Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Tom Boonen tatt med kokain!

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #565165 10/06/2008 12:43
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gare
Sitat: skubisan
Hvis jeg hadde hatt et enormt talent men måtte leve som en slags KrF's gallionsfigur for å få lov til å utfolde meg så hadde jeg nok ikke orket. At arbeidsgiver, sponsor og forbund etc. har full rett til å reagere får være en annen sak.

Så om du ikke snorter Kola, så er du en KrF`sk gallionsfigur?

Er kjøring i fylla og dopbruk en normal og grei måte å utfolde seg på?

Absolutt ikke! Men rus(og veldig mye annet) er en del av sammfunnet og da kan man ikke forvente at det skal finnes yrkesgrupper hvor dette ikke forekommer i det heletatt.

Tror det er veldig særnorsk å ha en sånn "dop er dop" og "steng de ute på livstid" holdning. Mulig vi har en høyere moral i befolkningen en andre land. roll

Så lenge jeg slipper å forholde meg til han personlig er det hva Tom Boonen gjør på sykkelsetet som er relevant for meg. Hvis han jukser for å oppnå bedre resultater så stiller det seg veldig annerledes.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565169 10/06/2008 12:47
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pontiff
Tom Boonen har ingen forpliktelser, hverken ovenfor meg eller mine barn, og verden går ikke under fordi han feiler som menneske (Johs 8,7: "Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne", etc). Skal man ha gode forbilder, sørg for å være det selv, og ikke overlate det til noen andre (en skremmende tendens til norm i dagens samfunn).

Alle i et samfunn påvirker hverandre enten negativt eller positivt. De aller fleste normale mennesker forstå dette og at de har et ansvar. Noen av oss påvirker fler enn andre. Noen har kanskje ikke større radius enn sin egen famile - andre påvirker tusener av mennesker med oppføselen sin. Man har uansett et ansvar, man trenger ikke skrive under på noe av den grunn.

Men det er klart - noen mennesker tar naturlig ansvar - andre går rundt og innbiller seg at de ikke har noe ansvar overfor andre og kan gjøre hva de vil.

Det er ingen som har overlatt barneoppdragelsen sin til Tom Boonen, men det er kjipt å se at personer som ungene ser opp til viser seg å være drittsekker.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565186 10/06/2008 13:09
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Sykkelbob
Alle i et samfunn påvirker hverandre enten negativt eller positivt. De aller fleste normale mennesker forstå dette og at de har et ansvar.

De fleste normale mennesker går ikke rundt og tenker at hver lille ting de gjør påvirker resten av samfunnet. Hvis man skal ta hensyn til alle og enhver får man tilslutt ikke gjort noen ting. Om jeg går på rødt lys skal ikke være avgjørende i oppveksten og virkelighetsoppfattelsen til noen andres barn, for meg ukjente. Der er de nærmeste mye viktigere. De kan stå fram som et eksempel, jeg tenker ikke at min oppførsel skal være eksemplarisk for alle og enhver til enhver tid. Dette gjør meg ikke til en ansvarsløs egoist.

Men det er klart - noen mennesker tar naturlig ansvar - andre går rundt og innbiller seg at de ikke har noe ansvar overfor andre og kan gjøre hva de vil.

Å mene at man ikke har ansvar for at hver lille, for meg og mine nærmeste harmløse, ting man gjør potensielt kan gjøre moralsk skade i resten av samfunnet, fordi noen andre mennesker har andre verdier enn seg selv, er ikke å innbille at man kan gjøre hva man vil.

Det er ingen som har overlatt barneoppdragelsen sin til Tom Boonen, men det er kjipt å se at personer som ungene ser opp til viser seg å være drittsekker.

Hvis alle som gjør en alvorlig feil, uten å føle at de har moralsk meldeplikt ovenfor hele verden, er drittsekker, kan det ikke være mange gode mennesker i denne verden. Det handler vel mer om å lære av sine feil, og der kan man godt kalle Boonen dum, kanskje en hykler i fyllesaken, men å kalle ham en drittsekk er kanskje å ta litt vel hardt i.

Det er tross alt opprinnelig ikke Boonens feil at andre tar skade av noe de mener er uheldig med hans oppførsel. At han bør ta hensyn til dette og tenke seg om to ganger (for ikke å snakke om sponsorens interesse) er en annen sak.

Anonym5
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565202 10/06/2008 13:19
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Tipper han vet at han har vært jævlig dum dersom dette stemmer.
Som regel vil det beste være å legge seg langflat, men det er mye som står på spill og da kan akkurat det være vanskelig.

