sofagris så har man nok litt å gå på enda. Still some fat to burn. Det burde gå en del fortere til neste år. Holder til i Lørenskog, trener mye i Nord og Østmarka rundt Oslo. Varierer med både sti og grus, gjerne lange turer i bra tempo. Ikke kjempegod på teknisk terreng, men stiller nok sterkere enn gjennomsnittet der likevel.

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: trippeh] #608687 12/09/2008 19:48
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Frister VELDIG å være med på dette eventyret neste år ICON_SMILE

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: tommygutt] #608692 12/09/2008 19:50
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Frister meg også. Team TiM?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: trippeh] #608771 12/09/2008 22:05
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: trippeh
Tok styrken i år, mitt aller første ritt ever(!),
Litt av en debut. *Respekt!*

Quote:
..det var jo helt tulling moro ICON_WINK
Enig, noe så inn i h.....!! Og litt slit mens det sto på da...

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #629387 26/10/2008 19:30
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: fra www.styrkeproven.no
Styrkeprøven med ny hjemmeside!
2008-10-22 13:02:00 Vi lanserer ny hjemmeside på denne nettadressen om kort tid.
Det vil i perioden frem til lanseringen ikke bli lagt ut nyheter og oppdateringer.

Dette KAN tyde på at det jobbes på informasjonssiden hos Styrkeprøve-arrangøren. Men det er NEPPE sannsynlig.

Det KAN eventuelt bety at påmleding til MTB-styrken er klar hvilken som helst måned nå. Det er neppe særlig sannsynlig, det heller.

Man får leve i spenning.

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #630476 28/10/2008 18:18
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Hei karer, her kommer en hjertelig hilsen og takk for sist fra mannen med "et ironisk og lettvint" forhold til tall, målinger og distanser....

Ser virkelig frem til å se dere igjen; og så bra som det tross alt gikk i år, i debutsesongen, vil det bli rene festen neste år, nå som de fleste? barnesykdommene er unnagjort....og distanser og høyder er målt og lagret av opp til flere...

Til de mangelfulle målingene i år: Jeg var mutters alene om jobben, som ikke på noen måte var en heltidsstilling, og måtte stadig ut og justere traséen pga føreforhold, grunneiere som ikke ville, etapper som viste seg å bli for lange, bakker som ble for harde, terrengpartier som ble for humpete osv... det ble rett og slett mye å holde styr på innen for de rammene jeg måtte forholde meg til...mye att og fram, som de sier...og da gikk det i surr med målingene av og til...klipp og lim på Garmin osv...

Nå viste det seg jo at det var mye forskjellig målt av deltakerne også, hørte svært varierende tall både på høyde og lengde på etappene...

Men jeg har for lite hår til å gidde å være hårsår... løypa er knallbra...og jeg er særs fornøyd med den veien jeg har funnet fra T til O...

Nytt om neste år som kan lekkes:
- Det blir seff seksdagers i 2009 også, men uka seinere (22-27 juni).
- Det skal spares ca 10 min på etp 3, tidlig i Aumdalen, rett etter Skihytta, sløyfa i skiløpetrasé fjernes.
- Sparer mellom halvtime og tre kvarter? når det fjernes to terrengpartier på etp 4, det mellom Hornsjøen og Pellestova (Krigsfjell) og selve Hafjelltoppen. Trasé på vei forbi Pellestova via Ilsætra og rett bort til Nysætra og ellers ned som i år (For de med kart: kan hende jeg tar med stipartiet forbi Malmtjern mellom Pellevegen og Pellestova; kort og greit og kneikefritt).
- Håper å spare godt over en halv time, om ikke så mange kilometer, på etp 5 ved å fjerne et par kneiker! i starten ut fra Lillehammer, terrengpartiet etter Hattestad og Døsen (der dere etter et artig stiparti suste gjennom et gårdstun) og terrengpartiet over Vardalsåsen.
- Etappe 6 skal i 2009 ende i Holmenkollen; trasé fra Romeriksåsen og inn er ikke klar...

Ellers sier grunneierne jeg har snakket med så langt et rungende ja til fortsatt sykling... det er god stemning og gode følelser for arrangementet på alle verts-stedene; dette vil vi ha mer av...

Lykke til med treningen, karer og jenter, regner med å oppdatere dere inn i mellom, om ikke annet pludre litt om løst og fast fra stifinnerverdenen...
kan fx røpe at mitt nye stifinnerverktøy (nei, det er ikke et måleapparat!) er en Trek 69er, og det må jeg si er litt av en moroklump i terrenget; helhvit og lekker og med 29erns fremkommelighet og 26erns kjapphet... kanke tenke meg at jeg går tilbake til heldempa igjen med det første...

