Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20:00

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Tromsø] #627467 22/10/2008 08:38
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Dette var tidenes lengste quote..

Tja, Hope Schmope, den gjorde antakelig ikke nevneverdig inntrykk på undertegnede. Jeg skrev jo i posten at dette var noen ord om noen av lyktene.

Men lykta er helt grei, har forholdsvis varmt lys, nær L&M Seca, og det er jevnt. God byggekvalitet og batteripakke trukket i gummistrømpe. Det betyr at batteriet antakelig tåler en tur i bakken uten å knuse (i motsetning til batterier med hardt plastskall), samt at vann og fukt holdes ute. Som nevnt, jeg liker å skylle av stæsj, lysutstyr inklusive, etter tur.

Festeanordningen er en åpen klemme som først strammes ved å skru en skrue med håndtak, og som siste stramming vippes håndtaket inn mot styret. Krever intet verktøy, men er litt fiklete.

Håper jeg ikke har husket noe feil om denne løkta..

Harald Wisløff

NOTS
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: HaraldW] #627529 22/10/2008 10:26
V
Vcoach Offline
Medlem
Medlem
V
Egner Tesla seg for andre aktiviter som feks ski? Kan man kjøpe egnet hodestrikk, eller følger det kanskje med i pakken?

Too many freaks, not enough circuses
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: HaraldW] #627536 22/10/2008 10:49
Arne Inge Offline
Medlem
Medlem
Jeg fant en fin tabell på en internettside der utallige sykkellykter er spesifisert med: leverandør, type, ca pris, LED type, bryterfunksjon, type montering, benntid og lumen.

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=176131

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Vcoach] #627542 22/10/2008 10:53
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Sitat: Vcoach
Egner Tesla seg for andre aktiviter som feks ski? Kan man kjøpe egnet hodestrikk, eller følger det kanskje med i pakken?

Det følger hodefeste med i pakken, slik at du kan bruke den til ski, fotgjengeri etc.

Ole.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Ole] #627559 22/10/2008 11:15
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Ole
Det følger hodefeste med i pakken, slik at du kan bruke den til ski, fotgjengeri etc.

Ole.

Da snakker vi avansert fotgjenger gitt.. Eller er det vanlig at tyske ingeniører promenerer med slik lykter på hodet?

H

NOTS
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: HaraldW] #627563 22/10/2008 11:27
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Noen begår slikt i skogen, og da kan lys være kjekt å ha.

Ellers er jo luftforurensingen i Tyskland kommet vesentlig lengre enn her, og selv på en tur med bussen kan det være kjekt med hodelykt:

Ole.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Ole] #629053 25/10/2008 18:56
Hansi Offline
Entusiast
Entusiast
Tenkte å gå til innkjøp av en AY UP. Usikker på om en skal velge ROADIE eller MTB. Jeg sykler mest på veg når det er mørkt, men om en har skikkelig lys frister det sikkert mere å ta turen i lysløypa ol. Hvorfor er det så mange forskjellige farger på disse lyktene, egentlig? Er det samme batteripakke på styrelykten som hodelykten, om en kjøper MTB?

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Hansi] #629056 25/10/2008 18:59
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Farger på lysene er vel kun for å få en matchende farge til sykkel/hjelm. Det er to identiske 3 timers batterier og et litt større 6 timers batteri i MTB-pakka. Selv bruker jeg 6 timers på styret og 3 timers på hjelmen, merker ikke at du har lykt og batteri på hjelmen i det hele tatt.

Løp og kjøp!

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tommygutt] #629057 25/10/2008 19:02
Hansi Offline
Entusiast
Entusiast
Altså 3 batterier følger med?
Hvor lang leveringstid må jeg regne med?

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Hansi] #629076 25/10/2008 20:17
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
3 batterier ja. Tok 7 virkedager fra England.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Hansi] #629084 25/10/2008 20:23
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Du MÅ også huske å velge forskjellige type lykter i MTB settet.

Narrow/hjelm og intermidiate/styre slik at disse to lyktene utfyller hverandre.

Har MTB settet selv og er fornøyd med det. Mye lys for en penga.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: hbakken] #629087 25/10/2008 20:25
Hansi Offline
Entusiast
Entusiast
Hvordan er det med lading da. Kutter laderen selv når batteriet er oppladet? Med frakt havner jeg på 2 980,- kr. ca. Kommer det fortolling i tillegg til dette?

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Hansi] #629090 25/10/2008 20:27
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Det er prisen inkludert mva og frakt levert på nærmeste postkontor, ikke noe ekstra utenom. LAderen går over på vedlikeholdslading når batteriet er fullt. Dette vises også på en lampe som skifter farge.

Redigert av tommygutt; 25/10/2008 20:27.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tommygutt] #629099 25/10/2008 21:09
P
peroo Offline
Ringrev
Ringrev
P
Noen som har vært borti noen av disse lyktene ?

Airbike SL2 light system with SSC P7 led, 700 lumen
Hanlite SSC P7 Gold light system, 900 lumens
(begge under 2000 på ebay)

Airbike lykten ser ut til å ha fått grei kritikk på mtbr.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tommygutt] #629101 25/10/2008 21:12
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: tommygutt
Det er prisen inkludert mva og frakt levert på nærmeste postkontor, ikke noe ekstra utenom. LAderen går over på vedlikeholdslading når batteriet er fullt. Dette vises også på en lampe som skifter farge.

Og dessuten kan to batteries lades på samme lader om gangen. Praktisk.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tron] #629111 25/10/2008 21:40
chalshus Offline
More than words
More than words
Hope Vision 4.

Vel verdt penga. Lekkert oppsett, meget god spredning.

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: HaraldW] #631527 30/10/2008 11:34
O
orb Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Hei

Vil bare kommentere bildene til Sigma Mirage Evo lyktene. Her må dere ha rotet noe alvorlig med bilder/instillinger eller rett og slett tulla med oss: Jeg vil påstå at disse bildene lyver lyset i virkligheten er mye hvitere og skarpere. Synes det kan se ut som om batteriet er i ferd med å gi seg.

Dette med kabelskjøt problemer...hm. jeg har to sett av disse lyktene og jeg synes de ikke er noe rare å skjøte. De er riktignok harde å trykke i sammen men jeg skjønta da med engang at det var meningen for å få det vanntett.

.hennning

Sitat: mann&kona
Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg skulle komme med noen subjektive egenbetraktninger etter et par kalde kvelder i Ankerveien, og her er noe jeg skrev ned straks etter første testkveld, med noen påplusninger. Altså noen kommentarer til noen av lyktene:

* Testens overraskelse: AyUp.
Ikke det sterkeste lyset, men vanvittig mye lys stappet inn i to «bullets» for lite penger! Usikkert hvilken praktisk funksjon det har å kunne vri lampene horisontalt i forhold til hverandre (opplys meg, entrusiaster), men hengslingen virker uansett stiv nok. Skulle gjerne sett festebrakettene, som vi ikke fikk testet på vårt lånte eksemplar. Hjelmvarianten med smal og markert kjegle.

* Testens undrende: Lupine Wilma
Fet lampe, solid bygget, fancy kontrollamper på fjernkontrollen, overveldende lys. Men hva er vitsen med en så mye dyrere og større Wilma når man har Tesla? Og enda vår Tesla var en preproduksjon, der produsenten lover enda mer lys i Teslaen som blir å finne i butikkene.

* Testens «liten, men god som gull»: Lupine Tesla
Latter i skogen, og umiddelbar sjokk-nerding av voldsomt lys fra liten lampe. Og så fantastisk jevnt! Lupine-solid, skikkelige og tette kabler som alle andre Lupiner. Særdeles stram strikk, forhåpentligvis følger det med en større strikk som passer oversize. (Gjelder også Wilma). En vinner!

* Testens nær- og fjernlys: L&M Seca
Überfancy design og helt nytt formspråk, og godt lys helt fra gaffelkrona til langt til skogs, antakelig takket være frontglass som strekker seg utenfor lampehuset. Men tåler frontglasset en tur i steinura? Jeg håper lykten er vanntett, slik at gjørme og dritt kan skylles ut av kjøleribbene. Ikke akkurat noe flush design. Etter min mening testens varmeste LED-lys, men heldigvis ikke «halogenvarmt».

* Testens «som forventet»: L&M Stella
Helt greit, om man har penger garantert et optimalt hjelmlys kombinert med noe annet på styret. Solid og samvittighetsfullt bygget og med L&Ms vanntette batterikoblinger.

* Testens håpløse: Sigma Mirage Evo X
Katastrofal kabelskjøt. Vi klarte rett og slett ikke koble sammen ledningen fra lykta med ledningen fra batteriet uten å holde dem sammen. Jeg håper det er en produksjonsfeil. (Bekymring: To bekjente som har slike har erfart det samme, men ikke så elendig som den vi testet)
Gjør et nokså erfarent testpanel noe feil på noe så enkelt som å skjøte to kabler? Da er det ikke vår feil, mener nå jeg; om ikke en kabelskjøt er intuitiv må produsenten tilbake til tegnebrettet.
Greit lys til grus- og traktorvei, men for lite til teknisk stisykling. Uvisst hva som er hensikten med minstelampas kjegleform. Full blås på begge lamper er det eneste brukbare, skal man pendle er det mye drass med to lamper, og braketter.
Har du lykta, bruk den til det du kan bruke den til.
Har du ikke lykta, ikke kjøp den.

* Testens byggesett: NightPro Aurora (Birk Sport)
Esken ser ut som et samlesett med Hardangerbestikk, og inneholder så mange deler at det krever en kveld med sortering og lesing av bruksanvisninger. Unødvendig med fjernkontroll på en lampe som bare har av og på, blir bare et svakt punkt. Dårlig finish og rart batteri, mye penger for lite lys, synes jeg.

* Testens kjemper: PrincetonTec Switchback 2 og 3
Ser ut som tusenmetere i fronten på en Volvo fra Halden (unnskyld Haldensere, dere vet hva jeg mener). Gir jo lys, men står ikke i stil til størrelsen og prisen på lykta. Massivt batteri i nokså stiv plast, og tåler det en tur i bakken? Flere styrker; fra full blås til veldig svakt «sykle-fra-Tbanen-lys».
Lyktene er absolutt for svake i forhold til prisen. Jeg ville ikke kjøpt dem.

* Testens storeslem: Lupine Betty
Masse lys, vanvittig masse lys, Lupine-solid, fancy fjernkontroll. Men 8000 for en sykkellykt er mye penger. Forumets hoffbruker av Lupine, Ole, bruker teip på frontglasset for å jevne ut lyset. Jeg mener, som hevdet i annen tråd, at det burde være unødvendig å ty til skuffen med kontorartikler for å optimalisere en lykt til 8000 schpenn.

* Testens klassiker: L&M ARC HID
Min egen lykt, og ingen grunn til å kaste gammelt lysutstyr; undertegnede beholder sin og er happy med lyset. HID er nok hakket mer blåhvitt enn LED, og mangler funksjoner som blinking etc. Dommedagsprofetiene om dårlig holdbarhet og dyrt pæreskifte (den lar seg skifte, det gjør ikke alle LED) bryr jeg meg ikke om. 1000 turer i skogen er mange turer, og min lampe har tålt turer i bakken. Kanskje kombinere med en kraftig og kompakt LED på hodet med tiden?

Ellers:
* Gummistrikker is the new loud, i stedet for dedikerte braketter. De dyreste virker solide, men jeg håper de er like stramme og fine i 10 kuldegrader og etter tre års bruk i gjørme og snø. Fiklete å feste med kalde og våte fingre i skogen; sett på lampa/ braketten før du drar ut. Bottom line: Braketter/ lykter skal kunne festes uten verktøy, etter min mening. Flere av lyktene krevde unbrako for montering, og det er unødvendig.

* Stor forskjell i kvaliteten på kabler. Skikkelige kabler er myke nesten uansett temperatur, og har kraftige gummierte plugger og skjøter. Billigere kabler blir stive og uhåndterlige allerede i fem-seks varmegrader.

* Gode, solide og store brytere; lamper skal være enkle å skru av og på. Noen har bryter på batteripakka, litt knotete om batteriet sitter på setepinnen.

* Oppbevaring: Kun Lupine, Aye Up og L&M Seca (rettelse: USE-lyktene har også veske) har skikkelige medfølgende oppbevaringvesker. Lys til flere tusen kroner fortjener skikkelig lagring, både i hylla hjemme og på vei til tur.

