Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Mistberget rundt

Re: Mistberget rundt [Re: K1neth] #590471 10/08/2008 18:09
B
Brakes Offline
Fersking
Fersking
B
Da var mitt første ritt gjennomført. Ble en fin ut med mye bedre være enn en kunne frykte. Dog var vel sti partiene liit vel gjørmete... Sluttiden ble 3:39:51, noen som vet om dette holder til å bli seedet i Birken?

Re: Mistberget rundt [Re: Brakes] #590507 10/08/2008 19:04
Gaarm Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Alle som gjennomfører seedingritt blir seedet i Birken.

Dette var mitt andre ritt. Jeg brukte 3:55. For meg ble dette mye hardere enn Farrisrunden som jeg fra før hadde hørt var hard.
Kan aldri tro Birken er i nærheten av å være så hardt som dette selv om Birken er 23 km lenger ICON_WINK

Nå venter sofaen...

Re: Mistberget rundt [Re: Gaarm] #590524 10/08/2008 19:39
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Morsomt og hardt ritt! Tre tunge klatringer hvor den siste var verst, men bakken opp fra Feiring var også drøy. Etter min mening er dette rittet vesentlig tyngre enn Birken og Vestmarkrittet, ikke engang Bukkerittet har slike djevelske motbakker.

Heldigvis er det flere fine stipartier som krydrer klatringene. Spesielt den siste mila var flere godbiter både opp, bort og ned som fikk opp humøret og hvor det var mulig å hente flere plasseringer for stivante. Jeg kom inn på 3:23 og greit fornøyd med det.

På arrangørsiden var utdelingen av startnummer og brikke en studie i hvordan det _ikke_ skal gjøres, ellers var det godkjent. Veldig bra merking av løypa, men kanskje litt mangelfull postering av førstehjelpsfolk ved utsatte steder.

Re: Mistberget rundt [Re: runermm] #590549 10/08/2008 20:11
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
det var ganske tungt og sugende idag ja... hadde det vært tørt å fint, hadde det nok gått lettere. tror birken er tøff nok under lignende forhold....!

Beklager hvis jeg var i veien for noen der jeg 'lå' å fiksa chain-støkk'en halvmeter unna stien. var en del som susa forbi i løpet av de laaange minuttene:-(

3.10 er jeg fornøyd med, tross gir- og kjede trøbbel.

utdeling av start nr blir tidkrevende når det blir gitt mulighet for å betale der og da. hvorfor man ikke krevde betaling i forkant vites ikke..
Dette ødela dog intet for meg.

1.drikkestasjon: trodde dette var et privat initiativ(klubb e.l.), siden ingen holdt opp/ut beger med drikke. kjørte derfor ikke bort til bordet å forskynte meg selv....
2.drikkestasjon:plassering litt dum? hadde såpass fart her at langingen ble vanskelig. fikk ikke tak i noe her heller!

takk til kamelpukkelen som reddet meg fra krampa:-)

Men takk for supert ritt likevel!

Re: Mistberget rundt [Re: olejoro] #590585 10/08/2008 21:04
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Der var helvette ferdig og. Det var ganske drøye bakker idag. Syns siste mila var fin med mye god XC-løyper, selv om jeg var utslitt.

Re: Mistberget rundt [Re: K1neth] #590593 10/08/2008 21:29
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Jaevla skit, hater stier, gjoerme, steiner og all den driden ICON_TONGUE

Loeypene var kanskje fine for de som liker terrengsykling, men for meg ble det alt for droeye stipartier. Gikk lei paa vei opp Mistberget da jeg falt og all ble bare goerr.

Ellers var loeypa godt merket, men taaler tydelig ikke saa mange mennesker som det var der i dag. Synes ogsaa arrangementet var utrolig daarlig til aa vaere et NM i maraton-sykling. Det burde da absolutt vaere mulig aa skape litt mer entusiasme og sirkus rundt landets beste terrengsyklister.

Re: Mistberget rundt [Re: lim3] #590644 11/08/2008 06:24
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Sitat: lim3
Jaevla skit, hater stier, gjoerme, steiner og all den driden ICON_TONGUE

Loeypene var kanskje fine for de som liker terrengsykling, men for meg ble det alt for droeye stipartier.

