Noen her som skal starte i pulje 8 og som skal kjøre for en tid 3.10 - 3.15?
Oops! Jeg har sagt ja til seeding fra pulje 18 til 8 etter innsats i Drammensrittet. Fikk plutselig veldig prestasjonsangst nå! Målsetting var 3:30, men med start i pulje 8 er jeg redd jeg blir frakjørt ... ?
Hmm, husker ikke helt detaljene rundt slusesystemet i starten. Hvor tidlig bør man stille seg opp hvis man vil være fremst fra start i sin pulje tror dere?
Hmm, husker ikke helt detaljene rundt slusesystemet i starten. Hvor tidlig bør man stille seg opp hvis man vil være fremst fra start i sin pulje tror dere?
Det spiller ingen rolle hvor du står. Det er ikke fler en 200 stk i pulja. Jeg sto helt bakerst i pulje 17 i fjor og mener at jeg var blant de 30-40 første til Skramstad uten stress og mas.
jeg sykla som sagt første gang i fjor (pulje 7), og gikk ut med gassen i bånn. brukte 30 minutter opp til Skramstad og fikk svi for det utover i rittet. ganske sikker på at jeg ble passert av mange jeg tok i starten.
så iår skal jeg forsøke å gå ut litt mer kontrollert og få litt mer varme i kroppen før start...tipper at det motsatte skjer iår igjen
Helt rett Mr Bullet Du passerte skramstad som nr 21 i pulja di, Bringbu som nr 33, Kvarstad som nr 81, Storåsen som nr 115 og i mål var du nr 108 av 171 i pulja du startet i.
Det var da en usedvanlig fin hjemmeside: utmerket Birken-statistikk, bilder av John Deere traktorer og eventyr til barna. Eneste som mangler er strikkeoppskrift på Mariusgenser.
Takk!
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Helt rett Mr Bullet Du passerte skramstad som nr 21 i pulja di, Bringbu som nr 33, Kvarstad som nr 81, Storåsen som nr 115 og i mål var du nr 108 av 171 i pulja du startet i.
dette er gammelt nytt. det viser bare at jeg er en jævel i bakkene ned mot Lillehammer. tok igjen 7 mann!!
Jeg starter også i pulje 10 (det samme gjør BjørnB) Vi blir jo en hel gjeng da. Vi stiller med 330 Skv godt synlig på ræva hvis noen føler for å si hei.
Skal vi skrive brukernavnet vårt på startnummeret på sekken? Så kan vi se om vi har noen herfra rundt oss, og da går det jo ikke ann å prøve å lure seg unna føringer heller
Skal vi skrive brukernavnet vårt på startnummeret på sekken? Så kan vi se om vi har noen herfra rundt oss, og da går det jo ikke ann å prøve å lure seg unna føringer heller
Godt forslag! Jeg har pleid å tegne en hyggelig smiley på nummeret mitt, men i år skal det jammen stå oivindg der også! (Starter ikke i pulje 10, men da kan dere gi meg en puff hvis dere tar meg igjen! )
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Jeg starter også i pulje 10 (det samme gjør BjørnB) Vi blir jo en hel gjeng da. Vi stiller med 330 Skv godt synlig på ræva hvis noen føler for å si hei.
Ok. Da skal jeg skrive en lapp med TSbruker: "Klaus A" eller "klausre". Ellers så stiller jeg med En Blå Ospray Talon 11 sekk, og enten en Blå Drammen CK trøye eller en Grønn, sort og hvit COWI trøye. Vil nok prøve å få start lengre frem i feltet for å ha flest muligheter til å finne en gruppe som passer meg.
Starter og i pulje 8, og skal i hverfall sykle så fort det går... Vet ikke om jeg er god for 3.10-15, men er seedet etter Vestmarksrittet, og er nok i en god del bedre form nå.
Skal nå bli med å tråkke på opp til Skramstad. Håper det er en gjeng i gruppa som sykler fort.
Jeg også starter i pulje 10. Det blir kontrollert kjøring opp til Skramstad. Men håper å være oppe blant de første i pulja for det. Jeg har kjørt litt for mange ritt til at jeg gidder å kjøre over grensa til Skramstad. Med syre opp til øre der så blir det håpløst videre. Satser på å være på Skramstad på 30 min.
Synes terrengsykkel.no skulle hatt egne klistremerker man kunne klistra på hjørnet på startnummeret slik at man kunne hilst/kjefta/maset på hverandre i rittene!
Jeg også starter i pulje 10. Det blir kontrollert kjøring opp til Skramstad. [..] Satser på å være på Skramstad på 30 min.
Hmm. Kanskje jeg bør vurdere rittopplegget mitt? Starter i pulje 9, men har aldri kjørt raskere enn 32 min til Skramstad - litt for kylling i starten, tro?
Makan til morgenfugler da? Jeg skal starte i pulje 14, og har ingen klubbkamerater eller kompiser å starte sammen med. Jeg har aldri syklet birken før og trenger av erfaring noen å henge på første 2-3 mila (takk til oddefa som uvitende dro meg i begynnelsen av grenserittet .
