Terrengsykkelrittet 10. mai
|
Re: JUUHUU dette var moro: Terrengsykkelrittet
[Re: kalo]
11/05/2008 20:46
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Stiller meg i rekken av ovasjoner for dette rittet! Veldig bra løypevakter. For eksempel at de blåste i fløyte; jeg var ikke like obs alle steder, tross gjennomsykling i forveien.
De tre sti-nedkjøringene var kjempemorsomme. Rytteren og 29-tommeren stortrivdes. Eneste gangen jeg har fått applaus for stisykling fra publikum ;-)
Kun en runde ble gjennomført så jeg står som "brutt", mistet cleat-skruene på venstre sko... ble stående over 30 min for å forsøke å reparere skoa. Så lærdommen er klar: ikke kjøp nye sko dagen før ritt, og etterstram uansett cleat-skruene før innsats (burde jo visst det ut fra egen erfaring)...
Til deg som ga meg cleat-skrue før Slettfjell (du trillet punktert sykkel): vil gjerne erstatte de skruene. Er jo svindyre... Takk for hjelpen, ta kontakt!
Vil være med neste år - og komme i mål uten amatørfeil!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
11/05/2008 21:39
|
Lapavoni
Ivrig
|
Ivrig
Takk for alle tilbakemeldinger. Som deltager selv var dette neste litt overveldende. Å komme i mål etter to knallharde runder foran masse publikum, musikk, vaiende vimpler, blide folk osv gjorde det meste av de siste ukes overtidsjobbing mer enn hvert det. Beina bar nok preg av noen sene kvelder i det siste og jeg hadde kramper i begge hendene. Dette har jeg ikke opplevd i terrengsykkelritt siden et kaldt regnværsritt på Gålå i 1996. Imponert over innsatsen din. Dere hadde vel en deadline innimellom dette også? Løypa vil bli mer fremkommelig med litt bruk og evt puljestart vil kunne løse en del av køene.
Forsåvidt enig, men det er noe eget med fellesstart. Vi vil aldre gjøre dette til et enorm massearrangement, men har plass til flere neste år.
Underlaget rittet sykles på virker jo allerede litt eksluderende. Det er liksom ikke for hvem som helst vil jeg tørre påstå. Drikkestasjon vil vi jobbe med. Vi ønsket ikke å pushe goodwillen med kommunen å kjøre bil innover i Marka i år, men neste år våger vi det. På grusveien langs Nøklevann bør være en OK beliggenhet for denne.
Høres fornuftig ut. Ole Blokhus syklet rett nok fortere enn Emil, men han startet også i gruppa før. Tiden hans er korrigert, men om han hadde syklet like fort i samme gruppe som Emil, eller om Emil hadde hengt seg på Ole hvis de syklet sammen får vi ikke svar på.
De får utfordre hverandre til en duell nå i etterkant  Jeg gleder meg allerede til neste år. Kanskje endres løypa noe, kanskje blir den lenger, kanskje tilbyr vi tre runder. Uansett er det klart at vi ønsker å gjøre dette igjen og jeg tipper kommunen kommer til å la oss gjøre det også.
Jeg gleder meg også. Men tre runder, vær så snill, to holdt i lange baner. Takk for innsatsen. Vi sees i Marka og vi sees igjen neste år.
Jepp. You bet.
|
|
|
[Re: Lapavoni]
12/05/2008 12:03
|
fujifan
Ivrig
|
Ivrig
Takk for et superbra arrangement! Helt utrolig hvor mye publikum som hadde funnet veien til traseen, så her har det vært gjort en bra markedsføringsjobb! Takk for følget, du som jeg hadde følge med hele veien. Det var artig! Øy, ser forresten at deCadence hadde et bilde av deg, så da vet jeg jo hvem du er: Anders Røil, mao Røilen? Veldig imponert av tidene til flere. Gaute og Johan, som kjørte på helt sinnsyke tider på standard to runder, Emil som kjørte inn til en 2.plass på lånt hardtail. Og ikke minst er tiden til elitedamene utrolig bra! Skjønner ikke åssen det er mulig å opprettholde så stor snittfart i en sånn løype. God bedring til alle som er skadet, og spesielt Raske Roger som ser ut til å ha tatt den værste støyten. Håper du blir raskt bra igjen! Jeg bomma totalt med dekkvalget, og fikk meg 3 turer over styret, 2 sting i kneet og noen dager borte fra sykkelsetet. Men, litt svinn må man vel regne med
Eli-A.
|
|
|
[Re: henrikg]
12/05/2008 13:02
|
sykkeloyvind
OP
More than words
|
OP
More than words
På bildet av Thomas over kloppen ser du bakhjulet mitt i det jeg distanserer forbundets mann oppover bakken etter å ha satt kloppen uten feil. Dahlsruden røyk på leie kramper på slutten gitt.