Jeg er av den oppfatning at terrengsykling skal foregå i stor del i terrenget, noe som idrettens navn mer enn antyder.
Rittet var hardt. Fikk kjedekutt i siste langbakken opp fra Stensby og fikk demonstrert at kjedekutteren min ikke lenger er god nok. Hadde spleiset kjede på fire minutter, men så kjapt at det ikke kom til å holde. Heldigvis kom det en syklist på vei ned løypa som hadde et skikkelig kjedeverktøy som fikk ting på plass. Tapte 9 minuttet i ren stopptid der, og kom inn på 3.25. Det er fem minutter bedre enn i fjor, men ergrer meg over at jeg ikke fikk 3:15 som jeg burde hatt.
Startnummerutdelingen skal forbigås i stillhet, men eller var det et flott arrangement.

Er det noen som vet hvem Stønneren er? Han kjører i klasse M40-49 og lager lyder når han sliter som høres ut som "The Adult Channel" Det var nesten litt ekkelt... ;-)

Re: Mistberget rundt [Re: frodegutt] #590654 11/08/2008 06:45
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
hehe he!

Det var en stønner i en av klassene som starta 1115 også, Jeg var i nærheten av han flere ganger. Jeg så han ikke, jeg bare hørte han
skull

Re: Mistberget rundt [Re: Martin.F.] #590667 11/08/2008 07:14
J
jman76 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Definitivt det hardeste rittet jeg har kjørt.
Men den perfekte oppladningen til Birken?

Vel, for oss som ikke er så bevandret på stikjøring ble det vel nesten en like god oppladning for Birkebeinerløpet.

Skjønner at det må være mye terreng, men dette ble litt for heftig for meg. Siste partiet med terreng ble farlig når krampa satte seg i beina. Men for all del - artig ritt å ha gjennomført. Opplevelsen hadde nok blitt annerledes på litt tørrere underlag for oss amatører.

Eneste jeg har påpeke er drikkestasjonene. Kunne med fordel ha hatt en stasjon til og ikke minst merket dem et par hundre meter i forkant. Jeg måtte spørre om det var den offisielle matstasjonen ved første stopp. Bare på hengende håret at jeg fikk litt påfyll på flaska på siste stasjon så et par beholdere med vann på lur er kanskje ikke så dumt... Det er jo greit å slippe og hoppe ned i bekken etter vann.

Og det burde absolutt vært utplassert noen sikkerhetsvakter i flere av de tekniske partiene. Kom du sist og tryna her, kunne du bli liggende lenge og blø.

Krydde vel ikke akkurat av publikum, så hvor mye liv kan man forvente? Men jeg fikk kjøpt kaffe og var godt fornøyd ICON_SMILE

Redigert av jman76; 11/08/2008 08:03.
Re: Mistberget rundt [Re: jman76] #590719 11/08/2008 08:32
L
lkj Offline
Fersking
Fersking
L
De siste 3 stipartiene blir fort bløte når vi har en slik våt uke i forkant. Vi vurderer å droppe den siste og dårligste av disse 3 partiene for neste år. Noen som har synspunkter på om det er bra eller dårlig?
Resten av denne knallharde løypa blir nok som i år.

Re: Mistberget rundt [Re: lkj] #590745 11/08/2008 09:06
T
T2_ Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hei jeg synes ikke dere skal ta bort noe som helst av stiene på slutten. Det var artige partier, stier hører vel egentlig med i et terreng ritt. De som klager hadde vel for dårlige dekk, manglende teknikk, eller begge deler...?

Et bra og hardt ritt, men er enig med omtalen av drikkestasjonene. Unødvendig at det lages saft mens man venter på stasjonene. En banan og en bolle når man kommer i mål er heller ikke å forakte.

Terje
Re: Mistberget rundt [Re: lkj] #590748 11/08/2008 09:10
PerM Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: lkj
De siste 3 stipartiene blir fort bløte når vi har en slik våt uke i forkant. Vi vurderer å droppe den siste og dårligste av disse 3 partiene for neste år. Noen som har synspunkter på om det er bra eller dårlig?

Spørs hvilke ambisjoner Eidsvoll sykkelklubb har for rittet. Ønsker man større deltakelse er det jo bare å tilpasse seg til birkensegmentet (de som kjører 1-2 ritt i året). Da kutter man ut de lange motbakkene og alle stipartier og vips så får man noen flere som stiller på den "perfekte birkenoppladning".