Det er alltid patetisk når når utøvere blir tatt med buksa nede, men fortsetter å nekte selv om bevisene er der.

Heidi Johansen
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565218 10/06/2008 13:36
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Hvem har bestemt at Tom Boonen, eller hvilken som helst annen idrettsutøver, skal være et forbilde? Er det han selv? Har han skrevet under på en karrierelang kontrakt hvor han lover å være et godt forbilde i alt han gjør?

Det har han forsåvidt gjort i det han skriver under på at han skal tjene så godt på det som han gjør. Enten det er eksplisitt eller implisitt i kontraktene. Det står vel også i idrettens reglement (uten at alle akkurat følger de moralske poengene der av den grunn), uten at jeg vet helt sikkert hva sykkelsporten har lagt inn. Det er ikke uvanlig at det det er et forbud mot å bringe sporten i vanry, for eksempel. Det kan også sies at det er implisitt i å være så god og vinne så mye som han gjør, med den medieoppmerksomheten det medfører.

Så hvor mye vi skal skille privatperson og idrettsutøver kan diskuteres, men at de ikke har noen forpliktelser ut over dine og mine tror jeg ikke holder vann veldig lenge. Selv om det er mye dobbeltmoral og hykleri ute og går.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: oyvin] #565222 10/06/2008 13:42
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
En ting som må understrekes her er et denne saken ikke har noe med dopingproblemet i sykling, dette har med personen å gjøre. Dette er bare teit, den systematiske Epo-bruken som har gjennomsyret alt av etapperitt de siste 20 årene er et mye større problem for syklingen. Dette er en sak mellom Boonen, arbeidsgiver og delvis forbundet.

Etter at Boonen er straffet og gjort opp for seg, vil han for min del være mye mer velkommen tilbake i feltet enn Basso, Hamilton, Landis, Heras osv

No added style
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: oyvin] #565223 10/06/2008 13:43
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: oyvin

Det har han forsåvidt gjort i det han skriver under på at han skal tjene så godt på det som han gjør. Enten det er eksplisitt eller implisitt i kontraktene. Det står vel også i idrettens reglement (uten at alle akkurat følger de moralske poengene der av den grunn), uten at jeg vet helt sikkert hva sykkelsporten har lagt inn. Det er ikke uvanlig at det det er et forbud mot å bringe sporten i vanry, for eksempel. Det kan også sies at det er implisitt i å være så god og vinne så mye som han gjør, med den medieoppmerksomheten det medfører.

Så hvor mye vi skal skille privatperson og idrettsutøver kan diskuteres, men at de ikke har noen forpliktelser ut over dine og mine tror jeg ikke holder vann veldig lenge. Selv om det er mye dobbeltmoral og hykleri ute og går.

Hvis noe ikke står i kontrakten, så står det ikke i kontrakten. Man kan ikke påstå at noe er implisitt i en kontrakt hvis det ikke står der. Jeg antar at sponsorene hans har slike klausuler i sine kontrakter, men hvilke lovbrudd han gjør som privatperson - i alle fall hvis de ikke er omtalt i kontrakten hans med laget eller i sportens reglement - burde ikke påvirke i hvilken grad han får lov til å konkurrere.

(Disclaimer: For alt jeg vet kan godt kokain stå på dopinglista.)

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: oyvin] #565224 10/06/2008 13:43
EgilS Offline
More than words
More than words
I det øyebilkket en sponsor begynner å spytte penger inn i det du gjør så har du en forpliktelse som forbilde. Ikke nødvendigvis en forpliktelse overfor hvermannsen, men overfor sponsoren.

Jeg tipper det er diverse sponsorer som ikke er helt fornøyde nå.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: oyvin] #565225 10/06/2008 13:46
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Det er ikke uvanlig at det det er et forbud mot å bringe sporten i vanry, for eksempel. Det kan også sies at det er implisitt i å være så god og vinne så mye som han gjør, med den medieoppmerksomheten det medfører.

Så spørsmålet kan kanskje være: Bringer Tom Boonen sykkelsporten i vanry om han sniffer kokain på fritida? Noen mener ja, andre mener nei.

At det han gjør er feil (sniffing, fronte en anti-alkoholkampanje og så bli tatt for fyllekjøring, etc), ja. At hans sniffing medfører belastninger for andre, moralske, og/eller fysiske for alle som blir misbrukte i stoffets lange vei fra Sør-Amerika til Boonens nese, uten tvil.

