Den nye siden er oppe nå!
Løp og .. se!?
(Gikk ikke an å kjøpe til land som ikke har Euro så vidt jeg kunne se)
Det var mange ikke-euro-land man kunne bestille til, men ikke de skandinaviske landene. På den danske siden står det at de er snart klar til å ta i mot ordre.
Alltid morsomt å se hva som skjer med Torque FR 8.0 siden jeg har en 2007-modell selv. Jeg må si at jeg synes fjorårets tilbud var bedre enn i år. Og fjorårets tilbud var bedre enn 2007-tilbudet. I år er det ikke en gaffel med vandringsjustering. Dette gjør jo sykkelen mye dårligere til klatring. Som tung stisykkel er den da udugelig vil jeg si. Det er mulig at FR-serien har blitt en mer rendyrket freerideserie i og med at ES-serien kommer nå for andre gang. Det fine med den gamle FR-serien var jo at det var tunge stisykler som man kunne ta med i Hafjell og lignende. Hvis man skal ha en sykkel til marka så må man nå over på ES-serien. Hvis jeg i dag skulle ha kjøpt sykkel ut i fra de behov og ønsker jeg hadde i 2007 så hadde jeg gått for en ES 7.0 eller 8.0. Problemet er at regninga da blir 3-4000 kr høyere enn den gamle FR-modellen med gaffel med vandringsjustering. Dessuten hadde jeg vært mye reddere for ødelegge en ES enn en FR under herjekjøring i anlegg.
Hvis jeg skulle ha en sykkel til heisbasert moro og shuttling så hadde jeg heller gått for en FRX enn en FR. Jeg synes FR-serien har blitt litt spilt utover sidelinja i år. Kan det hende at den forsvinner til neste år?
Slik jeg ser det så var Canyon Torque FR 8.0 i 2008 noe av det beste kjøpet som noensinne har vært. Og spesielt da krona var på sitt sterkeste.