Skrift på "uforståelige" språk er generelt noe tøys. Erre så skummelt det du skal ha skrevet på kroppen din at du ikke kan bruke norsk eller engelsk, så lar man heller være.
Skrift på "uforståelige" språk er generelt noe tøys. Erre så skummelt det du skal ha skrevet på kroppen din at du ikke kan bruke norsk eller engelsk, så lar man heller være.
/Peter Tatovert
Du inkluderer engelsk siden "rett-linjer" ikke virker like tøft på norsk??
Gare(også tatovert), som forøvrig er noget skeptisk til skrift/tegn uavhengig av språk.
Seff. Alle Shimano-ansatte får firmanavn og motto tatovert i gotiske bokstaver på brystet etter endt prøvetid. Når du har jobba i fem år får du full backpiece med koi-fisker, geishadamer og the whole nine yards, resten av bodysuiten kommer på tiårsdagen
Jeg har sendt et par bilder av tattoveringer til en venninne i hong kong for å høre om mine kvinnelige venner med behov for å belemre kroppen med kinesiske skrifttegn har bommet stort. Så langt er det nok bare vært ei som har fått tattovert noe som ikke ga noe som helst mening det eneste feil jeg har fått avslørt. Kan nok være at kinesisk rettskriving ikke nødvendigvis er artistenes beste egenskap.
Men nå synes jeg tattiser er bare fjas, foruten selvsagt SSWC-tattiser da.
Tattisser er som regel tøys synes jeg. Trenger du en tegning på kroppen for å minne deg om en hendelse eller person så bør du revurdere din livsførsel og muligens rusmiddelinntaket sitt. Tihi, tenker at de fleste som løper rundt med "tribals" og mamma i hjerte hater meg nå, men eg bryr meg itsje!
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
"Du din strrrræiting" - Lena Bare så du vet det, så "frikeløper" jeg ofte nedover gaten.
Men greia er at jeg aldri har sett poenget med å merke kroppen sin med blekk. Er ikke dette en ganske merkelig handling? Dette er forresten et diskusjonsforum så med all respekt: Jeg har da virkelig all rett til å lufte mine meninger uten å få tull om "at jeg skal finne på noe annet" slengt i ansiktet. Det blir for dumt... Jeg bruker bare dette forumet til det det er ment, nemlig å diskutere. Du kan være uenig med meg, men ikke bli fjollete.
Redigert av Calle Kanin; 27/05/200800:30.
Trenger du en tegning på kroppen for å minne deg om en hendelse eller person så bør du revurdere din livsførsel og muligens rusmiddelinntaket sitt. Tihi[...]
Quote:
Du kan være uenig med meg, men ikke bli fjollete.
Look who's talking, di fjolle.
Skal du lufte meningene dine så kan du jo gjøre det på en ordentlig måte, og ikke bare skrive et innlegg for å slenge dritt. Alt jeg sa var jo at du som kritiserer tatoveringer, og de som klager over streitinger uten, er like teite. Det at jeg skriver om den fjollete setningen din om livsførsel og rusmiddelinntak trenger du jo ikke bli sur for.
Tatoveringer behøver ikke være skrift eller bilde av mora di, det kan også bare være dekorering av kroppen. Dette har da mennesker gjort i noen tusen år, uavhengig av livsførsel eller "rusmiddelinntak"! Makan...
- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
det som faktisk er verst ang kanji tattiser. er de som kommer for å tatovere navnet sitt på japansk/kinesisk.. også heter de kåre, torgeir , jens, hanne, kristine osv. og tror at de navnene finnes i kina/japan.. he he.. ikke bra..
jeg jobber som tatovør og har funnet ut at hvis man tar mange forskjellige tegn og setter de i sammen , kan man få en helt annen betydning..
så tenk over det dere som tar f.eks love+woman+strength tegn og setter disse i sammen , får muligens en helt annen mening..
Det kinesiske symbolet for ufred/krig er jo satt saman av tegnet for kvinne og hus. Teiknet er to kvinner under same tak, og endrar derfor meining ganske drastisk med ein gong ein får denne samansettinga. Mange har tydlegvis ikkje forståelse for at mandarin har ei heilt anna språkleg oppbygging enn det me har her i vesten, og at det derfor ikkje går ann å bruke heilt "vilkårlege" samansettingar av kinesiske ord og teikn. Tenk berre på orda ja og nei, som er veldig mykje brukt i språket vårt, og gjer at me ofte formulerer oss med ja/nei spørsmål. På kinesisk så eksisterer ikkje desse orda, og det næraste ein kjem er å bruke ei bra/dårleg formulering. Eg kunne ha ramsa opp ei rekke andre eksempel som viser at mandarin ikkje kan brukast på same måte som vesteleg språk, men poenget er vel enkelt og greit at det ikkje fungerer...
Hehe, beklager til alle med tatovering hvis min egen komentar om "rusmiddelinntak" sved. Jeg mener ikke at folk med tatoveringer har et større inntak av rusmiddler i noen grad enn andre, men prøvde bare på en humoristisk måte å beskrive mitt syn til tatoveringer. Dere må jo se setningen i sammenhengen:
Må du tatovere for å huske - Kutt ned på rusmiddlene.
At jeg skrev Tihi etterpå var det visst ingen som reagerte på...
OT: Tatoveringer har funnet sted i mange kulturer de siste tusner av år, men det er ikke en grunn nok alene til å få de. Dagens tatoveringskultur er et forholdsvis nytt fenomen uten de heltstore linkene til "orginal" tatovering slik det ble gjort på Moari-øyene der mannskapet til Kaptein Cook fikk sine en gang i hine hårde dager. Joda, jeg har lest masse om tatoveringer på samme måte som at jeg har lest masse om diverse religioner. Ikke fordi jeg er tilhenger, men fordi jeg fasineres av finurlige mennesklige påfunn.
Lurer meg på hvor mange jentekorsrygger som inneholder ordentlig griseri i form av kinesiske tegn..!?
Du vet hva tatoveringen på jentekorsryggen sier, uavhengig av hva som står skrevet der?
"Jeg er ikke noe særlig bakfra, men her har du iallefall litt underholdning mens du driver på"
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Vi nærmer oss SSNM og da bør temaet Tatoveringer tas opp. [/img]
Jeg trente karate i lengre tid og når man får svart belte så står navet ditt på japansk. En i klubben var av det litt rundere slaget da han tok svart belte og han fikk påskrevet "pølsespiseren" på japansk (det var den norske stilartslederen som bestilte det)..... det gikk flere så før han fant det ut... det er riktignok ikke en tatovering, men allikevel....