Overskriften sier vel stort sett det meste, og bloggens intensjon er å sette større krav til meg selv, samt å legge hodet klart på gapestokken for hogg. Tråden etableres for å få hjelp og motivasjon til å nå dette målet, bla. fra forumets formsterke brukere som selv ligger på det nivået eller bedre. Har jo sett (med noen mnd her på forumet) at det er flere proffe her. Jeg ble inspirert av tråden ”Birken på 02:59:59.. ” til Øyvind V her på forumet, og vi har mailet litt om dette. Nå er det vist kommet en ’blogg’, så da måtte word-dokumentet slenges ut asap…
Kort om meg og trening hittil: Er 34 år, med kone og to jenter på 2 og 5 år. Jobber som rådgivende ingeniør elkraft i COWI avd. Drammen. Bor i Lier og er blitt medlem av Drammen CK, men har bare fått med en trening så langt. Har en forholdsvis høy makspuls på 214, med hvilepuls rundt 52 eller noe.
Jeg har aldri tidligere vært tilknyttet noe organisert trening eller konkurrert. Men jeg har stått mye på telemark, trent styrke i bena (vekter) for å klare en sesong med dette, samt at jeg har syklet til skole, jobb osv.
I fjor fikk jeg en utfordring med birken, og hoppet på.. Frem til rittet syklet jeg litt sporadisk når det passet og jeg fikk vel 700km i bena og endte på 4.22 (merk at det var en del motvind i fjor). Som mange andre fikk jeg et kick av å konkurrere/sykle ritt, og bestemte meg for å ta merket i år. Det ble lagt opp en treningsplan med treningslog.
Raskt oppsummert, så ble det stort sett spinning to ganger i uken, med en styrke økt av og til. Fom uke 15 begynte jeg å sykle ute og har hatt 3-4 økter i uken. 2 harde på ca. en time (interval eller naturlig int. i skogen) og to lengre turer på 2-3 timer. Ser av loggen at jeg har hatt rundt 2,5t trening i uken frem til sykkelen ble tatt med ut, og ca.6- 7t i snitt der i fra. Vedlegger loggen så ser dere ser opplegget…
Jeg har hatt noen testløyper/bakker som jeg har tatt med jevne mellomrom og sett at det har gått fremover. Favorittløypen i skogen gikk også i våres mye bedre med forsering av bratte partier jeg tidligere ikke hadde klart. Prøvde meg på Raumerittet og fikk der en god indikasjon på at jeg hadde blitt bedre (3.16). Samme på Drammensrittet (3.06), selv om jeg bommet med forberedelsene med mat og drikke og fikk kramper.
Birken i år gikk på 3.23.14, med en snittpuls på 160 (75%) og maks på 180. Hadde vel da ca. 2200km på sykkel. Vet jeg skulle ha klart mer, selv om jeg sef. var bra sliten i perioder. Jeg surra alt for mye før start og rakk ingen oppvarming. Kjente innbytterpulsen komme etter 30 sek, og kroppen jobbet noe j... for å holde tempoet oppe. Vet at min kropp bruker rundt 25min for å omstille seg, så jeg fikk liksom ikke roet rytmen og pusten før vi var helt oppe, og først full kontroll på vei ned mot Djupet. Jeg ble målt til 31:28 på Skramstad (selv om min klokke viste 30.46...) og jeg var vel omtrent midt i feltet.
Jeg mener at turen opp til Skramstad ikke er så spesielt hard i forhold til andre bakker jeg pleier å teste meg på, men det nytter ikke på en kald kropp. Neste års plan er å få med oppvarmingen og jeg mener jeg bør klare å komme seg opp på 27-28 min med full kontroll.
Men litt mer iver og tøffere sykling (dvs å satse på ”å være eller ikke være”) bør jeg pr i dag få opp tempoet.
Med litt flere timer i uken og mer gjennomtenkt program, kan jeg ikke skjønne at jeg ikke skulle få ned tiden med 15-22 min på en god dag. For min del er nok en forutsetning at jeg klare å seede meg frem til gruppe 4-5 eller noe. Man er nok avhengig av å kjøre tiden ned mot 2.59.59 sammen med noen. Klarte jo en time ned på tiden i år…
Det kommer nok til å bli 5-6 ritt til neste år, hvor raumerittet blir første indikasjon. Her skal jeg i mål på under 3t. Drammensrittet test to, og skal klares på bedre enn 2.55t. Ellers blir det antagelig Nordsjø- og Grenserittet. Mulig ett eller to til.