Og hva gjør jeg selv?
Som nevnt; jeg beholder L&M ARCen min, og er i tillegg svært fornøyd med en Solo Logic (halogen) fra samme produsent som hjelmlykt. Lett og nett, og godt lys.
LED-teknologien er imponerende, og de mest kjente produsentene leverer skikkelige varer. Men jeg synes det er rart at noen produsenter av lykter til flere tusen ikke lager ledninger og koblinger som virker solide, eller batteripakker som kan skylles etter gjørmete turer. Min aldrende NiMh-pakke fra Light&Motion er trukket i gummi. Jeg holder over kontakten og skyller hele greia under springen etter tur.

Festeanordningene for batteriene er også høyst varierende. Noen av batteripakkene har elendige fester, og vi stusset faktisk på hvordan enkelte pakkker skulle festes. Igjen er det de mest kjente og dyreste produsentene som lager de beste løsningene. Unntak: AyUp, som har gode vesker, store gode brytere og gode festemuligheter og forholdsvis lav pris.
Batteripakkene bør enten være trukket med noe vanntett, eller ha skikkelige vesker som tåler en støyt i norsk høst- og vintervær.

Fotnote:
Testpanelets «whoaa...!» da Teslaen lyste opp Ankerveien avledet følgende kommentar fra Geir Anders: Dette må være Oslos aller smaleste arrangement i kveld!

Helt klart. Supernerding, og helst vil jeg bare sette på lykta jeg har og sykle sti i mørket! Det er jo det som er vitsen; ikke surre seg bort i lumens og volt (selvom jeg hadde med multimeter og lasermåler..)

God tur i mørket! Det er en fantastisk opplevelse, og krever ingen bachelor i nerding!

Harald Wisløff
(hva pokker er det jeg nerder med klokka 01.40 en fredag kveld..)

Redigert av orb; 30/10/2008 11:36.

"Giving wind helps pushing you up the hills."

Canyon NErve AM 5.0
Canyon Grand Canyon 8.9 29r
Corratec Superbow HT
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: orb] #631558 30/10/2008 12:24
geiranders Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: orb
Hei
Vil bare kommentere bildene til Sigma Mirage Evo lyktene. Her må dere ha rotet noe alvorlig med bilder/instillinger eller rett og slett tulla med oss: Jeg vil påstå at disse bildene lyver lyset i virkligheten er mye hvitere og skarpere. Synes det kan se ut som om batteriet er i ferd med å gi seg.

Dette med kabelskjøt problemer...hm. jeg har to sett av disse lyktene og jeg synes de ikke er noe rare å skjøte. De er riktignok harde å trykke i sammen men jeg skjønta da med engang at det var meningen for å få det vanntett.

.hennning

Vi tuller ikke med noen, men øynene våre justerer seg og utlikner ulik fargetemperatur på en helt annen måte enn kameraet gjør. Denne lykta ble hentet ny rett ut av butikk (takk til Intersport Bogstadveien!), ladet fullt opp - og kjørt på testsession. Halogenpærene produserer vitterlig et mye gulere og varmere lys enn LED-lyktene gjør, derfor synes det på bildet. Men du har helt rett i at øyet vil oppfatte lyset som hvitere enn kameraet gjør, det ser du for eksempel godt om du fotograferer hjemme i stua uten blitz - og oppdager at lyset fra glødelampene er helt gult på bildet, mens det virker hvitt og nøytralt for øyet.

Vi kunne selvsagt justert hvitbalansen i kameraet for å utlikne forskjellen for denne ene halogenlykta, men bestemte oss for å gjøre alt helt likt for alle.

Kort sagt: Du har helt rett i at lyset oppfattes hvitere av øyet, men vi tuller ikke med noen likevel. OK?

*geiranders

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tommygutt] #631560 30/10/2008 12:27
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Er det mulig å bruke Ay up som hodelykt ved skigåing???

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: geiranders] #631580 30/10/2008 12:57
bik3man Offline
More than words
More than words
Ref. hvor hvitt man opplever lyset. Jeg har mottatt min L&M Stella 200, og ifølge testbildene skulle denne ha et relativt gult lys i forhold til andre LEDs, men det oppleves ikke slik i virkeligheten.

Flott som hjelmlys uansett. Bitteliten og meget velbygd.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Dexter] #631583 30/10/2008 13:01
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter
Er det mulig å bruke Ay up som hodelykt ved skigåing???

Ja, bare bestill hodebånd til 14GBP. Merk, at det bare er feste for én av lyktene i settet, men jeg tenker det er nok når det ligger snø.

Redigert av jens fredrik; 30/10/2008 13:10.
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: geiranders] #631589 30/10/2008 13:19
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: geiranders
Hei

.hennning

Vi tuller ikke med noen, men øynene våre justerer seg og utlikner ulik fargetemperatur på en helt annen måte enn kameraet gjør. Denne lykta ble hentet ny rett ut av butikk (takk til Intersport Bogstadveien!), ladet fullt opp - og kjørt på testsession. Halogenpærene produserer vitterlig et mye gulere og varmere lys enn LED-lyktene gjør, derfor synes det på bildet. Men du har helt rett i at øyet vil oppfatte lyset som hvitere enn kameraet gjør, det ser du for eksempel godt om du fotograferer hjemme i stua uten blitz - og oppdager at lyset fra glødelampene er helt gult på bildet, mens det virker hvitt og nøytralt for øyet.

Vi kunne selvsagt justert hvitbalansen i kameraet for å utlikne forskjellen for denne ene halogenlykta, men bestemte oss for å gjøre alt helt likt for alle.

Kort sagt: Du har helt rett i at lyset oppfattes hvitere av øyet, men vi tuller ikke med noen likevel. OK?

*geiranders

Jeg kan skrive under både på at alt gikk pertentlig og ånkli for seg og at øyet tilpasser seg mye i forhold til hvordan det ser ut på bildene.

En liten ting som kunne gitt et bedre inntrykk av hvordan det så ut var enda lengre eksponering, da hadde Lupine Betty sett overeksponert ut og resten mer sånn som øyet oppfattet det. Tiden har løpt fra femwatts halogenlys!

No added style
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: bik3man] #631652 30/10/2008 16:05
O
Omni Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Sitat: bik3man
Ref. hvor hvitt man opplever lyset. Jeg har mottatt min L&M Stella 200, og ifølge testbildene skulle denne ha et relativt gult lys i forhold til andre LEDs, men det oppleves ikke slik i virkeligheten.

Flott som hjelmlys uansett. Bitteliten og meget velbygd.

Det stemmer som du sier at lyset i en Stella 200 virker gulere på bilder enn de fleste andre LED lykter men ikke oppleves slik i virkeligheten, dette gjelder også Seca modellene. I virkeligheten har disse lampene samme fargetemperatur som dagslys. Dette ser man også hvis man sammenligner bildene fra Stella 200 med Stella 120 som har kaldere(hvitblått) lys.

Årsaken til dette er enkel, når lyktprodusentene kjøper LED's(det er ingen som produserer de selv) så velger de LED's utfra diverse kriterier som påvirker kvalitet og pris. Inntil nylig har såkalte Cold white LED's(ca 5000k til 6000k fargetemperatur) vært det eneste reelle alternativ for seriøse lyktprodusenter da det er disse som har gitt best effekt(lumens per watt). Nå har de imidlertid klart å utvikle LED's i Neutral white som har en fargetemperatur på rundt 4000k, som er omtrent like effektfulle som Cold white.

Neutral white ligger midt imellom halogenlykter( som har +/- 3000k) og Cold white LED’s i fargetemperatur og det tilsvarer omtrent fargen av dagslys. Første gang jeg ble oppmerksom på at lyset i Seca/Stella 200 var såpass forskjellig fra hva jeg var vant til spurte jeg Ligh&Motion hvorfor de hadde valgt disse diodene. Svaret var "The color temp on Seca is really nice actually, it is not so blue, but more on daylight side. Led’s are made in color temperature “bins” and we chose that particular “bin” because it is easy on the eyes and very nice on the trail."

Neutral white LED's er fortsatt noe dyrere enn cold white LED's men de har sine fordeler. Siterer fra en produsents hjemmeside: "Neutral White LED features improved penetration power and color rendition with a color temperature of about 4000K, which makes objects look defined and full of detail. With a low color temperature and long wavelength, the Neutral White LED works better than cold White LEDs to penetrate dust, rainwater, mirages, etc. It also achieves greater illumination distance. Another advantage is that the Natural White LED improves the colour rendition of objects, which helps a lot for the judgment of outdoor landforms. Neutral White LED is white light; thus, there will be no change to the original color of the object." Sitat slutt.

