29" og slangeløst erfaringstråd
|
29" og slangeløst erfaringstråd
03/04/2008 09:56
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Det er endel 29ere ute blant oss nå. Jeg tenkte en tråd om erfaringer rundt ulike dekk/felgkombinasjoner som fungerer med slangeløst, eller som ikke fungerer, kunne være nyttig.
Selv om dette er en tråd på terrengsykkel.no, og postereren mister all kontroll så snart den er lagt ut, så vær så snill å respekter den opprinnelige tanken. La være å argumentere for eller mot slangeløse systemer, tjuenitommere, hva skal jeg kjøpe eller pensjonsreformen. Vær så snill?
Meg først: Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Bontrager Jones ACX 2,2 Tubeless Ready Resultat - Svært bra
Kommentar - Dekkene veier småpene 640 gram og er "tubeless ready" noe som betyr forsterkede kanttråder og tettere sidevegger. De kan ikke brukes uten guffe. Dekkene var lette å legge på uten verktøy. De tok luft fra første pump med min rennkompressor, og det har jeg aldri fått til før. De smalt på plass og holdt luft en god stund uten guffe. Med en målekopp guffe har de ikke lekket noe siden søndag. Jeg har bare kjørt dem på asfalt og en mikrotur ned et bratt heng på grus. Ruller lett og knastene virker pålitelige i terrenget.
LarsB
|
|
|
Re: 29" og slangeløst erfaringstråd
[Re: larsb]
03/04/2008 10:04
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg skal sette opp Superflyen med Bontrager felgbånd og Tubeless-ready dekk. Rapport kommer i bladet.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
03/04/2008 10:48
|
esp
Veteran
|
Veteran
Felg - On-One reetard 29er med gul tape og stansventil Dekk - NoTubes The crow 2,0 Resultat - feiende flott på grus og asfalt. Dei gir ein trygg følelse i svingane. Ikkje prøvd på meir enn 50 meter sti til no.
Til tross for at dette er vinter/reservehjul med LX-nav og comp-eiker, gir dette eit lett og fint hjulsett totalt.
I kulda som var hadde eg problem med dekka mista luft raskt (hjula var på verandaen). Lot dei stå inne i varmen eit par dagar, og då var trykktapet minimalt.
|
|
|
[Re: esp]
03/04/2008 11:34
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Interessant
Jeg har jo tilfeldigvis akkurat samme felgtype, men kjører med store og solide Kenda Nevegal. Har foreløpig ikke savnet guffe, men har gode erfaringer med slangeløst på sti ellers.
No added style
|
|
|
10/04/2008 19:40
|
esp
Veteran
|
Veteran
Slangelaust er genialt. Når det fungerer. I kulda som var hadde eg problem med dekka mista luft raskt (hjula var på verandaen). Lot dei stå inne i varmen eit par dagar, og då var trykktapet minimalt. Desverre har eg ikkje klart å få dei heilt tette, og dei mister det meste av trykket i løpet av to dagar (framhjul betre enn bakhul). Eg har tatt av dekk, brukt såpevatn og latt dei stå varmt ei par netter. Tålmodet er oppbrukt, og eg går over på slangar på disse.
Redigert av esp; 10/04/2008 19:41.
|
|
|
10/04/2008 20:27
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Har GF Paragon med the Crow dekk og det Stans slangeløst settet som de har på Oslo Sportslager. Hjulet ellers er orginalt. Slet litt med at lufta gikk ut i starten, men etter å ha brukt masse såpevann og guffe, så funker det bra. Har kjørt dette i snart ett år og ingen problemer med snakebites eller punkteringer.
|
|
|
[Re: Ketle]
06/05/2008 20:34
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Jeg har nå gjort godhjulene med Stans Arch felger klare til innsats i Nissancup på Bjerkebanen.
Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Stans The Crow Resultat - Svært lovende
Kommentar - Dekkene var svært lette å få på felgen. De har vært brukt i ca et halvt år med slanger. Med såpeskum tok de luft med intens pumping med Rennkompressor, bare Bontragerdekkene nevnt over har jeg klart det med før. Dekkene smalt på plass og holdt luft en liten stund uten guffe. Etter den obligatoriske riste- og legge på bøtte-runden i en times tid er de tilsynelatende tette.
LarsB
|
|
|
08/05/2008 19:57
|
grimg
Fersking
|
Fersking
har prøvd å sette på RR 2.25 på en bontrager race felg (GF Paragon) uten hell. brukte endel skum og pumpet med slik ståpumpe. Sjangseløs. Prøvde også en patron, men ingen respons. Så jeg gav meg. Finnes det lette slanger til 29"?
|
|
|
08/05/2008 20:55
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Oppfølging av The Crow.
På testtur til jobben med rundt 2,5 bar i bakdekket feis jeg ut det meste av lufta i en sving. Det samme skjedde på veien hjem. Jeg helte inn en halv kopp til med guffe og gjorde riste og bøttetrikset. Det var tydelige tegn på lekkasje langs felgkanten som tettet seg som den skulle.
Ny optimisme ble gjort til skamme på testrunden på Bjerkebanen. Lufta forsvant nesten totalt på en skråkant.
Jeg la inn slange, og merket at dekket hadde poppet skikkelig på plass i felgen når jeg tok det av. Fordekket har ikke vist samme tendenser og funka fint.
Mere forskning fra Bjölzen tubeless-labor fölger senere.
Grimg; Michelin Latex slanger for 26" funker fint. Ellers har Schwalbe noen like lette butylslanger som Decadence sier funker bra.
LarsB
|
|
|
[Re: grimg]
08/05/2008 21:11
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Finnes det lette slanger til 29"? Schwalbe har 140grams 29er-slanger. (19A), funker som fjell.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
09/05/2008 07:13
|
AsbjornS
Fersking
|
Fersking
Hei
Var det du som syklet på en lysblå 29er? Jeg pratet litt med deg ved start (Follo drakt). Det var jeg som hadde spørsmål om The Crow på forumet som du svarte på tidligere. De funket bra, men du hadde rett i at man måtte være obs i svingene - noe jeg stort sett er... Hadde litt problemer med lufttap på slangeløst fremdekk rett før start, så lurte på om jeg skulle sette i en slange. Gjorde det ikke - ristet litt "Stans risting" på dekket for å få guffa til å tette og det funka. Kan ha vært mer flaks enn forstand ut i fra dine erfaringer.
mvh AsbjørnS
AsbjornS
|
|
|
[Re: AsbjornS]
09/05/2008 09:07
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Det var meg ja  Jeg syntes dekkene satt like bra som noe annet vill gjort. Fordekket mitt har ikke trøblet. Jeg kommer til å prøve å sette det bak om en sund for å sjekke om det er bakdekket som er synderen her. Dekkene og felgene er laget for å passe sammen så noe må det være. LarsB
|
|
|
09/05/2008 17:28
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Har kjørt slangeløst The Crow på min GF 29" er i ett år nå (stans notubes sett). Går veldig bra, har ikke slitt med lekasjer så lenge man bruker masse guffe og såpeskum når dekkene monteres. Det som var trikset var å sørge for at felgbåndet til Notubes settet satt helt perfekt før dekket ble satt på. Har bare punktert en gang, men da var jeg så heldig at jeg var lengst ute i Terrensykkelrittløypa, slik at det bare ble 8 km å gå hjem (ironi).
Finnes det en tråd eller nettside med oversikt over slangeløse dekk til 29"-er? Vurderer å bytte da mine The Crow begynner å blir slitte og de er litt for dårlig på vått føre, selv om de sitter som støpt på grus og tørre stier.
