Ole Petter Johansen er navnet. Jeg er 30 år og kommer fra og bor i Oslo. Er for tiden lykkelig singel (sånt blir det dyrere sykkel av). Jeg jobber som pilot i Widerøe og pendler derfor til Bodø annenhver uke. Spiller endel gitar i tillegg til syklingen, som tar opp mer og mer tid Sykler på min nye Scott Scale 30 og har også en Velotech XT fra 2002. Blir mest grus ettersom jeg er en skikkelig stipyse.
Tja, hvem vil du at styrer flyet du er passasjer i? Den gale stisyklisten som hele tiden tar sjanser, prøve nye ting, kaster seg inn i blinde svinger etc, eller den kontrollerende grusveisyklisten som alltid gjør ting trygt og veloverveid?
Godt og se at det ble noe av de som jeg gikk befalskole sammen med. Du får hive deg med på fellestur i Oslo en runde det passer sånn, så får du fort smaken på stisykling. Bare ta en fellestur med lavt tempo slik at en som ikke har syklet nok også henger på i oppoverbakken
Godt og se at det ble noe av de som jeg gikk befalskole sammen med. Du får hive deg med på fellestur i Oslo en runde det passer sånn, så får du fort smaken på stisykling. Bare ta en fellestur med lavt tempo slik at en som ikke har syklet nok også henger på i oppoverbakken
Hey! Kjentfolk jo Sikkert et godt tips det der ja.
På tide å gjøre seg til kjenne, jeg har fulgt med på forumet her en stund og har lært mye av det. Meg ... Jon er navnet (trettisyvår) og bostedet er Bærums Verk. Jeg sykler i dag på en Merida Birkebeiner Racing, men ønskene mine går i retning av en Canyon Nerve AM 7.0. Problemet er bare at jeg ikke enda kan rettferdig gjøre ett slikt kjøp, da jeg har en sønn på 6mnd, som krever mye mer tid enn sykkelen ;-) M.a.o. jeg sykler for lite!!
Hei, jeg heter Trond og er straks 42 år. Er fra og bor i Oslo, jobber som servitør. Har venner som har mast (mye), på at jeg må få skaffet meg ånkli' sykkel. Heldigvis er jeg lett å lure, så da bestekompisen sendte meg en lenke på sykkelbutikken og tilbudet på én Commençal Meta 4 Numero 3. Var jeg og syklen solgt. Så de siste 5 mnd har jeg hatt det utrolig gøy, det blir for det meste stier rundt Aurevann og Årvollsåsen. Jeg sier bare, se opp for halvfeit bartemann med rosa vanter (Les:Sykkelhansker) Ellers cruiser jeg på longboard i setrum av oslo (dog uten rosa vanter) sommerstid og står nedoverski om vinteren. Planen i vinter er å trene innendørs(Det vil si i arbeidstida) på en Atomlab Trailking m/ Wethepeople, NSBike, Avid, DMR og Scwalbe stash. Og hvis det interesserer noen så har jeg samboer og nesten to voksne barn.
Hei, jeg heter Jon Anders og er elev på videregående skole. Når jeg ikke er på skolen jobber jeg på Birk Sport, og trener. (langrenn og Sykkel). Har de siste årene lett etter hva som er min greie, og fant ifjor ut at det var sykkelskruing.
Hei, Georg her. Jeg fikk min første fotballbanekake i går, i en alder av 34 år. Bor 100 meter fra stisystemet i Østmarka :-) med samboer og en datter på 6 mnd. Jobber hos en større norsk bilimportør. Kjørt de siste 4 sesonger på en Scott Team Racing Disc som dessverre ble stjålet et par uker før birken, og har nå en Diamant Silver Cape Radiant Cut.
Har nå vært innom forumet her såpass mye at det kanskje blir på tide å introdusere meg selv?
Mitt navn er Vigdis, jeg er 38 år, bor med familien (mann og to barn) sentralt i Oslo og jobber som teknisk tegner på et arkitektkontor.
Er født og oppvokst i Nederland (med norske foreldre) og Nederland er, som noen av dere muligens vet, et typisk ”sykkelland”. Nesten alle har sykkel og veldig mange bruker den aktivt som transportmiddel til skole, jobb, trening, butikken etc., så for meg var sykkel alltid transportmiddel nr. 1 til å komme fra A til B.
I Nederland er det magert med terrengsykler og racersykler; der sykler de fleste på enten veldig solide og trauste sykler eller på gamle sykkelvrak for å minske risikoen for tyveri. Kjøpte derfor min første terrengsykkel først for ca 11 år siden, like etter at jeg flyttet fra Nederland til Norge (her var det heldigvis ”lov” med terrengsykkel) , en DBS Intruder i ”Tokyo Green” og syntes det var en fantastisk flott sykkel. Fra denne dagen ble for meg sykling mer enn bare transport og begynte å holde mine egne små konkurranser med enten bussen eller meg selv, på vei til og fra jobb eller andre steder jeg skulle til. Selv om jeg har vært innom noen få enkle stier, har jeg inntil nylig, stort sett holdt meg på asfalt.
