Her en oppdatering på leveringstider på disse modellene. Denne lista kan fort forandre seg. De to modellene med 10-dagers levering er det veldig få av.
"die Lieferzeiten verhalten sich folgendermaßen: -Nerve ES 8.0 (1999,-) grün ausverkauft, schwarz 10 Tage -Nerve AM 7.0 (1999,-) komplett ausverkauft -Nerve AM 6.0 (1799,-) komplett ausverkauft -Nerve AM 5.0 (1499,-) weiss 10 Tage, schwarz ausverkauft -Nerve AM 8.0 SE (1899,-) 5-6 Wochen -Nerve XC 6.0 (1699,-) komplett ausverkauft -Nerve XC 7.0 SE (1799,-) 5-6 Wochen -Nerve XC 6.0 SE (1599,-) 5-6 Wochen -Nerve XC 5.0 SE (1369,-) 5-6 Wochen"
"komplett ausverkauft" = alle fargevarianter utsolgt
Her en oppdatering på leveringstider på disse modellene. Denne lista kan fort forandre seg. De to modellene med 10-dagers levering er det veldig få av.
"die Lieferzeiten verhalten sich folgendermaßen: [...] -Nerve AM 7.0 (1999,-) komplett ausverkauft [...] "komplett ausverkauft" = alle fargevarianter utsolgt
Martin
Jeg bestilte en AM 7.0 sist fredag og nå på mandag fikk jeg mail om at sykkelsen var klar til å sendes. Jeg tror det ikke før jeg har den i hus.
1 meter opp er 1 meter ned
Re: Erfaringer med kjøp av Canyon sykkel!
[Re: trailfox]
#59966027/08/200807:47
Da ligger det en stk. sykkel og venter på postkontoret. Pga. Eurobike 2008 tok det litt over en uke å gå fra status 'klar til å sendes' til 'sendt'.
Dette blir gøy! Har aldri montert en sykkel før, er det lett å følge monteringsanvisningen som skal følge med?
Da jeg kjøpte min sykkel hos Canyon så var det ikke rare monteringsjobben. Sette på styre og hjul pluss pedalene jeg hadde kjøpt. Det tok vel hele 10 minutter.
#60672309/09/200812:30
Gå etter montasjen for sikkerhets skyld over samtlige skruer på sykkelen og sjekk at de sitter godt nok.
Jeg gjorde det, men må ha oversett noe, siden jeg mistet mutteren til demperopphenget under jomfruturen og hadde gleden av å stirre på sykkelen i boden og vente på reservedelen i 3 uker (siden denne delen ennå selv var på vei til Canyon).
Da den kom til Koblenz, sendte de to stykk muttere tvert.
Min FRX 9.0 var også skrudd dårlig sammen. Før jeg rakk å få brukt den i Hafjell løsnet skruen til bakdemperen.( Var på en tur for å justere oppsett på den da det ikke er noen stisykkel det er snakk om.) Resultatet ble dette.
Nå har jeg montert styre og bakgir i girøret (tok litt tid før jeg skjønte hvordan den svarte mellomskiva skulle dreies før jeg skrudde til ).
Hurtigkoblingen bak var montert i ramma, og tredd jeg gjennom en liten sponplate under transporten. Så jeg måtte tørke den fri for spon (og fett). Jeg regner med at det er lurt å 'fette' den opp igjen før jeg trer den gjennom bakhjulet?
Hva gjorde dere forresten med bikeguard-esken? Er det noe å samle på, eller skal jeg resirkulere den?
Unnskyld at jeg kupper tråden din, Kajen, skal ikke gjøre det igjen
Redigert av trailfox; 09/09/200819:15. Rediger grunn: leif
#60701209/09/200820:52
Ta vare på esken om du har plass. Tørk vekk fett og få på nytt fett. Det lukter jo gammel spillolje det fettet som Canyon bruker.I tillegg er det alt for klebrig.
God tur med ny sykkel og bånn gass. Husk at sykkelen skal brukes
Jepp, ta godt vare på vesken - i tilfellet du blir nødt til å sende tilbake sykkelen eller du skal frakte den med fly ... (du betalte tross alt 14,90 for den).
Ellers: Dersom noen skulle ha bestilt en Nerve AM 7.0 SE - her er det nok å regne med enda lengre leveringstid nå, siden Canyon har gått tom for 15mm-XT-nav og må bestille DT 340 sin variant. Ennå et lite og tynt 15mm-nav-utvalg, gitt.
Ferdig montert. Fargen fungere bra, svart som en panter, ikke gråaktig som på på Canyon sine sider. Eller familiens sorte får. Holkene ser litt mikkemus aktig ut. Men, jeg fikk ikke rikitg styre. Skulle hatt Easton EA70 Monkeybars, men de monterte på en EA50. Hva kan jeg forvente at de gjør for å rette opp det?
Spekken sier KnasteKnut SlangeSkinn, men ser ikke noe slangeskinn her?
Størrelse
I følge Canyon's PPS lå jeg mellom Small og Medium utfra inseam, men med mine 170 er jeg glad jeg gikk for Small. Kan ikke skjønne annet enn at Medium ville blitt for stort.
Vekt Med XTR-pedaler montert, viste badevekta mellom 12,8 og 13 kilo. Ikke verst.
Lakk Ikke noe man kan polere skulle jeg tro.
Med hoftedysplasi?
Ellers skjønte jeg etter et par runder på gangveien rundt huset at dette er en sykkel jeg vi trives på. En helt annen kontroll en på min Diamant HT.
Nå får jeg lese meg opp på Fox demperne.
#60746410/09/200816:10
Very nice :-) Har lyst på en slik selv i hvit, men må nok slite litt mer på den gamle først. Dekkene er dog like de jeg bruker i dag, og de kan jeg gi de beste anbefalinger på gjørmete Bærumsstier ;-)
#60746910/09/200816:19
Men, jeg fikk ikke rikitg styre. Skulle hatt Easton EA70 Monkeybars, men de monterte på en EA50. Hva kan jeg forvente at de gjør for å rette opp det?
Be om å få tilsendt to stykk girører som kompensasjon. Eller noe annet fra utstyrssiden, dersom du bestilte slike allerede (for det bør du).
Quote:
Lakk Ikke noe man kan polere skulle jeg tro.
Schwart er eloksert. Sett på litt ekstra beskyttelsesteip der kabler kan gnisse (hvor Canyon ikke har plassert noe allerede).
Sjekk også kabelføringen din ved styret. Kablene bør kunne bevege seg mest mulig fritt. Det kan se ut som om høyre bremsekabel ligger litt for tett rundt kablene på venstresiden (men det er nå meg).
Men, jeg fikk ikke rikitg styre. Skulle hatt Easton EA70 Monkeybars, men de monterte på en EA50. Hva kan jeg forvente at de gjør for å rette opp det?
Be om å få tilsendt to stykk girører som kompensasjon. Eller noe annet fra utstyrssiden, dersom du bestilte slike allerede (for det bør du).
Jeg bestilte med et ekstra girøre. Jeg får se om det er noe annet jeg vil ha. Men først spør jeg om jeg rett og slett kan få det styret jeg skulle ha, men det har de kanskje sluppet opp for.
Quote:
Schwart er eloksert. Sett på litt ekstra beskyttelsesteip der kabler kan gnisse (hvor Canyon ikke har plassert noe allerede).
Det er små lapper her og der med tape, men på sidene av styrerøret kan det suppleres, ja (det er lapper i front av styererøret, men det er litt snaut). Hva slags tape er lurt å bruke?
Quote:
Sjekk også kabelføringen din ved styret. Kablene bør kunne bevege seg mest mulig fritt. Det kan se ut som om høyre bremsekabel ligger litt for tett rundt kablene på venstresiden (men det er nå meg).
Ser det nå jeg og. Men det ble litt rart på det bildet. Under ser du det ovenfra. Tror ikke det skal bli noen problem?
[Re: RuneS]
#60770010/09/200822:14
Sitter og venter på en lik sykkel...Jeg fikk email forige tirsdag at den var sendt til "logistikkpartner".
Hvor lang tid tok det fra du fikk den bskjeden til du fikk sykkelen i hus?
Jeg begynner å bli temmelig utolmodig..... og er livredd for at grusraceren må til pers denne helgen også......
Jeg fikk mail forrige onsdag (03.09) med en tekst
Ihr Auftrag ist soeben unserem Logistikdienstleister übergeben worden.
Jeg skjønte ikke så mye av dette, og oversettelese av Google til norsk var heller ikke forståelig. Men det er vel denne du har fått?
Samme dag ringte jeg Canyon for å få sporingsnummer, og det fikk jeg. Jeg gikk inn på www.dhl.de, og dagen etter fikk jeg treff. Når sykkelen kom til Norge tok Posten over, og de ga den et nytt nummer (SM nummer) jeg fikk ved å ringe Posten kundeservice.
Har vært ute en liten tur etter jobb i dag, men det var for mørkt og vått til at jeg turte å dra på. Nobby Nic gir grep i leire, men våte steiner og røtter er han ikke spesielt glad i.
Men, min første tur på fulldemper ble hyggelig. På grustransporten kjørte jeg pent bak en hest og holdt god avstand. Da rytteren etterhvert gikk til side, sa hun: - Du får unnskylde at jeg ikke gikk til siden før, men det var så smalt her. - Ikke noe problem, jeg har god tid, sa jeg. - Å, det var da enda godt, sa rytteren.
Også var det gøy å avslutte med en tur ned trappa. Boing, boing, boing, hehe. Barnslige gleder!
#60774211/09/200806:52
Men først spør jeg om jeg rett og slett kan få det styret jeg skulle ha, men det har de kanskje sluppet opp for.
Det tror jeg at de har. Canyon har bommet iår på etterspørselen og gikk tom for både rammer og komponenter. Etter - Bike er det uansett 09-deler alle vil ha og venter på.
Quote:
Hva slags tape er lurt å bruke?
Man får kjøpt ferdigpakker med slikt (fra f.eks. BBB) for en hundrings i mange sykkelsjapper.
Quote:
Under ser du det ovenfra. Tror ikke det skal bli noen problem?
Nei, ser ikke lenger så ille ut. Du får sjekke at styret kan beveges fritt ...
Quote:
Ihr Auftrag ist soeben unserem Logistikdienstleister übergeben worden.
"Deres oppdrag er akkurat blitt overført til vår distribusjons-service". (dvs. DHL)
Det pleier å ta ca. en uke. Ventedager utover dette, er det tradisjonelt Posten som står for.
Den hadde kommet til posten på tirsdag = 1 uke etter oversendelse til "Logistichenparteren", posten, bring, LCH eller hva f de kaller seg om dagen hadde rota med noen kollinummer så de hadde ikke skjønt at den ahedde kommet....
Men happy nå
Redigert av RuneS; 11/09/200808:20.
#60778211/09/200808:23
Nå er ikke jeg inkorporert i Stilpolitiet men de girkablene skjærer meg litt i øynene. Burde de ikke være svarte? De er så veldig "hallo, her er vi"! Kabler er jo ikke så pent og bør ikke være så iøyenfallende...men det er bare meg. Sykkelen er griselekker ellers.