Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

terrengsykkel OL??

Re: terrengsykkel OL?? [Re: Dan] #598670 25/08/2008 17:25
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
For det første hadde spenningen steget noen hakk om en norsk rytter hadde vært med. Skjønte ikke hvorfor ikke Nordhaug fikk starte, når han vant NM og allerede var sendt til Kina. Da forsvinner lissom det argumentet med at det er for dyrt å sende avgårde utøvere bare for å være med. Han kunne ha levd en uke på nudelsuppe om det var et problem å betale for selve oppholdet. Er manglende verdenscuppoeng fra norske ryttere problemet?

For det andre vil det nesten alltid være en utøver som er markant bedre enn resten, et jevnere felt tyder på mer utstrakt bruk av dop i idretten. Se på en normalfordelingskurve, i OL har du klippet vekk den ene enden som ser ut som en spiss trekant. Jo nærmere du nærmer det toppen, jo færre utøvere vil du ha som er såpass gode. Andy Hampsten sa noe om hvordan det var i sine siste karriereår, da det kom nye saker på markedet, plutselig var det mange flere med i gruppa framme oppover fjellryggene, der hvor det tidligere bare var igjen 5-6 stk. Sånn sett synes vel mange her det er bra, at profilen på deltakerne ikke er alle de 10 beste inn med 5 sek mellomrom i mål.

Ting hadde vært bedre med langt hyppigere sekundering, evt. GPS dataplassering av rytterne underveis, og inndeling av skjermen. Ellers syns jeg det motsatte av RazeFaze, (bombe) var faktisk litt imponert over hvor bra mange av dem kjørte. Det trynet til hun Rosara et-eller-annet, det viste jo at ikke alt var piece of cake.

Re: terrengsykkel OL?? [Re: EgilS] #598696 25/08/2008 18:13
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: EgilS
Sitat: Dan
Som uvitende freerider, hvor ofte er det du har seks-sju andre syklister på et par armlengders avstand fra deg når du sykler? ICON_WINK

Samtidig som at du er så sliten at konsentrasjonen er på et lavmål?

Jeg som har kondis som ett røykende kolstilfelle har det slik så fort jeg kjører feks. NM løypa på hafjell lenger enn halveis i ett strekk...altså pesende og konsentrasjon finnes ikke.

Hva med å innføre chicken runs i Ol løypa? Å ha folk på en armlengdes avstand i utfor er litt mer spennende enn jeg liker...evnt for den som har meg på en armlengdes avstand ::

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support