Interessen for stisykling kom for omtrent 3 år siden, men var da student og en ”ekte” stisykkel lå dessverre litt utenfor budsjettet. Sykkelen jeg hadde da, egnet seg kun til asfalt, grus og lett sti . I vår fant jeg drømmesykkelen i terrengsykkelbladet, en Trek Fuel Ex8 2008 (kaki grønn), og etter et impulskjøp nylig, har jeg endelig blitt den stolte eier av nettopp: drømmesykkelen min!
Føler nå at en helt ny verden av muligheter har åpnet seg for meg. Endelig kan jeg også komme meg til steder jeg tidligere bare har hørt, lest og drømt om! På de få turene jeg har hatt på sykkelen min til nå, har jeg fått mye tillitt til sykkelen min (den kan så mye mer enn jeg kan) men er fortsatt litt usikker på meg selv og føler meg nok ganske pinglete innimellom, spesielt hvis stien blir litt vel rufsete. Men jeg er fast bestemt på å bli flink kjapt og skal komme meg ut i skogen så mye jeg kan!
Tommy B Torp 32 år ung, tobarnsfar, gift. Jobber som lærer i realfag. Har hatt en enorm sykkeloppvåkning det siste år. Litt hekta. Legger stor prestisje å klare merket på Birken 2009. Sykler på en scale 50, skal ut handle ny sykkel. Regner med at det blir en scale 30. Jeg er ny på forumet her, skal bruke det aktivt fremover. Er meget interessert i et godt treningsprogram som jeg kan bruke når barmarkstida kommer til våren. Noen tips?
Smerten er forbigaaende, Aeren er evig! ------------------------------------- Scott Scale 30
Hallo folkens! Etter en litt tynn sesong har jeg nå bestemt meg for å tre in blandt massene på Terrengsykkel.no.
Jeg heter Martin, er midt i 20-åra (er ikke det en fin måte å si snart 30 på?), og har syklet masse i min ungdoms vår, men aldri spesielt seriøst.
Men nå i våres fikk jeg det for meg at jeg trengte stisykkel, så da ble det innkjøp av Marin Rocky Ridge, stihardtail med 140mm boing foran. Fine ting, men jeg lider litt av dårlige klatreegenskaper, risting i hekken, en klype utstyrshysteri og en SCHWÆR haug med dårlig inflytelse fra min kollega, monsør Dunkedalen. Så i dag har jeg altså bestilt '08 fivespot til meg selv, og '08 fivespot til fruen. I vinter skal det bygges sykkel!
Holder til på Kalbakken i Oslo, og har i så måte Lillomarka rett i nabolaget. Stier utforskes med stor glede og entusiasme, og jeg finner nye ruter som involverer mindre grus nesten hver gang jeg er ute og sykler. Har så langt bare syklet med nevnte monsør dunkedalen på sti, men satser på at jeg kan finne flere å sykle med til neste år siden han er litt vanskelig å få med ut av og til
Har forøvrig vært to helger på hafjell med leid sykkel denne sommeren, og med tanke på progresjon for stisyklinga var det veldig lurt, alt ble lettere etterpå
Enrique Mora,40 år, opprinnelig fra Costa Rica. En av veldig få latinamerikaner på Terrengsykkel.no Kom til Norge i 1989. Gift siden 1990 og har 2 jenter og bor i Trondheim. Jobber som resepsjonist i Quality Hotel Augustin. Har holdt med terrengsykkel siden jeg kom til Norge, men før det syklet jeg ofte i Costa Rica. Eier nå 4 sykler, 3 GT (STS1000, IDXC 1.0, RUCKUS 2.0) og en Cannondale F500. Syklist hele året og heldig nok til å ha masse fine stier til å leke med bare et par hundre meter unna.
Enrique, Costarikansk mester i SS, Trondheim 2008
Costa Rica koloni i Trondheim, bare oss tre (fra venstre: Kristina, Sofia og yours truly) + en god Rosenborg spiller (som ikke er på bildet).
Jeg hedder Line og kommer fra Danmark... Jeg tager til norge i et halvt år, hvor jeg skal bo ved Tisleidalen, og der håber jeg at finde nogen at kører sammen med :-) Jeg er 24 år, og læser til pædagog. i min fritid cykler jeg MTB, svømmer og laver mange andre ting.
jeg heter Are og vokste opp på Lillestrøm. Kom nylig tilbake til Norge etter et 20 år langt opphold i Canada. Hadde ingen planer om å bli Ola N. igjen men min Canadiske kone overbeviste meg om at det var en god ide. Heldigvis hadde hun rett! Vi trives veldig godt og har bosatt oss i Kongsberg.
