Jeg vet at koner og elskerinner (spesielt de som starter på heite...) ikke går så godt sammen...
Grattis med fet slede, den skal tafses på neste gang vi møtes på sykkeltur. Bare husk å gi meg beskjed om hvor grensen går, vil nødig provosere tyskertøsen
Jeg vet at koner og elskerinner (spesielt de som starter på heite...) ikke går så godt sammen...
Grattis med fet slede, den skal tafses på neste gang vi møtes på sykkeltur. Bare husk å gi meg beskjed om hvor grensen går, vil nødig provosere tyskertøsen
HeiteHelga kjenner ingen grenser! Her er det bare å tafse i vei!!
Kona? Hun som ligger inne i senga på soverommet? Tja. Der kan hun bare forbli. Jeg sover i sykkelboden jeg nå.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Det var litt tungt spør du meg, det er jo så mye carbon og andre lette deler.
Ikke ta det ille opp, men det er nok en grov skivebom å påstå at en stisykkel med 140mm vandring f/b, 2,4-dekk og pedaler på 11,4 kg er tungt.
Quote:
Men Nobby nic drar jo vekten opp en del.
Nei, det gjør de ikke. Blant store stidekk må Nobby Nic, med vekt godt under 700g, regnes som lette.
Men denne sykkelen er fremdeles nesten dobbelt så tung som Norges letteste(?) terrengsykkel som XC-stjerna Lars Ragnar Manengen bygger om dagen. Videre er den veldig mye tyngre enn en fyrstikkeske og vesentlig tyngre enn ei middels stor, gyteklar bekkerøye.
Gaute
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: hbakken]
#56226904/06/200807:23
11.5kg var lett og fint. Hva sier du til en kontrollveiing? Treken min veier 13 og jeg ser ikke helt hvor jeg skal knipe halvannen kilo sånn uten videre. Greit, du har XTR-krank, jeg har XT-krank, du har Feite Albert, jeg har Nevegal 2.35, du har XTR-bremser, jeg har Juicy 7. Er ramma di sååååååå mye lettere?
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#56230204/06/200808:03
Ja sier ikke nei til kontrollveiing. Faktisk vil jeg gjerne det så jeg ikke går rundt i villfarelse. Cube sidene oppgir 11,5kg, jeg har antatt at det er medium rammen som er oppgitt da alle steder jeg har sett vekt og rammestørrelse oppgitt sammen, så har det vært Medium. (Vekt på kun ramme har jeg ikke sett oppgitt noe sted)
Duger det å ta den på badevekten eller må det henges opp på noe vis i en mer nøyaktig vekt?
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
#56230404/06/200808:04
Jeg har en fin hengevekt. Kom på TID i morgen så veier vi før avreise.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: M@rtin]
#56230504/06/200808:05
Jeg kan bekrefte at tyskertøsa gikk på rundgang i solnedgangen oppe i Mjøndalsskauen i går. Hun virket ikke provosert, så denne tøsa er nok klar for det meste
Ja, den står utsatt til for møkk og jeg er usikker på hva jeg bør gjøre her. Det fulgte med en liten skjermbit, for litt beskyttelse for demper, men mest for møkk som kastes oppover/fremover. Men det passet faktisk ikke sammen med dekkene, de subbet inntil. Vet det går fint på Arne sin ramme i Large, men på min går det ikke. Den skjermen hjelper nok en del å ikke bli ekstra blaut bak på beina på regnværsdager, samt beskyttelse av demper så jeg ville helst hatt den på.
Mulig jeg kanskje tar en slangebit og stripser fast så demperen er litt beskyttet. Må vel kunne fungere fint?
Samtidig, når det er designet slik, så bør det jammen tåle bruken også. Om demperen blir ødelagt av mye søle der så bør vel det strengt tatt ikke gå utover min lommebok annet enn å følge vanlig service intervall.
#56237704/06/200809:50
Har litt av det samme på min Turner DHR, men en hjemmemekka bakskjerm fiksa biffen, og så ble det tøft i tillegg! Problemet her er at det er en luftdemper og den er veldig følsom for steisprut. (Det siste man ønsker er hakk i glideflaten). Beklager om jeg skaper paranoia her nå, men prøver bare å tenke praktisk
[Re: Sverre]
#56251104/06/200812:50
Endelig, mine Gary Fishere har blitt opgradert, mest spennende er 07-modellen Paragon, som har fått ny krank og nytt hjulsett (Takk Ole !), NoTubes Arch m. XTR -nav og DT Supercomp-eiker + Python tubeless,samt ny krank (XTR) Det funker bra ! [url=]07 Paragon rev nytt hjulset, dekk t og krank[/url] [url=]07 Paragon rev closeup[/url]
06-modellen Ziggurat har blitt oppgradert med nytt sete (Fizik Gobi og krank (XTR): [url=]06 Ziggurat revidert ny krank og sete[/url] [url=]06 Ziggurat rev closeup[/url]
Jeg er nok særlig fornøyd med Paragonen, den ruller nå vesentlig lettere enn tidligere, da på Bontrager Race hjulsett, og med WTB Nanoraptor dekk.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day