Fra ei lita amerikansk nettsjappe som en luring på forumet visste om, men nå har dollarkursen gått opp så mye at Wiggle er billigere. Wiggle har gratis frakt også.
Da har jeg nettopp hatt den første testturen etter å ha mottatt min Wilma 5 tidligere i dag. Passet bra med (nesten) oppholdsvær og hele 14 grader. Blåser litt i dag, men til å være Ålesund var det slettes ikke ille.
Bestillte lykta fra Wiggle, og måtte ut med ca 4200 inkl mva (fraktfritt). Pakken ble postet 16/10 og jeg fikk den altså i dag.
Tenkte at jeg måtte tipse om at det ikke fulgte med hjelmfeste eller forlengelseskabel selv om dette er avbildet på Lupine sin hjemmeside. Skal sende en mail til Wiggle og høre om dette er noe de føler for å gjøre noe med, eller om jeg må ta det direkte med Lupine. Spesielt forlengelseskabelen var sårt savnet da kabelen på lampen ikke er særlig lang.
Jeg fikk min Seca i posten igår og fikk testa den i går kveld. Jeg kan ikke si annet enn at det var imponerende lys. Det er ihvertfall ikke lyset det står på lenger. Jeg kan sykle nedover på sti like raskt som jeg gjør i dagslys. Unntatt kanskje de aller bratteste og mest uoversiktlige stiene. Når vi hadde små pauser i treninga (ja, det skjer av og til) så måtte jeg slå av lykta for ikke å blende treningskameratene. Rene lyskasteren.
Når det er sagt, så forventet jeg nesten såpass til den prisen.
Regner med det er Seca700 du kjører? Jeg kjøpte 400, og syns også den holder bra til grisekjøring i skogen på nattestid. Jaggu moro dette! Nå håper jeg at det blir lenge til snøen kommer.
Hernede ligger snøen sjeldent dybt. Vi gleder oss faktisk til å smekke på Freddies Revenz og lunke av gårde. Lykt og hvite hardtrampa stier = lykke !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Bildet er fra en kompisutflukt på Dombås tidligere i høst.
Men altså: Lyktesykling i Ålesund, hvor pleier du å sykle? For egen del er det de siste åra blitt lyktesykling på Emblemsfjellet - stort sett. Men sommern og høsten er brukt til å utforske fjordstrøka innafor, så tenker det blir no nedovermoro i bekmørtna innafor så snart lader til siste tilskudd fra DealExtreme er på plass.
Men altså: Lyktesykling i Ålesund, hvor pleier du å sykle? For egen del er det de siste åra blitt lyktesykling på Emblemsfjellet - stort sett. Men sommern og høsten er brukt til å utforske fjordstrøka innafor, så tenker det blir no nedovermoro i bekmørtna innafor så snart lader til siste tilskudd fra DealExtreme er på plass.
Kjøpte meg sykkel nå i sommer, så jeg har ikke fått utforsket så mye av toppene her i området enda. Bor på Vegsund, så jeg òg har hatt noen turer på Emblemsfjellet, men bare i dagslys så langt. Foretrekker Eikenos på vei opp, men har syklet de fleste stiene mellom Spjelkavik og Emblem.
Skal jeg ha meg en kjapp tur bruker jeg å sykle opp til Østremsetra (fra Emblemssida) og ned igjen. Har også tatt turen over til Vasstranda, men finner den siste delen kanskje litt vel bratt.
Regner med det er Seca700 du kjører? Jeg kjøpte 400, og syns også den holder bra til grisekjøring i skogen på nattestid. Jaggu moro dette! Nå håper jeg at det blir lenge til snøen kommer.
Luxeon III er dessverre utdatert og f.eks. SSC P4 lyser 2-3 ganger mer på samme effekt. Det er sikker mulig å oppgradere denne lykten med SSC P4 eller Cree XR-E selv, men det blir jo noen kroner ekstra...
Joda, har sikla på sterkere saker selv, men spørsmålet er vel heller om noen har prøvd/kjenner til akkurat denne lykta fra prozeed. 279,- på Norsk jord for ferdigbygg, LED+reflektor+driver (bortsett fra ekstern strømforsynning) er ikke gal pris, trur jeg, hvis det er et luxeonlykt.
Jeg opplevde på min debuttur med Seca 700 at det oppsto en slags konflikt mellom den og min Polar s725x. Først oppdaget jeg at når jeg satte på lykta klarte ikke lenger klokka å ta imot signalet fra pulsbåndet. Dette løste jeg ved å flytte lykta lengre vekk fra klokka på styret. Deretter oppdaga jeg at signalet fra fartssensoren mangla. På det tidspunktet hadde jeg dimma ned lyset, men jeg fant ut at problemet med fartssignalet forsvant når jeg kjørte med maks lys.
Disse problemene viste det seg for øvrig at det var med et kameraters lykter også, det er tydeligvis gjengs for disse lyktene. Jeg fikk altså kombinasjonen Seca/s725x til å fungere fint etter hvert, men vær obs på den mulige konflikten dere som ennå ikke har kjøpt den.
Det er ikke noe ukjent at lykter forstyrrer pulsmålere, er vel også beskrevet om HID-lykter. Tror heller ikke L&M står i særstilling når det gjelder eventuell støy; man må generelt være klar over eventuelle konflikter med lykter og pulsmålere.