Men bringer noe som en idrettutøver gjør på fritida nødvendigvis sporten i vanry? Og dermed, har en idrettsutøver i sivil flere forpliktelser enn deg og meg, på det dagligdagse plan?

Redigert av anonymous5; 10/06/2008 13:47.

Anonym5
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565229 10/06/2008 13:58
gare Offline
More than words
More than words

Men bringer noe som en idrettutøver gjør på fritida nødvendigvis sporten i vanry?

Tja, er du prest og mishandler smågutter på fritiden så setter du vel på sett og vis arbeidsgiveren din litt i vanry?
(jada, jeg vet at eksemplet er litt outrert, men dere skjønner hvor jeg vil hen, ikke sant?)

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Stein] #565231 10/06/2008 14:00
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: Stein
Hvis noe ikke står i kontrakten, så står det ikke i kontrakten. Man kan ikke påstå at noe er implisitt i en kontrakt hvis det ikke står der.

Det er jeg ikke uenig i, selv om kontraktsrett har sine grunnleggende forutsetninger de også. Jeg svarte på spørsmålet om han måtte akseptere å være et forbilde. Og det mener jeg han må.

Når det gjelder om han faktisk bringer sporten i vanry mener jeg (og siden jeg mener det må det være riktig, ahemm) at det i det minste er svært uheldig for en idrett som sliter med ryktet sitt. Hvorvidt det er nok til å dømme ham sportslig vil avgjøres av folk som ikke har en heeelt skinnende prinsippfast fortid, hverken fjern eller nær fortid. Og det er jo synd. Jeg har ikke svaret på det spørsmålet, bare så det er sagt.

Men det hadde vært fint å kunne diskutere idretten sin med andre uten at samtalen dreier seg om doping etter maks 97 sekunder...

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: gare] #565249 10/06/2008 14:33
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: gare
Tja, er du prest og mishandler smågutter på fritiden så setter du vel på sett og vis arbeidsgiveren din litt i vanry?
(jada, jeg vet at eksemplet er litt outrert, men dere skjønner hvor jeg vil hen, ikke sant?)

Så sant, så sant, men er du prest står det vel eksplisitt i kontrakten din at du ikke skal være slem mot andre, når motparten i kontrakten til syvende og sist er mannen (kvinnen) i øverste etasje...

Når det gjelder om han faktisk bringer sporten i vanry mener jeg (og siden jeg mener det må det være riktig, ahemm) at det i det minste er svært uheldig for en idrett som sliter med ryktet sitt. Hvorvidt det er nok til å dømme ham sportslig vil avgjøres av folk som ikke har en heeelt skinnende prinsippfast fortid, hverken fjern eller nær fortid. Og det er jo synd. Jeg har ikke svaret på det spørsmålet, bare så det er sagt.

Men det hadde vært fint å kunne diskutere idretten sin med andre uten at samtalen dreier seg om doping etter maks 97 sekunder...

Helt enig. Dette er som bensin på bålet for VG Netts eminente debattanter, spesielt de som benytter enhver anledning til å rakke ned på syklister, om det måtte være sykling i veibanen eller doping eller hva som helst...

Men dette er jo antageligvis ikke nok til å dømme Boonen i en idrettslig sammenheng. Og skulle han ha bragt sporten i vanry, annet enn å fyre oppunder dets allerede uheldige rykte, på hvilket grunnlag da? At han gjør noe ulovlig? Hadde han røkt sjall, bringer han sporten i vanry i Norge, men ikke Nederland? Skifter han religion, er han bannlyst fra alle afghanske ritt i all overkommelig framtid? Velger han å gifte seg med Stijn Devolder, kan han bare glemme Tour of Georgia heretter?

Tom Boomen har gjort noe som ikke bør forsvares, men ikke på det grunnlag av at han er sykkelutøver (og dermed "forbilde"), men fordi han bidrar til å holde liv i en industri som misbruker altfor mange mennesker overalt i verden.

Dette er uansett en sak mellom det sivile politi, Boonen, hans lag og hans sponsorer.

Anonym5
Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #565357 10/06/2008 18:55
EgilS Offline
More than words
More than words
Om han har brakt sporten i vanry er noe som avgjøres av hver enkelt som hører om saken. Enkelte vil ikke koble det mot sporten, mens andre mener dette er enda en spiker i kisten til sykkelsporten.

