Vi har samme grillen selv (Futur Trio) og er veldig godt fornøyd med den. Vi har bare brukt den en sesong, men så langt ser det ut som den har taklet trøndervinteren uten rustdannelse.
Vår vurdering var at dette så ut til å være vesentlig bedre value-for-money enn Weber. Tiden vil vise om vi tok feil.
Det kan du ha helt rett i GeirK, og det vil kanskje vise seg når jeg har mange på besøk. Min terrasse har en begrensning på 6 komfortable plasser rundt bordet, så det er nok fullt mulig å grille seg et godt måltid for alle disse.... Grillplaten er hvertfall fin for alufoliepakkede grønnsaker med deilig smør, hvitløk og annet snacks-krydder.
Sideflatene gir god plass til tallerkener med kjøtt/grønnsaker/misc for tilbredning, marinering, skjæring etc. Sidebrenneren er kanskje ikke kjempenødvendig, men den har helt plan overflate for bruk som vanlig oppbevaring. I skapet under er det praktiske hyller for redskap, oljer, div div, og dørene innbyr faktisk til en følelse av kvalitet.
Jeg hadde "dyr" kulegassgrill tidligere, og det er ikke noe tvil om at denne er flere hakk vassere både på "pådrag" og kvalitet. Jeg er fornøyd basert på det jeg kjente når jeg skrudde opp, samt første måltid med vurdering av opptenning, tid til varme, justering og kontroll på maten.
Sitat: bik3man
Andre som anbefaler Futur Trio fremfor Weber? Blir det nabo-massesuggesjon i rekka på Åssiden?
Hadde tenkt å invitere dere over imorgen for en tidlig middag (1630?) med pølser til barna og noe annet til de voksne, så da kan du jo se? Eller er du helt på tuppa etter å kjøpe IDAG?? Ta en titt i dag hvis du vil. Jeg er ikke hjemme, men du har jo nøkkel:-) ELler dra på EXPERT nedi gata....der har de både WEBER og TRIO'n
Husk også på at for webers "billigserie" så får du ikke piezo-tenner (dvs elektrisk) men du må klonke i gang grillen. Ingen stor sak men allikevel.
Alle griller jeg har sett i år fra andre produsenter har piezotenner. Weber blir forøvrig rett som det er slått i uavhengige tester (dog ikke helt vitenskaplige) jeg mistenker at de ofte taper pga pris. Kvaliteten er det jo ingenting å si noe på.
Står dere i valget mellom to griller-velg alltid den største. Det er ingen som kommer tilbake og sier de har kjøpt for stor grill, men et motsatte skjer rett som det er. Flere brennere gir raskere temperatur, større bruksmuligheter og mer verdi for pengene. Sidebrenner er egentlig ikke nødvendig i mine øyne.
Jeg solgte forøvrig webers dyreste grill i fjor med 8 brennere, infravarmer, ledlys i håndtaket og roterende stekespyd. Trekket er made to order til hver grill som selges...Snasent.
Svigers har en sånn en siden 4 sommre ca. Den gir fin fin tempratur med alle brennerne samt god tilbredninsplass, men både risten under lokket ristene og platen over brennenrne og det store håndtaket har begynt å ruste.
Noen som vet hva propanflasken koster, aluminium og kompositt? Så vidt jeg vet er det noe depositum inni bildet. Har ikke funnet noe info på bensinstasjoners hjemmesider...
Noen som vet hva propanflasken koster, aluminium og kompositt? Så vidt jeg vet er det noe depositum inni bildet. Har ikke funnet noe info på bensinstasjoners hjemmesider...
5kg stålflaske koster 890kr der jeg kjøpte. Komposittflaska koster 1190, men jeg fikk den for 990kr. Da var det ingen tvil. Enklere å se hvor mye som er igjen, og man får visstnok noe mer gass på flaska... Hva av denne prisen som utgjør depositum på flaska aner jeg ikke, men jeg tror bestemt jeg skal få fylt opp flaska igjen for rundt 200 kr.
Stemmer, jeg betalte 227 kr for en full 5 kg flaske.
Da jeg kjøpte den første gangen skjønte de ikke helt hva jeg mente da jeg sa at jeg har kjøpt gassgrill, og jeg vil kjøpe en gassflaske. De lurte på om jeg ikke hadde noen i innbytte, men jeg sa at siden dette er min første gassgrill så nei, jeg har ikke det.
De så rart på meg (og skjønte åpenbart ikke hva jeg prøvde å forklare), og tok kun betaling for gassen og ikke komposittflaska. Det betyr vel at jeg kan loppe Statoil for 1190 kr om jeg har samvittighet til det!
Stemmer, jeg betalte 227 kr for en full 5 kg flaske.
Da jeg kjøpte den første gangen skjønte de ikke helt hva jeg mente da jeg sa at jeg har kjøpt gassgrill, og jeg vil kjøpe en gassflaske. De lurte på om jeg ikke hadde noen i innbytte, men jeg sa at siden dette er min første gassgrill så nei, jeg har ikke det.
De så rart på meg (og skjønte åpenbart ikke hva jeg prøvde å forklare), og tok kun betaling for gassen og ikke komposittflaska. Det betyr vel at jeg kan loppe Statoil for 1190 kr om jeg har samvittighet til det!
Som trådstarter tenkte jeg at jeg bare skulle takke for alle tips og innspill. Dessverre fikk jeg plutselig en verkstedregning på bilen på nesten fire tusen. Derfor ble det ingen gassgrill i denne omgang. I stedet ble det denne .
Som trådstarter tenkte jeg at jeg bare skulle takke for alle tips og innspill. Dessverre fikk jeg plutselig en verkstedregning på bilen på nesten fire tusen. Derfor ble det ingen gassgrill i denne omgang. I stedet ble det denne .
Tjobing!
Gratulerer! Er det 47 cm? den koster ny 637 kroner så jeg håper du fikk prutet en del :-)
Jeg solgte forøvrig webers dyreste grill i fjor med 8 brennere, infravarmer, ledlys i håndtaket og roterende stekespyd. Trekket er made to order til hver grill som selges...Snasent.
Hva er prisen på en slik mastodont? (Nysgjerrig, ikke interessert.)
Hva er prisen på en slik mastodont? (Nysgjerrig, ikke interessert.)
Villedende pris er rundt 35tusen som det nevnes her. Det bør være rom for litt pruting om du kjøper en slik.
Det ble Trio Futur her i gården også, samme som bik3nabo. Ser bra ut.
Vi har hatt en gass-ovn i stua i noen år, og det er syke forskjeller på Propan-prisene. Statoil i Rosen tar 370 for 10kg, mens den lille sjappa ved siden av Skiheiservice i Krokstadelva tar 210. Forstå det den som kan, men jeg er iallefall ferdig med å shoppe gass på Statoil.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det ble Trio Futur her i gården også, samme som bik3nabo. Ser bra ut.
Vi har hatt en gass-ovn i stua i noen år, og det er syke forskjeller på Propan-prisene. Statoil i Rosen tar 370 for 10kg, mens den lille sjappa ved siden av Skiheiservice i Krokstadelva tar 210. Forstå det den som kan, men jeg er iallefall ferdig med å shoppe gass på Statoil.
For de som bor i oslo, fyller man gass 10 liter i brobekkveien lpg for 230 kroner.
Gratulerer! Jeg må si at jeg savner den gamle Weberkula mi etter tre år med gassgrill (Genesis Silver Pro et eller annet med tre brennere.) Ja, gassgrillen er mye lettere å tenne opp og justere varmen på o.s.v., men jeg synes smaken er bedre på en kullfyrt kulegrill. Varmere blir den også, noe som er fint når du skal grille biffer.
Hadde jeg vært sjefen hjemme hadde gassgrillen blitt byttet med den største utgavene av kulegrill fra Weber. Den med innebygget sidebord, opptennningssystem o.s.v.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Tjobing!
Gratulerer! Er det 47 cm? den koster ny 637 kroner så jeg håper du fikk prutet en del :-)
Hehe. Jeg ga 400, ja:-) Men det billigste jeg har sett den er til 895,- på Siba. Ellers koster den stort sett 999,- Så jeg er fornøyd, jeg. Den er nesten som ny. Hvor koster den 637? Det er 47cm-modellen, forresten.
Meget mulig at vi snakker om samme grill, men jeg vet at weber også har en mer transportabel modell som er litt mindre i selve "skallet". Nemlig den som byggmakker selger på denne siden. Det er en mindre og enklere grill enn den såkalte "one touch silver-modellen som jeg har kjøpt." :-)
Meget mulig at vi snakker om samme grill, men jeg vet at weber også har en mer transportabel modell som er litt mindre i selve "skallet". Nemlig den som byggmakker selger på denne siden. Det er en mindre og enklere grill enn den såkalte "one touch silver-modellen som jeg har kjøpt." :-)
Da var jeg for rask gitt. Det er fremdeles 47 cm men ikke one touch vi har inne akkurat nå. Så rett og slett ikke at det var den du hadde kjøpt.
Kjøp Weber med en gang. Det gjorde ikke jeg for 3 år siden. Angrer nå kan man si. For nå har billiggrillen snart gjort jobben sin. Neste gang blir det utvilsomt weber.
En ting å merke seg er at billigrillene bruker veldig mye gass. Tror Weber er snillere på gassen. Jeg har gassbrennere inne på kjøkkenet. De bruker vesentlig mindre gass en utegrillen. Noen som kan si noe om gassforbruket på en Weber?
Jeg falt for fristelsen og kjøpte Webergrillen Plantasjen har tilbud på. Risten blir heller møkkete etter bruk, og og skjønner at jeg må finne en god måte å få den ren på.
Er fornøyd med bruken, selv om jeg ikke har brukt den mer enn to ganger.
Da har jeg ramle på en smell når det gjelder gassgrill også. Har hatt lyst på gassgrill i mange år, men syntes det har vært for dyrt. Og i dag skulle vi ha noen venner med barn på besøk, grille litt pølser, spise is og kose oss.
Ettersom jeg flyttet i vinter lot jeg den gamle rustne haugen av en kulegrill stå igjen i Kr.sand. Så i dag slang jeg snøskuffe og akebrett i bilen for å lempe det på en lager og låne en kulegrill fra samme sted for anledningen.
Jævli kort fortalt nå: Vintertinga ligger fortsatt i bilen og på verandaen står et monsterdrog av en gassgrill. Den har kapasitet til å grille for hele Hokksund og vell så det. Noen kroner fattigere ble jeg også.
Her er kraftig forminsket bilde:
Den ble IKKE godkjent av fruen, og når jeg var nede for å levere bilen jeg fraktet den hjem i (ferdig montert i en svær varebil...) så la jeg godt merke til at jeg hadde ikke akkurat kjøpt den minste grillen i klassen.
Dette er en Futur Capella som jeg fikk til 3495 inkl trekk og ferdig montert. Ferdig montert var et godt salgsargument ovenfor meg gitt..... Hadde egentlig bestemt meg for en litt billigere Futur Classic til 2700 før selgeren åpnet kjeften sin, og jeg gikk på en real mannesmell. Fruen hadde garantert kommet hjem med en mindre som ikke tar halve verandaen og ser ut som et svært kjøkken.
Vell, mekkekokkepils kom kjapt på plass og noen billige pølser og burgere ble grillet og alle happy Så får jeg bare vente til grillen ikke har så mye kredittgjeld før jeg slenger på den dyre maten
Redigert av hbakken; 03/05/200817:49.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -