Det finnes mange varianter av CO2-pumper. Selv bruker jeg en slik:
Brukes ved at jeg skrur ytterdelen(gullfarget på bildet)inn på ventilen(bil/presta). Skrur deretter det blå topplokket slik at lufta slipper inn. Med denne pumpen kan jeg slippe litt og litt. Når det er nok luft skrur jeg ytterdelen av ventilen og sykler videre.
Denne pumpa funker veldig bra og koster rundt 160kr på CC. Patronene jeg bruker er enten på 16 eller 25g. 16grams gir max.trykk på 2,8 bar, mens med en 25grams patron vil du kunne få ett trykk på 4,2 bar. Selv hamsterer jeg patroner når jeg er i utlandet, pga den latterlige prisen her hjemme!
I senere tid har jeg også begynt å bruke en slik:
Funker også fint, men trykket blir etter det jeg har erfart noe lavere. Får max 2bar. Men tar enda kortere tid, og funker til både vanlig slange og tubeless. Ser ikke veldig mange her hjemme ennå med sistenevnte produkt. I f.eks Italia kjører nesten alle med det. Har du guffe i dekket vil det ved punktering ordne seg selv stort sett. Derfor er det veldig kjekt med en "tetningsflaske" på setepinnen/baklomma.