Dette var trådens intro. Skal legge inn en grov mnd. plan for treningen fremover iløpet av uken.
Hei. En liten ting jeg la merke til. I treningsdagboken din ser jeg at du ikke trente noe annet en tirsdagen før Birken. Dette vil medvirke til det du sier om kroppen opp til skramstad. Det er greit at man skal ta det rolig siste uken, men og ikke sykle vil gjøre at kroppen ikke funker veldig godt den første timen. Så neste år ta deg en liten tur på fredag så vil du bare der ta et min eller 2 til skramstad.
Ikke for å ødelegge motivasjonen din. Men å kjøre 15-20 min fortere når du allerede sykler så fort er ikke lett. Er ikke nødvendigvis bare og trene litt til så vil du plukke masse minutter. Men veldig gøy og imponerende hvis du får det til.
Kanskje vi skulle hatt en egen samlemappe hvor forskjellige folk på forumet kan ha treningsblogg.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Gøy og ikke minst inspirerende å lese om andres treningsintensjoner og mål.
skal ikke se bort i fra at jeg også kanskje finner på å lage meg noe sånt en dag. Ligger dog på et ganske mye dårligere nivå (Birken 4.09.04) enn de som allerede har lagt ut blogger, så forbedring er muligens litt lettere for meg:)
Har satt meg et ([u]realistisk) mål om 3.20.00 i Birken neste år, noe som vil gi en forbedring fra debuten med 2 timer.
Fy søren, dere har tøffe ambisjoner! Veldig gøy å lese om andres måter å gjøre det på.
Jeg tenker at hvis det er mulig for andre, er det kanskje mulig for meg også... Tenker en del på målsetning 3:15 i 2009, men ser det foreløpig som nærmest umulig.
Problemet mitt er at de som klarer det pr i dag er så innmari mye sprekere enn meg, at jeg kan nesten ikke tenke meg at det skal være mulig å forbedre seg såpass, selvom det ikke er snakk om "mer" enn 17 minutter.
Uansett er det veldig artig å lese om andres erfaringer og metoder, mye å lære her!
Kjempetiltak av Klaus A.! Vi har (som han sier) mailet litt om dette, og jeg synes det er en god idé å legge hodet på hoggestabben ved å "oute" ambisjoner og treningsopplegg her på forumet. Hvor ellers kan man få noe i nærheten av like mye tilbakemelding? Det sitter en del erfaring rundt omkring i landet, og mye av den kommer til uttrykk her.
Når jeg skrev mitt innlegg "Birken på 02.59.59" var jeg vel fortsatt litt høy på egen prestasjon i årets ritt, og i ettertid ser jeg jo at det kan se ut som et litt hårete mål. På den andre siden, hvorfor ikke? Før Birken i år hadde jeg notert tre slutt-tider i treningsdagboka mi; "sannsynlig", "håpet" og "drømmen". Sistnevnte var rundt 03.45.00, og merke. Når jeg endte på 03.19.51 var jeg helt i skyene, og fikk tidenes motivasjonsboost for å satse litt mer til neste år.
Det som taler veldig mot denne hårete ambisjonen er jo alle de som faktisk sykler på rundt tre timer; mange kjente navn, og folk som har vært i dette gamet i årevis. Det som gjør meg optimistisk er at jeg før Birken i år hadde trent sykkel i knappe 5 måneder, og før det har det vært smått med trim i det hele tatt. Planen er å kjøre veldig bevisst fra nå av, og da er altså håpet at jeg på en meget god dag med sola i ryggen, medvind, hjemlengsel og ei sterk gruppe å kjøre sammen med, kan klokke inn på akkurat under tre timer på Birken.
Jeg har en plan om å sette opp et treningsprogram for perioden oktober-august, men har ikke kommet så langt på dette enda. Kort fortalt har jeg så langt tenkt å periodisere treningen, være flink til å kjøre hardt på harde økter, og rolig på rolige økter. I tillegg skal jeg trene mye styrke gjennom vinteren. Har erfart at styrketrening gjør underverker for kjørestyrken. Jeg har mye å gå på med hensyn til O2-opptak, så jeg kommer også til å satse på en del trening med høy intensitet for å utvikle denne.
Hei. En liten ting jeg la merke til. I treningsdagboken din ser jeg at du ikke trente noe annet en tirsdagen før Birken. Dette vil medvirke til det du sier om kroppen opp til skramstad. Det er greit at man skal ta det rolig siste uken, men og ikke sykle vil gjøre at kroppen ikke funker veldig godt den første timen. Så neste år ta deg en liten tur på fredag så vil du bare der ta et min eller 2 til skramstad.
Ikke for å ødelegge motivasjonen din. Men å kjøre 15-20 min fortere når du allerede sykler så fort er ikke lett. Er ikke nødvendigvis bare og trene litt til så vil du plukke masse minutter. Men veldig gøy og imponerende hvis du får det til.
Kanskje vi skulle hatt en egen samlemappe hvor forskjellige folk på forumet kan ha treningsblogg.
Hei. Når jeg tenker etter, så hadde jeg en times tur i rolig tempo på torsdagen. Men jeg hadde litt vondt i hode med noe ustabil og dårlig mage denne uken også, dermed valgte jeg en rolig uke. Vi dro oppover på fredagen kl. 15, og var ikke på plass i rena før sent på kvelden - dermed ble det ikke annet enn en styrepils og noe kinamat (med 55min ventetid) før jeg begynte å telle sauer og fikk john blund på besøk..
Du ødelegger ingen ting Chr. Vet det er hard, og jeg ville vært veldig glad for 3.10 også jeg. Men, skal man bli bedre må man strekke seg langt. I fjor var jo var jo bare merketiden "fjernt borte" og noe jeg langt unna trodde jeg skulle klare. Når så sesongen rullet mot sommeren, ble målet strammet inn og merketiden var "naturlig å klare..." (høres litt kjekkas ut, men men). Vi legger i alle fall opp et løp her, så får vi se om det går og jeg fortsatt er gift når birken 09 er over...
Jeg tenker at hvis det er mulig for andre, er det kanskje mulig for meg også... Tenker en del på målsetning 3:15 i 2009, men ser det foreløpig som nærmest umulig.
Problemet mitt er at de som klarer det pr i dag er så innmari mye sprekere enn meg, at jeg kan nesten ikke tenke meg at det skal være mulig å forbedre seg såpass, selvom det ikke er snakk om "mer" enn 17 minutter.
17 min. forbedring er ikke umulig på noen måte, selv om jeg også var svak i troen for et år tilbake.
I 2006 syklet jeg på 3.39, i fjor på 4.10 (hater motvind...) og i år på 3.18. Det er ikke nødvendig å trene uhorvelig mye for å få til det, men du må nok trene jevnt og systematisk. I tillegg er det min erfaring at de siste to månedene er veldig viktige for å toppe formen, men det krever selvsagt at du har et ok grunnlag.
Ikke for å ødelegge, men likevel: Jeg syklet ikke Birken i år, men det slår meg at tidene i år kanskje er bedre enn de vil være i et normalår? Slik at de kanskje ikke kan brukes som referanse for hvor mye man normalt må fordre seg?
Ikke for å ødelegge, men likevel: Jeg syklet ikke Birken i år, men det slår meg at tidene i år kanskje er bedre enn de vil være i et normalår? Slik at de kanskje ikke kan brukes som referanse for hvor mye man normalt må fordre seg?
tror du er inne på noe her. ifjor var heller ikke noe normalår mtp motvinden. de fleste hadde dårligere tid enn året før der igjen.
olechr er også inne på noe. jeg persa med 20 minutter iår vs ifjor. hvis man regner med å kutte 15-20 minutter hvert år så er jeg på rekordfart i 2010...
men for all del, dritbra og lærerikt å ha en slik blogg her på forumet. det er mange kunnskapsrike folk her inne
Dessverre er jeg veldig enig med deg, Egil. I gledesrusen over å ha kjørt vanvittig bra i Birken 08 er det lett å ta i litt ekstra, særlig når man "glemmer" hvor gode forholda faktisk var. For oss som var så heldige å debutere i 2004 har det jo bare blitt bedre og bedre, jeg tipper at årets utgave må ha hatt mest optimale forhold av alle år.
Når det er sagt, så må det være lov å ha skikkelige ambisjoner. Men jeg er i hvert fall rimelig sikker på at jeg kommer til slite med å kopiere årets tid i litt verre (les: mer normale) forhold.
