Overskriften sier vel stort sett det meste, og bloggens intensjon er å sette større krav til meg selv, samt å legge hodet klart på gapestokken for hogg. Tråden etableres for å få hjelp og motivasjon til å nå dette målet, bla. fra forumets formsterke brukere som selv ligger på det nivået eller bedre. Har jo sett (med noen mnd her på forumet) at det er flere proffe her. Jeg ble inspirert av tråden ”Birken på 02:59:59.. ” til Øyvind V her på forumet, og vi har mailet litt om dette. Nå er det vist kommet en ’blogg’, så da måtte word-dokumentet slenges ut asap…
Kort om meg og trening hittil: Er 34 år, med kone og to jenter på 2 og 5 år. Jobber som rådgivende ingeniør elkraft i COWI avd. Drammen. Bor i Lier og er blitt medlem av Drammen CK, men har bare fått med en trening så langt. Har en forholdsvis høy makspuls på 214, med hvilepuls rundt 52 eller noe.
Jeg har aldri tidligere vært tilknyttet noe organisert trening eller konkurrert. Men jeg har stått mye på telemark, trent styrke i bena (vekter) for å klare en sesong med dette, samt at jeg har syklet til skole, jobb osv.
I fjor fikk jeg en utfordring med birken, og hoppet på.. Frem til rittet syklet jeg litt sporadisk når det passet og jeg fikk vel 700km i bena og endte på 4.22 (merk at det var en del motvind i fjor). Som mange andre fikk jeg et kick av å konkurrere/sykle ritt, og bestemte meg for å ta merket i år. Det ble lagt opp en treningsplan med treningslog.
Raskt oppsummert, så ble det stort sett spinning to ganger i uken, med en styrke økt av og til. Fom uke 15 begynte jeg å sykle ute og har hatt 3-4 økter i uken. 2 harde på ca. en time (interval eller naturlig int. i skogen) og to lengre turer på 2-3 timer. Ser av loggen at jeg har hatt rundt 2,5t trening i uken frem til sykkelen ble tatt med ut, og ca.6- 7t i snitt der i fra. Vedlegger loggen så ser dere ser opplegget…