Mixing parts from Campagnolo and Shimano is a definite no-no, although I have seen it done on the TT club scene.
Remember, when making any racer related decision... THINK CONSERVATIVE.
Hmmmm, jeg har forsøkt å tenke så konservativt som mulig, men har altså gått på en smell her da jeg har BÅDE Shimanopedaler og bremser på denne: Jeg kan vel klare å fikse noen andre pedaler, men har ikke funnet long-reach-bremser fra andre en Shimano ... er jeg henvist til å måtte leve et liv der det er gråt og tænders gnidsel, er jeg rett og slett u-stilig?
What gear and brake housing are you using? Looks like a very nice bike indeed...
Stort sett Centaur, siden det var det jeg "fikk" på donorsykkelen som ble kjøpt inn fra et mørkt hjørne på Spinn i Sandnes, NOS er tingen! Siden framgiret var braze-on på donoren og jeg var avhengig av clamp, så var det på nippet til at jeg kjøpte en clamp i rett diameter, men fikk kjøpt et superfint nesten ubrukt Record-framgir her på forumet til en billig penge. Kranken er Record, og takk for at du likte sykkelen. Jeg bygdde den selv på kurs i England i sommer. Litt aktiv søking på racerbiten av forumet vil bringe opp massevis av bilder av hele prossesen.
I've seen a lot of these types of bikes zooming around in Essex the last few years. Perfect for an enjoyable ride, and sporting enough to have some fun.
Jeg ser på det jeg har foran meg og gjøre det som må gjøres.
Gare, som jeg nevnte i byggetråden er rammen aldeles nydelig - virkelig noe å være stolt av! Men er ikke de grønne dekkene litt skrikende i forhold til den avdempede racing green-lakken?
Ehhh, så du la merke til dekkene?? Hmmmmmm, ja asså.....ehhhh....ja, det var nå sånn at fargen så litt annerledes ut på skjermen da jeg bestilte dem, men nå har jeg fått såpass mye tyn for dem at de skal stå på til de er utslitt.
Riktignok har LarsB tilbudt seg å gi dem et godt hjem om jeg skulle velge noe mer smakfullt(han ER snill), blir det mer nå så får vi se hva som skjer.
Ny sesong har startet så det er på tide å trekke fram denne. Jeg blir å se i lycra i sommer, så jeg tenkte jeg skulle være med i fjollekoret og har følgende spørsmål:
Det blir gitt tyn for å mikse Campa og Shimano på samme sykkel. Hva med å bruke ikkeitalienske komponenter på en italiensk ramme?
King flaskestativer. Bruk Ritcheykomponentene til du vet om utforming av styre, lengde på stem og setback på pinne passer deg. Og hvis de passer, kjør på. Mismatch is the new loud - s***w stilpolitiet!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Vi bytter ikke deler for moro skyld, gjør vi vel? Funkjonspolitiet trumfer Stilpolitiet, og over dem alle sammen står Fartspolitiet.
Kjør på det du har til du har funnet ut OM du ønsker deg noe annet i stedet. Ritchey er førsteklasses saker i de aller fleste tilfeller. De bare mangler en del på prisen til å høste nok kred. Og dette med deler fra samme land er fjas. Sykkelspekking er globalt og alle delene kommer fra Taiwan uansett.
Stilpolitiet applauderer mer for pent oppsett enn for høy pris uansett, i alle fall etter det jeg har ført
... Verken Richey eller FSA burde sitte paa den ramma i utgangspunktet.
...
Flaskestativer skal selvfoelgelig vaere Elite, med mindre du finner noe annet som virkelig matcher.
Kjære Doktor Lim3. Jeg har også en italiensk karbonramme. Der synes jeg at FSA-stem og -pinne matcher bra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre og tør ikke sette meg på sykkelen lenger.
Jeg oppdaget til min fortvilelse at hverken min tannpasta eller mine slanger er noe Italia-import. Hvor går grensen? Tannpasta ja, slanger nei og kontaklinser kanskje?
Vi bytter ikke deler for moro skyld, gjør vi vel? Funkjonspolitiet trumfer Stilpolitiet, og over dem alle sammen står Fartspolitiet.
Kjør på det du har til du har funnet ut OM du ønsker deg noe annet i stedet. Ritchey er førsteklasses saker i de aller fleste tilfeller. De bare mangler en del på prisen til å høste nok kred. Og dette med deler fra samme land er fjas. Sykkelspekking er globalt og alle delene kommer fra Taiwan uansett.
Stilpolitiet applauderer mer for pent oppsett enn for høy pris uansett, i alle fall etter det jeg har ført
LarsB
Jeg skal jo selvsagt sykle og prøve med standardoppsettet først Lars. Det er bare det at FSA ser bedre ut, det veier mindre og har fornuftig pris, så hvis jeg skal bytte ut så blir kanskje det.
Det er vel bare lakken som er italiensk på disse rammene, så et par CapoForma booties og noen italienske striper klistremerker på komponentene bør jo gjøre susen.
Stilpoliti meg her og stilpoliti meg der...Dere er nå noen inkonsekvense historieløse obstanasige små kranglefanter er dere
Mener at samboeren har handlet derfra engang, og at frakt, mva, toll og fortollingsgebyr kommer på toppen av prisen. Tror at sluttprisen endte opp godt over det dobbelte av den annonserte prisen.
Må vel ha italienske kontaktlinser, slik at du får riktig syn på saken - og utsynet fra sykkelsetet? Ellers er vel FSA også italiensk, så her må vel doktoren ta litt av egen medisin også...
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani