Eh, rødsprit inneholder jo fett. Det legger igjen et lag av fett på bremseskiva. (...)
Nå blander du med whitespite tror jeg.
Bruken av rødprit og blåsprit/isopropanol overlapper delvis.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Sannsynligvis er det olje etc. På skivene. Bruk et avfettingsmiddel og rens klosser og skiver, så skal de funke igjen.
[noob på]Kan man bruke Zalo eller et annet vaskemiddel?[/noob av]
Ingen?
Det gjelder splitter ny bremseskive som jeg tok ut av esken uten å ha lest på bruksanvisningen først. Og der står det klart at man ikke skal ta med fingrene på bremsebane.
Takker forøvrig for tips om bike-components i en annen tråd. Fikk pakken veldig kjapt uten noe gebyr. Nå blir det denne butikken, og ikke CC eller CRC, jeg skal sjekke først i framtiden.
Har et case jeg ikke helt klarer å løse. På MTB`en piper/hyler det når jeg senker farten helt ned (lav trillefart)...klarer ikke helt å høre hvor lyden kommer fra..men når jeg henger sykkelen opp på stativet får jeg ikke lyden tilbake. Virker ikke som den kommer fra bremsen/skiven bak heller. Noen tips på hva dette kan være?