Redigert av Ketle; 09/05/2008 17:31.
|
|
|
[Re: Ketle]
10/05/2008 17:38
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Vi kjører da ikke terrengsykkelrittraseen uten slange i drikkesekken, gjør vi vel? Du finner nok alt og mer til av 29" dekk på www.mtbtires.com LarsB
|
|
|
27/05/2008 21:16
|
fnj
Fersking
|
Fersking
The Crow dekk på felg med skivebremser det står "Bontrager Ranger" og "622*18" på fikk jeg ikke til. Klarte greit å få luft i dekkene med en kompressor, men fikk aldri tettet lekkasjene mellom dekk og felg tross risting og bøtteligging i 2.5 timer.
"If you can get it inflated the sealent will seal"....Mon det.
Tok ikke av det originale felgbåndet (et gult et) siden jeg da ikke kan gå tilbake til vanlig slange(?).
Noen tips?
|
|
|
[Re: fnj]
17/07/2008 21:58
|
superfly
Fersking
|
Fersking
Felg: Bontrager Race X Lite 29 Felgbånd: Bontrager Guffe: Bontrager Dekk: Schwalbe RR 29 x 2.25
Erfaringer: Dekkene var lett å montere etter at de hadde vært i bruk med slange en ukes tid. Brukte såpeskum og høytrykksluft ved montering, og dekkene smalt kjapt på plass. Gjennomførte full prosedyre med risting og "legge på bøtte". Jeg synes dekkene taper litt for mye luft over natta, men på en 3-4 timers tur er dette ikke noe problem. Kjører mest skogsbilvei og fin/lett sti,lufttrykk 30-35 psi (kroppsvekt 95 kg).
Konklusjon: Fungerer veldig bra for mitt bruk.
GM
|
|
|
[Re: superfly]
18/07/2008 07:02
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mitt oppsett er (på Paragon 07-mod):
Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Python Tubeless Ready m. Stans guffe Resultat - Svært bra
Jeg har tidligere kjørt på Bontrager hjulsett, og slangeløst med WTB Nanoraptor (ikke anbefalt iflg WTB), terningkast 4 på grus, 2 på asfalt, 3 på sti.
Som informert i en tidligere tråd her hadde jeg en rund hos tre mekkere for å få på bakdekket, mens Ole Dogstar ( som har bygget hjulsettet) fikk det på 30 sekunder. Bakdekket var flatt neste morgen, men med litt påfyll av guffe + ny riste & bøtte-øvelse har det ikke lekket noe luft. Forhjulet har vært 100% fra dag 1. Dekkene slipper fint lite luft, jeg pumper inn litt kanskje en gang pr. uke. Jeg kjører på ca. 35psi foran og bak ( 97 kg rå muskelkraft oppå ...) Python ble karakterisert som ikke helt "up to date" i dekktesten i Terrensykkel. Jeg har vært godt fornøyd med det, det ruller vesentlig bedre på grus og asfalt enn Nanoraptor, og fungerer bedre på sti. Jeg kjører Michelin XCR Dry2 ( som jeg savnet på dekktesten !) på 26"`n ( GF Ziggurat). Det er vanskelig å sammenligne dekk på på to ulike sykler og med ulik størrelse, men følelsen er at Michelin-dekket er mer rendyrket grus-dekk, ruller lettere der, mens Python-dekket biter bedre fra seg på sti. Men som sagt, vanskelig å sammenligne. Jeg vurderer å bruke Paragonen på Grenserittet, det blir ritt-debut for den i tilfelle.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
18/07/2008 08:21
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Jeg kjører Michelin XCR Dry2 ( som jeg savnet på dekktesten !)
XC Dry2 var med - Michelin har i sin visdom bestemt seg for å flytte fabrikken som produserte dual compound MTB-dekkene til østen, og dermed kunne de ikke levere flere XC R'er i 2008-sesongen
Recovery-mode
|
|
|
[Re: Pete]
23/07/2008 21:27
|
busk
Fersking
|
Fersking
Har nettopp bygget om mitt hjulsett til slangeløst, og det kjennes veldig bra.
