Ålreit sted å spise i Stavanger i morgen
|
Ålreit sted å spise i Stavanger i morgen
25/08/2008 07:32
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Skal en tur til Stavanger i morgen og trenger et tips til et ålreit sted å spise i sentrum. Er ute etter et sted med litt karakter og god mat, men ikke noe sted med dresskode. Er ikke veldig opptatt av hva slags type mat, men at det er gjennomført.
Preferanser i Oslo er Mucho mas, Paradiso, Kittys sushi, Nam Fah osv.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
Re: Ålreit sted å spise i Stavanger i morgen
[Re: Subs]
25/08/2008 07:48
|
gare
More than words
|
More than words
Skal en tur til Stavanger i morgen og trenger et tips til et ålreit sted å spise i sentrum. Er ute etter et sted med litt karakter og god mat, men ikke noe sted med dresskode. Er ikke veldig opptatt av hva slags type mat, men at det er gjennomført.
Preferanser i Oslo er Mucho mas, Paradiso, Kittys sushi, Nam Fah osv. Med tanke på at ONS starter i morgen vil mitt tips bli det stedet du finner ledig bord  Siden jeg ikke har en anelse om hva de stedene du lister opp serverer kliner jeg til med å anbefale Harry Pepper i Øvre Holmegate, men jeg er redd for at man denne uken bare må ta til takke med en plass og være glad om man får spist mat ute i det hele tatt.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
25/08/2008 08:02
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Ja, det blir vel trangt om sitteplassene i morgen. Det gjelder vel å være tidlig ute med middag eller sent ute med lunsj vil jeg tro...
|
|
|
25/08/2008 08:13
|
gare
More than words
|
More than words
Ja, det blir vel trangt om sitteplassene i morgen. Det gjelder vel å være tidlig ute med middag eller sent ute med lunsj vil jeg tro... Jepp, jeg tror jeg skal stille med skiver i sekken på stand i morgen(og håper vi blir ferdige med oppsettet i dag), jeg har forberedt konemor og ungene på at de muligens ikke vil se pappa så mye denne uken...
|
|
|
25/08/2008 08:15
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hvilket firma representerer du?
HP åpner desverre ikke før 18. Nye forslag mottas med takk..
Redigert av Subs; 25/08/2008 08:25.
|
|
|
25/08/2008 08:50
|
gare
More than words
|
More than words
Jeg jobber i Medpool Lowland som er dne norske siden av Nederlandske Lowland International, vi driver med bemanning, og kommer til å være i J-bygget der alle(mange/noen)Nederlanske bedrifter er samlet. Se etter en snill mann med meeeeget nystusset skjegg  Kom innom så skal jeg se om vi ikke spanderer en ørliten firma-give-away på deg. Skal du se, eller er du også på stand? Hmmmm, mat ja...middag hjemme hos meg i Sandnes? Eller kanskje du skal representere?? Da blir vel akurat det litt vrient. Paparazzi er et veldig bra sted, jeg har hørt mye bra om Stim(men har ikke vært der), det er en god(og meeget populær Indisk)ikke så langt fra Øvre Holmegate(som du forstår husker jeg verken navn eller gate...). Det som jeg imidlertid kan anbefale på det varmeste er Gamlaværket i Sandnes, og Charles og di, fortsatt Sandnes, det er 15 kilometer fra Stavanger, og selvsagt krøkkete sånn sett. City Bistro(tilbake i Stavanger, nær krysset Madlaveien-motorveien)er sikkert stappfullt, men skal være bra. Straen Fiskerestaurant er veldig bra, ganske dyr, og sikkert dårlig med plass...Jans Mat og vinhus er VELDIG bra, og veldig dyrt, Bølgen og Moi på Oljemuseet har vært veldig, veldig variabelt. Styr unna den "restauranten" som ligger omtrent på hjørnet av Skagen og Prostebakken, det er ikke mange direkte dårlige steder i Stavanger men dette er et av dem(med mindre de har skjerpet seg kraftig i det siste da).
|
|
|
25/08/2008 09:48
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg skal nedover og dokumentere et par prosjekter firmaet jeg jobber i har realisert på messa. Technor i D hallen er min baby, samt GS Hydro som jeg antar er i samme område. Skal ta noen bilder og kikke gjennom de fleste av hallene mens jeg er der. Skal holde øynene oppe når jeg er i J hallen/bygget. Etter å ha spanet litt på nettet har jeg kommet til at kanskje http://www.oregano.no/restauranter/stavanger/india-tandoori/ india tandoori nede i Valberggt kan være verdt besøket. Jans Mat og vinhus er også notert!
|
|
|
25/08/2008 09:51
|
gare
More than words
|
More than words
Fin-fine greier, og den Indiske er den populære jeg ikke husket navnet på!
Vi snakkes.
|
|
|
25/08/2008 10:37
|
Jacob
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Støtter forslaget om India Tandoori.
I tilegg kan jeg anbefale Craigs Kjøkken (rett ved siden av Jans mat og vinhus, og ca samme prisnivå), og Emilios tapasbar i Sølvberggata. Her kan du gjøre det fra enkelt og relativt billig, til fullverdige middager og tilsvarende pris.
Jacob NOTS #432
"How hard can it be?"
|
|
|
[Re: Jacob]
25/08/2008 11:15
|
sjukefan
Medlem
|
Medlem
Tango kan anbefales Ellers er jo Charles & de i Sandnes et finfint sted 
Redigert av sjukefan; 25/08/2008 11:17. Rediger grunn: Skriveleif.
|
|
|
25/08/2008 11:40
|
Laxeluz
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
|
Eg har sansen for Phileas Fogg, og kan absolutt annbefala den. Veldig god mat, samtidig som at det er store nok porsjonar til at du blir mett...
Andreas Tveit
|
|
|
[Re: Laxeluz]
25/08/2008 16:13
|
gare
More than words
|
More than words
Eg har sansen for Phileas Fogg, og kan absolutt annbefala den. Veldig god mat, samtidig som at det er store nok porsjonar til at du blir mett... Hmmmm, de hadde jeg i utgangspunktet tenkt å sette på styr-unna-listen min, men det viser vel i hvertfall at smaken er forskjellig.
|
|
|
25/08/2008 18:33
|
Laxeluz
|
Kvifor vil du styre unna Phileas?
Andreas Tveit
|
|
|
25/08/2008 19:11
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Hmmmm, mat ja...middag hjemme hos meg i Sandnes? Eller kanskje du skal representere?? Da blir vel akurat det litt vrient.
Serveringen på Chez Gare er absolutt å anbefale, spesielt tomatsausen er top notch  Paparazzi er et veldig bra sted, jeg har hørt mye bra om Stim(men har ikke vært der), det er en god(og meeget populær Indisk)ikke så langt fra Øvre Holmegate(som du forstår husker jeg verken navn eller gate...).
Paparazzi - er det den italienske sjappa med råmur og gjennomsiktige glassbord i Stvg. sentrum? I såfall - den kan anbefales. Sist jeg var stranda i Stavanger spiste jeg på en dårlig unnskyldning av en Tex-mex-sjappe nede på havna. Servitøren som knapt kunne et ord norsk virket ikke spesielt glad over å se meg (og ingen andre heller for den saks skyld..)
Recovery-mode
|
|
|
[Re: Pete]
25/08/2008 19:46
|
Ivarh
Ringrev
|
Ringrev
Fullt ja... Phileas har OK mat, men min erfaring er at det er meget varierende service. Et tips er Resept i Østervåg. Lite, koselig og uformelt sted litt utenfor lysløypa. Hvis du ikke skal ha full middag er Sting verdt et besøk. Mange småretter. Bevaremegvel og Al Forno på Skagen er muligens også verdt et forsøk (Har ikke vært på Al Forno, men har spist en del take away fra dem. ) Lykke til!
Mvh Ivar
Each day is a gift, not a given right
|
|
|
[Re: Ivarh]
25/08/2008 19:47
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Et tips er Resept i Østervåg. Lite, koselig og uformelt sted litt utenfor lysløypa. Hvis du ikke skal ha full middag er Sting verdt et besøk. Mange småretter. Bevaremegvel og Al Forno på Skagen er muligens også verdt et forsøk (Har ikke vært på Al Forno, men har spist en del take away fra dem. )
Resept har gode veggisburgere! /Peter Ex. reisende i sykkeldeler
Recovery-mode
|
|
|
[Re: Pete]
27/08/2008 06:48
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Vel gjennomført, det ble India Tandoori på ettermiddagen. Anbefales herved av nok en syklist.
|
|
|
27/08/2008 12:38
|
henrikll
Medlem
|
Medlem
Phileas serverr kald mat hvis, veldig varm rødvin og service varierer veldig. Vårt følge måtte skifte servitør etter å ha klaget på ovennevnte. Servitør forelså bl.a. dyp mørk rioja til dampede blåskjell og hvitfisk til hovedrett...
Har spist der en del ganger, og det eneste jeg finner som rimelig sikre saker er BBQ spare rib (noe blek) - men sausen - som man bør bestille dobbelt av redder greia hvis en ser bort fra maiskolbe ald rett fra boks og noe fet cole slaw.
Av dessert kan jeg kun anbefale den veldig safe sjokoladekake m is.
Ja, jeg er litt matnerd;)
|
|
|
[Re: henrikll]
27/08/2008 14:53
|
Laxeluz
|
Eg har aldri opplevd noko slikt på Phileas, men eg har ikkje vore der så mange gonger, så eg har sikkert vore heldig dei få gongene eg var der, tydlegvis...
Andreas Tveit
|
|
|
27/08/2008 15:10
|
gare
More than words
|
More than words
Kvifor vil du styre unna Phileas? Mitt minstekrav når jeg spiser ute er om jeg kunne lagd det bedre selv på kjøkkenbenken uten å anstrenge meg, eller bruke særlig mer enn en halv time/førti minutter på å lage samme retten. Kan jeg det styrer jeg unna
|
|
|
|
|