Jeg vil tippe at de fleste som ikke driver med sykling selv tenker "enda en doper" når de hører om dette...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #565655 11/06/2008 10:35
EgilS Offline
More than words
More than words
Det har i hvert fall allerede fått konsekvenser:
Han er uønsket i Sveits Rundt, og Bouygues Telecom har avbrutt de forhandlingene de var i gang med angående overgang. ASO (bl.a. TdF) sier at de foreløpig ikke gjør noe, men avventer hva Tom og Quickstep foretar seg som neste skritt.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: ] #565912 11/06/2008 20:34
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Nick
At laget bør hive han ut for å ha bragt idretten i vanry er da en mer nærliggende mulighet, men det er nå engang seiere som gir penger i kassa, så vi får se.

Jeg tipper den som sitter på pengesekken (gulvprodusenten) har en del de skal ha sagt i denne sammenhengen. Hvis de tror han har dårlig påvirkning på salget så er det vel ut med ham...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #565934 11/06/2008 21:13
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De forlenget kontrakten med ytterligere tre år idag. Syns det er ok og bra at de viser tillit til sporten men kunne tenkt meg en litt tydeligere uttalelse og holdning fra sponsoren, lagledelsen og ikke minst Boonen selv en det som ble sagt idag.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: skubisan] #565944 11/06/2008 21:25
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå utestenges han fra TdF og det synes jeg forsåvidt er noe vås. Overformynderi og moralisme fra ASO. De sier jo selv at han ikke er en doper eller juksemaker.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Sykkelbob] #565949 11/06/2008 21:32
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: EgilS
Jeg tror mange foreldre etterhvert vil spørre seg som sykling virkelig er en idrett de vil at ungene deres skal satse på...

Hvis man skal tenke slik; hvilken idrett skulle da passe for ungene?
ballspill = masse kokainsaker
ishockey = halve kampen er slåssing
styrkeidrett = masse dopingsaker
langrenn = masse dopingsaker
turn = spiseforstyrrelser
hopp = gjeng med fyllebøtter/slankepress
friidrett = masse dopingsaker
...

Litt satt på spissen...

Godt poeng. Hva har egentlig idretten blitt?? Det var jo ikke slik før??? Hvis idrettsarrangement bare er vorspiel til utagerende junk-parties, så er det all grunn til å begynne å lure, ja...

Jeg så et program med en fransk langrennsløperske - hun var sjokert over at de beste norske mennene drakk tran før festen så de kunne drikke mer....dama holdt på samtidig som Ulvang og Dæhli og co.
Jeg har aldri rørt narkotika eller tobakk, men jeg tror at det ikke er så farlig som folk skal ha det til. Tror det er like farlig å drikke seg fra sans og samling. Kokain brukes vel også til lokal-bedøvelse av nesen - gjør det ikke?

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: hilmer] #565973 11/06/2008 22:24
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Sitat: hilmer
Kokain brukes vel også til lokal-bedøvelse av nesen - gjør det ikke?

Joda, det gjør det. Har flere ganger fått bestilling fra Ahus' Øre-Nese-Hals-avdeling på "kokain dosepulver til nesen".

Bestillingene pleide å ta seg opp i november/desember, sånn rett før julebordsesongen. Kremt.

-Lennart
Pulverpusher

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: skubisan] #565994 12/06/2008 06:08
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan
De forlenget kontrakten med ytterligere tre år idag. Syns det er ok og bra at de viser tillit til sporten men kunne tenkt meg en litt tydeligere uttalelse og holdning fra sponsoren, lagledelsen og ikke minst Boonen selv en det som ble sagt idag.

Sponsoren forlenget, men Boonen har "tatt en liten pause". Det betyr nok at laget (og sponsoren?) ikke her helt fornøyde med fyren.

På generelt grunnlag synes jeg det er dumt at arrangører lager sine egne dopingregler og utestenger ryttere som ikke har begått brudd på syklingens regler. På en annen side så forstår jeg de. Det er mye penger det er snakk om, og som de forretningsforetakene de er, så forsøker de nok på best mulig måte å beskytte arrangementenes rykte (og dermed inntekter).

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: hilmer] #565995 12/06/2008 06:09
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg har aldri rørt narkotika eller tobakk, men jeg tror at det ikke er så farlig som folk skal ha det til.

Da hadde det vært moro å høre hvor "farlig folk skal ha det til", og hvor farlig DU tror det er.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #568447 17/06/2008 11:16
EgilS Offline
More than words
More than words

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #568457 17/06/2008 11:38
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: EgilS
Jeg har aldri rørt narkotika eller tobakk, men jeg tror at det ikke er så farlig som folk skal ha det til.

