|
|
På dop-kjøret igjen
|
Re: På dop-kjøret igjen
[Re: RazeFaze]
17/07/2008 11:58
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Postes mye her nå... Spørs om de tre som er tatt er lurt rett i ei musefelle  Doping-folka fortalte jo før rittet at de ikke kunne finne dette mircera EPO'et...og alle tre som til nå er tatt, er tatt for dette. Sier Dagbladet. Gøy, synes jeg.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
17/07/2008 12:03
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Sportsdirektøren i SDV sier at de trakk hele laget siden kapteinen var tatt, og så da ingen grunn til å fortsette. Det da en av deres ryttere hadde sittet med klatretrøya, og en annen av dem hadde nok rocket opp i Alpene. Snakk om snikksnakk, sludder, pølsevev og vås! Håper hele laget er ferdig!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Hæ?]
17/07/2008 12:08
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Håper det kommer flere positivt prøver fra SDV-laget ja, sånn at det ikke bare blir spekulasjoner på noe alle vet
*dopmodus slutt*
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
17/07/2008 12:09
|
Arve05
Avhengig
|
Avhengig
Det virker jo som dopingjegerne faktisk henger godt med i år, var nok en finte med at de ikke kunne finne tredje (?) generasjons EPO'et mircera.
Men søren så kjipt for de som kom på 2 plass etter Ricco da, 1 plass via posten er ikke det samme .
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
|
|
|
[Re: bjerkseth]
17/07/2008 12:11
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Håper det kommer flere positivt prøver fra SDV-laget ja, sånn at det ikke bare blir spekulasjoner på noe alle vet
*dopmodus slutt* Vi får se da.. I følge live"sendinga" til cyclingnews.com: "Apparently Saunier Duval would have been able to start this morning's stage but the team has decided to both leave the race and also suspend all activities. Time will tell if it will collapse or continue racing later in the season."
Recovery-mode
|
|
|
[Re: Pete]
17/07/2008 12:13
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Hvertfall ingen tvil om brian holm mente. Og definitivt lurt å si ingen nevnt, ingen glemt 
|
|
|
17/07/2008 12:15
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Når Mixtera sier at de legger ned all aktiviteten i laget like etter at han sier at Riccó ble tatt for Micera, ja da ringer det litt for mange alarmbjeller hos meg ... herregud.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
17/07/2008 12:35
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Det er interessant at to av de som har blitt tatt har kjørt Italia Rundt uten at det blir noen positive prøver der. Her er min liste over "The Usual Suspects":
Mario Bruzeghin: Vinner tempo og i fjellene i Italia. Droppes i kategori 2 stigninger i Frankrike. Synd, jeg liker Eselfarmer-imaget.
Emanuelle Sella: To seiere og en andreplass på de tre tøffeste etappene på IR? Nei, han er nok ren...(ironialarm!)
Christophe Moreau: Hvorfor bryter han rittet på en tilnærmet flat etappe? Hvorfor blir han frakjørt i TdF, etter å ha vunnet Paris-Nice med å mose alle over Tourmalet? Han har kjørt på Festina.
Samuel Sanchez og Haimar Zubeldia: Superryttere i Italia og Spania, men tryner alltid i Frankrike. Er ikke det litt rart? Mangler kanskje noe nå?
Stefan Schumacher: Noen som så tempoen i TdF? Blir spennende å se om det blir noe der. Har tidligere testet positivt på Amfetamin etter å ha vært på fest.
Stijn Devolder: Belgisk supermann som knelte fundamentalt og tapte kvarteret på etappen til Hautacam. Mangler han noe i blodet?
Valverde? Nei, han velger jeg faktisk å frikjenne for tiden. For noen år tilbake var han nok en av verstingene, men tror faktisk at han er ren nå.
|
|
|
[Re: frodegutt]
17/07/2008 12:47
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Det er interessant at to av de som har blitt tatt har kjørt Italia Rundt uten at det blir noen positive prøver der. Her er min liste over "The Usual Suspects":
Neimen så fint at du henger ut folk uten noen håndfaste bevis. Jeg lurer på hvordan *du* ville ha likt å bli stemplet som terrorist/pedofil/konemishandler/kristen/hvilke andre negative skikkelser kan man nå komme opp med nå i dagens verden, basert utelukkende på fordommer. Usual suspects my ass.