Redigert av aselm; 28/10/2008 19:26.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aselm] #630710 29/10/2008 07:16
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J
Hei Selmer

Takk for supert ritt i 2008. Det kan se ut til at rittet i 2009 blir "lettere" med de endringene du skisserer. Selv om jeg ikke skal kjøre i 2009, men muligens i 2010 håper jeg du kutter ut minst mulig av terrengpartiene. Det blir dumt hvis dette rittet etterhvert blir Grusstyrken. Jeg mener et slikt ritt skal være knallhardt, du må trene og ha en god makker for å gjennomføre - og det må være mye terreng.

Igjen, takk for et flott opplegg i 2008 og lykke til i 2009!

-johan
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aselm] #630727 29/10/2008 07:48
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Hei Aksel
Jeg legger merke til at det er noen som klager og syter over rittet ditt, men man kan kanskje ikke vente noe annet i Norge??
Det som er viktigst er at vi har et slikt etapperitt i Norge og at det er nettopp den utfordringen som Johan beskriver. Hva er vitsen med et grusrace? Da er det jo langt bedre at de sykler på landeveien og kan nyte den deilige turen gjennom Gudbrandsdalen med fokus på bakhjulet til mannen/kvinna foran og utsikt til de flotte gran og furutrærne langs E-6. For ikke å snakke om den forfriskende eksosen!!
På en annen tråd var det snakk om en kåring av årets Ditten og Datten. For meg er du årets Innovatør, og fortjener all ære for å ha tatt terrengsyklingen til et nytt nivå i Norge.

Carry on, regardless!!

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aselm] #630818 29/10/2008 09:32
Terskel Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: aselm
- Etappe 6 skal i 2009 ende i Holmenkollen; trasé fra Romeriksåsen og inn er ikke klar...

Ellers sier grunneierne jeg har snakket med så langt et rungende ja til fortsatt sykling...

Rungende ja fra en sentral godseier mellom Romeriksåsen og Holmenkollen også??
Må vel via Lillomarka skulle jeg tro.

Øyvind
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: frodegutt] #630823 29/10/2008 09:36
fujifan Offline
Ivrig
Ivrig
Well said! Nei til sutring, ja til terreng! Stå på Aksel og gjengen:)

Eli-A.
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: fujifan] #630862 29/10/2008 10:34
olechr Offline
More than words
More than words
Et slikt ritt skal være hardt. Det skal være terreng. Hadde jeg vært med å lagt løypa i romeriksåsen skulle de jaggu få kjørt seg . he he. Kult at det er et slikt ritt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Terskel] #631062 29/10/2008 16:34
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Ikke snakket med gjeldende grunneier i Nordmarka, nei, grunneierne det ble referert til var de vi allerede kjenner...
Men, som du sier, vi må nok via Lillomarka...

Ellers er de få terrengpartiene jeg har kuttet til å leve med, men det skal ikke tas noen endelig beslutning før til våren... Jeg ønsker vel egentlig å beholde Vardalsåsen...skal gruble godt i vinter og diskutere med alle slags gode syklistvenner og medarrangører

Redigert av aselm; 29/10/2008 16:38.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: frodegutt] #631130 29/10/2008 19:19
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Takk Frode, takk Eli-Anita, dere er knuppers, og det må sies at folk har vært storfornøyde med rittet, traséen og gjennomføringen, og ikke minst med seg selv, at de kom seg gjennom, alle ære til alle dem også, som med alle sine ti tusener av tråkk gjennom li og hei, over fjell og dal, opp ei kneik og bort et støkke var med på å bevise at dette rittet er liv laga...
Heia alle som har to hjul mellom øra!!!

Redigert av aselm; 29/10/2008 20:19.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aselm] #631133 29/10/2008 19:21
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Tror det blir bra med noen småjusteringer, men håper samtidig at rittet i hovedsak forblir i den formen det var i år. Målgang på Holmenkollen høres staselig ut. Men det var ikke så værst å rælle nedover Østre Aker og se hvor mange resersyklister vi klarte å hente inn, heller ;-)

Har en langsiktig plan om å se om jeg kan få langt inn nok "aksjer" hjemme til at det blir en tur til... :-)

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Sykkelbob] #631174 29/10/2008 20:23
Ivarh Offline
Ringrev
Ringrev
Hei,
Jeg har planer om å sykle men mangler en partner, så om det finnes noen i samme båt som har lyst å sykle med en kar på drøyt 40 som stort sett er blid og positiv så ta kontakt! Jeg er nok best på flatene og i tekniske partier. Birken i år gikk unne på 3.38 og har planer om å heve meg til neste år.

Mvh
Ivar

Each day is a gift, not a given right
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: frodegutt] #631238 29/10/2008 21:43
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: frodegutt

Jeg legger merke til at det er noen som klager og syter over rittet ditt, men man kan kanskje ikke vente noe annet i Norge??

Rittet var for meg årets høydepunkt i alle henseende, og jeg har sikret meg makker for å delta igjen i 2009. At jeg driver litt ap med den totale mangel på informasjon (tenker spesielt på hjemmesidene), er kun av kjærlighet til opplegget - ikke hat.

Nytt om neste år som kan lekkes:
- Det blir seff seksdagers i 2009 også, men uka seinere (22-27 juni).

Mottok senest i dag magasinet Birkebeiner'n. Der har Styrkeprøven en helsides annonse på s. 25:
"Craft MTB 6-dagers: 15.-21. juni" - så da skaper dine datoer en smule forvirring.

Og: ikke lag rittet FOR enkelt terrengmessig da! Det var jo det som var så spesielt: myrene, de steinet traktorslepene, elveleiene, singelsporene, rufsete utforkjøringer og sleipe, grasbevokste kjerreveier....

Lurer også litt på dette med innkomst Holmenkollen. Den er vel under full ombygging. Dette med å komme inn E6 og Østre Aker vei til Hasle/Løren sammen med landeveisrittene synes jeg var svært morsomt da. Avslutning av 6 dagers terrengslit på motorveien var en höjdare... Hvorfor endre?

Redigert av front biker; 29/10/2008 22:08.

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: front biker] #631275 30/10/2008 03:48
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jeg ser vel ikke noe kjempebehov for å endre trasseene noe bortsett fra Hafjell-Brandbu, som ble i overkant seig - på flere måter. ;-)

Om det er noen grunn til å flytte rittet en uke og ikke ha målgang sammen med resten av Styrkeprøven, vet jeg ikke. Men jeg synes også det funket veldig bra slik som det var. Må jo være enklere for arrangøren også.

Vi var kanskje ikke maks heldige med været, men det var ok. Er man skikkelig uheldig med være kan kanskje noen av etappene bli skikkelig tøffe. Vet ikke.

Jeg tror alle håper at alle "klassikerne" av noen terrengpartier beholdes. SLik som hele Koppang-Hafjell etappen, nedkjøringen til Koppang, skogspartiet før togovergangen (hvornåenndetvar) og mange fler. En del grusveier/seterveier kan kanskje kortes ned om noen etapper skal bli kortere. (om mulig?)

Re: Terrengstyrken 2009 [Re: Sykkelbob] #631276 30/10/2008 05:38
A
aselm Offline
Entusiast
Entusiast
A
Enig, synd om det er uklarheter rundt datoen for rittet, men på seminaret vi hadde på Hafjell for to uker siden var det uka etter som gjaldt; pga tilgangen på folk i sentrale posisjoner (de kjørte landeveisrittene sine samme uke i år,og det ble snaut med folk, rett og slett), og fordi det passer bedre at vi låner skoler til overnatting og bespisning i skoleferien m.m...

Og med målgang lørdagen etter landeveisrittet, er ikke E6 og Østre Aker delvis stengt av for syklister, derfor er Holmenkollen et godt alternativ...

Frykt ikke, dette er et terrengsykkelritt, laget av en ihuga terrengsyklist:
Ingen av terrengpartiene med "klassikerstatus" skal fjernes. Tanker er, først og fremst, å spare litt tid på 5 etp, da svært mange opplevde den som i overkant lang...
Problemet er at det er vanskelig å kutte avstanden mellom Hafjell og Brandbu, vi kjører ganske rett på som vi gjør... da må kanskje et terrengparti vike...

Hva som skjer på etp 4 får vi se på, men noe kortere og raskere vil den nok bli, kan være greit med en etp der vinnertiden er under fire timer?

Altså, for å oppsummere; det er ingen store forandringer på gang...det kommer til å bli et helvetes vondt og artig slit neste år også...

Redigert av aselm; 30/10/2008 05:48.

Aksel Stifinner
Hurra for Ultra
Re: Terrengstyrken 2009 [Re: aselm] #631302 30/10/2008 07:43
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J

Frykt ikke, dette er et terrengsykkelritt, laget av en ihuga terrengsyklist:
Ingen av terrengpartiene med "klassikerstatus" skal fjernes.

Det er så bra!
Etp 5 _er_ lang, men må samtidig si at målgangen i Brandbu var ganska spektakulær; terrengpartiet de siste km etter mange timer på sykkelen, fint vær, mye cola, dødssliten, og det å sette seg ned på en benk etter en monsteretappe og kjenne at det holdt til mål, var helt overlegen. (Smaker litt på det nå)

Nok en gang; flott opplegg og gode veivalg.

Redigert av Johan; 30/10/2008 12:28. Rediger grunn: skriveleif

-johan
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Moderator  support