I dag syklet Aslak og jeg forresten både hele Elvågarunden og Slettfjellrunden uten fotisett. Så det er fullt mulig.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
12/05/2008 15:14
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det så vanskelig'a? Det er jo bare å velge rett spor, riktig dekkvalg, ha tilstrekkelig med moment opp, masse guts ned, muskler av stål og sinnsyk kondis. Vipps, hele runden uten fotisett gitt.  RESPEKT!
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: fujifan]
12/05/2008 20:48
|
Røilen
Avhengig
|
Avhengig
......... Takk for følget, du som jeg hadde følge med hele veien. Det var artig! Øy, ser forresten at deCadence hadde et bilde av deg, så da vet jeg jo hvem du er: Anders Røil, mao Røilen? ........ Hei - ja det er meg - takk for følget - kjempe morsomt med litt kniving. Jeg bomma totalt med dekkvalget, og fikk meg 3 turer over styret, 2 sting i kneet og noen dager borte fra sykkelsetet. Men, litt svinn må man vel regne med Hmm - skjedde dette ned fra Skullerudåsen? - Jeg hadde regnet med at du skulle ta meg igjen på siste grusstrekning opp til Haraløkka - det gjorde du jo på alle de andre - hehehehehe og ja, forresten - - - - - - Tusen takk for et fantastisk arrangement, herlig med et ritt hvor vi stigutter får anledning til å konkurrere på "like" vilkår. og ja, forresten 2 - - - - - - - Beklager til dere som synes at det er litt plagsomt når noen roper "løype" ned noe som ser ut som et elveleie og som det følgelig er livsfarlig å prøve å sykle ned. Det er farlig, men ikke hvis man har trent litt på det. For et år siden hadde jeg null erfaring med stisykling, men her på Terrengsykkel.no traff jeg en hyggelig uformell gjeng som kaller seg Tirsdagsklubben. Av disse Gutta og jentene (ja for det dukker opp noen jenter også) har jeg lært alt jeg kan om stisykling. Etter et år med stisykling i Østmarka sammen med Tirsdagsklubben (med kne og albuebeskyttere) har jeg lært å sykle ned fra Skullerudåsen i "ritt-tempo" uten å gå på trynet eller punktere. (første gang for et år siden tror jeg at jeg tryna tre ganger) Mao - til dere grusracere - sleng dere med davel - da blir rittet neste år enda morsommere - men kondis treninga må dere skaffe dere andre steder.
Anders 29'er the real thing Intense Spider 29 Gary Fisher 129
|
|
|
[Re: Røilen]
12/05/2008 21:47
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Resultatliste, er det lagt ut? Jeg mener sånn med klasser og tider, ikke bare den usorterte lista som ligger på Telex.
Ikke for å mase eller noe, fortsatt veldig positiv til hele rittopplegget!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: front biker]
12/05/2008 21:56
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Usortert? Er da sortert etter klasser den, bare litt dårlig formatering....
|
|
|
13/05/2008 06:08
|
Lapavoni
Ivrig
|
Ivrig
I dag syklet Aslak og jeg forresten både hele Elvågarunden og Slettfjellrunden uten fotisett. Så det er fullt mulig.