For egen del synes jeg det er for mye grusvei og ønsker mer sti (men jeg representerer vel et mindretall). Beholder man de lange motbakkene vil rittet uansett være for "spesielt interesserte" og disse har ikke noen problemer med noen forholdsvis enkle stipartier, selv om de er litt gjørmete !

Re: Mistberget rundt [Re: PerM] #590762 11/08/2008 09:36
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan dere dele noen erfaringer vedr. dekk og luftrykk. Regner med at det var glatt og vått.

Re: Mistberget rundt [Re: erling] #590787 11/08/2008 10:29
PerM Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: erling
Kan dere dele noen erfaringer vedr. dekk og luftrykk. Regner med at det var glatt og vått.

Kjørte med Racing Ralph 08 2.25 dim foran (30 psi) og 2.1 dim bak (38 psi). Overraskende trygt grep på forhjulet ! Bakhjulet var for hardt og det humpet vel mye i terrenget. Grepet var imidlertid ok. Måtte bytte fra guffe til slange på bakhjulet rett før start og turte derfor ikke starte med lavere trykk. Min konklusjon er at RR er det veldig bra allround dekk !!

Re: Mistberget rundt [Re: frodegutt] #590807 11/08/2008 10:47
O
otten Offline
Fersking
Fersking
O
Sitat: frodegutt

Er det noen som vet hvem Stønneren er? Han kjører i klasse M40-49 og lager lyder når han sliter som høres ut som "The Adult Channel" Det var nesten litt ekkelt... ;-)

Var i nærheten av denne på et tidspunkt, men det plaget meg ikke nevneverdig.

Irriterte meg mer over en Sykkelexpert fra UCK som mer enn villig og en rekke ganger opplyste oss medturister forøvrig hvordan sporten skal utøves. Et lite tips til denne; Et felt i unnabakke går samlet sett raskest om man kontinurlig ruller forbi første mann. Sitte på linje å bremse? Har du hørt maken?

Til Erling; Crossmark med 35/40 psi under 85 kg satt som klistret.

otten
Re: Mistberget rundt [Re: otten] #590881 11/08/2008 12:04
B
Bobben Offline
Fersking
Fersking
B
Dette rittet må være arrangert av onde mennesker. Sju mil mil med kun bratte oppoverbakker - og kilometervis med terreng på slutten når krampa har sugd seg godt fast. Jeg har et svakt minne om en behagelig start, men ellers gjorde dette vondt både for kropp og sjel...

Men de onde menneskene er gode til å arrangere lidelsen, og jeg vil ikke anbefale en eneste endring på løypa. Endorfinene skal ha sitt...

Re: Mistberget rundt [Re: otten] #590918 11/08/2008 12:50
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
[quote=otten
Irriterte meg mer over en Sykkelexpert fra UCK som mer enn villig og en rekke ganger opplyste oss medturister forøvrig hvordan sporten skal utøves. Et lite tips til denne; Et felt i unnabakke går samlet sett raskest om man kontinurlig ruller forbi første mann. Sitte på linje å bremse? Har du hørt maken?
[/quote]

Helt enig med deg, så lenge du husker/vet at man skal veksle i rulla FORAN og ikke midt i feltet.

Re: Mistberget rundt [Re: lkj] #590921 11/08/2008 12:51
frodegutt Offline
Besatt
Besatt

Jeg synes dere skal beholde den som den er! Det er det som gjør den til et ritt som har det meste. Jeg har kjørt løypa både tørr og våt, og jeg synes den er helt super!

Re: Mistberget rundt [Re: lkj] #591125 11/08/2008 19:46
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De siste 3 stipartiene blir fort bløte når vi har en slik våt uke i forkant. Vi vurderer å droppe den siste og dårligste av disse 3 partiene for neste år. Noen som har synspunkter på om det er bra eller dårlig? Resten av denne knallharde løypa blir nok som i år.

Behold for all del de avsluttende stipartiene som de er! Det er jo belønningen etter alle høydemetrene. Kroppen trenger å riste løs etter så mye klatring.

Hvis dere skal gjøre endringer så ville jeg forsøkt å legge inn litt mer sti i starten av rittet, samt gjøre det første stipartiet syklbart. I går var det et tidlig stiparti med myrgåing godt oppover leggen, det var ikke så inspirerende. Noen av bekkepasseringene kan også med fordel brolegges for å gi litt bedre flyt.

