Har virkelig sansen for de klassiske landeveissyklene og har endelig kommet i havn med et ganske langvarig prosjekt... Min muffeloddede Daccordi har vært en tur hos Bob Jackson Cycles i Leeds og fått ny lakk og krom og er satt opp med den originale 8-delte Chorusgruppen og en flett nygammel Record krank og nye hjul bygget med Ambrosio Olimpic (NOS, 1977) og Revolution på Record nav.
Mmmmmmm, fiiin! Hva kan en slik lakk/kromjobb koste da?
Retroracer/klassisk stil, muffeloddet...skal jeg kaste mine randonneur-planer på båten og gå for en rendyrket retroracer på rammebyggekurset allikevel?
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: perano]
#58269423/07/200810:19
Takk takk for hyggelige kommentarer. Pedalene er jeg pinlig klar over, men måtte bare ha noe på for å få syklet... Med alt for mange sko med SPD er det uaktuelt med dedikerte landeveissko så Shimanopedalene er definitivt et alternativ...
Redigert av perano; 23/07/200811:35. Rediger grunn: Ingenting... ;-)
Det må jo være ennå mere helligbrøde å montere på Wellgo-pedaler på en sånn sykkel
Jepp, og om ikke dedikerte landeveissko er mulig, så kjøper du dette på Ebay: Så bruker du bare noen lekre svarte skinnsko, og er innenfor det meste av regler
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: gare]
#58271623/07/200811:31
Mmmmmmm, fiiin! Hva kan en slik lakk/kromjobb koste da?
Retroracer/klassisk stil, muffeloddet...skal jeg kaste mine randonneur-planer på båten og gå for en rendyrket retroracer på rammebyggekurset allikevel?
Det ble i grunnen overraskende billig... "Måtte" jo ha våtlakk for å få fram detaljene og en eller annen MC-lakkerer her på berget skulle vel ha 2500 for bare lakkering. Forkromming fant jeg ingen som ville gjøre.
Bob Jackson skulle ha følgende: 1. Ferrari red, price = £75 2. Chromed rear as described, price = £104.00 3. White outlining on seat lug "decals" = £10-£15.00 approx. 4. Shipping, approx. = £40
Hele kalaset kom på 140£ inkl. frakt uten moms. Kostet vel i tillegg 250 kroner å sende rammen over med posten.
Spørsmålet nå er jo om jeg burde gå for hvite hoods og kanskje et hvitt sete eller om jeg bør finne naturfargede hoods og styretape i stedet...
Nå skjønner jeg ikke hva dere snakker om... Wellgo har da ikke vært nevnt med et ord... Dessuten skal jeg faktisk sykle på sykkelen så visse praktiske hensyn må det være lov til å ta...
10-delt Shimano på gammel Eddy Merckx du lizzom...
Så har også jeg kapitulert fullstendig for materialismen, og hoppet på karbonkjøret for alvor. En Ridley Excalibur med Ultegra SL-gruppe, men med Fulcrum racing 3 hjul. Jeg må innrømme at komforten er bedre enn på min gamle aluminiumsramme. Den klatrer bedre også, har jeg en følelse av. For meg er dette drømmesykkelen.
Jepp og takk! Har trent alt for lite, men skal se hvor lenge jeg henger med. Skal bli spennende å se om karbonramma gjør den rufsete asfalten ned mot demningen litt mindre destruktiv. Om jeg spurter opp Longsdalen i år derimot, det er jeg mer tvilende til, men det har ingenting med sykkel å gjøre. ::
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: kjellyn]
#60195231/08/200820:23
Ramme: Ridley Noah Gir: Campagnolo Record Krank: Campagnolo Record standard Kassett: Campagnolo Record 12-25 Kjede: Campagnolo Record Bremser: Campagnolo Record m/SwissStop Yellow King Hjul: Mavic Cosmic Carbone Pro Dekk: Dugast Strada cotton Styre: 3T Rotundo Pro m/Cinelli cork Stem: 3T ARX Team Pedaler: Time RXS Ulteam Carbon-Ti Sal: Selle Italia Flite TT Flaskeholdere: Elite Custom Carbon
Har også et par andre hjulsett:
Zipp 202 m/Dugast Strada
Mavic OpenPro, Campagnolo Record nav, DT Competition m/Michelin Pro3Race