Da hadde det vært moro å høre hvor "farlig folk skal ha det til", og hvor farlig DU tror det er.

Jeg tror ikke det er værre å røyke hasj enn f.eks. å gå på en fest, røyke sigaretter og drikke seg skikkelig full. Begge deler er avhengighetsskapende og utstrakt bruk vil medføre problemer - men en gang i blant vil ikke skape problemer.

Kokain benyttes til lokalbedøvelse av leger => å prøve en gang er ikke farlig med mindre man har hjerteproblem e.l.

Utstrakt bruk av rusmidler mener jeg er skadelig.

Jeg har som sagt ikke brukt narkotika...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: anonym5] #568472 17/06/2008 11:54
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg tror ikke det er værre å røyke hasj enn f.eks. å gå på en fest, røyke sigaretter og drikke seg skikkelig full.

Det tror jeg, og Pontiff har allerede pekt på det viktigste argumentet for å holde seg vekk fra alle former for narkotika, hjemmebrent og smuglersigaretter:

fordi han bidrar til å holde liv i en industri som misbruker altfor mange mennesker overalt i verden.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #568478 17/06/2008 12:02
ØyNe Offline
Veteran
Veteran

Bra forsøk, men noen ganger er faktisk taushet gull, Tornado-Tom...

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: Dan] #568479 17/06/2008 12:03
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Dan
Jeg tror ikke det er værre å røyke hasj enn f.eks. å gå på en fest, røyke sigaretter og drikke seg skikkelig full.

Det tror jeg, og Pontiff har allerede pekt på det viktigste argumentet for å holde seg vekk fra alle former for narkotika, hjemmebrent og smuglersigaretter:

fordi han bidrar til å holde liv i en industri som misbruker altfor mange mennesker overalt i verden.

Det er jeg enig i!

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: hilmer] #569036 18/06/2008 14:06
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Det som bidrar til å holde liv i en industri som misbruker altfor mange mennesker er staten (vi) gjennom kriminaliseringen av narkotika. Uten å ha dyptgående kjennskap til Kokains virkning på kroppen tviler jeg på om kokainmisbruk gjør noen til en bedre syklist (med mindre det tas i en konkurranse).

Såvidt jeg forstår må dette være en personlig tragedie hvor Tornado Tom antageligvis har et misbruksproblem. Som det er påpekt her oppe burde han vite bedre gitt at han ofte testes. Når han da allikevel bruker det forteller det meg at han kanskje er avhengig.

Ellers er jeg utrolig lei av at vi bare skal ha glansbilder i det offentlige rom. Vi er ingen perfekte og jeg forventer ikke annet av mine idrettshelter en at de ikke jukser i konkurranse.

Redigert av sigmund1; 18/06/2008 14:07.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: sigmund1] #569064 18/06/2008 15:56
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund1
Det som bidrar til å holde liv i en industri som misbruker altfor mange mennesker er staten (vi) gjennom kriminaliseringen av narkotika.

Hvilket etter min mening er en idiotisk vinkling på dette. Det som holder liv i denne industrien er menneskers griskhet. Det gjelder alle typer vinningskriminaltet.

Selv om kokain hadde blitt lovlig hadde det etter all sannsynlighet vært beheftet med kriminell atferd og utbytting av et stort antall mennesker. Det er bare å se på hvordan en mengde andre råvarer blir produsert i den tredje verden. Så lenge det er billigere å drive ulovlig og umenneskelig så vil det bli gjort.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: EgilS] #569224 18/06/2008 21:45
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Så sant så sant, men da må du utvide listen med ting vi ikke bør gjøre til å inkludere h & m tøy, billige sykkelbukser, sykkelsko osv. Hovedpoenget mitt var at jeg syns vi er altfor raske til å fordømme. Tom Boonen har antageligvis problemer, hans kokainmisbruk har ingenting med sykkel og doping å gjøre.

Re: Tom Boonen tatt med kokain! [Re: sigmund1] #569252 19/06/2008 06:14
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund1
Tom Boonen har antageligvis problemer, hans kokainmisbruk har ingenting med sykkel og doping å gjøre.

At det ikke direkte kan relateres til syklingen er jeg enig i. Jeg er ikke like sikker på at han har narkotikaproblemer. Jeg har nok heller tro på at han liker å ta seg en fest og at kokain for ham er mer som cognac for de fleste av oss andre.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino