Family`n er representert v junior ( lightdude) i dag ...det er nok best slik, av hensyn til familefreden&æren .. Og han kjører mix ( av en eller annen merkelig grunn): RR 2.25 foran og Crossmark bak.
Redigert av HeavyDude; 03/09/200813:17.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Et kjempemorsomt ritt! En stor takk til Asker CK for en vell tilrettelagt løype. Er egentlig godt fornøyd med egen innsats. Kanskje årets beste ritt for min del.
Puhh! Mitt andre rundbaneritt er unnagjort. Løypa var fin-fin bortsett fra gåstrekket. En uting med partier som er helt utagbare, synes nå jeg.
Første runden var fryktelig tung, ventet på hoppbakken rundt hver sving, men den dukket aldri opp. Det var småsleipt og i tillegg ganske mørkt mot slutten, men det var nok ikke det som gjorde at jeg fikk til en flott otb på runde to tre, snarere overmot og lite rutine.
Etter fallet gikk det litt trått og jeg falt tilbake en del, men det var jo moro lell. Plassering aner jeg ikke, men tror ikke det var mange bak meg, i så fall fikk de en veldig mørk avslutning på rittet.
Redigert av runermm; 03/09/200820:36. Rediger grunn: Sjekket gps-loggen. Det var i runde 3. Runde to var knall, 14 min.
Puh, dette var tungt, ja. Allerede på starten av runde to begynte jeg å fantasere om å bryte. Masse langt og seig og bratt oppover, glatt og sleipt, mye skrå røtter, og et skikkelig vrient nedoverkrux som bare ble glattere og glattere for hver runde. Unnarennet på hoppbakken var noe jeg gruet meg litt til etter oppvarmingsrunden, men på siste runden sa jeg "yay!" til meg selv i det jeg kom ut av skogen og skulle ned bakken.
De få gledene var at jeg klarte å slå han jeg konkurruerer om sammenlagtseieren om, og at jeg klarte å sykle fra en kar på Scott Spark jeg lå og knivet med lenge (tok'n i den siste bratte sølemotbakken), og at jeg en stund klarte å henge på de to raskeste seniorene som tok meg igjen på stipartiene.
Hadde Gogbosens pust i nakken halve første runde (du peser som et lokomotiv!), og sannelig så jeg'n ikke nede i målområdet lenge før rittet var over. Sitte ned, Knut, ikke stå og veive med armene som en vindmølle!
Pølse og fjolleprat med Perano på veien hjem, og en litauisk øl til maten da jeg kom hjem rundet av en fin aften med "gjengen".
Ole.
Re: Nissan Cup 2008 DEKK!
[Re: Ole]
#60391803/09/200821:23
Hadde Gogbosens pust i nakken halve første runde (du peser som et lokomotiv!), og sannelig så jeg'n ikke nede i målområdet lenge før rittet var over. Sitte ned, Knut, ikke stå og veive med armene som en vindmølle!
Ja-ja, har så mye krefter i beina men kondis som ikke holder mål, men vanligvis stopper det ikke helt opp sånn som idag. Fornøyd med å holde følge såpass lenge, ikke helt fornøyd med feberen som kommer krypende...
Riktig å bryte for en gangs skyld, men min effektive stå-og-trå-på-altfor-tunge-gir er bra. Overfører masse kraft via armene som ikke forsvinner inn i en bakdemper!
Tilskuer i går, stod i bånn av hoppbakken med et gammelt kamera. Moro å se Hovdenes som førstemann utfor hoppbakken, og han står og trår over kulen.
Om jeg ikke tar helt feil så viser bildet 2 forum-gjester som nok lurte ei stund på om de skulle kjøre utfor, men tok tilslutt til fornuften og gikk opp igjen! oivindg ute til høyre skulle fange det hele på film, men han ble vel like skuffet som meg!
Jepp, jeg ble skuffa. Hadde ikke trodd at forumgutta skulla ha problemer med den lille kneika der! Tror likevel det tok seg opp under rittet. Mener å huske at jeg filmet begge to på vei nedover i fin stil. Skal prøve å få spilt over opptaket til PC i kveld. Er redd for at det ble litt mørkt for filming, men vi får sjå.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Nå har det seg sånn da at løypevakten ikke lot oss sykle ned der for å ikke brase inn i noen teenagere, men unnarennet var jo såpass bratt at det må et startskudd til for å komme ned. Kanskje noe Asker burde revurdere, så et par stygge nestenulykker der. Kjedelig måte å ta ut surt opparbeidede høydemetre også
Hovdenes er dyktig! Han kom bakfra i en vanvittig hastighet der jeg egentlig følte at jeg lå på et slags globalt max av hvor fort det går an å sykle. Imponerende!
