Høi! Tracer VP? Dette har gått meg hus forbi også. Bilder, Ole! Bilder!
Øivind
Svarer i en ny tråd, jeg:
Den blå er min, og ble bygget ferdig i dag. Håper på 13kg med VAN 32 150mm 1.5/1.125 kronerør og DHX Coil. Nå står den med VAN36 og RP23, også 13kg. Får tatt bilde i morgen.
De testene jeg har lest er veldig positive. De har justert VPP-geometrien litt, noe som har gitt enda bedre respons i bakramma. En halv tomme justering på vandringen høres lite ut, men det gir visst store utslag. Med passende gaffel kan sykkelen omtrent bli alt fra en stireser til en utforsykkel. Og uansett innstillinger og gaffelvalg skryter alle av hvor lett den forserer oppoverbakker.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Hvordan ville det fungere å bygge en Tracer VP som en superlett stisykkel til bruk i Nissancup ol? Tenker da satt opp med en 140 mm gaffel. Blir det for tungt og tregt? Gøyfaktoren bør vel i alle fall bli veldig høy.
Hvordan ville det fungere å bygge en Tracer VP som en superlett stisykkel til bruk i Nissancup ol?
Den tanken har jeg vært inne på også, men uansett hvordan jeg snur og vender på det blir den ikke skikkelig lett. Kunne jukset litt og satt på en 110 eller 120mm gaffel, men da blir det altfor mange deler som må byttes når man skal ut og rufse.
Vet du om en lett 140mm gaffel?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Du har jo ikke akkurat bruk for så mye vandring etc i NC. Hvorfor selger du Sparken? Jeg har ikke testa dem, men ser for meg at den må være det beste alt. bortsett fra hardtail.
Letteste 140mm må vel være noe sånt som Pace/DT eller Manitou MRD?
Spark'n blir for aggresiv for meg. I tillegg er nok ramma litt liten. Også burde jeg ha bytta bakdempern. Alt i alt så selger jeg den og bygger heller noe nytt som passer bedre. Men nå skal jeg prøvekjøre først :-)
Vet ikke hva som er lettest. Bare at jeg er veldig glad i min Vanilla. Den veier 1890 gram. Det ekke så værst det da,
Nei, det er jo bra, men det er 4-500 gram mer enn en lett XC-gaffel. Og så veier ramma mellom en halv og kilo mer enn en XC-FS o.s.v. Baller på seg. Min konklusjon ble i alle fall at jeg ikke kunne få en sykkel som både var bra på ritt og bra på skikkelig stisykling. Men de blir jo lettere for hvert år, så om et par år, kanskje?
Hadde jeg hadde penger til en fulldemper til hadde det i alle fall blitt en Tracer VP.
Øivind
Hvordan ville det fungere å bygge en Tracer VP som en superlett stisykkel til bruk i Nissancup ol?
Den tanken har jeg vært inne på også, men uansett hvordan jeg snur og vender på det blir den ikke skikkelig lett. Kunne jukset litt og satt på en 110 eller 120mm gaffel, men da blir det altfor mange deler som må byttes når man skal ut og rufse.
Vet du om en lett 140mm gaffel?
Øivind
Uansett hva dere funderer dere frem til og betaler mye for vil jeg minne om at deltagelse i NissanCup handler om å betale lisens og startavgift og dukke opp til en bestemt tid på et bestemt sted. Trene på forhånd er lurt også, men dere må nok gjøre det med det dere har liggende siden det som er bra på ritt pr definisjon er bra til stisykling og tiden jobber mot dere, surrehuer . Hva dere stiller til start med i form av en sykkel kommer ikke til å påvirke utfallet i noen særlig grad. Greit nok at dere aldri klarer å bestemme dere for hva dere skal sykle på, men kult om dere stiller til start i 2009. Avtale!?
Uansett hva dere funderer dere frem til og betaler mye for vil jeg minne om at deltagelse i NissanCup handler om å betale lisens og startavgift og dukke opp til en bestemt tid på et bestemt sted.
Jeg hadde tenkt å stille, men nå har jeg brukt så mye på rittsykkel at jeg ikke får råd til lisens og startavgift i 2009.
Sitat: GogBozen
Trene på forhånd er lurt også, men dere må nok gjøre det med det dere har liggende siden det som er bra på ritt pr definisjon er bra til stisykling og tiden jobber mot dere, surrehuer .
Pøh! Ole sa at hvis jeg valgte en rød sykkel ville jeg sykle mye fortere. Kan ikke huske at han sa noe om trening.
Sitat: GogBozen
Hva dere stiller til start med i form av en sykkel kommer ikke til å påvirke utfallet i noen særlig grad. Greit nok at dere aldri klarer å bestemme dere for hva dere skal sykle på, men kult om dere stiller til start i 2009. Avtale!?
Pøh. Ole sa at hvis jeg valgte en FRO ville jeg sykle mye fortere.
Øivind
3.1kg i medium med lakk og RP23 High Volume air can. 2.8kg uten demper. 6.6'en veier akkurat 350g mer uten demper. Tracer'n har bittelitt mindre vandring, og en god del lavere krankhus og kortere styrerør, slik at man sitter likt, bare nærmere bakken.