Kjøpte nylig en Hard Rocx Helium Team Carbonium og ivrig på stier og grusveier.
Halvparten av alle jeg kjenner er bedre enn gjennomsnittet...
Jeg heter Espen og er en gutt på 27 år som flyttet fra vestlandet til sarpsborg for en tid tilbake. Har nettopp fått en datter som fyller 4mnd nå den 24. Hipp!
Tok opp syklingen etter mange års unnasluntring.. Tenkte det kunne være gøy å begynne å sykle til jobben. Og nå merker jeg at jeg vil mer enn bare det. Så derfor er ny sykkel på gang. Så egen tråd i "ymse".
Ellers har jeg gleden av å dele arbeidsplass med Stein som henger her på forumet. En ypperlig ressurs når det gjelder sykkel! Så er det sagt også!
Leste nettopp gjennom den gamle posten min i denne tråden og følte øyeblikkelig jeg burde fornye den siden det er skjedd litt nytt.
Heter fremdeles Haakon, har fylt 16 i august og er fremdeles bosatt i verdens beste by (Bergen)!! Når det gjelder musikk er jeg ganske hekta på metal, men det er ikke bare det det går. Har nå begynt på videregående og fritiden har blitt okkupert av lekser. Begynte i april hos Boa Sykler der jeg nå er deltids ansatt. Selv om lekser og jobb tar mye fritid har jeg klart å presse inn litt trening i det hele. Fullførte i år Birkebeinere for første gang på en litt skuffende tid 04.20.29, men kan trøste meg med at jeg slo min far med 01.20.21 Sykkelen er å blitt ny for neste års sesongen. Når enn jobber på en sykkel butikk hvor alle har karbon sykler, kan jeg ikke være noe dårligere. Så nå skal en Trek Top Fule 9.8 2008 modell være med på å forbedre tiden min i Birkebeineren i 2009 (hvor jeg er påmeldt )
Må ta med meg også!! Rir til vanlig på en Canyon nerve xc Frode custom utgaven....noen som ikke fikk plass på lørdagsbirken??=( hmmm....det fikk ihvertfall ikke jeg!!! Nå er det 2 grader, sol og vindstille....må ut å sykle litt....kanskje siste gang for i år!!!
kim her.. 26 år og glad i å sykle. er fra lillehammer men bor for det meste i oslo. synes det å sykle terreng er utrolig gøy samtidig som jeg ble hekta på downhill i år
Redigert av thewizard; 31/10/200808:15. Rediger grunn: glemte bilde
fett bilde thewizard....velkommen til forumet..her kommer du til å bli maks forvirret, inspiret, forbannet og ikke minst bry deg om alt for mye:-) kjempe:-)
********** Joakim "kaster så mye stein jeg vil i mitt eget glasshus"
Hei, eg er 32 år og studerer i Stavanger for tida. Ellers virrer eg rundt i buskar og kratt med den grøne saken på bildet. Er veldig glad i sykling og drømmer om høge svev ein vakker dag...
Kanskje du er en ekshibisjonist som er litt skuffet over at første runde med plastikkrakett-bilder ikke ga den mengde "oohhh" og "aahh" som du forventet.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg er 33 år, bor i et koselig rødt hus i skogkanten på Ammerud (Oslo) sammen med forumets Sprelle. Der blir det mye sykling og annen utendørssport, litt ølbrygging, veldig mye matlaging og noe musissering. Har syklet i terrenget i tre fulle sesonger nå, og begynner så smått å få dreisen på en del ting. I mai blir vi foreldre, og det fører vel muligens til mer grus med vogn og mindre sti. Og det er greit, for jeg syns grusbanking kan være ganske moro også.
Av yrke er jeg først og fremst programmerer (.NET) og systemutvikler. Selvstendig næringsdrivende, og jeg arbeider på langtidskontrakter hos andre bedrifter. For tiden er jeg hos Tinde, har vært der i halvannet år. I tillegg er jeg partner i et webreklamebyrå, så jeg bruker noe tid på strategi og utvikling av den bedriften, som har syv fast ansatte og en håndfull frilansere og konsulenter.
Anders her. Bor rett utenfor Hønefoss. 29 år i nesten ett år til. Liker å sykle, men dårlig på strukturert trening. Jobber mye og lange skift på sykebilen. Samboer og forlovet. Vår første date var en sykkeltur! Akkurat nå blir det mest inne sykkel: Mål for 2009 er og sykle like mange mil som jeg kjører privatbil, eller mer. Delta på fredagsbirken. Geilo24 og utføre en god sykkelferie i Norge eller Danmark med min kommende kone.
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Ja, det er bare så utrolig bra! Jeg trur dette bilde er fra sessong 3 eller 4 hvor peggy skal prøve å vinne en pick-up truck i en misse konkuranse. Så realistiskt, varmt og ustyrttelig arttig:-)
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.