No added style
#60402804/09/200807:23
Pølse og fjolleprat med Perano på veien hjem, og en litauisk øl til maten da jeg kom hjem rundet av en fin aften med "gjengen".
Ha ha, det er ikke vanskelig å høre at Knut er i nærheten... Fjolleprat sier du...? Godt du sa det ETTER at jeg hadde kjørt deg hjem
Ble et skikkelig slit i går og det var mørkt og glatt, men moro var det lell
Siden jeg innledet sesongen med to sting i venstre kne, syntes jeg ikke at jeg kunne avslutte rittsesongen på noen annen måte enn med fire sting i høyre På tredje runde i går valgte jeg feil spor i inngangen av 90 graders cruxet, og der var det jammen glatt. Jeje.
Må benytte anledningen til å rose klubben min for arrangementet. Veldig bra gjennomført! Også var det steik-arti' med "heiagjeng" i hver sving i skauen!!
Kommer til å savne stemninga på NissanCup og ts-gjengen som alltid er der!! Vi ses til ny frisk og nye perser neste Nissansesong!
Perano: Jeg mente "fjolleprat til", ikke "med". Du pratet selvfølgelig ikke noe fjoll i det hele tatt.
Eli: Du vant jo! De ropte deg opp på pallen, og vi synes det var litt rart at du ikke dukket opp. Men du hadde altså godkjent grunn. Skikkelig leit å høre at det måtte sys. God bedring!
Siden jeg innledet sesongen med to sting i venstre kne, syntes jeg ikke at jeg kunne avslutte rittsesongen på noen annen måte enn med fire sting i høyre På tredje runde i går valgte jeg feil spor i inngangen av 90 graders cruxet, og der var det jammen glatt. Jeje.
Må benytte anledningen til å rose klubben min for arrangementet. Veldig bra gjennomført! Også var det steik-arti' med "heiagjeng" i hver sving i skauen!!
Kommer til å savne stemninga på NissanCup og ts-gjengen som alltid er der!! Vi ses til ny frisk og nye perser neste Nissansesong!
God bedring med kneet, også er det jo et ritt igjen. Du skal jo rykke opp i eliten nå!
Sitte ned, Knut, ikke stå og veive med armene som en vindmølle!
Ja-ja, har så mye krefter i beina men kondis som ikke holder mål...
... men min effektive stå-og-trå-på-altfor-tunge-gir er bra. Overfører masse kraft via armene som ikke forsvinner inn i en bakdemper!
Kjære Gogbozen. Takk for at du skrev. Hvis du hadde sittet ned, hadde overkroppen og armene fått hvile, og da hadde du spart 20-30 pulsslag, som heller kunne gått til å drive sykkelen fremover i steden for å lage morsomme lokomotivlyder (som jo forsåvidt er en beundringsverdig aktivitet). Spesielt siden du har "mye krefter i beina men kondis som ikke holder mål". Da er det om å gjøre å spare hvert minste pulsslag til fremdrift. Holde løst i styret, ikke gjøre grimaser, krøke seg sammen i aero tuck over alt hvor det går, lene seg dypt fremover i hofta i motbakker i steden for å trekke seg fremover med armene etc.
Ole - røten kondis men masse eggsperienz.
#60418704/09/200809:51
Det varra voldsomt til fokus på min pusting da!!? Prøver bare å sykle så fort jeg kan, og da blir jeg jo andpusten...
Har prøvd å overtale legen min til å fjerne mandlene, gi meg astmamedisin og andre fikse løsninger, men det er null forståelse for mitt problem. Må prøve å finne ut av dette, men jeg kommer til å trå til helt til jeg tar igjen Ole og helst litt forbi også. Med massiv armbruk og høylydt pust om nødvendig, ritt er alvor, hehe.
Noen som har noe tips, problemet er et aldri så lite misforhold mellom lungekapasitet på den ene siden og for stort konkurranseinstinkt og sterke bein på den andre siden. Fungerer bedre på lange ritt enn korte også, fordi dette ikke er like vilt på litt lavere intensitet. Tror allikevel jeg gispet etter luft i alle 225 minuttene Bukkerittet varte...
EDIT: i SSNM prøvde jeg å henge på henrikg selv om jeg visste at det var galskap, men moro læll til tross for ville overanstrengelser.