Felg - Easton Velomax Circuit (landeveis sett orginalt) Dekk - Maxxis Crossmark 2.1 foran og Racing Ralph 2.25 Resultat - Svært lovende
Var heldig med ommbygginen av felgene. La bare tynne remser med ducktape/gråtape for å bygge opp bunnen av felgen. Tror det ble ca fire runder. Satte så hull for ventilen fra utsiden og inn. Ganske trangt å få dekket på men det var nødvendig med heving av bunnen av felgen for å få det til å fylles. Den gule stans tapen var for brei, jeg bestemte meg for å forsøke uten. Det gikk fint å fylle dekket, en del guffe ble nok brukt for å tette de små hullene, siden dekket var en del brukt. Crossmark smatt på med en gang på framhjulet. Her var det nesten ikke noe lekkasje å se. Hvips så var hjulsettet 400g lettere, ikke verst! Disse tre tingene brukte jeg for å bygge om: 1. Løs ventil 2. Duck tape 3. Stans guffe.
Nå har jeg ikke mange timer på hjulene etter ombyggingen, men jeg må si at rulle motstanden ble redusert betraktelig, samt at man får bedre kontakt med underlaget. Den reduserte vekten var helt klart merkbar. RR bak svelget unna det meste av steinrøysene på en sti jeg fant mellom Sogn og nord-øst over der jeg endte opp oppi bakken rett nord for sognsvann. Det store volumet er fint.
Crossmarkene var en positiv overaskelse. Knottene syntes være forholdsvis tette men grepet var veldig bra. Det er mulig jeg ble imponert litt ekstra pga at det er første erfaring med slangeløst, og dekkene er litt mer føyelige rundt steiner og ujenvheter.
En merkelig ting som skjedde var at RR dekket subbet litt mot bak triangelet på min Orbea Alma, noe som ikke sjedde når jeg kjørte med slanger. Dette kan kanskje ha noe med at slangen motvirker disse bevegelsene sideveis. Jeg vet ikke. Noen andre som kanskje vet mer om dette. Kanskje også dekket synger på siste verset, ser at sideveggene begynner å få trådmerker. Tror det kan være lurt å skifte snart.
Skal teste Kenda Klaw 2.1 neste gang.
Noen som har testet Jones dekkene for 29er? De ligger vel rett rundt 600gram tror jeg.
|
|
|
24/07/2008 07:46
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Maxxis Crossmark Resultat - Utmerket
Kommentar - Dekkene veier rundt 620 gram og er ikke beregnet for slangeløsmontering. Jeg hadde brukt dem en måneds tid med slanger. Dekkene lot seg greit blåse opp med min Rennkompressor. De holdt imidlertid ikke lufta uten guffe slik Jonesdekkene gjorde. De lakk forholdsvis mye fra sideveggene og kanttråden. En times jobb med risting og balansering på bøtte var nok for forhjulet. Bakhjulet hadde en rift i sidevehhen som ikke ville tette. Denne fikset jeg med tynt superlim og prøvde på nytt. Det tok lengre tid, mer risting og bøttbalansering men bakdekket tettet også til slutt.
Etter et par uker har jeg ingen antydning til siging og så langt har alt vært i skjønneste orden. Disse dekkene er nå på toppen av lista over dekk som blir bedre med guffe enn med slanger. De har virket flott på alt fra grov sti til asfalt.
Konklusjon: Crossmark med guffe er nå mitt offisielle favorittdekk.
LarsB
|
|
|
[Re: busk]
24/07/2008 07:49
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Noen som har testet Jones dekkene for 29er? De ligger vel rett rundt 600gram tror jeg.
