Og takk BOC for finfint gjennomført arrangemang. morsomt at alle kjørte feil i starten, det røyk gul tape til alle kanter.
Og disse bakkene får en pinglete stisyklist som meg til å be om nåde. O2 monsterene spiste meg som jomfrupupper.
Og, er der noen smo har lagt merke til Gullhaugs egensinnige evne til å ha alle vanskelige svinger hellende utover isteden for innover? Sær-Gullhaugskt fenomen, dette.
synes det er kanon at varme opp litt i løype innen ritt. uproblematisk at holde seg unna når ryttere kommer.
Hmm... din komfort kontra ungenes sikkerhet... veldig vanskelig valg, gitt.. Eksemplet mitt med hun som ble kjørt ned og ikke bare fikk ødelagt rittet sitt, men ble skadet i tillegg burde vel holde som forklaring.
Jeg ser også fordelen med å varme opp i løypa. Men jeg, slik som du også, tydeligvis, har i så fall vett til å flytte meg. Ikke alle har det...
Merk deg følgende: Jeg har sett på knøttefotball. Ingen av de eldre lagene varmer opp ute på banen mens ungene spiller. Jeg har sett på billøp. Ingen i største motorklasse varmer opp på fartsprøvene mens de mindre klassene kjører. Jeg har sågar vært på gateritt innen vår egen sport: INGEN varmer opp i crit-løypa mens ungene kjører. Dette er bare en ukultur man finner innen terrengsykling.... (og terrengsyklister som ellers er så greie folk....)
Uansett, Jeg synes gjengen på Gullhaug gjorde en kanonjobb idag.
* God speaker. Prøvde til og med å få folk til å la være å dingle i løypa når ungene kjørte. Bra! Veldig ivrig på å reptere praktisk info. Engasjert når ryttere kom til passering/mål.
* Veldig bra merking av løypa!
* Veldig bra løyper!
* Tidsskjema som ble holdt (så vidt jeg vet).
* I det hele tatt en veldig bra dag på ritt!
* Resultater veldig raskt oppe på nettet!
Takk for godt arrangement!!!!
Nå er det bare å glede seg til Kjelsås.. Rye gjengen kommer sikkert til å gjøre en god jobb de også. Moro å se at hele apparatet løfter hele cuppen til nye høyder om dagen!
Vi ser her unge LarsB i ferd med å forsere i flisbakken. Det ser ut som første runde siden Odd Oscar ikke har stukket av enda.
Jeg sitter med en bedre feeling etter dette rittet enn etter første hvor jeg kun hadde en fart hele veien og i tillegg ikke kunne telle. På det andre ble jeg overkjørt og blei stiv.
Her fikk jeg tatt ut det meste hele veien. Jeg mistet bare noe tid i de tekniske utforbakkene et par steder pga. forsiktigere ryttere foran. I tillegg knøla jeg litt i stipartiene på toppen pga. høy puls og slitne bein etter bakkene. Mer trening i avsindig høy intensitet på sti er løsningen på mye.
ps. kan ikke fotografene ha en hjelper som roper FOTO så jeg rekker å se skikkelig opp ikke bare rett foran forhjulet mitt.
he he bra ritt.. til tross av 16kg sykkel så kom jeg kun vektfoskjellen i kg omgjort til minutter bak YODA(10kilos-sykkel...) mao godt fornøyd...
etter en liten inspeksjon av støvlaget på bakdemperen tror jeg alle 15cm av vandringen på Kona Coiler'n ble brukt... svært behagelig nedover og SVÆRT slitsomt oppover
og til LARSB... endelig får geir anders se bilder av noen i oppoverbakke! men selv stod han å tok bilder i ... ja nettopp nedoverbakkene! N
Jeg kan riktignok uttale meg kritisk, men la det være helt klart at vi DIGGER Nissan Cup!
Dette kan understrekes med denne og flere andre vidojer på "tuben". (PS: Uhemmet sjåvinistisk selvdigging av Svelvikinger. Anbefales ikke for sarte sjeler)
%#&§#?#*'s kompaktkamera. Responstid på ta-deg-en-kaffe. Yoda hadde en nydelig Mary Poppins men det kommer dessverre ikke frem på bildet.
Og skognils: Jeg tar bilde av alle. Litt for å veie opp mamma- og pappamafiaen som bare tar bilder og heier på sine. For om jeg bare skulle tatt bilde av OSIUSgutter (nei nei....ikke sånn :-))så hadde det jo bare blitt knappe 10 bilder (1 bilde/runde/mann). Hva skal jeg med 2Gb minnebrikke da?
Eirik
"Any problem that involves the purchase of tools is worth having..."
Tørt og fint i løypa. Vi var 15-20 stk fra BOC, Asker og Rye som kjørte noen runder der i dag. Rundetid på 14:30 og oppover. Lykke til med prøvekjøring.
Husk at det ikke blir parkering på løkka rittdagen.
Jeg er enig i at informasjonen rundt løyper, starttider, merking og informasjon til rytterne før start burde skjerpes.
Nissan-cup er i all hovedsak kjempebra, men jeg fikk meg en aha-opplevelse på konnerud og Scottcup Buskerud på onsdag. Et mye mindre arangement enn Nissancup, men på mange områder var de likevel mer solide arrangementsteknisk. Bedre på tydelig informasjon, bedre merking/anvisning - ingen fare for misforståelser som jo skjer alt for ofte i Nissancup for de små. Ingen voksne masterklassesyklister i veien for barn som sykler ritt og ikke minst en kjempegod speakertjeneste som løftet arrangementet flere hakk.
Håper Nissancup fortsetter å utvikle seg positivt fremover, ved å ta tak i ting som ikke fungerer 100% og som det ikke krever så mye å holde orden på. Det er flott med nye start og målseil - men det er viktigere at de som deltar vet hvor de skal sykle og at de får sykle i fred for andre mens rittet pågår.
Jeg får starte med å sende en virituell blomst til Spkl Rye som har lagt ut det foreløpig beste kartet over trasseen hittil og det i god tid. Jeg har dermed hatt muligheten til å befare løypa - både kort og lang og kan endelig dra med unger på ritt og vite hva jeg skal si til dem.
Jeg synes Nissan Cup har bedret seg kraftig mht merking av løypa og på stedet har det gått an å befare. Den nye vrien på Skullerud var ikke helt intuitiv og skapte nok en del forvirring. De la jo heller ikke ut noe som var lesbart på forhånd.
Jeg synes fremdeles at rundbaneritt bør ha samme disiplinen som criteriumsritt når det gjelder å tømme løypa når rittet starter. Det er veldig fint at det er debatt om dette. Mitt ståsted er at sikkerheten bør overskygge alle andre behov.
Gogbozen og jeg kjørte gjennom løypa et par ganger i går og har nå memorert alle de hemmelige linjene.
Det var sjokkerende tørt og raskt så vi kommer nok til å se endel frisk kjøring. Vi kommer også til få se masse punkteringer etter utforkjøringene. Håper bare ikke det rammer meg.
Alle konkurrenter i M40-44 Sett på de letteste dekkene dere har, det er tørt og fint! muhahhah!
Jeg fikk en runde i løypa idag - herlig tørr og rask. Utrolig anderledes fra i fjor da det regnet bøtter og spann og alt bare var gjørme.
Stiller med RR 2,4 på min 29er i morgen. Regner med at de tar unna de verste steinpatiene uten punkteringer - det gikk iallefall fint under Terrengsykkelrittet.
Anders 29'er the real thing Intense Spider 29 Gary Fisher 129
GRR... så ut som slangen jeg hadde i bakdekket kun varte 1 1/4 runde... og tror du ikke den j... slangen jeg hadde i reserve kun varte 1 1/4 runde den også!!! mao 2 slangebytte(var heldig og fikk en slange av en deltager når jeg hadde brukt opp min. takk til den snille mannen.
xcr dry2 var nok ikke helt det beste på en HT idag med 85kg mann på... tror jeg skulle hatt noe med litt mer volum.
GRR... så ut som slangen jeg hadde i bakdekket kun varte 1 1/4 runde... og tror du ikke den j... slangen jeg hadde i reserve kun varte 1 1/4 runde den også!!! mao 2 slangebytte(var heldig og fikk en slange av en deltager når jeg hadde brukt opp min. takk til den snille mannen.
xcr dry2 var nok ikke helt det beste på en HT idag med 85kg mann på... tror jeg skulle hatt noe med litt mer volum.
Jeg stakk et stort hull midt i rullebanen på bakdekket, ikke all guffe i hele verden kunne tettet det. Inn med slange, og sprette rundt på ufølsomt bakdekk den siste halvannen runden. Aner ikke plasseringen min, men jeg lå godt an i M30-39 før pungen.
Jeg tror sjelden eller aldri jeg har sett så mange som har vært ute og gått/løpt tur med sykkel i skogen. Normalt er det vel meneskets beste venn på fire ben som får være med på slike turer, eller..?? Jeg derimot fikk gleden av og sitt på i samtlige 3 runder(og takk for det). Det blir litt lenger opp på resultatlista da. Et flott ritt med god stemning, godt hjulpet av været selvsagt.
Dette ble en finfin gjennomkjøring for meg. Årets første ritt etter en lettere lungebetennelse i mai som torpederte terrengsykkelrittet og nissancup på skullerud.
Åpnet litt for friskt, og fikk svi for det på runde nummer to. Runde tre gikk over forventning. Alt i alt veldig fornøyd.