Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

GT Sanction (Tips/kommentarer?)

GT Sanction (Tips/kommentarer?) #574984 01/07/2008 22:50
KamAxel Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg er i kikkermodus og ser litt på fulldempede sykler for tiden. Kom over en GT Sanction på Sport Extreme i Trondheim. Er det noen som har en slik og kan si noe om den? Hvordan er klatreegenskapene? Er den potet, eller faller den mellom alle stoler? Den stod med veiledende pris 18 000 kr (17 999). Er den verdt pengene? Er det noe jeg burde bytte ut dersom jeg kjøper den?

Er det rett og slett tull å se på sykler i butikk i Norge? Burde jeg heller se på en Canyon av noe slag?

Fra før har jeg en GT Avalanche 0.5 (ombygget og biffet opp) med 100 mm vandring og 71 graders styrevinkel. Den liker jeg veldig godt. Veier 14,5 kg slik den står nå.

-Amund-

Edit: Bruksområde ja... Stier i Trondheim. Jeg er ikke altfor rask oppover, men liker å dra på nedover. Litt dropp blir det til tider. Ikke altfor høyt. Henriksåsen, Udbyeløypa, Gråkallskrenten er vel kjente navn for folk i Trondheimsområdet.

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: GT Sanction (Tips/kommentarer?) [Re: KamAxel] #575503 03/07/2008 08:14
ktodnem Offline
Ringrev
Ringrev
Hei,

Har lite å bidra annet enn at dette er en sykkel jeg har stor tro på, og som er en av syklene jeg vurderer når jeg skal kjøpe ny neste år. Jeg ble veldig positivt overrasket av en GT i-drive med 5 tommer vandring og grovt stibygg da jeg fikk prøve en slik i terrenget. Tilsynelatende solide lager-løsninger, som bør bety noe i våre kystnære strøk!

Kjøp en da vel, så kan jeg spørre deg om erfaringer i mars neste år. ICON_SMILE

-KT

PS: Det svarer seg å kjøpe komplett sykkel i butikk i Norge. Jeg ser på Sanction 1.0, bare Lyric-gaffelen på denne er jo knalldyr selv fra utlandet.

Redigert av ktodnem; 03/07/2008 08:21.
Re: GT Sanction (Tips/kommentarer?) [Re: ktodnem] #575514 03/07/2008 08:27
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg syklet på 09-Sanction forrige uke og ble imponert. Greit nok er sykkelen litt tyngre enn noen andre lett-vekts-topptursykler der ute, men den tråkker vanvittig bra, klatrer supert og føles skikkelig solid nedover. Den bør settes opp med mer sag enn normalt for maks hygge, men opphenget klatrer så harmonisk og fint at dette ikke gjør noe.
Se forresten omtale av Nye GT Force karbon i neste Terrengsykkel. I kiosken 5. august.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: GT Sanction (Tips/kommentarer?) [Re: KamAxel] #575567 03/07/2008 09:11
Oddeman Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg begynner også å skli over i kikkermodus og Sanction er et alternativ. Kanskje noen har sett noen tester eller kommer det kanskje i terrengsykkel?

------------------
I don't believe a word

Moderator  support