Redigert av schnappi; 17/07/2008 12:47. Rediger grunn: kommafeil
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
[Re: Arve05]
17/07/2008 13:06
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Crap!
Samboeren spottet Ricco som juksemaker allerede i det han begynte å trekke fra under klatringen. Jeg prøvde å sette henne på plass med at fyren hadde sertifikat på høye hemakrotittverdier, Indurain haddde lav hvilepuls og stort hjerte, "great climbers are not made, they're born" osv. Men hun stod fast på at en kunne enkelt se at han var dopet, og dette var altså innen han nådde toppen av første klatring. Siden den tid har hun blitt rasende hver gang hun har hørt kommentatorene rose Ricardo Tricot (som hun kaller ham).
Gjett hvem som kom med et seiershyl da hun fikk høre nyheten i dag morges? Hovmod stod for fall..
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
[Re: Rednax]
17/07/2008 13:21
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Piepoli, definitivt klatrekonge. Height: 1,72 mts. Weight: 52 kg.
Juan José Cobo Acebo, hang med Piepoli. Height: 1,75 mts. Weight: 69 kg.
Skeptisk...
|
|
|
[Re: kjerts]
17/07/2008 13:24
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
cobo veier altså 33 % (kjapp hoderegning) mer enn piepoli og syklet like fort opp den bakken...
Jada...
|
|
|
17/07/2008 13:27
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Jeg håper bare at noen stopper den Saunier-Duval bussen før de reiser. Alle disse gutta bør testes på stedet nå. NÅ!
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
17/07/2008 13:36
|
StigB
Señor
|
Señor
He he, jeg må bare le av hele greia, hva var det som sjokkerte ledelsen i laget, at noen hadde dopa seg, eller at jegerne allikevel kunne finne noe de tidligere har sagt de ikke kunne finne.
Helt enig Trond få testa hele laget, det lukter av hele gjengen.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
17/07/2008 13:40
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Det er interessant at to av de som har blitt tatt har kjørt Italia Rundt uten at det blir noen positive prøver der.
Apropos brannmann.. Professor Michel Audran, er en av de som står bak det mye omtalte biologiske passet til UCI sier følgende til Cyclignews: It's a delayed-action EPO, which has a different molecular mass from EPO. It's only been commercially available since the start of the year. We can tell when someone's used it but we can't declare them positive. In that respect it's like Dynepo, another EPO-like product. We know that Micera was being used on the Giro, so I'm not surprised that it's also turned up at the Tour. But I would be very surprised if they AFLD had declared Riccò positive for Micera, for the reasons I've just mentioned. Maybe they searched Riccò's room and found the product itself... (min utheving) Jadda.. Stille dag på jobben i dag 
Recovery-mode
|
|
|
17/07/2008 14:00
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Må bare få føye til at frøken Louise har funnet seg et nytt kallenavn på italieneren:
Fra nå av omtaler hun ham bare hånlig som Riccardo Epo (hun uttaler det Epåå)!
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
17/07/2008 14:17
|
K1neth
Ivrig
|
Ivrig
Det er ikke siste avsløringa. Desverre!
|
|
|
[Re: schnappi]
17/07/2008 16:08
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Artig å se kristen, pedofil og terrorist brukt for å skape samme assosiasjon :-)
Hvis noen av mine usual suspects viser seg å være dopfrie så står jeg igjen som en skikkelig tufs, gitt.... . Gid det var så vel, men det har jeg liten tro på.
At en liten krokodill kan bli så sint, da;-)
Redigert av frodegutt; 17/07/2008 16:10. Rediger grunn: Fjernet en "gitt"
|
|
|
[Re: Pete]
17/07/2008 22:03
|
torhovl
Entusiast
|
Entusiast
Jeg HÅPER så INDERLIG at Emanuele Sella har rent mel i musette'n sin. Det var så fantastisk gøy å se han gruse alt og alle i Dolomittene Ikkje berre Sella, men heile CSF Navigare dominerte veldig under Giroen. Eg tenkte på doping då, og etter dagens hendelsar har ikkje mistanken blitt mindre, akkurat. Men dersom det viser seg at heile Saunier Duval har juksa, må vi mistenke Gilberto Simoni også, då?
