Hvis du bare kunne hatt en sykkel... Hvilken skulle det ha vært?
Latterlig enkelt spørsmål. Kelly deluxe singlespeed 26" med akkurat de delene min Kelly deluxe singlespeed tilfeldigvis er utstyrt med, med reservasjon for bremsene som jeg kunne tenkt meg å skifte ut etter hvert. Dette er den eneste sykkelen jeg har eller har hatt som gir meg glede ved alle typer sykling som jeg bedriver.
Re: Hvis du bare kunne hatt en sykkel...
[Re: Dan]
#54621201/05/200811:48
Påfallende at de fleste av dem som har svart i tråden faktisk har drømmesykkelen allerede... Vi har det tydeligvis godt her i landet!
Er ikke det fint da, at vi er fornøyde, isteden for hele tiden å måtte se etter noe bedre eller dyrere? (For øvrig trenger jo ikke drømmesykkel å være det samme som dyr sykkel.)
[Re: gauter]
#54632401/05/200816:21
Tja, drømmesykkel ... ? Nei, ikke egentlig. Men den mest allsidige sykkelen jeg har prøvd. Den funker til alt. Jobbtransport, sti, asfalt, grus, osb. Og den har lite vedlikeholdsbehov. I tillegg er den mindre agresiv i sittestilling enn de andre syklene jeg har som er mer rene konkurransemaskiner. Jeg synes ikke Rita er drømmesykkelen. Jeg drømmer om andre sykler skreddersydd til de behovene jeg har på landevei, på rask rundbaneritt-sykling og på sti.
Men skulle jeg fått beholde bare en sykkel, ville jeg hatt Bianchi Rita.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#54633201/05/200816:39
Jeg tenker ikke på drømmesykkel hvis jeg kunne hatt bare en, for jeg drømmer ikke om en slik sykkel. Hvis jeg skulle hatt bare en sykkel måtte det blitt et gedigent kompromiss. En eller annen litt stiorientert hardtail som skulle vært jobbsykkel, stisykkel, langtursykkel, klar for Hafjell osv. Ingen av de jeg har i dag hadde vært aktuelle. Jeg er veldig glad jeg slipper å forholde meg til dette spørsmålet...
Det måtte vel ha blitt Norco FLUID LT 1. På litt under 14 kg og 2 step justering fremme, så hadde jeg klart meg opp seige asfaltbakker like bra som ned bratte og tekniske stier.
En 29" hardtail med titanramme, sannsynligvis en Lynesky hvor jeg har vært med på å bestemme dimensjonene. Sett den opp med omtrent det utstyret som står på Paragonen min nå så nærmer vi oss en sak som virker til det aller meste av sykling jeg driver med.
Singlespeed - X Stiturer - X XC ritt - X Maratonritt - X Treningsturer på vei - X Gruscruise - X Hafjell - nix Hukning og freeriding - nix Turritt landevei - ikke optimalt
LarsB
[Re: larsb]
#54639701/05/200818:37
Ang Turitt på landevei så kan du som nevnt i andre tråder slenge på racerdekk på 29er hjul. Tom Larsen taua Frøyfeltet til god tid runde Enebakk for noen år siden på 26er med racerhjul.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#54639801/05/200818:38
La meg se. Jeg har en billig reser, en billig HT og en billig stiffee 69'er. Hvis jeg bare kunne hatt en sykkel, så ville jeg i alle fall ikke kjøpt en som var billig!
Jeg tror jeg hadde gått for en Trek Fuel EX 9.5 eller en Scott Spark Limited.
Nei, søren, jeg må ha ei skikkelig mettallramme og svære hjul. Groover 29" fra Vicious må det bli.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Ang Turitt på landevei så kan du som nevnt i andre tråder slenge på racerdekk på 29er hjul. Tom Larsen taua Frøyfeltet til god tid runde Enebakk for noen år siden på 26er med racerhjul.
Jeg vet... Jeg vet også at det er klasseforskjell på Tom Larsen og meg selv
Det er mulig, men ikke optimalt å kjøre turritt med semioppreist stilling og 66 styre. Det var derfor jeg ikke skrev Nix, som bare er satt opp på slik sykling allikevel ikke driver med. Skulle vært artig å kvitte seg med alt annet og ta et par år på kun en sykkel. Så kunne man fokusere på trening og sykling i stedet for tråling etter deler og tullete regnearkprosjekter.
forresten; glemte denne kategorien
sykle til jobben - X
LarsB .. hmmm..
#54640801/05/200818:50
Er utrolig fornøyd med SXC'en min. Fargen på min er kanskje litt kjedelig (Barnum Green) men den funker utmerket, leken og langbeint.
Sykla med ETA (kort-kort gaffel, Marz All Mtn) og Pro-pedal (Rp23) på tur oppover i Nordmarka i dag. Fabelaktig klatregeit! Åpna for full vandring på turen ned igjen, bare å bombe på.
Jeg er fortsatt noobie men får til mye på den sykkelen. Gleder meg til å utnytte mer og mer av potensialet den har.
Nüdlich!
Så ja, jeg har drømmesykkelen så langt, uten å ha prøvd noe særlig annet. Kanskje gaffel med 20mm aksling og generell oppgradering på hele utstyrsfjøla. Kommer nok til å bytte ut med lettere deler etterhvert, utstyr som tåler litt juling også. Lukter dyrt...
Redigert av El Jefe; 01/05/200819:44. Rediger grunn: Litt mer
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
[Re: Ripen]
#54645101/05/200820:01
El Jefe.... Det er dyrt :-( VanRC2, CK-hjulsett, DHX, Oro Puro.. Thomson stem og pinne, Gravity-styre, Ck styrelager... Dyrt.. :-( Men det funker bra
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
[Re: Carsten]
#54645901/05/200820:23
En eneste sykkel betyr jo en sykkel som kan og skal brukes til alt fra henting av unger i barnehage/handling på Bunnpris til stisykling/freeride. Mojo SL på tur til kino? Tror ikke det, Rune.... Nei, da har jeg mer tro på en drøy og allsidig HT, og siden jeg er Nicolai fan (bla.) faller valget mitt på Argon FR
Jens
[Re: jeth]
#54655402/05/200806:42