Jeg jobber med saken, men har en aldri så liten pause i påvente av nytt kranklager, det viste seg(selvsagt)at donorsykkelen var belemret med Italiensk gjenge, og at det var lite kranklager med rett lengde og britisk gjenge på min LBS...ellers tror jeg jeg har omtrent alt som skal til, ja bortsett fra at jeg kanskje trenger noen tynne slanger som skal beskytte vaierene som løper under BB`en, det kan da vel ikke være meningen at de skal gå rett på metallet der?
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: På den femte dagen, jadda, bildebonanza
[Re: gare]
#62126809/10/200806:31
Jeg jobber med saken, men har en aldri så liten pause i påvente av nytt kranklager, det viste seg(selvsagt)at donorsykkelen var belemret med Italiensk gjenge, og at det var lite kranklager med rett lengde og britisk gjenge på min LBS...
Ring Sportslageret, jeg veit det er et lass med Campa-firkant-kranklagere der
Sitat: gare
ellers tror jeg jeg har omtrent alt som skal til, ja bortsett fra at jeg kanskje trenger noen tynne slanger som skal beskytte vaierene som løper under BB`en, det kan da vel ikke være meningen at de skal gå rett på metallet der?
Stjæl den lille plastslangen som er inni "bøyen" på v-bremser. Funker fint på oppå-krankhuset-wireføringa på Merckx'en i hvert fall
Recovery-mode
[Re: Pete]
#62127309/10/200806:37
Godt tips, og teknisk sett anbefaler du det ikke heller
Sitat: Pete
Stjæl den lille plastslangen som er inni "bøyen" på v-bremser. Funker fint på oppå-krankhuset-wireføringa på Merckx'en i hvert fall
Ennå bedre tips, men det er litt skuffende at det ikke finnes dedikerte løsninger med Campa-logo på som koster en formue, bortsett fra at det kanskje finnes på Sportslagerets loft det også?
#62128509/10/200807:04
Godt mulig. Det ligger i hvertfall krankgirspesifikke girwire i rammeskifter-lengde oppi bua der.. (Det er en realt kort wire som ikke kan brukes til noe som helst)
Recovery-mode
#62130309/10/200807:41
Godt tips, og teknisk sett anbefaler du det ikke heller
Sitat: Pete
Ennå bedre tips, men det er litt skuffende at det ikke finnes dedikerte løsninger med Campa-logo på som koster en formue, bortsett fra at det kanskje finnes på Sportslagerets loft det også?
PM meg adressen din så skal jeg putte to biter av den customkappede, hi-tech, space age, teflon Bowdenzug-Innenstrumpfe slangen jeg har. Det er dessverre tysk ingeniørutgave fra Nokon og ikke Italiensk Chiantiutgave fra Campa, men det kan neppe noen se under der likevel.
Det var forresten en usedvanlig lekker kranklagermuffe dere hadde brukt der.
LarsB
#62131809/10/200807:57
Det var forresten en usedvanlig lekker kranklagermuffe dere hadde brukt der.
LarsB
Jeg er ganske veldig fornøyd med utseendet totalt sett, men også på den ja. Det er nesten litt synd at det ikke er så mange som titter på undersiden.....
[Re: Don]
#62132509/10/200808:04
Herlige bilder, blir den klar til trilleturen vår?
Tja, si det, vi har jo bestilt supergodt vær til neste helg, kranklager er rett rundt hjørnet, ûbersmude plast-teflon-space-age-slanger-under-kranken er sannsynligvis snart på vei fra Bjølzen-labor sine gjemmer(takk LarsB), og akkurat nå kan jeg ikke tenke på hva annet jeg trenger...ja, jeg må jo få de gamle pedalene av krankarmene, og etter forsøkene i går kveld med mye ump og akk tror jeg jeg tar de med til min LBS, jeg gidder ikke slåss mer med dem.
Hmmmmm, jeg antar at Campa-kjeder ikke aksepterer å bli skjøtet sammen med Shimanokompatible kjedelåser? Det er vel uansett ikke den største utgiften
Blir kanskje klar.
#62135909/10/200808:39
Hmmmmm, jeg antar at Campa-kjeder ikke aksepterer å bli skjøtet sammen med Shimanokompatible kjedelåser? Det er vel uansett ikke den største utgiften
Blir kanskje klar.
Håhå! Der må du tro om igjen! Campa-kjeder må skjøtes sammen med en spesiell Campa "Master Link" sak som koster 199 spenn og er skikkelig fiklete å jobbe med. Gled deg
Recovery-mode
#62136409/10/200808:44
Blir kanskje klar.
Håhå! Der må du tro om igjen! Campa-kjeder må skjøtes sammen med en spesiell Campa "Master Link" sak som koster 199 spenn og er skikkelig fiklete å jobbe med. Gled deg
Det er nesten så jeg hører den onde Shimano-latteren i bakgrunnen
Det kan selvsagt ikke skjøtes med "vanlig" kjedeverktøy heller regner jeg med? Man må ha Campa`s eget spesialverktøy til 1950 NOK samt ulykksalige mengder Grappa innabords?
#62140409/10/200810:09
Det funker fint med kjedelås av riktig dimensjon. Tror det var KMC jeg kjøpte men har ikke montert enda, men det skal funke altså for det har jeg lest på internett. Og det er helt vanling at girwirene går rett på metallet under krankhuset. Om det har noen fordeler tviler jeg på så strømpe fra Bjölzen blir bra. Men hvis det skulle bli klønete så kan du droppe det og få fine slitasjemerker under der.
#62141009/10/200810:21
Det er nesten så jeg hører den onde Shimano-latteren i bakgrunnen
Det kan selvsagt ikke skjøtes med "vanlig" kjedeverktøy heller regner jeg med? Man må ha Campa`s eget spesialverktøy til 1950 NOK samt ulykksalige mengder Grappa innabords?
Sist jeg prøvde meg på slikt brukte jeg Shimanos eget spesialverktøy til 1235 NOK samt moderate mengder Kaffebrenneriets Yirgacheffe innabords. Kan være der jeg fikk problemer (med verktøyet og/eller "smøremidlet") Ellers er vel et 10spd. Campakjede akkurat likt i dimensjonene som et 10spd. kjede fra SRAM, Shimano, KMC, etc. så jeg vil nok tro at det kan funke ganske greit om hverandre (selv om advokatene til Tullio sier noe annet)
Recovery-mode
#62144809/10/200811:35
Ja, det var vel ikke som om jeg mistenkte deg for å forgripe deg på Grappaen, det var mer som et eksempel. Da tar jeg en grov spansk en og ser om den hurtiglåsen for 10-delt som ligger i boden passer. (jeg har jo ellers begått feilen å sette på en hurtiglås for 7/8-delt på ett tidelt kjede, og det gikk på sett og vis fint det. Ja, helt til jeg begynte å sykle da, det var liksom som om det hoppet litt der bak...)
[Re: ]
#62303012/10/200819:14
Jeg har vært på hyttetur i helgen med "normale" mennesker sånn i forhold til sykler og slikt, jeg måtte jo fortelle om turen og på spørsmål om hva det kostet svarte jeg selvsagt 5000 kroner
Litt mer seriøst, så kan jo alle som gidder å sjekke på hjemmesiden til Dave vil kunne se at kurset koster 795 pund. Materialkostnadene kommer i tillegg, og så skal man jo reise til og fra samt kanskje bo et sted og til og med spise noe mens man er på tur.
Når man kommer hjem skal kanskje rammen lakkeres på en eller annen måte, og om man ikke har delene skal kanskje slike kjøpes inn også.
Det kommer altså an på hva man vil regne med, skal man ta med kursavgift, materialkostnader, reise/opphold/mat, lakkering og deler vil dette lett bli den dyreste sykkelen jeg har hatt, og sannsynligvis kommer til å få.