Tor Hovland
|
|
|
[Re: torhovl]
18/07/2008 06:18
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Her må vi se noe positivt i dette. Tenk dere hvor mye større markedet for EPO er takket være sykkelsporten. Dvs billigere medisin til folk med nyresvikt fordi markedet er større. Når en produsent produserer større kvanta forbedres både produksjonsmetode, kvalitet og pris. Samt at forskningen rundt denne typen medisin lønner seg for farmasøytiske selskaper.  Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke folk blir utestengt for livstid tvert? Hvorfor, når man forsøker å jukse på det groveste innen idrett, er det snakk om "2 års utestengelse" etc? Skal idretten virkelig vise at de ikke aksepterer doping, burde de også snu ryggen totalt til utøvere som forsøker å jukse...
|
|
|
18/07/2008 06:47
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Artig å se kristen, pedofil og terrorist brukt for å skape samme assosiasjon :-)
Du står gjerne fri til å velge et passende hatobjekt ut fra dine egne verdier. Hvis noen av mine usual suspects viser seg å være dopfrie så står jeg igjen som en skikkelig tufs, gitt.... .
Du står igjen som en skikkelig tufs *uansett*, har du virkelig ikke skjønt hvorfor? Selv når *samtlige* av dem avleverer positiv dopingprøve. Hint: Det har noe å gjøre med *når* du kommer med slike utsagn. En ting er å avfeie syklistene som juksere når det finnes konkrete bevis ihht. offisielle retningslinjer. Virenque er f.eks. en jukser, uansett hvor mange klatretrøyer han må ha vunnet. Det er også Millar (apropos, Paul Kimmage spiller veldig bra på denne i "Rough ride": han skulle visstnok snakke med Millar om bl.a. doping, hvor, etter hva Kimmage skriver, Millar nektet å stille opp i et intervju og hele saken hadde en sur bismak. Og jaggu om ikke det ble kjent at Millar avleverte en positiv dopingprøve kort tid etterpå. Kimmage sine kommentarer om dette var ikke spesielt flatterende, om jeg husker rett). En *helt* annen ting er å avfeie syklisten *før* det finnes konkrete bevis. Hvis jeg går til en avis og i et intervju sier at du mishandler barn, fordi jeg har mistanker om det, hvor kult er det å være deg neste dag, med trynet ditt blottet over frontsiden? Ikke spesielt, nei. Særlig mtp. at avisoverskriften vil basere seg kun på mine ubegrunnede mistanker. Ikke spesielt vanskelig, dette her.
Redigert av schnappi; 18/07/2008 07:24. Rediger grunn: Millarhistorie
|
|
|
[Re: Trygve_]
18/07/2008 06:51
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke folk blir utestengt for livstid tvert? Hvorfor, når man forsøker å jukse på det groveste innen idrett, er det snakk om "2 års utestengelse" etc? Skal idretten virkelig vise at de ikke aksepterer doping, burde de også snu ryggen totalt til utøvere som forsøker å jukse... Er du klar over hvor mange preparater det finnes på WADA sin liste? Tror du virkelig det er så vanskelig å lure noen av disse i maten/vannet/de lovlige medikamentene til en konkurrent? (Vel å merke, det er ikke dermed sagt at alle som avleverer positive prøver er uskyldige ofre, men med mindre man har en video av en utøver som injiserer seg med ett eller annet, hvor akkurat det stoffet blir beslaglagt like etterpå og på samme video og viser seg å stå på WADA sin liste, må man være åpen for muligheten for sabotasje). Det er litt dumt og urettferdig å ta ens levebrød fra en da.
|
|
|
18/07/2008 07:04
|
oivindg
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis jeg går til en avis og i et intervju sier at du mishandler barn, fordi jeg har mistanker om det, hvor kult er det å være deg neste dag, med trynet ditt blottet over frontsiden? Sammenligningen holder ikke mål, spør du meg. Det må jaggu være lov å komme med uttrykk for personlige oppfatninger på forumet uten at de i alle tilfeller kan dokumenteres. Spesielt om sykling der dophuene fortsetter sin utrettelige kamp for å ødelegge hele sporten. Faen ta de jævla dophuene! Øivind
21:53Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
|
|
|
[Re: oivindg]
18/07/2008 07:21
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Hvis jeg går til en avis og i et intervju sier at du mishandler barn, fordi jeg har mistanker om det, hvor kult er det å være deg neste dag, med trynet ditt blottet over frontsiden? Sammenligningen holder ikke mål, spør du meg. Jeg synes det er veldig treffende. Veldig ubehagelig, og like usaklig. Det må jaggu være lov å komme med uttrykk for personlige oppfatninger på forumet uten at de i alle tilfeller kan dokumenteres.