Den eneste ”bakdelen” jeg som leverandør av Light & Motion ser med LED’s i Neutral white er at når man slår de på så virker det ikke umiddelbart som om de er like sterke som en Cold white. Cold white gir en ”sjokkeffekt” over at alt blir så hvitt, mens Neutral white har en mer behagelig fargetemperatur som gir normal fargegjengivelse og ikke ”blender øyet” på samme måte. Man kan da umiddelbart få inntrykk at dette er et bedre lys, selv om tilfelle faktisk er motsatt.
Light & Motion bruker Neutral white i alle sine toppmodeller(alle Seca, Stella200 og Vega 200, resten leveres med Cold white)I tiden som kommer vil flere eller kanskje alle seriøse produsenter komme med Neutral white vil jeg tro.

Ole
Multitema AS (Ligh&Motion importør)

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: Omni] #631764 30/10/2008 18:37
bik3man Offline
More than words
More than words
Takk for utfyllende informasjon om LEDs!

Et spørsmål, når man først har importøren her: hvor får jeg enklest tak i et pannebånd som passer til min Stella 200? Den var ikke uten videre kompatibel med mitt enkle og elegante NiteRider-bånd som jeg har brukt med min gamle Blowtorch HID.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: bik3man] #631775 30/10/2008 19:01
O
Omni Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Spørs hvor du bor, det finnes forhandlere i de fleste store byer i Norge.
Noen forhandlere på nett:
http://www.oslosportslager.no/produkt/multisport-hodeband-7497.aspx
http://www.sykkelsenteret.no/shop/searchresults.aspx?Search=light+%26+motion
http://www.sykkelbutikken.no/Utstyr/Lys/
http://www.sport8.no/butikk/index.php?act=viewProd&productId=192

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: chalshus] #631941 31/10/2008 08:15
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: chalshus
Hope Vision 4.

Vel verdt penga. Lekkert oppsett, meget god spredning.

Fikk sett denne i drift i går kveld, og her var det veldig mye godt lys. I tillegg det kraftig lyst såg den ut til å være veldig godt sammenskrudd.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: orb] #632080 31/10/2008 12:14
HaraldW Offline
Besatt
Besatt

Vi tullet heller ikke med kabelskjøtingen. Flere av oss forsøkte å få kablene sammen, uten å lykkes. Riktignok var det ikke mange varmegradene, men min mening er at en kabelskjøt både skal være tett, sitte ordentlig og være kurant å sette sammen og få fra hverandre, nesten uansett temperatur.
Mulig lykta var et mandagseksemplar, men jeg vet om andre som har hatt samme problem.

Harald

NOTS
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tommygutt] #632580 01/11/2008 17:17
Hansi Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: tommygutt

Dette stemte ikke helt. Fikk pakken i dag. Etter å ha betalt 272.95 GBP, ble jeg tilbakeført 39.17 GBP (regner med dette er engelsk moms?) Så skulle jeg å hente pakken i dag, og Posten skulle ha 699 NOK i fortolling og 199 NOK i noe jeg tror er et fortollingsgebyr. Pakken som jeg trodde skulle koste meg 3130 NOK, kostet meg i stedet 3547 NOK.

Er den engelske momsen på 17%?

Hvordan er det med lading på disse batteriene, må de tømmes før de lades igjen, eller kan en lade uavhengig om det er strøm igjen? Må de tømmes helt? Noe spesielt første gangen?

Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: HaraldW] #632584 01/11/2008 17:25
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: mann&kona

Festeanordningen er en åpen klemme som først strammes ved å skru en skrue med håndtak, og som siste stramming vippes håndtaket inn mot styret. Krever intet verktøy, men er litt fiklete.

Håper jeg ikke har husket noe feil om denne løkta..

Må gi en liten "app app" når det gjelder festeanordningens fiklete-het :-) Har pella litt på denne og den festes super-enkelt. Mer dill å feste en Light and Motion ARC.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Invitasjon: Lyktetest Sognsvann 9. oktober 20: [Re: tmork] #632588 01/11/2008 17:35
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Nja, Terje, det kommer an på graden av forfengelighet ;-) Den som er allergisk mot braketter og ikke kan ha dem stående på styret 24-7, diller rett nok mer på forrige generasjons L&M (som ARC).

Hvis du derimot ikke får spasmer eller hjerteflimmer av å la braketten stå på hele lyktesesongen, synes jeg det er svært enkelt å skyve lykta rett på braketten. Og braketten står selvsagt i riktig vinkel fra gang til gang; ingen stopp og høydejustering.

Harald

NOTS
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support