Takk for at du dro fram denne tråden igjen Busk. Bontrager Jones er en hel familie dekk. Jeg har som nevnt i første innlegg testet Jones AcX 2,2 Tubeless ready med bra resultat. Det er disse:  LarsB
|
|
|
24/07/2008 11:29
|
esp
Veteran
|
Veteran
Felg - American Classic MTB disc 29Dekk - The Crow Resultat - Utmerket Impulskjøpte eit hjulsett frå forumet for litt sidan. Det var lagt på felgband som satt litt skeivt på. AC opplyser at ein ikkje skal bruke under 35psi, men rebellen i meg tok overhand og eg kjører med litt under 30. Dekka mista luft den første tida, men ikkje verre enn at det var greit å gjennomføre fleire turar på grus/lett sti. Har riste og svinga litt på hjula innimellom, og no ser det ut til at dei er tette. Dette hjulsettet er det klart lettaste eg hatt og det er til og med ei fryd å sykle grus (...). Eg har tru på at disse også kan fungere fint i terreng, sidan eg ikkje kjører så hardt. Som alltid må ein vere obs på at kråkedekka ikkje har sideknastar og at dette plutselig kan bli svært tydelig i svingar på laust underlag. Planen er å prøve disse med Crossmark til hausten. Disse dekka er suverene.
Redigert av esp; 24/07/2008 11:36.
|
|
|
24/07/2008 13:25
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det kun the Crow,Python og Jones-dekkene som er i tubeless/tubeless ready-dekk for 29" ?
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
24/07/2008 18:14
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Mener å ha lest en test hvor de gikk svært vitenskapelig og grundig til verks og hvor konklusjonen for dekk til grussrittbruk var at forskjellen på de ulike merkene var så minimal at det ikke har noen praktisk betydning. Var det i Birkebeinerbladet det sto? Tror det var 26" dekk de testet, men forskjellen er vel ikke så stor?
|
|
|
07/08/2008 18:20
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Maxxis Crossmark Resultat - Utmerket
Kommentar - Dekkene veier rundt 620 gram og er ikke beregnet for slangeløsmontering. Jeg hadde brukt dem en måneds tid med slanger. Dekkene lot seg greit blåse opp med min Rennkompressor. De holdt imidlertid ikke lufta uten guffe slik Jonesdekkene gjorde. De lakk forholdsvis mye fra sideveggene og kanttråden. En times jobb med risting og balansering på bøtte var nok for forhjulet. Bakhjulet hadde en rift i sidevehhen som ikke ville tette. Denne fikset jeg med tynt superlim og prøvde på nytt. Det tok lengre tid, mer risting og bøttbalansering men bakdekket tettet også til slutt.
Etter et par uker har jeg ingen antydning til siging og så langt har alt vært i skjønneste orden. Disse dekkene er nå på toppen av lista over dekk som blir bedre med guffe enn med slanger. De har virket flott på alt fra grov sti til asfalt.
Konklusjon: Crossmark med guffe er nå mitt offisielle favorittdekk.
LarsB Har inntil nå kjørt med Bontrager dry-X slangeløst, og dette har vært suverent på tørt føre. Sikkert på høyde med RR, med bra volum og digg demping uten snakebits. Hadde et par fiser bare når jeg tverra dekkene altfor mye, så jeg er ikke lenger skeptisk til slangeløst på 29'er. Men disse dekkene er håpløst på sleipt underlag. Satt akkurat på Crossmark på Bontrager X-lite felgene med tubelessbåndet til Bontrager på Superflyen ettersom det er glatt og nok kommer til å være glatt fremover. Dekkene var harde og få på og det smalt på noe sinnsykt og tetter bra. Tror dette blir fenomenalt allerede før jeg sykler, men skal komme med oppfølging imorra. Siden sykkelgudene for tiden er på min side skal jeg sette på Kenda Nevegal 2.2 på Reetardfelgene med gul tape og gettoslangeløsventil (klippe av ventilen på en ødelagt slange) til singlespeeden. To be continued...
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
07/08/2008 18:44
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Jeg ser for meg at Reetard kan by på problemer siden den ikke ser sveiset men pinneskjøtet. Blir spennende å høre. Du kan evt prøve å lage et Ghettofelgbånd av en splittet og slanket 29" slange om det ikke vil holde med bare tape.
