Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Bra stier i Indre Østfold ??

Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: buskmann] #600330 28/08/2008 08:15
Sarptommy Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: buskmann
Sitat: Straightline

Det er forresten jeg som har skrevet den temmelig tynne stiguiden for Trømborgfjella. Syklet i 'fjella et par turer i fjor sommer, bl.a. en tur sammen med Sarptommy fra forumet her. Og det stemmer det - vi havnet inni noe kjipe gjengrodde greier på siste halvdel - skogsmaskiner hadde også rasert en del husker jeg. Men det første partiet etter at du har kravlet deg opp bakkene fra Kulevannsaga er da bra? Eller husker jeg feil?

Jeg syns strekningen fra Kulevannsaga til Arnbjørnrud var den minst attraktive delen av stiguiden. Det er mulig starten var bra, men i mitt hode husker jeg strekningen som kronglete. Og ja, det var noe hogstfelt inne i bildet. Resten av stiene var prima, etter jeg tappet litt luft ut av dekkene.

Det kan hende vi to har forskjellig oppfatning av hva slags sti som er bra. Jeg liker å sykle fort, så dette er hva jeg vil kalle en kremsti. Andre har kalt den "kjedelig".

Det er jo fint det stipartiet det er bilde av her. Men det er jo ikke det det er mest av i Trømborg. Jeg liker slike partier men jeg liker også slike partier hvor man er fornøyd når man har klart det uten fotisett. Vanskeligheter er gøy ICON_SMILE

Jeg drar til Trømborg onsdag den 3 september med værforbehold.Oppmøte kl 1750 parkeringsplassen på Dynjan.

Jeg er trolig ikke på nett denne helgen da jeg er på fjellet og bedriver høyfjellssykling bigsmile

www.solvangracing.no
Importør av MDE rammer og sykler ,Middleburn, Mozartt komponenter, All Mountain Style og Goodridge. http://www.facebook.com/pages/Solvang-Racing/212544218843564
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Sarptommy] #607556 10/09/2008 19:08
D
Daniel F Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Jeg også har gått opp til Linnekleppen en gang i tiden og husker jeg tenkte da at her skulle jeg gjerne prøvd på sykkel men husker også at det så litt kronglete ut enkelte steder.

Men nedoverturen funker bra altså?

Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Daniel F] #608809 13/09/2008 05:54
Sarptommy Offline
Ivrig
Ivrig
Litt krongling må til...det er jo det som er en del av moroa. Er man dyktig nok kan man sykle opp mesteparten. Det samme gjelder også ned. Slipper man bremsene så går det nok bigsmile

www.solvangracing.no
Importør av MDE rammer og sykler ,Middleburn, Mozartt komponenter, All Mountain Style og Goodridge. http://www.facebook.com/pages/Solvang-Racing/212544218843564
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Sarptommy] #612390 21/09/2008 19:18
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg må bare få skryte litt av stiene rundt Skansehytta i Askim. Har vært der både i går og i dag og er helt betatt. Makan til flott område! I tillegg til de merkede stiene er det et utall avstikkere som i tillegg til å se lovende ut faktisk er det også. Svaberg, singeltrack, artige klatringer og kule utforkjøringer - her er alt.
Kan anbefales på det varmeste ICON_SMILE

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Stine L] #612404 21/09/2008 19:35
Herr Blanco Offline
Entusiast
Entusiast
MED hjelm selvsagt ICON_WINK

Bedre og bedre dag for dag.
www.hockeymotkreft.no

Sykkelpark:
Scott CR1 Comp, kun ramme orginal
Commencal Meta 5.5
Merida Ninety-Six Carbon FS
Merida Scultura Evo Team
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Herr Blanco] #612405 21/09/2008 19:37
Herr Blanco Offline
Entusiast
Entusiast
Fant dere (regner med at det var sammen med tange?) noen nye bra stier også? Må si jeg likte godt de vi fant i går også, men jeg må nok investere i en fulldemper snart.....

www.hockeymotkreft.no

Sykkelpark:
Commencal Meta 5.5
Merida Scultura Evo Team
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Stine L] #612432 21/09/2008 20:34
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Quote:
Jeg må bare få skryte litt av stiene rundt Skansehytta i Askim. Har vært der både i går og i dag og er helt betatt. Makan til flott område! I tillegg til de merkede stiene er det et utall avstikkere som i tillegg til å se lovende ut faktisk er det også. Svaberg, singeltrack, artige klatringer og kule utforkjøringer - her er alt.
Kan anbefales på det varmeste

Som x-Askiming kan jeg ikke si meg mer enig. Stinettet rundt Skansehytta er virkelig supert. Det eneste som trekker ned er at området er litt lite og begrenset. Men det er jo kvalitet og ikke kvantitet som teller ICON_SMILE

Trømborgfjella byr på mye av det samme terrenget (vel å merke fra Mysen/Eidsbergsiden) - bare i større doser - så heng dere på når Sarptommy inviterer til tur!

Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Herr Blanco] #612456 21/09/2008 21:25
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Herr Blanco
Fant dere (regner med at det var sammen med tange?) noen nye bra stier også? Må si jeg likte godt de vi fant i går også, men jeg må nok investere i en fulldemper snart.....

Vi var på tur uten guide i dag, men klarte å finne det meste av ruta fra i går. Tørrere forhold i dag og nesten ikke glatt. Kjempegøy ICON_SMILE Fant en annen sti fra trebrua og tilbake til blåstien mot Skansehytta som var veldig fin. Slapp da all bæringen og knotet vi hadde mot slutten i går. Kjørte også en morsom sti helt til slutt som endte nesten nede på parkeringsplassen.
Marianne fikk forøvrig skikkelig bruk for hjelmen sin i dag etter luftetur over styret og bråstopp med hodet først i moder jord. Kunne heldigvis dra hjem etter en sjekk på legevakta med diagnosen kraftig forslått. Kjenner jeg henne rett så er hun med på tur igjen neste helg.

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Bra stier i Indre Østfold ?? [Re: Stine L] #612485 22/09/2008 05:03
Herr Blanco Offline
Entusiast
Entusiast
Ja, den dama har virkelig bein i nesa. Lot meg imponere kraftig av henne.

Håper det går bra med henne videre også.

www.hockeymotkreft.no

Sykkelpark:
Commencal Meta 5.5
Merida Scultura Evo Team
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support