$ bokmaal injurie TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) injurie inju'rie m1 (fra lat. 'urett, fornærmelse') ærekrenkelse, fornærmende uttalelse bli tiltalt for i-r ... er noe å ha i bakhodet her. Jeg snakker ikke om de lovmessige aspektene (om det finnes noen). Jeg snakker om det fra det rent menneskelige synspunktet -- det er ikke kult å bli anklaget for å jukse i jobben sin uten at den klagende parten har noe som helst håndfast å gå ut fra. Spesielt om sykling der dophuene fortsetter sin utrettelige kamp for å ødelegge hele sporten.
Faen ta de jævla dophuene!
Så lenge en rekke stoffer er forbudt for konkurranseutøvere -- ja, absolutt. Men det gjør ikke frodegutt sine anklager noe bedre.
|
|
|
18/07/2008 07:53
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Jeg synes din argumentasjon er morsom, og på grunn av din bruk av eksempler er det vanskelig å ta deg seriøst. Det blir å skyte spurv med kanon. Jeg har begrunnet hvorfor jeg mistenker noen (Suspects betyr, som i filmen, mistenkte). Det betyr ikke at de er skyldige. Alle tingene jeg har lagt frem er åpenbare variasjoner som vanskelig kan forklares med annet enn unormaliteter som totalt bomming på form (det burde være mulig å treffe på formen i 2008), sykdom (som i seg selv er en grunn til ikke å kjøre et ritt som Tour de France), eller at det er irregulariteter ved deres kosthold. Det er ikke et bevis på noe som helst, men det er nok til å vekke mistanke. Det er som du ser ikke ubegrunnet.
Til din argumentasjon: Dersom du har sett mine barn med blåmerker som ikke kan forklares med annet enn barnemishandling så er det fritt frem å melde det til hvem du vil. Tror personlig jeg ville tatt kontakt med Barnevernet fremfor avisen, som du ville gjort, men det er vel smak og behag?
Redigert av frodegutt; 18/07/2008 08:28. Rediger grunn: Fryktelig copy/paste-feil!
|
|
|
18/07/2008 08:24
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
|
|
|
[Re: JonahHex]
18/07/2008 08:33
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
(sorry Pete, men Jonah må ha nå!)
|
|
|
18/07/2008 08:34
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
, basert utelukkende på fordommer. Hvilke fordommer mener du at jeg har? Greitt å vite for meg til senere...;-)
|
|
|
18/07/2008 08:39
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
(sorry Pete, men Jonah må ha nå!) Snakker om å sove i timen. Bra noen passer på. /Peter med hyse-slo på nepa
Recovery-mode
|
|
|
18/07/2008 08:47
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke folk blir utestengt for livstid tvert? Hvorfor, når man forsøker å jukse på det groveste innen idrett, er det snakk om "2 års utestengelse" etc? Skal idretten virkelig vise at de ikke aksepterer doping, burde de også snu ryggen totalt til utøvere som forsøker å jukse... Er du klar over hvor mange preparater det finnes på WADA sin liste? Tror du virkelig det er så vanskelig å lure noen av disse i maten/vannet/de lovlige medikamentene til en konkurrent? (Vel å merke, det er ikke dermed sagt at alle som avleverer positive prøver er uskyldige ofre, men med mindre man har en video av en utøver som injiserer seg med ett eller annet, hvor akkurat det stoffet blir beslaglagt like etterpå og på samme video og viser seg å stå på WADA sin liste, må man være åpen for muligheten for sabotasje). Det er litt dumt og urettferdig å ta ens levebrød fra en da. Med det sikkerhetsopplegget som er rundt mat og drikke for utøvere i dag, så tror jeg det er rimelig vanskelig ja. Men hvis man er så sikker på at vedkommende har dopet seg med viten og vilje at man stenger vedkommende ute for 2 år, gir en saftig bot OG muligens sender vedkommende i fengsel...kan man vel ikke si at "men i tilfelle du ikke var skyldig alikevel så....". Det er jo en serie reaksjoner som viser tydelig at man mener at vedkommende er skyldig, men samtidig ikke hard nok til at folk holder seg unna doping. Samtidig er alle trenere, idrettsleger og utøvere veldig klar over stoffene som står på listen - og dermed også veldig klar over hva man må tenke på når man tar et medikament. Om det så bare er hostesaft.
|
|
|
|
|