Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Endura Stealth jakke?

Endura Stealth jakke? #546448 01/05/2008 19:51
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Er det noen her som har en slik?

Jeg er imellom denne og Howies slate river.

Jeg trenger en ny jakke, siden min gamle gode er, err 8 år gammelt og sliter i regn.

#Pedalenkrs
Re: Endura Stealth jakke? [Re: RobG] #546462 01/05/2008 20:25
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kjøpte en Stealth tidligere i år. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bruke den som en vanntett vinterjakke, men den har vist seg å ha større register enn det.

Det fine med jakka er at den holder regnet og søla ute. I kombinasjon med kortbuksa Gore Bike Wear Alp-X Pro er du tørr fra kneet og opp, nesten uansett hvor mye regn og gjørme du tråkker gjennom.

Den er myk, fleksi og svært behagelig mot huden (helt ulikt Gore-Tex-jakker). Den isolerer (litt for) godt. Vinterstid trenger du bare ei tynn ulltrøye under, på varmere dager holder det med en ullvest. Den har god utlufting under armene, men kan bli litt varm når pulsen begynner å ta skikkelig tak.

Den er tett skåret og hvis du er i tvil om størrelsen må du gå opp. Armene er lange og har en litt rar glidelåsløsning. Den er litt lenger i ryggen enn på magen, men kunne vært litt lenger både foran og bak.

Jeg kunne også tenkt meg flere lommer, den har ei brystlomme (perfekt plassert for fine ribbeinsbrudd ved otb....) og ei praktisk rygglomme.

Den egner seg ikke som en back-up regnjakke du pakker i sekken. Den er for tung og tar for mye plass i sekken og den krever radikal justering av undertøyet. Men hvis du vet at det blir regn eller du skal sykle gjørme så ta den på i det du drar ut. Det funker fint.

Prismessig er den en vinner sammenlignet med f.eks Norrøna og Gore Bike Wear, omlag halve prisen.

Re: Endura Stealth jakke? [Re: runermm] #546786 02/05/2008 14:33
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Jeg tenkte først og fremst som vinter/vår og høst jakke. Mest på veien men om den kan brukes i skogen også, så vil den bli perfekt.

Er igrunnen i tvil om hvilken størrelse jeg bruker nå. ICON_TONGUE

#Pedalenkrs
Re: Endura Stealth jakke? [Re: RobG] #546876 02/05/2008 17:39
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Eg ville kjøpt ei temmeleg vanntett, ufòra jakke, der armene og skulder/ryggpartiet kan tas av, slik at jakka morpher til ein vest. Då har du ei jakke som beskytter mot vind og ver når det er kaldt, og beskytter mot vind i front når det er litt småsurt eller du har svetta deg opp til ein topp og skal kruse ned med litt fart, men vil helst ikkje stivne av kulde pga svettefukt og fartsvind.

Når det er fint ver, brukar ein (eg) jo ikkje jakke uansett, og når det er kaldt, har ein likevel noko under jakka, slik at ei jakke som ikkje puster fantastisk, likevel ikkje blir klam.

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Endura Stealth jakke? [Re: Arnebv] #554317 19/05/2008 07:16
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Bumpe denne jeg siden pengene har kommet in på konto fra svigemor og jeg er litt i tvil når det gjelder størrelsen.

Jeg fikk en craft sykkelgenser fra jobb og måtte bruker xl, selv med mine 172 høye cm`er og 75 kiloene.

Tror dere at jeg burde kjøpe xl i stealth?

Ellers har jeg funnet denne som også ser ok ut.

Jakke

Hva med Endura sin eVent jakker?

#Pedalenkrs
Re: Endura Stealth jakke? [Re: RobG] #554341 19/05/2008 07:54
Tråkkern Offline
Fersking
Fersking
Jeg kjøpte en Gore jakke i høst - som jeg har brukt i vinter og bruker nå - med noe mindre under. Kan ta av armene - slik at det blir en vest - og jakka er rimelig vanntett - men bruker en lett regnjakke i tillegg hvis det høljer ned (type tennisballstr..) Gore jakka heter Phantom, og ble kjøpt på Anton Sport på Lilletrøm. Tror Craft er veldig små - da jeg oxo måtte opp minst 1 str mer enn vanlig ..

Petter
Re: Endura Stealth jakke? [Re: Tråkkern] #554546 19/05/2008 15:03
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Den jakken jeg har idag er av typen Nike clima-fit.

Den er vindtett og jeg må styre med 3 lag om vinter`n for at jeg ikke skal fryse. Temmelig lei av å blir søkkvåt.

Siden det er en del krøll for tiden hos crc, ser jeg nå mot kjøp av en jakke fra norsk nettbutik, og dermed lure på om noen kan anbefaler noe som er bra for min 32km commute som vill holder meg tør, og kan også brukes på sti?

Jeg ser på Howies sin regnsak, men har reservasjoner mot en fastmontert hette jeg adri vil bruke.

#Pedalenkrs
Re: Endura Stealth jakke? [Re: RobG] #554741 19/05/2008 21:19
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Hette er faktisk bare digg Rob. Har det på min Hagløfs jakke. Veldig behagelig å dra godt opp i nakken når det er uggent vær. Og til nød om det høljer skikkelig tar du den under eller over hjelmen. (men da bør hetten ha en berm/kant).

Ikke utelukk en jakke grunnet hette altså. Synes det bare er en fordel jeg.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Endura Stealth jakke? [Re: hbakken] #554756 19/05/2008 21:48
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Det ser ut som jeg kan bestille Norrøna fra søgne sport, da går jeg for den istedetfor.

Hette på ræcer blir liksom feil, spør du meg.

#Pedalenkrs
Re: Endura Stealth jakke? [Re: RobG] #554808 20/05/2008 06:44
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Ja sant nok. På racer er vel ikke det "lov" ICON_SMILE

Men er det Hybrid jakken eller den Gore-tex varianten du skal ha?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Endura Stealth jakke? [Re: hbakken] #554827 20/05/2008 07:13
R
RobG Offline OP
(Formerly Fux)
OP Offline
(Formerly Fux)
R
Hybrid, gore-tex egner seg ikke så bra når det går fort.

Når det gjelder hette, så syklet jeg et par ganger til jobb iført snowboardjakken min, da det snødde i vinter, og selv med gode stramme muligheter flagret den som en hore som har jobbet på reperbanen i 20 år...Så ulemper er det faktisk med hette på sykkel.

#Pedalenkrs

Moderator  support