Ingen erfarne ringrever eller andre ferskinger som skal starte fra pulje 14 og hadde hatt godt sammkjøring med en som er en jævel på å gasse på etter en time eller to?
Tror jeg tusjer "anonymous13" på startnummeret på sekken, så får noen mase på meg hvis dere sykler forbi.
Synes terrengsykkel.no skulle hatt egne klistremerker man kunne klistra på hjørnet på startnummeret slik at man kunne hilst/kjefta/maset på hverandre i rittene!
Hopp av sykkelen på Skramstad og ta deg noe godt å drikke, så kommer jeg i pulje 15
Noen i gruppe 6? Jeg starter kl 0725 og har en ambisjon om å komme meg til Skramstad på rundt 30 minutter. Deretter skal jeg IKKE punktere ned Djupdalen. Deretter skal jeg gå rolig i stipartiet, for så å kjøre forbi ca. 10 stk i terrengpartiet. Deretter kommer jeg ut av skogen med en gruppe med sterke grussyklister som kan dra meg frem til Rosinbakken. Den kjører jeg på storskiva til toppen og sitter billig frem til Storåsen. Jeg dundrer forbi Sjusjøen og er først inn på grusveien etter demningen. Den posisjonen holder jeg til vi kommer inn på Sjøsæterveien. Der sitter jeg min vante tro blandt de 4-5 stk som tar ansvar og kjører rulle, mens jeg trygler og ber andre om å ta ansvar. Inn på Birkebeinerstadion som nr. 2, gjennom S-svingene i front. Opp på toppen av ballettbakken er det fritt leide, helt til en dust på stiv gaffel finner ut at han skal kjøre på venstre sida og jeg må bråbremse. Jeg kjører forbi ham rundt kanten av hoppbakken, suser ned gjennom siste stipartiet, rundt Håkonshall og vipper sykkelen opp på bakhjulet over mål. Tiden er da til min glede raskere enn 3.20.07.
Om jeg tenker mye på Birkebeinerrittet for tiden? Nei.
Makan til morgenfugler da? Jeg skal starte i pulje 14, og har ingen klubbkamerater eller kompiser å starte sammen med. Jeg har aldri syklet birken før og trenger av erfaring noen å henge på første 2-3 mila (takk til oddefa som uvitende dro meg i begynnelsen av grenserittet .
Ingen erfarne ringrever eller andre ferskinger som skal starte fra pulje 14 og hadde hatt godt sammkjøring med en som er en jævel på å gasse på etter en time eller to?
Tror jeg tusjer "anonymous13" på startnummeret på sekken, så får noen mase på meg hvis dere sykler forbi.
Jeg starter i pulje 14. Jeg har 3 treningskompiser og 1 arbeidskollega i samme feltet. Jeg skal ha "frimerke" på min kollega. Han har slått meg med til sammen 22 sek på Grenserittet 07(2 sek), Birken 07 (10 sek) og Grenserittet 08(10 sek). Jeg og min faste treningskompis stiller i blått Bikebuster tøy. Jeg er han uten skjegg.
hm, det var da grusomt tidlig majoriteten her inne skulle starte da! Selv starter jeg i pulje 27, kl. 09.10. Sikter inn på 3:45-3:50, hvilket bør holde til merket i min oldisklasse. Fikk sånt rødt klistremerke "Terrengsykkel" i rittet i Østmarka i mai. Klistrer det bakpå sekken, og tusjer på ts-nicket. Lov å komme med hyggelige tilrop om du passerer - eller passeres!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
hm, det var da grusomt tidlig majoriteten her inne skulle starte da! Selv starter jeg i pulje 27, kl. 09.10. Sikter inn på 3:45-3:50, hvilket bør holde til merket i min oldisklasse. Fikk sånt rødt klistremerke "Terrengsykkel" i rittet i Østmarka i mai. Klistrer det bakpå sekken, og tusjer på ts-nicket. Lov å komme med hyggelige tilrop om du passerer - eller passeres!
Da blir vi i alle fall 2 Paragoner i pulje 27. Jeg skal også klistre det røde terrengsykkel-merket på sekken. Satser også på en tid rundt 03:45. (grunnet ødelagt ramme har Paragonen min skiftet farge fra sånn flott rød som du har til baby-blå).
Da blir vi i alle fall 2 Paragoner i pulje 27. Jeg skal også klistre det røde terrengsykkel-merket på sekken. Satser også på en tid rundt 03:45. (grunnet ødelagt ramme har Paragonen min skiftet farge fra sånn flott rød som du har til baby-blå).
Eh, du pirker borti en litt vanskelig sak her. Paragonen er oppgradert for en liten formue med nye hjulsett og er blitt en perfekt terrengsykkel. Men Birken er et grusrace, så jeg har anskaffet en 7,6 kg tung (lett!) Diamant Silver Cape SLR til dette bruk. En svart liten sak med stiv karbongaffel. Det går merkbart lettere i oppoverbakker og responsen er herlig. Taper trolig noe på flatene og utfor, så det blir spennende å se. Birken avgjøres i oppoverbakkene.
Men jeg skal holde øye med baby-blå Paragoner og heie deg fram!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.