LarsB in the ghetto
|
|
|
[Re: KnutAa]
08/08/2008 20:16
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Satt akkurat på Crossmark på Bontrager X-lite felgene med tubelessbåndet til Bontrager på Superflyen ettersom det er glatt og nok kommer til å være glatt fremover. Dekkene var harde og få på og det smalt på noe sinnsykt og tetter bra. Tror dette blir fenomenalt allerede før jeg sykler, men skal komme med oppfølging imorra.
Dette funket jo supert, men bakhjulet fikk en syltynn ripe uten at jeg egentlig kjørte på noe spesielt, så her måtte slangen inn akkurat samme sted jeg knakk girøret en dag i mai. Forhekset sted, dette. Heldigvis var det uproblematisk å komme videre med slange og foran funket dette supert rundt hele Terrengsykkelrittraseen. HAtten av for disse dekkene. Til tross for at det var sleipt og glatt var det moro å sykle terrengsykkelrittraseen igjen selv om det var skikkelig vått og tungt. Kom meg helt rundt også
No added style
|
|
|
03/09/2008 08:02
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Felg - Stans Arch med gul tape og Stansventil Dekk - Maxxis Crossmark Resultat - Utmerket ...... Konklusjon: Crossmark med guffe er nå mitt offisielle favorittdekk.
LarsB Konklusjonen står fortsatt. Jeg har hatt disse dekkene på siden jeg monterte dem uten å lure på bytting i tide og utide. Etterhvert har jeg lagt meg på ca 1,9 bar foran og 2,1 bak til mine 80 kilo netto. Det superlimte bakdekket holder fint enda. Jeg har ikke ødelagt noen sidevegger. Slitasjen på bakdekket er synlig, men ikke påfallende stor. Alt i alt en favoritt til det meste. LarsB
|
|
|
03/09/2008 08:31
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Kan melde om det samme, men har ikke tettet bakdekket så her er det slange. Dette har også masse synlige merker langs sideveggen. Foran funker det finfint, uten noe lekkasjer. Har opplevd en gang at fordekket slapp ut litt, men da var jeg skikkelig ute og kjørte.
No added style
|
|
|
03/09/2008 08:41
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Felg - Bontrager Rythm TLR Dekk - Bontrager Jones acX 2,2 Tubeless Ready Felgbånd - Stans gule tape 21 mm bred Ventil - Mavic UST Guffe - Stans
Resultat - OK
Jeg er lei av å vente på Bontragerfelgbånd som ikke kommer. Jeg handlet derfor inn Stans 21 mm brede gule tape for å teste på mine Rythm tubelessready felger. Tapen dekket greit de asymetriske hullene i den brede felgen.
Mavics UST ventiler hadde jeg fra før og ville bruke dem. Det viste seg at gjengene til mutteren ikke gikk langt nok ned så jeg måtte legge i mellom en pakning. Videre er denne ventilen tynnere og glattere enn andre så min trofaste rennkompressor ikke funker alt for bra. (dette hadde jeg glemt gitt)
Dekket tok luft med gulvpumpe, men det lakk forholdsvis fort ut igjen. Jeg fikk ikke "poppet" på plass kantrådene med gulpumpa men litt av en Co2 patron fikk opp fasongen.
Dekket var nesten tett siden det har vært montert før. Med såpeskum så jeg at det lakk luft ut ved eikeniplene en kort stund, men risting kurerte det fort. Deretter lakk det ikke noe natta over. Siden jeg ikke får pumpa til å ta tak i ventilen fra mavic var jeg på bensinstasjonen i morges og blåste opp til tre bar. Da smatt kanttråden på plass.
Uten slange kjennes dekket fint og følsomt. Ruller litt dårlig på mitt normaltrykk, men bedre på lavere trykk. Jeg har bare kjørt dekket på asfalt uten slange, men har endel erfaring med dekket med slanger. Bra allrounddekk med svakheter på rulling på godt underlag og noe glatt på de aller sleipeste røttene. Har håp om bedre ytelse med guffe.
Plunder og behov for co2 og kompressor tror jeg kunne vært unngått med Stans ventiler med uttagbar kjerne. Jeg skal kjøpe et par og bytte.
LarsB
|
|
|
|
|