Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Strandlektyre?

Re: Strandlektyre? [Re: Trygve_] #574185 30/06/2008 10:40
supercaliber Offline
Übergrønnskolling
Übergrønnskolling
Litt usikker på om jeg kan stå inne for denne lenger, men den gjorde et voldsomt inntrykk på meg når jeg var rundt 20.

Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Den handler om den sinnstillstand man må være i for å utføre noe med kvalitet.

Hmm på tide å lese på nytt

Before I was blind, but now I can't see...
Re: Strandlektyre? [Re: pet1] #574190 30/06/2008 10:44
gare Offline
More than words
More than words
Og skal man anbefale noe som ikke har med sykkel å gjøre i det hele tatt, så kliner jeg til med "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av jan Wiese, muligens den beste norske roman jeg har lest, uansett lett på topp-fem listen.

En annen fra topp-fem listen av norske romaner er "Skammen" av Bergljot Hobæk Haff(den er kanskje på topp-to listen forresten, og Kvinnen som....er dyttet ned på topp-fem)

Litt sykkelreltatert er øhhhhh, den om han britiske fyren som sykler hele TdF-løypa like før rittet etter to ukers forberedelser(der den siste uken er treningfri siden han hørte at det var viktig med hvile før et viktig ritt), men hva heter den nå da??? Den heter selvsagt French Revolutions, og fåes her!
Fantastisk bok om selve reisen samt et utall anekdoter om TdF.

Ellers har jeg akkurat begynt på The Hour, om timesrekorden, og den virker veldig, veldig bra.

Redigert av gare; 30/06/2008 11:10. Rediger grunn: Litt mer målbevisst søking gjorde susen, og jeg kom på navnet

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Strandlektyre? [Re: Christian] #574214 30/06/2008 11:18
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Bare kjøp/lån alt av Gert Nygårdshaug. Både krimbøkene om Skarphedin Olsen/Fredrik Drum, og de skjønnliterære bøkene bl.a "Mengele Zoo", "Afrodites basseng", "Dverghesten" etc er etter min mening det beste som kan oppdrives fra norske forfattere.
Kjenner ingen forfattere som har slik detaljkunnskap om mat, vin, historie, språk, geografi som Nygårdshaug, og som klarer å fomidle på en fantastisk morsom og spennende måte.
Videre vil jeg anbefale Giorgio Faletti "Jeg dreper" som er den beste krimmen jeg har lest siden Stieg Larsson.

Aron SK, NBNL
Re: Strandlektyre? [Re: supercaliber] #574543 01/07/2008 04:45
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: supercaliber

Den handler om den sinnstillstand man må være i for å utføre noe med kvalitet.

danse hardt, men avslappet.

(takk!)

Til tross for at boken er noe utdatert er den en stor slager ved stranda. Jeg husker godt at jeg koset meg med den ved stranda for noen år siden. (jeg håper å få tid til å slappe av med den iår!)

[online] http://www.freebsd.org/doc/en/books/design-44bsd/book.html

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support