Ingen tvil om at det var gode forhold i år, men ikke eksepsjonelt gode forhold tror jeg. Ettersom jeg gjorde det vesentlig bedre enn jeg trodde så sjekket noen referanseryttere for å sjekke om det var noe spesielt. De helt uvitenskapelige undersøkelsene viser at mange ryttere syklet omtrent som vanlig. I tillegg kom jeg blant de 10% beste (250. av 2.500), så jeg klarer ikke helt slippe tanken på at det framgangen er reell.
Så NilsRegin, jeg er på ingen måte i tvil om at det er mulig å forbedre seg fra 3.32 til 3.15 med systematisk innsats, spesielt ikke hvis man starter elleve måneder i forveien.
Men å forbedre seg fra 3.18 til et nytt nivå, f.eks de 100 beste (3.09.49), det er umulig det
Edit: For å korrigere for vekslende forhold er plassering en nyttig indikator. Finn hvilken plass 3.15 ville gitt i år i din klasse og sett det som mål. Kommer du inn på 3.19 neste år gjør ikke det noe hvis plasseringen tilsier 3.15 under 08-forhold.
Jeg er på en måte enig med deg, runermm, men vil ikke helt fri meg fra tanken om at det faktisk VAR veldig gode forhold i år.
I klubben vår er vi en ganske stor gjeng middelmådige syklister, i tillegg til noen som hevder seg godt i lokale ritt. Den beste av oss kjørte på 3:17 i år, og når jeg ser ham ved siden av meg selv føler jeg at nivåforskjellen er (veldig) stor. Kan vanskelig forestille meg at det er mulig for meg å komme dit, og enda litt lenger, på 11 måneder. Heldigvis er det noen glupinger som villig vekk deler treningsmetodene sine ut her, gjett om jeg skal følge med :-)
Men, som sagt, klarer andre det, så er det mulig for meg også. Det er bare det at veien virker så veldig lang... Men jeg gleder meg fortsatt, og kommer til å gjøre det leeeenge, over årets resultat.
Den beste av oss kjørte på 3:17 i år, og når jeg ser ham ved siden av meg selv føler jeg at nivåforskjellen er (veldig) stor. Kan vanskelig forestille meg at det er mulig for meg å komme dit, og enda litt lenger, på 11 måneder.
Vel, jeg trodde heller ikke det var mulig for et år tilbake, men det lot seg gjøre likevel En venn av meg har også forbedret seg kraftig på ganske kort tid, 2006: 4.27, 2007: 3.44 og i år: 3.17.
Jeg kan ikke forstå at oppholdsvær og vindstille skal være så fantastiske forhold i forhold til hva det normalt er. Eller er motvind normalen?
Hovedvindretning på Østlandet er vind fra vest, ergo er det i snitt mest vind fra Lillehammer mot Rena. Jeg er ikke SÅ erfaren i Birken, har deltatt 5 ggr, men årets forhold kan ikke kalles annet enn eksepsjonelt gode i forhold til det referansenivået jeg er på. Fy søren så deilig det var å kjøre over fjellet i vindstille og perfekt temperatur!
En venn av meg har også forbedret seg kraftig på ganske kort tid, 2006: 4.27, 2007: 3.44 og i år: 3.17.
Fy søren, det er imponerende!
1:10 på to år.... Kan jeg gjette på at han har vært godt trent i sin ungdom, sitti en del år i godstolen, og så tatt opp treninga på høsten 2006, etter Birken-debuten?
Jeg har syklet Birken de siste 7 ganger, og har litt erfaring etter hvert. Forholdene i år er nok de beste jeg har opplevd. Det som er litt spesielt er at det var så og si vindstille. I tillegg var det en grei temperatur. Men forholdene kan nok bli enda bedre. Med litt vind fra Øst + litt varmere. Men ikke regn med slike gode forhold til neste år. Bedre å fokusere på plassering i klassen.
Ellers er Birken slik at man må være litt heldig også. Man må ha litt klaff med gruppene man havner i, og hvor villige folk der er til å jobbe. Dette har man ikke i særlig grad kontroll på.
Når det gjelder å forbedre seg fra år til år er min erfaring at det blir tyngre og tyngre jo bedre man blir. Jeg tror det er litt naivt å tro at man skal forbedre seg fra 3,23 til 2,59 på ett år. Det er en fremgang som nok tar flere år enn som så.
Jeg kan bruke meg selv som eksempel. Jeg trener ca. 400 timer per år. Jeg mener selv jeg trener med rimelig høy kvalitet. Kanskje er talentet mitt ikke av det aller største. Men jeg mener at jeg er rimelig middels utstyrt fra vår herre. Min fremgangs ser slik ut:
2002 4,36 plass 1259 2003 4,03 plass 764 2004 3,52 plass 443 2005 3,38 plass 409 2006 3,36 plass 400 2007 3,40 plass 360 2008 3,19 plass 314
En venn av meg har også forbedret seg kraftig på ganske kort tid, 2006: 4.27, 2007: 3.44 og i år: 3.17.
Fy søren, det er imponerende! 1:10 på to år.... Kan jeg gjette på at han har vært godt trent i sin ungdom, sitti en del år i godstolen, og så tatt opp treninga på høsten 2006, etter Birken-debuten?
Han var ikke i bedre form enn normalt i ungdommen (tror jeg) og han begynte å trene i 2006 pga. sukkersyke. Han sykler til og fra jobb og har i år trent enda litt mer for å slå meg. Og jaggu lurte han seg et minutt foran. Neste år er jeg redd han kommer enda lenger foran meg
Sitat: erling
Jeg har syklet Birken de siste 7 ganger, og har litt erfaring etter hvert. Forholdene i år er nok de beste jeg har opplevd.
Når det gjelder å forbedre seg fra år til år er min erfaring at det blir tyngre og tyngre jo bedre man blir. Jeg tror det er litt naivt å tro at man skal forbedre seg fra 3,23 til 2,59 på ett år. Det er en fremgang som nok tar flere år enn som så.
Det er nok rimelig å anta at det blir verre og verre å få framgang, men plutselig så løsner det. Spør Sara Nordenstam! Var det ikke topp forhold i 2006 'a ? Minimalt med vind og mye varmere enn i år. Jeg liker at det er varmt!
Mange gode innspill, og mye forventet "kritikk" av ambisjonene. Ikke kritikk i ordets rette forstand ser jeg, men høflige antydninger om at målet er i overkant hårete.
Jeg vet utmerket godt at målet er hårete. Selv om jeg aldri har syklet Birken før vet jeg også at forholdene var veldig gode. Feltet man kjører med har man liten kontroll på, det har jeg erfart. Og det å forbedre seg med 20 minutter på ett år er kanskje veldig naivt. Kan hende hadde det vært mer fornuftig å sette seg mål om plassering ift de beste, i egen klasse, prosentvis tid etter førstemann eller noe sånt. Kanskje gjør jeg det også. Men akkurat nå er det nå engang 02.59.59 som er sagt, og da må jeg forholde meg til det.
Kanskje tar det fem år før målet nås. Kanskje når jeg det aldri. Men å sette meg som mål å greie 03.10.00 (en forbedring på 9 minutter) synes jeg blir for lite å strekke seg etter. Jeg kjenner meg selv såpass at jeg må ha et hårete mål å jobbe mot for å komme videre. Jeg tror ikke jeg kan mønstre samme fandenivoldskhet hvis målet er 03.10.00.
Til dere som er skeptiske: Dere har (nesten) helt sikkert rett. Det kommer kanskje ikke til å gå. Men jeg skal søren klype meg jobbe hardt for å motbevise det...
Skal nok bli hardt å komme ned på den tiden på 1 år. Men alt er mulig bare en vil nok og har tiden tilgjengelig. Og cred til deg for å gå i gang med dette prosjektet. Du må nok belage deg på rimelig mange timer på sykkelen framover:-)
Har et lignende mål sjøl og det er en gang å sykle under 3 timer på Birken. Syklet i år på 3.12 og hadde ingen topp dag. Men vet at for å komme meg ned under 3 timer så vil det kreve ganske mye mer trening og så må en treffe skikkelig med dagsformen.
Jaja... 4.02 her i år. 2.59.59 ser så fint ut at jeg får slenge meg med :-)
Hvis vi skal høre på kritikerne av den nye startordningen så er følgende oppskriften:
Få tak i noen "billige" nc-poeng som sørger for start i elite-pulja. Disse poengene skal visstnok være voldsomt enkle å få tak i.
Når man da først har havnet i elitepulja trenger man (hvis man skal høre på ovennevnte kritikere) nesten ikke å trø for å suse over fjellet på en kanontid < 3.00.00.
Når man da først har havnet i elitepulja trenger man (hvis man skal høre på ovennevnte kritikere) nesten ikke å trø for å suse over fjellet på en kanontid < 3.00.00.
Det er min plan ;-)
Det var vel ingen i eliteklassen som kom under 3 timer som hadde dårligere enn 26.40 på skramstad, så man må nok trå litt. Hadde det vært noen som hadde vært intreressert i å ha en god fart opp til skramstad hadde det nok også gått mye fortere. Så jeg ville ikke stilt opp i eliten uten at man er trygg på at man klarer åpningsfarten, ellers så blir det en laaang tur
Nå skal det jo sies at det kan jo være at jeg og Øyvind V har et ekstremt stort tallent for sykling
Det er som Øyvind sier; man må ha et hårete mål for å orke å trene mot noe. For meg er god motivasjon å sette seg et hard mål. Og: Jeg er helt enig i skepsisen hvis jeg hadde trent i 4 år og 4000km for å kommet ned på 3.23 (eller tilsvarnde klasseplassering). Men her to tilfeller hvor man ikke har trent systematisk mer enn en (relativt) kort tid. Ideen her er jo "er det mulig", så får tiden og denne bloggen vise det. Jeg skal i alle fall holde folket oppdatert over min treningstid fremover.
Uansett; jeg er jo like spent som dere for å se om jeg klarer en fremgang med små justeringer og kanskje 1-2t mer trening i uken.
I tillegg er det bedre å strekke seg litt ekstra og for eks. komme i mål på 3.07, enn å satse på 3.18 og komme inn på 3.16
[Var det ikke topp forhold i 2006 'a ? Minimalt med vind og mye varmere enn i år. Jeg liker at det er varmt!
Selv har brukbar erfaring med birken (11 merker) i tillegg til at jeg har grei oversikt over klubbens ryttere. Det er riktig at 2006 var et godt år, de fleste av oss satt pers da. Men; med ett enkelt unntak satt samtlige av oss 15 treningskompiser ny pers, tildels også solid sådan i år (og kom ikke å si at vi alle var i mye bedre form nå enn i 06). Antar værforholdene i forkant av rittet har gjort grusveiene optimale m.h.på rullemotstand.
For min del kjørte jeg helt klart dårligere (var snaut 2 min bak "normaltid" på Skramstad og Bringbu), og ble til min overraskelse klokket inn ved Håkonshall 5 min raskere enn i 06, men endte likevel opp med dobbelt så mange foran meg på resultatlista. Det var med andre ord veldig mange som satt rekorder i år.
Det var vel ingen i eliteklassen som kom under 3 timer som hadde dårligere enn 26.40 på skramstad
Eliten kjører hardt i starten (de kjører vel hardt hele veien, egentlig), så da er det nok bedre å kjøre i pulje 2-4, der samtlige som endte under 3 timer kjørte på 28 komma noen sekunder til Skramstad i år. Og 28 minutter er et mer oppnåelig mål enn 26.
Tipper eliteklasse-syklister som detter av på Skramstad viser mindre vilje til å karre seg til Lillehammer på en Ok tid, enn aldersmosjonister som faktisk gir jernet i den gruppa de sitter.
Antar værforholdene i forkant av rittet har gjort grusveiene optimale m.h.på rullemotstand.
Et poeng her er at i år er første året fredagsbirken har kjørt før oss. Dette førte jo til at veiene var godt feia før vi satte i gang = mindre rullemotstand. Hverfall syntes jeg at det gikk mye greiere opp til Øyungen og mellom bringebu og siste terrengpartiet enn det har gjort på trening i samme løypa med mere stor grus.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Lekker "blogg" gutta! Dette blir morsomt å følge... tillater meg helt sikkert å stjele (og kansje dele) litt erfaringer underveis. Uansett vær så var fremgangen formidabel
Alle er vel enige at været har betydning, om enn ikke hvor mye. Plassering er derfor et bedre mål på nivå enn tid. Selv har jeg et mål om 15 minutter mindre enn merket, hva enn merketiden blir i min klasse (30-34).
Som relativt ny i terrenget går høsten går med til sti/teknikk moro slik at jeg neste år kansje kan hive meg med på Nissan Cup(noen må være sist!), og annet gøy i terrenget(dette er jo terrengsykkel.no!), i tillegg til flere rene grusritt. Største prestasjonsforbedring tror jeg rett og slett jeg får av mer ritterfaring. Og det er jo sabla gøy med startnummer på sykkelen!