En pappeske fra Sverige dukket heldigvis opp i tide, så da ble det påskemekking. Nesten like stas som påskesykling!
Alle 3 syklene skal få seg noe nytt småtteri, men aller mest stas blir det å få prøve gromkjerra med ny gaffel og større bremseskive. Bakhjulet er ikke helt det samme etter en vinter blandt vedsekker og skrot, men LBS klarer sikkert å rette det ut!
Eg får besøk av svigermor i morgon, så rydding av mekkebod har høg prioritet! ;D
Planar framover er å få ut straum, setje ut eit 1/2-høgde kjøleskap med frosta Hansa-logo i glasdøra og få lagt golv. Det kvite golvet på bildet veggane på eit IKEA-skap. Betre enn betongen; den er så pokkers kald å gå på..
Ja, det er attåtnæring. Jeg er rådgiver på en videregående skole til daglig, men behovet for assistanse er økende i nærmiljøet, så jeg fant grunnlag for å drive dette på si. Rommet er på 11 kvm i garasjen, og holder 18 grader konstant, uansett utetemperatur. Sitter med et lite lager av bremseklosser, vaiere og dekk, ellers er det ikke noe problem med å få tak i deler raskt i våre dager.
Skal ha "offisiell åpning" til helga med gode sykkelvenner, og jeg skal ta flere bilder i godt lys som jeg legger ut.
Kona kjørte en storstilt rydding nede i kjelleren (stua), inklusive ommøblering. Plutselig hootselig var det frigjort 7-8 kvadrat med parkettgulv som sto tomt, og jeg smilte mitt peneste smil og spurte: "Vennen min, kan ikke jeg sette syklene her nede og stelle & kose dem nå i vinter på varmekabler og greier???" Hun svarte da "Ja klart du kan det!!". Jeg fikk spontane tårer i øya, løsninger for hyller og skuffer flashet for lerretet, og jeg bøyde meg fram for å gi dette fantastiske kvinnemennesket en dugandes kos. Virkeligheten beit meg skikkelig i ræva da hu ropte "DET KAN DU BARE DRITE I!!! TROR DU JEG HAR RYDDA HER FOR AT DU SKAL STAPPE SYKLER HER???"
Hvis det er for godt til å være sant, så er det nettopp det. Venter til den dagen jeg får balletak på kona mi (eller ekvavilent), og irriterer meg grønn over at jeg pussa opp den kjelleren så fint at den kan brukes som STUE, ikke mekkebod.
Kona kjørte en storstilt rydding nede i kjelleren (stua), inklusive ommøblering. Plutselig hootselig var det frigjort 7-8 kvadrat med parkettgulv som sto tomt, og jeg smilte mitt peneste smil og spurte: "Vennen min, kan ikke jeg sette syklene her nede og stelle & kose dem nå i vinter på varmekabler og greier???" Hun svarte da "Ja klart du kan det!!". Jeg fikk spontane tårer i øya, løsninger for hyller og skuffer flashet for lerretet, og jeg bøyde meg fram for å gi dette fantastiske kvinnemennesket en dugandes kos. Virkeligheten beit meg skikkelig i ræva da hu ropte "DET KAN DU BARE DRITE I!!! TROR DU JEG HAR RYDDA HER FOR AT DU SKAL STAPPE SYKLER HER???"
Hvis det er for godt til å være sant, så er det nettopp det. Venter til den dagen jeg får balletak på kona mi (eller ekvavilent), og irriterer meg grønn over at jeg pussa opp den kjelleren så fint at den kan brukes som STUE, ikke mekkebod.
Det var jammen godt jeg var mellom to kaffeslurker
Whoa. Foruten at det ser ryddigere enn det pleier å gjøre til vanlig hos meg, så er jeg fryktelig misunnelig på så mye plass til så edle formål. Applaus.
Her er mitt "hjørne." Rart kor rotete det kan sjå ut når ein skal få plass til mest mogeleg på liten plass, men eg prøvar å halde oversikt over kva som befinn seg i hyllene Har eit lite hjørne til sveising o.l. i tillegg, men det har eg ikkje bilete av i farta. Fann kun av eine apparatet. Uansett skulle det vel vere mogelegheit for litt "avansert heimemekking" der.. Verktøymaskiner står dessverre på lager i påvente av eigna lokale
Neimen hoi! Må vekkes til liv igjen. Går med tanken av å dele inn deler av garasjen til mekkebod. Vekk med en av garasjeportene og sette opp noen lettvegger.
Ser for meg å bruke nesten hele lengden, tenker ca 4,5m lengde. Men hva med bredden. Blir i underkant av 2,5 meter for smalt mtp plass til mekkestativ og benk? Pr nå ser jeg for meg benk på langveggen (står der i dag) og diverse oppbevaring på kortvegg.
Noen som har noen formening om bredde når man kan velge litt selv? Grunnen til at jeg ikke tar en halvdel av garasjen er fordi jeg tenker at rett og slett alt mulig dritt ikke skal inn i SYKKELBODEN. Så hageredskap og annet faenskap skal lagres i garasjedelen.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Neimen hoi! Må vekkes til liv igjen. Går med tanken av å dele inn deler av garasjen til mekkebod. Vekk med en av garasjeportene og sette opp noen lettvegger.
Ser for meg å bruke nesten hele lengden, tenker ca 4,5m lengde. Men hva med bredden. Blir i underkant av 2,5 meter for smalt mtp plass til mekkestativ og benk? Pr nå ser jeg for meg benk på langveggen (står der i dag) og diverse oppbevaring på kortvegg.
Noen som har noen formening om bredde når man kan velge litt selv? Grunnen til at jeg ikke tar en halvdel av garasjen er fordi jeg tenker at rett og slett alt mulig dritt ikke skal inn i SYKKELBODEN. Så hageredskap og annet faenskap skal lagres i garasjedelen.
Ta deg en tur opp til meg en dag, så kan du se åssen størrelse du får med halvparten av en garasje til sykkel (og annet rot).. Bare send en PM, så kan du måle litt hos meg å se, tipper rommet mitt er ca 15-18m².
Ta deg en tur opp til meg en dag, så kan du se åssen størrelse du får med halvparten av en garasje til sykkel (og annet rot).. Bare send en PM, så kan du måle litt hos meg å se, tipper rommet mitt er ca 15-18m².
Ja det skal du ikke se bort ifra at jeg gjør
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -