Avsporing: Du avbrøt altså en sykkeltur fordi GPS-en hadde paia?
Okeida, ikke bare fordi loggen ikke ville være noe å sitte og kose seg med på kvelden, men også fordi det begynte å bli dårlig tid i forhold til å rekke å gjøre nyttigheter i heimen også. Jeg hadde altså ikke lengre nok motivasjon til å tyne goodwillen ved å fullføre og komme hjem sent.
Ramma er stilig, men de fæle hjulene og den dølle kranken ødelegger hele retro-greia. Enten får de kjøre nye komponenter hele veien, eller gamle. Går'ke an å ha gammel stem og setepinne, og noe nymotens greier ellers.
HALLO?? Her var vi godt igang med å disse retrolook-ræsere. ÅKOMIGJENA!! Ække rart det er for lite krig i verden.
Et lite spørsmål; Er detta egentlig så forbanna fint?
Nei, jeg deler heller ikke den smaken/baken. Syns det ser ut som noe skrot. Setepinnen mangler bare litt rust. Jeg ser ikke mange sykkelrammer med tynne rør som jeg liker. Kanskje noen av de customsakene fra IF.
Jeg tror ikke at en italiener helt ville skjønne poenget med en sykkel som først og fremst ser stilig ut - og som så er billig . Prisen er en del av estetikken, tror jeg. (Her er det mye fordommer mot italiensk mentalitet fra min side, så det er bare å klinke til om noen sitter med et annet inntrykk enn meg! )Amerikanerne derimot, prøver seg vel. Uten at jeg gidder å google, mener jeg at blant andre Kona, og nå også Gary Fisher, lager liksom-fixier til en overkommelig pris, og med en nokså retro stil.
Forøvrig er det ingen andre som klarer å lage så stilige retro-greier som Italienerne. Sjekk f eks denne tråden.
Redigert av Lektoren; 11/09/200815:39. Rediger grunn: Biler og greier
Nå er jo disse stålrammene håndlaget av entusiastiske italienske rammebyggere. Å sveise en stålramme på skikkelig vis tar jo selvfølgelig litt tid, spesielt hvis man ønsker at det er pent ut også. Men f.eks Fixie.inc lager rammer i Østen som også ser vanvittig fine ut, men de er dyre de og. Konas stålramme-racere er ganske så fine de også, men det er jo noe ganske annet da. Jeg har stående invitasjon til flere av disse små italienske fabrikkene så vi får se hva vi får til etterhvert. Mr Milani var i hvert fall en særdeles hyggelig og entusiastisk fyr.
Selv hadde jeg en SS-avtale med fem bakker i Lommedalen i søndags, men ble demotivert når jeg etter to bakker oppdaget at GPSen hadde satt seg på pause, slik at jeg kunne glemme å få en fin profil. Nuvel, nytt forsøk en annen gang.
Avsporing: Du avbrøt altså en sykkeltur fordi GPS-en hadde paia?