Og jeg antar det var på Racing Ralph i tillegg. Dere er sjuke asså. Angående trasé så kan en idé være at den endrer seg hvert år. På den måten så får man vist frem nye sider av Østmarka hvert år og det blir litt spenning rundt hvordan årets trasé er lagt opp.
|
|
|
13/05/2008 08:05
|
radler
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Likte de trøstende ordene fra Røylen. Passet meg best jeg kunne for å slippe forbi "flinkere" ekte stisykklister. Gikk vel en del oppover og nedover. Flerfoldige fall med resulterende blåmerker og sår i ansiktet. Er igang igjen. Å se der første turen gikk rett ut på sti, tror jammen jeg er litt bitt ..... Begriper ikke at det er mulig 1.e stiparti uten fotisett. Respekt! Må legge til at 1.e runde var min første stitur, 2.e gikk faktiskt bedre hvis en ser bort fra et skikkelig "faceplant" , kramper og dehydrering. Men ... jeg kommer igjen til neste år. Da skal dere få se da 
|
|
|
[Re: front biker]
13/05/2008 12:02
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Noen som har hørt om oppdatert resultatliste? Jeg er fremdeles utelatt, og begynner å få problemer med å overbevise familie og kollegaer om at jeg faktisk syklet på under 2 timer på 1 runde :-(
Redigert av ØyNe; 13/05/2008 12:02.
|
|
|
[Re: ØyNe]
13/05/2008 12:40
|
sykkeloyvind
OP
More than words
|
OP
More than words
Vi jobber med saken her. Pga pinse-mandagen så tar dette litt ekstra tid.
|
|
|
13/05/2008 16:59
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og jeg antar det var på Racing Ralph i tillegg. Dere er sjuke asså.
RR i 29er-størrelse er en killer i Østmarka nå. Har vært ute et par turer nå og de ruller som slicks og sitter som fjell, over alt.
/mitch
|
|
|
13/05/2008 17:10
|
MoHo
Entusiast
|
Entusiast
Flott ritt - det tøffeste jeg noen gang har vært med på! Jeg lo godt da en sykkelkompis som hadde syklet gjennom løypa før rittet sa at det ville være ganske bra å gjenomføre to runder på under 4 timer. Ved runding, da jeg var totalt ferdig og 99% av mitt intellekt og mentale kapasitet skrek BRYT!!!! viste uret 1t48m..men idioten i meg la likevel ut på runde 2! Sjanglet i mål på litt over 3t50, og med en klar formening om at sti er topp, men det får være måte på....
For øvrig - også jeg savner en resultatliste som er inndelt i de vanlige aldersklassene (da vil mine noe mer enn 3t50 forhåpentiligvis se noe bedre ut :-). Ser frem til denne!
For øvrig - det blir to runder neste år også. (Og da skjønner dere hvilken del av meg som dominerer for tiden.)
"A singletrack require a multimind"
|
|
|
14/05/2008 09:17
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Venter fortsatt i spenning. Kom heller ikke med på dagens Excel-versjon...
|
|
|
14/05/2008 10:43
|
JoacimH
Fersking
|
Fersking
Må si meg enig i mye av det som er sagt tidligere. Birken kan bare gå å legge seg. For min egen del gikk første runde bra, mens andre runde gikk dårlig.
Matstasjonen på skullerud burde ha vært bemannet til alle hadde passert, jeg måtte lete etter vannkran på veggen på skullerudstua, og det ble drukket 8 liter iløpet av turen, skulle vel egentlig hatt en liter til for å holde krampen på avstand, men kom meg imål.
|
|
|
[Re: JoacimH]
14/05/2008 11:05
|
norst1
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
RR i 29er-størrelse er en killer i Østmarka nå. Har vært ute et par turer nå og de ruller som slicks og sitter som fjell, over alt. deCadence, vet du hvor jeg får kjøpt RR i 29er i Oslo? Hvilken bredde kjører du på dekkene?
Dag
|
|
|
14/05/2008 11:15
|
josse
|
Venter fortsatt i spenning. Kom heller ikke med på dagens Excel-versjon... Jeg er akkurat i samme situasjon. Ikke kommet med i dagens regneark heller.
|
|
|
[Re: ]
14/05/2008 12:33
|
josse
|
Jeg fullførte begge rundene, riktignok trillet jeg fra Skullerud pga punktering, men tok den lange veien rundt stadion og i mål.
Samtidig vet jeg også at jeg ble krysset av inn i startområdet.
Både på inn og utsjekk er jeg _helt_ sikker på at jeg ble krysset av.
|
|
|
14/05/2008 12:53
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Ja særlig :-) Startnummeret mitt ble skrevet ned av en funksjonær i gressbakken ned mot startfeltet, og også av en som stod i mål da jeg hadde fullført runda mi... Hmrpf.
|
|
|
14/05/2008 13:03
|
sykkeloyvind
OP
More than words
|
OP
More than words
Lista som er ute nå har ikke fått med endringer. Disse er innrapportert til dommeren som må legge dem inn. Han sa nettopp at dette blir gjort i kveld. Beklager til de få som ikke er med på lista. Håper vi får det til i løpet av kvelden.
At drikkestasjonen på Skullerud ble tatt bort før alle hadde passert bør ikke skje.
|
|
|
14/05/2008 14:27
|
fujifan
Ivrig
|
Ivrig
Hmm - skjedde dette ned fra Skullerudåsen? - Jeg hadde regnet med at du skulle ta meg igjen på siste grusstrekning opp til Haraløkka - det gjorde du jo på alle de andre - hehehehehe
Hehe. Er jammen ikke sikker på hva det heter der. Men det var nederst i den nestsiste steinete nedkjøringa (den før punkteringsbakken til Nissan Cup). Er det Skullerudåsen tro? 
Eli-A.
|
|
|
14/05/2008 17:29
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Faen så deprimerende å se resultatlista med elite-gjengen i samme årsklasse, hehe...
|
|
|
14/05/2008 17:40
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Dere må ha fullført minst én runde for å komme med på listene. Dessuten hadde de en snedig ordning hvor man ble registrert inn i startområdet, slik at trikset deres med å starte oppi skauene ikke fungerte. Nei. Var du påmeldt 2 runder, og kjørte 1 (som meg, pga. manglende cleat-skruer), er du notert som "Brutt", tross én hel runde.... Det får man vel leve med, selv om det hadde vært litt ok å få honorert en full runde i dette hisoriske rittet. Skjønner riktignok ikke helt hvorfor. Kan det være fordi jeg fikk starte i pulje litt foran 1-runderne? Betydde marginalt.
|
|
|
[Re: norst1]
14/05/2008 19:47
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
RR i 29er-størrelse er en killer i Østmarka nå. Har vært ute et par turer nå og de ruller som slicks og sitter som fjell, over alt. deCadence, vet du hvor jeg får kjøpt RR i 29er i Oslo? Hvilken bredde kjører du på dekkene? Jeg er ikke siker på hvem som har disse inne nå, men du kan jo prøve: Oslo sportslager, Sørensen, Raske Sykler eller Sport1 på Hasle. Har ingen av disse kan du ringe direkte til importør, Cyklon, og høre hvem som kan ha. Jeg ruller rundt med 2.25 foran og bak. Har planer om å teste 2.40 i front om ikke så lenge.
/mitch
|
|
|
[Re: MortenML]
14/05/2008 21:26
|
Røilen
Avhengig
|
Avhengig
Jeg kjøpte mine RR 29x2,4 hos Sørensen til en superpris - 344,-
|
|
|
14/05/2008 21:46
|
Røilen
Avhengig
|
Avhengig
Hmm - skjedde dette ned fra Skullerudåsen? - Jeg hadde regnet med at du skulle ta meg igjen på siste grusstrekning opp til Haraløkka - det gjorde du jo på alle de andre - hehehehehe
Hehe. Er jammen ikke sikker på hva det heter der. Men det var nederst i den nestsiste steinete nedkjøringa (den før punkteringsbakken til Nissan Cup). Er det Skullerudåsen tro? Ja det høres slik ut - et ganske steinete området spør du meg. Lykke til med kneet.
|
|
|
15/05/2008 13:22
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Er det mulig/tilrådelig å kjøre disse slangeløst?
|
|
|
[Re: Ketle]
15/05/2008 16:06
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er mulig men ikke tilrådelig. Faren for at et foldbart 29er-dekk som ikke er UST slipper ved felgkanten er større enn et lite dekk. Gå for UST, UST-ready eller et dekk med wirekant. Det største problemet med RR er at det er et lett dekk med tynne sidevegger, så tynne at enkelte opplever at det er trøblete å få dem helt tette. (Kilde: mtbr)
/mitch
|
|
|
|
|