Re: Mistberget rundt [Re: runermm] #591160 11/08/2008 20:47
B
Brakes Offline
Fersking
Fersking
B
Takk for et bra arrangement.

Ja, mer sti..... Men kanskje greit å ha noen gode bakker før de første stipartiene slik at feltet får strekt seg litt.. Er ikke så morro med sti hvis løypa er full av gående syklister.

Syklet med Crossmark 2.1/35psi framme og RaceKing 2.0/35psi bak. Satt bra det...

Re: Mistberget rundt [Re: Brakes] #591430 12/08/2008 09:51
petterberg Offline
Medlem
Medlem
Takk for et bra ritt. j... tungt men. syntes mixen mellom sti og grus var fin. tukla endel i siste stipartiet men det var fordi jeg var sliten.
Trillet inn til 3.06 og litt. syns det er bra det er et sånn ritt også. både raumerrittet og grenserittet er jo som å sykle på stuegulvet i forhold. Behold løypa slik den var i år.

Re: Mistberget rundt [Re: petterberg] #592129 13/08/2008 10:06
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser nå at det er kommet en oppdatert resultatliste hvor bl.a. vinneren i klasse 20-29 år er blitt strøket. (Han hadde opprinnelig en tid som ville gitt en 6. plass i eliteklassen)

Re: Mistberget rundt [Re: erling] #592156 13/08/2008 10:34
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling

Kjørte med Bontrager Jones XR Team. Bra grep og ruller lett, men kunne tenkt meg litt mer volum. Vinneren av klasse 30-39 kjørte med maxxlite 310! At han ikke punkterte er jo nesten utrolig. Han kjørte forresten feil et sted og tapte sikkert bortimot et par minutter noe som gjør prestasjonen enda mer imponerende.

Re: Mistberget rundt [Re: -Jan] #592182 13/08/2008 10:59
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: -Jan
Vinneren av klasse 30-39 kjørte med maxxlite 310! At han ikke punkterte er jo nesten utrolig. Han kjørte forresten feil et sted og tapte sikkert bortimot et par minutter noe som gjør prestasjonen enda mer imponerende.

Han hadde sikkert bra med luft i tenker jeg.

Han er ikke den eneste i den klubben som har forkjærlighet for denne typen dekk uansett terreng. Dere får ta en klubbkveld hvor du tar en liten undervisningstime om dekk. ICON_WINK

Re: Mistberget rundt [Re: EgilS] #592220 13/08/2008 11:48
jorn_almberg Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS
Vinneren av klasse 30-39 kjørte med maxxlite 310! At han ikke punkterte er jo nesten utrolig. Han kjørte forresten feil et sted og tapte sikkert bortimot et par minutter noe som gjør prestasjonen enda mer imponerende.

Han er ikke den eneste i den klubben som har forkjærlighet for denne typen dekk uansett terreng. Dere får ta en klubbkveld hvor du tar en liten undervisningstime om dekk. ICON_WINK

Tja, hva skal man starte et slikt kurs med? "Noen av dere vinner ritt i tekniske løyper med Maxxis 310-dekk. Dere bør bytte til andre dekk!?"
Noe sier meg forøvrig at Johannes kommer til å sykle fort nær sagt uansett hva slags utstyr han bruker.

-Jørn

NOTS
Re: Mistberget rundt [Re: jorn_almberg] #592236 13/08/2008 12:03
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: jorn_almberg
Sitat: EgilS

Tja, hva skal man starte et slikt kurs med? "Noen av dere vinner ritt i tekniske løyper med Maxxis 310-dekk. Dere bør bytte til andre dekk!?"
Noe sier meg forøvrig at Johannes kommer til å sykle fort nær sagt uansett hva slags utstyr han bruker.

At han sykler fort er det ingen tvil om, men ikke dermed sagt at han ikke ønsker å sykle enda fortere, og i tillegg redusere punkteringsfaren. Ikke er han den eneste heller.

For øvrig hører vel egentlig Johannes hjemme i eliteklassen. ICON_SMILE

Ikke for det, jo flere som stiller med utstyr som ikke er helt optimalt, desto bedre er det for de andre... ICON_SMILE

Redigert av EgilS; 13/08/2008 12:05.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support