Brukar ein Race Face baggy med halvstivt, solid stoff uten padding (brukar lycra under). Toler mykje juling og vatn, men kan bli litt småvarm når det er varmt.
Jeg bruker en Scott RC Pro loose fit. Den har løs innerbukse med padding. Synes den sitter bra i baken, slik at den ikke henger seg opp i setet. Går fint å bruke som vanlig shorts også. Plass til belte i tillegg til borrelåsstramming rundt livet.
Men den er kanskje litt vel race-preget?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Sombrio Highline Epik, lycra m padding under. Testvinner hos What Mountain Bike. omtale Litt liten i størrelse, et nummer større en "normalen" bør vurderes.
Kjøpte Specialized Terra, tynt luftestoff foran på låret revna på første turen (mulig en aldri så liten facedive hadde noe med saken å gjøre...) På utkikk etter alternativer til BikeTech-buksa jeg kjøpte (den holder men er veeldig "loose fit")
Brukar ein Race Face baggy med halvstivt, solid stoff uten padding (brukar lycra under). Toler mykje juling og vatn, men kan bli litt småvarm når det er varmt.
Har også den shortsen, men liker den ikke. Den har alt for stivt stoff og bråker så mye i stoffet synes jeg.
Jeg kjøpte meg en Gore shorts med løs innerbukse. Den er killer. Puten er dog litt i overkant myk, så har velkset mellom orginalshortsen og en annen selebukse. Gore shortsen er det luftigste jeg har vært borti samtidig som den er tøff og veldig behagelig.
Og ja, vi selger Gore der jeg jobber...
Ble forøvrig post nummer 1000 dette. Hurra hurra hurra!
Bruker ei blå gammel truse fra Sparkjøp som jeg har modifisert med 5 stk Norges-glass-strikk. Samme stoffet som er i Gore sine men med bedre passform og penis kanal for extrem ritt kjøring. Har hatt flere fall med denne trusa men ikke en skramme å se på den. Passformen kan sammenlignes med en moderne sagge bukse uten ben. Vet ikke om dem har den enda, men den heter Falba Korea Prod.
Meget fornøyd med Endura Singletrack shorts. God passform og innstrammingsmuligheter. Glidelåser som gjemmer luftespalter på oversiden av lår. Fornuftige lommer og generelt tøff. Navnet sier jo sitt!
Fox Campus med uttagbar innershorts med padding, bruker aldri innershortsen, men den funker kjempefint om du vil ha det. Digg shorts med solid men luftig stoff, kan fint brukes utenom sykling også. Pris på Bikes and Boards: 999,- kr
Til freeride/DH når jeg skal tryne mye, bruker jeg en Sombrio Apocalypse. Denne shortsen er en tanks, tung, varm og sinnsykt solid. Beskytter dritbra mot skrubbsår, og blir klam, men det er det verdt når det går unna. Pris på Bikes and Boards: 1099,- eller 1199,-, husker ikke helt.